ترفند iOS

رفع ارور 4013 آیتیونز در آیفون

آموزش رفع ارور آیفون 7 و 7 پلاس در آیتیونز

رفع ارور 4013 آیتیونز یکی از عملیات تعمیرات آیفون تخصصی است. آیتیونز ارور 4013 از رایج ترین خطاهایی است که ممکن است برای هر گوشی آیفون اتفاق بیفتد. این ایراد در اکثر گوشی های آیفون و پس از جفت کردن گوشی با آیتیونز (iTunes) مشاهده می شود. اما دلیل نمایش ارور 4013 آیتیونز آیفون ها چیست و چگونه می‌توانیم آن را برطرف سازیم؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به آموزش نحوه رفع ارور 4013 آیتیونز در آیفون بپردازیم.

iTunes Error 4013 در آیفون ها می ‌تواند بنا به چند دلیل مختلف نمایان شود، اما رایج ترین دلایلی که منجر به این اشکال می گردد مربوط به ضعف در لحیم کاری (لحیم سردی) ، ایراد CPU، مدار تغذیه PMU بیس‌باند یا هارد (NAND) می باشند. از آنجایی که تعمیر سی پی یو گوشی آیفون کار پر دردسری است و هزینه بردار است، تعمیرکاران ما برای رفع این عیب، ابتدا به سراغ بررسی مدار تغذیه PMU بیس ‌باند و سپس NAND فلش می روند، تا جاییکه با تعمیر مدار تغذیه بیس باند PMU و در نهایت تعویض آی سی ناند مشکل بر طرف می گردد. در نهایت سی پی یو تعمیر می شود و ارور 4013 آیتیونز آیفون شما به طور کامل رفع می گردد.بیایید در مورد چگونگی بروز ارور 4013 آیتیونز در گوشی آیفون صحبت کنیم.

ارور 4013 آیتیونز آیفون چگونه ظاهر می‌شود؟

گوشی آیفون در دست تعمیرکار قرار دارد و در حالت آیتیونز ریکاوری مد گیر کرده است

گوشی آیفون در حالت آیتیونز ریکاوری مد گیر کرده است

زمانی که با ارور 4013 آیفون مواجه می ‌شوید با فشردن دکمه پاور (Power) گوشی و روشن کردن آن، دستگاه در حالت آیتیونز ریکاوری (iTunes Recovery Mode) گیر می‌کند و عملا بوت نخواهد شد. اگر در این حالت آیفون را با کابل رابط مناسب به کامپیوتر متصل کرده و از طریق برنامه آیتیونز سعی در ریستور اطلاعات آن داشته باشید، ارور 4013 را مشاهده خواهید کرد. پس از نمایش این ارور آیفون شما احتمالا ریستارت می‌شود و دائما پروسه مذکور تکرار خواهد شد و عملا گوشی بوت یا راه اندازی نمی‌شود و ارور 4013 مانع آن خواهد شد.

عیب یابی ارور 4013 آیتیونز آیفون

اما چطور قادر به حل یا رفع ارور 4013 خواهیم بود؟ همانطور که گفتیم این مشکل مربوط به مدار تغذیه بیس باند، آی سی NAND و سی پی یو اصلی است. بدین منظور باید ابتدا قاب گوشی تعمیری باز شود و با جداسازی کانکتور باتری شیلدهای مربوطه، برد گوشی جهت هر گونه بررسی و عیب یابی اولیه باز گردد.

پراب مولتی متر به کانکتور برد آیفون متصل شده است

اتصال برد به مولتی متر

برد به مولتی متر وصل می شود و با جریان کشی و اندازه گیری ولتاژ آی سی های مربوطه، کار عیب یابی و تشخیص اولیه آغاز می گردد.

ولتاژ مدار تغذیه PMU از طریق مولتی متر اندازه گیری می شود

ولتاژ مدار تغذیه PMU از طریق مولتی متر اندازه گیری می شود

اکنون ولتاژ مدار تغذیه PMU و پوینت های C5623و C5631 از طریق مولتی متر اندازه گیری می شود. اگر شدت ولتاژ این دو قطعه نرمال و طبیعی باشد، مطمئنا مشکل از جانب مدار تغذیه PMU بیس‌باند نخواهد بود. بنابراین به مرحله بعدی بررسی مراجعه خواهیم کرد.

بررسی مدار تغذیه NAND فلش

بررسی مدار تغذیه NAND فلش

در این مرحله نوبت به بررسی مدار تغذیه NAND فلش می‌رسد. ابتدا با استفاده از یک هیتر یا سشوار صنعتی، ماژول فلش NAND حرارت داده می شود و چسب سیاه رنگ روی آن شل و جدا می شود. این مرحله از کار بسیار تخصصی است و نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. برخی از تعمیرکاران که البته تعداد آنها انگشت شمار است، به صورت ناشیانه از حرارت زیاد استفاده می کنند و به برد و قطعات سخت افزاری دستگاه آسیب می رسانند. (در انتخاب تعمیرکار ماهر دقت کنید). اکنون ولتاژ پایه سه پوینت C1701، C1721 و C1704 بررسی می شوند (جای این پوینت ها در تصویر زیر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است). اگر ولتاژ نرمال بود، نتیجه می گیریم که مدار تغذیه و آی سی NAND فلش مشکلی ندارد.

برد آیفون در فیکسچر قرار می گیرد

قرارگیری برد آیفون در فیکسچر

جالب است بدانید که در 90 درصد موارد ارور 4013 آیتیونز آیفون به دلیل وجود مشکل در مدار تغذیه PMU به وجود می‌آید. به این منظور، نحوه تعمیر مدار تغذیه PMU آیفون اپل را به صورت مختصر شرح می‌دهیم.

رفع ارور 4013 آیتیونز آیفون ها ناشی از اختلال در مدار تغذیه PMU

برای رفع ارور 4013 ناشی از اختلال در مدار تغذیه PMU باید این مدار را تعمیر کنیم. برای جداسازی این قطعه باید ابتدا با هیتر به خوبی به آن گرما داده شود و سپس با پنس و اسپاتول این قطعه از روی جایگاهش جدا گردد.

هیتر با یک دست در حال گرما دادن به برد برای جدا سازی مدار تغذیه PMU و پنس در دست دیگر برای برداشتن آی سی نشان داده شده است

جداسازی مدار تغذیه PMU با هیتر

پس از اینکه قطعه مذکور جدا شد، با یک پد مناسب، پایه های قطعه بر روی برد، تمیز می شود. سپس چسب FLUX و مخصوص را در اطراف قطعه قرار داده می شود و مدار تغذیه بیس باند PMU جدید روی پایه هایش قرار داده می شود. دوباره با هیتر گرمای ملایمی به پایه ها داده می شود تا چسب آن به طور کامل محکم شود.

نصب بیس باند PMU جدید

نصب بیس باند PMU جدید

تست برد آیفون پس از رفع ارور 4013 آیتیونز

برد را از روی گیره برداشته و روی گوشی سوار می کنیم، باتری را وصل و صفحه نمایش را نصب می کنیم. دکمه پاور فشار داده می شود تا گوشی روشن شود، اگر آیفون روی حالت بازیابی آیتونز (iTunes Recovery Mode) گیر کرده است. باید ابتدا آن را به کامپیوتر وصل کنیم و از طریق برنامه بازیابی آیتونز اقدام کنیم. با انجام یک سری عملیات تنظیم، گوشی را به حالت معمول بازیابی، می بریم.

تست برد آیفون 7 پس از رفع ارور 4013

تست برد آیفون 7 پس از رفع ارور 4013

پس از اتمام، تلفن به طور خودکار ری استارت می شود، به تنظیمات کارخانه می رود و خطا پاک می شود. اکنون خطای 4013 آیتیونز آیفون کاملا برطرف شده است.

ریستارت گوشی آیفون پس ازعملیات تعمیر

ریستارت گوشی آیفون پس ازعملیات تعمیر

در این مطلب دلیل ارور 4013 آیتیونز آیفون های اپل برای شما شرح داده شد. همانطور که گفتیم این ارور ناشی از ضعف در لحیم کاری، آسیب دیدگی پردازنده (CPU)، مدار تغذیه PMU بیس‌باند یا NAND فلش بوده و در 90 درصد موارد با PMU بیس‌باند ارتباط دارد و با تعویض این قطعه مشکل مذکور هم برطرف خواهد شد. اگر برای رفع ارور 4013 آیفون با مشکل مواجه هستید، نگران نباشید چون با خدمات شرکت کوک موبایل می‌توانید این مشکل را برطرف سازید. برای راهنمایی و مشاوره و دریافت خدمات تخصصی تعمیرات آیفون با شماره تلفن 02167319 واحد تعمیرات گوشی و تبلت کوک موبایل تماس بگیرید.

هزینه و خدمات رفع مشکل ارور 4013 در گوشی های آیفون

اگر صاحب یکی از گوشی های آیفون هستید و با مشکل ارور 4013 آیتیونز مواجه شدید، نگران نباشید. آیفون خود را به واحد تعمیرات آیفون کوک موبایل بسپارید و از خدمات رفع ارور 4013 آیتیونز این مرکز با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت ممکن استفاده کنید.

ارور 4013 در بسیاری از گوشی های آیفون اتفاق می افتد و همانطور که گفتیم مشکل آن از لحیم سردی و ایراد در هارد و سی پی یو می باشد. همانطور که خوب می دانید، تعمیرات برد آیفون کار بسیار تخصصی است و به دانش، دقت و مهارت بالای تعمیرکار نیاز دارد. توصیه می کنیم حتماً گوشی تعمیری خود را به دست متخصص این کار بسپارید. نگران هزینه های آن نیز نباشید. تمام هزینه های تعمیر و رفع ارور 4013 آیفون در این مرکز مطابق با نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران تهران و در مواقعی حتی ارزان تر می باشد. البته هزینه هر مدل گوشی متفاوت است و علاوه بر این به میزان هارد دستگاه نیز بستگی دارد. گوشی های با هارد پایین تر هزینه تعمیر پایینی تر دارند و هر چقدر هارد گوشی بالاتر می رود، به تبع هزینه های آن نیز افزایش می یابد. برای اطلاع دقیق از قیمت و اجرت تعمیر و رفع ارور 4013 آیتیونز آیفون با شماره تلفن 02167319 تماس بگیرید.

طبق آنچه که ما در مرکز تعمیرات آیفون کوک موبایل از تعمیر و رفع ارور 4013 آیتیونز آیفون مشاهده کردیم، این ایراد علاوه بر آیفون های 7 و 7 پلاس، در آیفون های دیگر نیز دیده شده است و مشتریان زیادی برای رفع این ایراد به کارشناسان ما مراجعه می کنند. از اینرو ما لینک ویدئو تعمیر و رفع ارور 4013 آیفون ایکس اپل را در زیر این صفحه قرار داده ایم. لطفا آن را مشاهده کنید و نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.

مطالب مرتبط