ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی ایجاد سکرت چت در تلگرام

چگونگی ایجاد سکرت چت در تلگرام

در صورتی که بخواهید یک گفتگوی فوق‌العاده امن را از طریق تلگرام داشته باشید، باید گفتگوی مخفی یا سکرت چت (Secret Chat) ایجاد کنید و این گفتگو نسبت به گفتگوهای عادی و معمولی بسیار از امنیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله قرار است در مورد چگونگی ایجاد گفتگوی مخفی یا Secret Chat تلگرام صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت تلگرام  (Secret Chat)

از ویژگی های بسیار کاربردی در پیام رسان تلگرام سکرت چت می باشد. از هر نظر Secret Chat با چت معمولی تلگرام تفاوت دارد و از نظر امن بودن، از امنیتی بالاتر از یک چت عادی برای رد و بدل اطلاعات می باشد. اگر می خواهید اطلاعات مفید و کامل تری از سکرت چت تلگرام و خصوصیات آن و تفاوت‌ هایش با گفتگوی معمولی تلگرام بدانید، می‌توانید به مقاله ی “سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام” (Secret Chat)  مراجعه کنید.

حال می خواهیم بدانیم که چگونه می‌توانیم یک سکرت چند را در تلگرام ایجاد کنیم؟ در این مقاله به طور کامل در مورد چگونگی ایجاد گفتگوی مخفی یا سکرت چت تلگرام (Secret Chat) شرح خواهیم داد.

چگونگی ایجاد گفتگوی مخفی یا Secret Chat در تلگرام

برای اینکه بتوانید یک گفتگوی مخفی یا سکرت چت تلگرام ایجاد نمایید، به دو روش مختلف می توان این عمل را انجام داد. در راه اول قرار است از گزینه New Secret Chat موجود در منوی اصلی برنامه تلگرام استفاده ‌کنیم. بنابراین برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید.
  • در این بخش، گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید.
  • در نهایت کاربر مورد نظر خود را از لیست مخاطبین انتخاب نمایید.
گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید

گزینه New Secret Chat را انتخاب کنید

نحوه ی اسکرین شات از سکرت چت تلگرام را مطالعه کنید.

همانطور که مشاهده می کنید به این صورت پنجره سکرت چت تلگرام ایجاد می‌ گردد. در این حالت باید منتظر ماند تا کاربر مورد نظر نیزآنلاین شود و بتوانید در Secret Chat تلگرام با یکدیگر گفتگو کنید.

ولی روش دیگری که برای ایجاد گفتگوی مخفی یا Secret Chat تلگرام می‌توان از آن استفاده کرد به شرح زیر می باشد:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • حال به پنجره چت معمولی خود با مخاطب مورد نظرتان مراجعه نماید. در صورتی که  پنجره چت مخاطب در لیست گفتگوهای تلگرام تان وجود ندارد، از طریق بخش Contacts آن را ایجاد کنید.
  • در پنجره گفتگو، نام مخاطب مورد نظر را از بخش فوقانی لمس کنید.
  • در صفحه ی نمایان شده، گزینه Start Secret Chat را انتخاب کنید.
  • در نهایت گزینه OK را در پنجره پاپ آپ نمایان شده انتخاب کنید.
گزینه Start Secret Chat را انتخاب کنید

گزینه Start Secret Chat را انتخاب کنید

به همین سادگی پنجره ی سکرت چت تلگرام با مخاطب مورد نظرتان ایجاد می‌ گردد. فقط نکته ی قابل ذکر این است که امکان ایجاد Secret Chat گروهی در تلگرام وجود نداشته و انجام گفتگوی مخفی فقط برای چت های دو طرفه امکانپذیر می باشد.

ایجاد گفتگوی مخفی

ایجاد گفتگوی مخفی

ویژگی های چت مخفی یا سکرت چت در تلگرام

سکرت چت در تلگرام، یکی از ویژگی های بسیار خوب این پیام رسان است که توسط آن، امنیت پیام های رد و بدل شده، حفظ می گردد. در ادامه به بررسی ویژگی های سکرت چت یا چت مخفی در پیام رسان تلگرام می پردازیم:

رمزگذاری سرتاسری (End to End Encryption) در سکرت چت تلگرام

در تلگرام واژه ی رمزگذاری سرتاسری بدین معنی می باشد که تمام پیام های ارسالی شما در سکرت چت با کدهای خاصی رد و بدل می ‌شود که فقط دستگاه گیرنده و فرستنده می تواند آن را استفاده و شناسایی نماید. در این حالت هیچ شخص یا ابزار دیگری نمی‌ تواند به پیام های رد و بدل شده بین دو دستگاه تحت رمزگذاری سرتاسری دسترسی پیدا کند. شاید باور پذیر نباشد ولی حتی سرورهای خود تلگرام هم ماهیت پیام‌ های رد و بدل شده را درک نمی کنند و پیام کاربران از این طریق قابل مشاهده نیست. پس تا اینجا به این پی بردیم که رمزگذاری سرتاسری سبب می ‌شود تا پیام و اطلاعات شما به امن ‌ترین شکل ممکن رد و بدل شوند و به هیچ وجه قابل شنود نیستند.

قابلیت از بین بردن خودکار گفتگو (Self-Destruct)

در سکرت چت این قابلیت باعث می شود تا کاربر بتواند برای پیام های ارسالی خود و گفتگوی مخفی تلگرام حالت از بین رفتن بصورت خودکار و اتوماتیک قرار دهد. برای مثال شما می‌توانید تنظیمات گفتگوی مخفی تلگرام را به حالتی بهینه‌ سازی کنید که پس از گذشت 1 دقیقه به طور خودکار از بین بروند. تنظیمات اعمالی برای حالت Self-Destruct به طور همزمان در دستگاه مقصد و مبدأ قابل انجام است.

عدم همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ های در ارتباط با اکانت در Secret Chat

از دیگر ویژگی‌ های مهم سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام به عدم همگام ‌سازی آن با سایر دستگاه‌ های در تعامل با اکانت کاربر می توان اشاره کرد. مفهوم این موضوع بدین معنی است که اگر یک سکرت چت را از طریق گوشی خود ایجاد نمایید، این سکرت چت در دسکتاپ تلگرامی که همان اکانت شما در آن فعال می باشد، نمایش داده نخواهد شد! پس سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام مخصوص دستگاهی یا گوشی است که در همان لحظه در حال استفاده از آن است.

عدم امکان فوروارد کردن پیام ها در سکرت چت

یکی دیگر از ویژگی های سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام این است که مانع از فوروارد کردن پیام ها می ‌شود. در حالت سکرت چت، هیچ یک از دو طرف مکالمه در سکرت چت تلگرام نمی توانند پیام دریافتی طرف مقابل را فوروارد کنند. این موضوع سبب می شود که مزیت ‌ها و ویژگی ‌های امنیتی سکرت چت تلگرام نسبت به یک چت عادی بسیار بالا برود. برای بسیاری از کاربران این ویژگی یکی از اصل‌ ترین ویژگی ‌ها محسوب شده و همین سبب می شود که سکرت چت را نسبت به چت های معمولی تلگرام برتر بدانند.

رمزگذاری فایل های مدیا در سکرت چت تلگرام

در صورتی که از سکرت چت استفاده می کنید، امکان رد و بدل عکس، ویدیو و ویس وجود دارد. اما تلگرام به این موضوع اشاره می‌کند که اطلاعاتی که به منظور آپلود و ارسال این فایل ‌ها از طریق گفتگوی مخفی تلگرام دریافت می‌شوند به شکل سرتاسری رمزگذاری می شوند، پس هیچ فرد یا دستگاه واسطی قادر به شناسایی ماهیت این فایل های مدیا نمی باشد.

مشخص نمودن ضبط اسکرین شات

در حالتی که هر یک از طرفین گفتگو در سکرت چت یا گفتگوی مخفی تلگرام از صفحه چت اسکرین شات بگیرند، طرف مقابل از این موضوع باخبر می‌ شود! زیرا تلگرام ضبط اسکرین شات توسط هر یک از طرفین را با نمایش عبارت Took a Screen Shot مشخص می نماید.

مطالب مرتبط