تعمیرات اپل

روش دو سیم کارت کردن گوشی iPhone Xs max

blank

iPhone Xs max دارای دو سیم کارت برای افرادی که همزمان از دو سیم کارت استفاده ی کنند، می تواند جذاب باشد. در حال حاضر تنها نسخه ی ویژه ی iPhone Xs max برای کشور چین هست که از دو سیم کارت به جای تکنولوژی eSIM استفاده می کند. اگر شما نسخه ی آمریکایی iPhone Xs max را دارید ما می توانیم به شما کمک کنیم تا از دو سیم کارت فیزیکی به صورت همزمان به جای eSIM در گوشی همراهتان استفاده کنید. قبل از شروع تعمیر از شما درخواست می کنیم که اگر تسلط کافی بر روی تعمیر تلفن همراه ندارید و آشنایی لازم را در این زمینه ندارید، از این کار پرهیز کنید.

روش دو سیم کارت کردن iPhone XR بسیار آسان بود ولی برخلاف آن iPhone Xs max یک کار تخصصی و پیچیده است که اگر تمایل دارید کامل این روش را بشناسید می توانید ادامه ی مقاله را دنبال کنید.

برای دو سیم کارت کردن iPhone Xs max ابتدا باید جایگاه سیم کارت را از روی تلفن همراه باز کنیم سپس یکسری تغییرات فیزیکی روی برد ایجاد کنیم و مقاومت های R30sim  R27sim  R26sim ،R31sim و R29sim را تغییر دهیم و در نهایت یک جایگاه سیم کارت جدید را جایگزین قبلی کنیم و برد را ببندیم تا دو سیم کارت کردن گوشی با موفقیت تمام شود.

 

دو سیم کارت کردن iPhone Xs max

دو سیم کارت کردن iPhone Xs max

 

مرحله ی اول باز کردن تلفن همراه، سپس خارج کردن باتری و متعلقات و در ادامه خارج کردن سیم و مادربورد iPhone Xs max است. اکنون مادربورد جدا شده را روی گیره ی مخصوص قرار می دهیم و لایه ی بالای آن را توسط هویه ی هوا گرم جدا می کنیم، با این کار به قطعاتی که نیاز به تعویض کردن آن ها داریم دسترسی پیدا کردیم. U_SIM را از روی برد بوسیله ی تفنگ هوا گرم خارج می کنیم. در اینجا لازم است توجه داشته باشیم اطراف U_SIM را با چسب دارای تحمل حرارت بالا بپوشانیم که در هنگام جدا کردن U_SIM آسیبی به سایر قطعات بورد وارد نشود. به سراغ جایگاه فلزی نگه دارنده ی سیم کارت می رویم و آن را با یک سیم چین تخریب می کنیم و سپس روی نگه دارنده قرار می دهیم، اطراف آن را با چسب تحمل حرارت بالا می پوشانیم و سپس با تفنگ هواگرم باقی قسمت های فلزی به جا مانده ی آن را جدا می کنیم. در این مرحله با استفاده از PCB cleaner بورد را تمیز می کنیم و با توجه به دیتا شیت مادربورد، هر کدام از مقاومت های گفته شده در بالا را  در جایگاه مخصوص خود قرار می دهیم تا از لحاظ سخت افزاری، بورد امکان تغییرات لازم برای دو سیم کارت شدن را داشته باشد. در اینجا ما پنج مقاومت R30sim، R27sim، R26sim، R31sim و R29sim را روی بورد قرار دادیم.

 

دو سیم کارت کردن iPhone Xs max

دو سیم کارت کردن iPhone Xs max

 

در این قسمت جایگاه دو سیم کارت را به بورد اضافه می کنیم سپس قسمت بالایی که در ابتدا جدا کرده بودیم را را با دقت و توسط ماسک PCB به هم اتصال می دهیم. اکنون مادربورد ما آماده است، مادربورد را بر روی بورد قرار می دهیم، باتری و سایر متعلقات را که جدا کرده بودیم در جای خودشان قرار می دهیم، iPhone را می بندیم. درون جایگاه دو سیم کارت، دو عدد سیم کارت قرار می دهیم و موبایل را روشن می کنیم. همانطوری که مشاهده می کنید در اینجا ما به دو سیم کارت دسترسی داریم و حال ما iPhone Xs max دو سیم کارت داریم. برای اطمینان از عملکرد آن، با هر دو سیم کارت شماره می گیریم تا ببینیم هر دو سیم کارت به درستی کار می کند یا خیر. با تشکر از توجه شما.

مطالب مرتبط