ترفند آیفون

عکاسی با آیفون در شرایطِ بد نوری      

عکاسی با آیفون در شرایطِ بد نوری 

 چگونه می توان با استفاده از آیفون در شرایط نوری بد، جایی که نور کم است و یا اشیا به خوبی دیده نمی شوند عکاسی کرد؟ برای آن که بتوانید با آیفونتان تصاویر بهتر، درخشان تر و با کیفیت بالاتری بگیرید، لازم است متناسب با شرایط، برخی تنظیمات روی برنامه ی Camera ی گوشی را تغییر دهید.


قصد داریم در این مقاله به مساله ای خاص بپردازیم و درباره ی عکاسی با آیفون در شرایط نوری بد و یا نامناسب صحبت کنیم.در مقاله ی حاضر بهبودهایی که پس از اعمال تغییرات در تنظیمات رخ داده را نشان خواهیم داد تا تفاوت را حس کنید.

یکی از مهمترین قطعات گوشی موبایل دوربین آن می باشد. در قدم اول فرض کنید که شب هنگام و در خیابانی هستید و می خواهید با استفاده از آیفون خود عکس بگیرید. شرایط نوری خیابان آن گونه که باید نیست و تصاویر تاریک و یا بدون وضوح می افتند.  خوب حالا باید چه کنیم؟ در ادامه نکته هایی را برای عکاسی در شرایط نوری بد ارائه خواهیم داد. با کوک موبایل همراه باشید.

قدم اول: فلاش LED گوشی خود را خاموش کنید.

اولین ترفند برای بهبود کیفیت عکس در وضعیت توصیف شده، خاموش کردن فلاش LED گوشی است.برای خاموش کردن فلاش ال ای دی ابتدا باید روی آیکون فلاش که شبیه به رعد و برق است تپ کرده و آن را off کنید.

عکاسی | تعمیرات تخصصی گوشی

قدم دوم: هر دو قابلیت Focus  و  Exposure را غیرفعال کنید.

حال می بایست قفل AE/AF را خاموش کنید.برای این منظور روی شی مورد نظر خود در تصویر تپ کنید و انگشتتان را روی صفحه دوربین روی شی مورد نظر نگاه دارید تا قفل AE/Af روی صفحه نمایان شود.این نمایه را می توانید در بالای صفحه ی نمایش گوشی خود ببینید.پس از ظاهر شدن عبارت  AE/Af Lock در بالای صفحه، هر دو قابلیت فوکوس و اکسپوژر روی برنامه ی دوربین آیفون غیر فعال خواهند شد و درنتیجه تصاویر با کیفیت بهتری گرفته خواهند شد.

قدم سوم: روشنایی را تنظیم کنید.

حال باید با تپ کردن روی آیکون روشنایی که به صورت یک خورشید کوچک در صفحه نمایش شما نشان داده شده است و بالا و پایین کردن شاخص آن، روشنایی لازم برای عکاسی در شرایط نوری خاص را تنظیم کنید. شاخص را تا آن جایی تغییر دهید که حس کنید نور تنظیم شده می تواند سوژه ی مورد عکاسی را با وضوح بالا و کیفیت مطلوب شما نمایش دهد.

عکاسی | تعمیرات تخصصی گوشی

قدم نهایی:عکس خود را بگیرید.

پس از اعمال تغییرات بالا، از سوژه ی مورد نظر خود عکاسی کنید. برای این منظور می توانید دکمه ی release را فشار داده و عکس مورد نظر را بگیرید.

عکاسی| تعمیرات تخصصی آیفون

کیفیت بد تصاویر Live هنگام عکسبرداری در شب هنگام 

اگر شرایط نوری که در آن واقع شده اید مناسب نیست و نور محیط کم است، بهتر است سراغ گرفتن تصاویر Live نروید. کیفیت تصاویری که به صورت Live روی گوشی های موبایل اپل گرفته می شوند به شدت به شرایط نوری محیط وابسته هستند و استفاده از ترفندهای بالا برای عکاسی Live در شرایط نوری بد پاسخگو نیست. در نتیجه برای عکاسی با کیفیت بالا و در شب توسط آیفون خود،  بایستی ویژگی تصویر برداری Live روی گوشی خود را غیر فعال سازید

مطالب مرتبط