ترفند اندروید

آموزش آخرین متد های پنهان کردن نرم افزارها در اندروید

blank

متد های بسیاری برای پنهان کردن نرم افزار ها در اندروید وجود دارد که آخرین روش های آن بسیار راحت تر و بهتر می باشد. شما می توانید نرم افزار های خصوصی خود را از دید صفحه منو خارج کنید تا دیگران به آن ها دسترس نداشته باشند. برای اینکه از برخی روش ها استفاده نمایید باید ابتدا تلفن همراه خود را روت کنید زیرا برخی از برنامه هایی که در این زمینه منتشر شده اند نیازمند دستگاه های روت شده می باشند.

امروزه اندروید به پر استفاده ترین سیستم عامل های جهان تبدیل شده است و بیش از همه آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. میلیون ها نفر نیز از این پلتفرم موبایل استفاده می کنند و همین امر سبب شده است تا نرم افزار های بسیاری برای اندروید در استور ها عرضه گردد. اما در بسیاری از مواقع شما نیاز به حفظ حریم خصوصی در زمینه مشاهده نرم افزار ها دارید، بهتر است برای حل کردن این مسئله از روش هایی که در ادامه این مطلب در زمینه پنهان کردن نرم افزار ها آورده شده است استفاده نمایید.

چگونه نرم افزار های خود را در اندروید پنهان کنیم؟

چگونه پنهان کردن نرم افزار ها در اندروید یکی از متداول ترین سوالات در این زمینه می باشد. متد های ارائه شده توسط افراد مختلف و کارشناسان تعمیرات موبایل در این زمینه بسیار ساده و سریع می باشد. تنها کاری که باید انجام شود، روت کردن دستگاه اندرویدی خود می باشد. برای مثال اگر شما یک لانچر جدید و جذاب تهیه کنید، این نرم افزار می تواند به شما در زمینه پنهان کردن نرم افزار ها بسیار کمک کند.

متد یک : پنهان سازی برنامه های اندروید با استفاده از لانچر اپکس

قدم اول :

نرم افزار لانچر اپکس را دانلود کرده و آن را نصب کنید. این لانچر به شما امکاناتی بسیار کامل و حرفه ای در زمینه پنهان سازی برنامه های اندروید می دهد. برای دریافت این نرم افزار می توانید از نرم افزار Play Store یا سایر برنامه ها دانلود نمایید.
قدم دوم:

پس از دانلود و نصب نرم افزار، آن را دانلود کرده و اجرا نمایید. پس از انجام این کار، لانچر به صورت خودکار پیش فرض راه انداز دستگاه شما شده و می توانید تنظیمات خود را روی آن انجام دهید.
قدم سوم:

پس از انجام قدم دوم، باید وارد Home Page شده و قسمت App Setting که مخصوص این لانچر است را اجرا نمایید. این تنظیمات مربوط به دستگاه شما نمی شود و برای مشاهده تنظیمات اصلی دستگاه باید از روش های مانند برنامه تنظیمات در منو استفاده کنید.
قدم چهارم:

بعد از وارد شدن به قسمت App Setting با ورود به بخش Drawer Setting روی گزینه Hidden Apps کلیک نمایید.
قدم پنجم:

با وارد شدن به این بخش، شما لیستی از نرم افزار ها را مشاهده می کنید که روی دستگاه شما نصب شده اند. برای اینکه این نرم افزار ها را پنهان نمایید، باید تیک روبروی آن ها را فعال کنید. سپس برای اینکه تنظیمات سفارشی شما انجام شوند، روی دکمه Save در قسمت بالای صفحه را لمس نمایید.

با انجام دادن این کار ها شما پنهان سازی برنامه ها را به طور کلی به اتمام رسانده اید. لازم به ذکر است که تلفن همراه شما برای اجرای این لانچر نیازمند روت کردن نمی باشد.

متد دوم : استفاده از نرم افزار Hide App – Hide Application Icon

نرم افزار  Hide App – Hide Application Iconبرای اجرا نیاز به روت شدن دستگاه را دارد. پس بهتر است اگر تلفن همراه شما هنوز از گارانتی خارج نشده است، از این نرم افزار برای پنهان سازی نرم افزار های خود استفاده نکنید.
قدم اول :

تلفن همراه خود را روت کنید و دقت داشته باشید گوشی موبایل اندرویدی شما در صورت روت شدن از گارانتی خارج می شود. پس بهتر است قبل از انجام این کار از تاریخ دقیق گارانتی دستگاه اطلاع کسب نمایید.
قدم دوم :

پس از روت کردن دستگاه باید نسبت به دانلود و نصب نرم افزار Hide App – Hide Application Icon اقدام نمایید. استفاده از این نرم افزار بسیار راحت است و برای اینکه به راحتی یک برنامه را انتخاب کنید، روی دکمه + کلیک نمایید.
قدم سوم :

پس از انجام دادن این کار باید از لیستی که برای نرم افزار های نصب شده روی دستگاه ارائه می شود، گزینه هایی که برای پنهان سازی در نظر دارید را انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید. با انجام این کار نرم افزار های مورد نظر شما از دید خارج شده و برای مشاهده آن ها باید از این برنامه استفاده نمایید.

متد سوم :پنهان سازی نرم افزار با استفاده از قابلیت های اندروید نسخه ۵ و بالاتر

در نسخه های جدید اندروید، قابلیت های مختلفی برای محافظت و پنهان سازی نرم افزار ها معرفی شده است که برای اجرا کردن آن نیازمند استفاده از نسخه های اندروید ۵ و بالاتر می باشید. برای استفاده از این روش ها می توانید کار های گفته شده در ادامه مطلب را قدم به قدم انجام دهید.
قدم اول :

روی Home Screen یا صفحه خانه خود کلیک کرده و آن را نگه دارید و از پنجره ظاهر شده، گزینه Setting را در پایین صفحه انتخاب نمایید.
قدم دوم:

برای رسیدن به قسمت Protected Apps باید صفحه تنظیمات وارد شده را رو به پایین اسکرول کنید و با مشاهده این گزینه، آن را انتخاب نمایید.
قدم سوم :

با انتخاب کردن این گزینه، برای قفل کردن نرم افزار و حفظ کار های امنیتی نیازمند استفاده از یک الگوی امنیتی هستید. قفل مورد نظر خود را برای سیستم عامل وارد کنید. بهتر است در انتخاب الگو دقت لازم را به خرج دهید.
قدم چهارم :

با وارد شدن به قسمت تنظیمات، لیستی از نرم افزار های نصب شده بر روی دستگاه را مشاهده می کنید. برای پنهان سازی آن ها روی برنامه مورد نظر خود کلیک کرده و با انجام این عمل بر روی تمامی نرم افزار هایی که می خواهید پنهان بمانند، روی گزینه ذخیره سازی Save کلیک کنید.

در صورتی که به حوزه تعمیرات موبایل علاقمند هستید می توانید در دوره تخصصی آموزش تعمیرات موبایل شرکت نمایید و از این آموزش بیشترین بهره را ببرید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

مطالب مرتبط