تعمیرات سامسونگ

رفع ارور Camera Failed در گلکسی S8 سامسونگ

blank

گلکسی S8 یکی از آخرین محصولات ارائه شده توسط شرکت سامسونگ است که با ارائه قابلیت های فوق العاده و شگفت انگیز به دنبال تحت تاثیر قرار دادن مشتریان پر و پاقرص سامسونگ بود. زمان ارائه گلکسی S8، این گوشی به عنوان بهترین گوشی هوشمند ارائه شده توسط شرکت سامسونگ تا به آن روز شناخته شده است . بنابراین منطقی به نظر می رسد که کسانی که منتطر این گل سرسبد سامسونگ بوده اند پیشاپیش دستان خود رو برای دریافت این محصول دراز کرده باشند؛ اما نقش بستن ارور Camera Failed روی صفحه ی گوشی، ضربه ای به اعتماد مشتریان سامسونگ وارد آورد.

پس از ارائه این محصول در بازار ، در بسیاری از فروم ها (انجمن ها)  شکایت در مورد این گوشی هوشمند پر سر وصدا شروع شد و جمله ی “Camera failed on Galaxy S8”   یکی از بیشترین جملاتی بود که در این بین به چشم میخورد. اگر شما هم جزو کسانی بوده اید که احیانا به این مشکل برخورده اید، این مقاله میتواند برای شما راهگشا باشد چون تمامی راه حل های نرم افزاری احتمالی برای حل مشکل دوربین گوشی گلکسی s8 سامسونگ و ارور Camera Failed آورده شده است. اگر ارور Camera Failed با طی کردن راه حل های زیر رفع نشد، می بایست گوشی را برای رفع ایرادات سخت افزاری احتمالی (مشکل لنز دوربین و یا مشکل روی بورد الکترونیکی) به مراکز تعمیرات موبایل بسپارید.

راه حل های احتمالی برای رفع مشکل دوربین گوشی گلکسی S8

پیش از شروع ارائه راه های رفع مشکل ارور Camera Failed روی گلکسی S8 بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که مشکل Camera failed on Galaxy S8  احتمالاٌ یک مشکل سخت افزاری نیست بلکه می تواند تنها یک مشکل نرم افزاری کوچک باشد که با کمک چند ترفند ساده می توان به سرعت آن را برطرف کرد . این ترفندها در ادامه لیست شده و به طور مفصل توضیح داده شده اند. با کوک موبایل همراه باشید.

 

راه حل اول :  Force Reboot/Soft Reset

Soft reset  یا  force reboot یک شیوه ی بسیار مفید برای حل بسیاری از مشکلات میان افزاری[1] در چند ثانیه است. از آنجایی که شرکت سامسونگ در این مدل گوشی ها از باتری های جدا-ناشدنی بهره برده است، به منظور انجام   force reboot باید از روشی به غیر از جدا کردن باتری از گوشی استفاده کنیم. برای اینکار میتوانیم همزمان دو دکمه ی ،کم کردن میزان صدا[2] و پاور را به مدت 7 الی 10 ثانیه نگه داریم تا گوشی خاموش شود. سپس میتوانیم دوباره گوشی را روشن کنیم تا ببینیم آیا مشکل دوربین گوشی حل شده است یا خیر؟

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

راه حل دوم : پاک کردن حافظه کش برنامه ی دوربین

اگر روش قبلی یعنی soft reset مشکل را حل نکرد ریست کردن برنامه ی دوربین گوشی میتواند کارساز باشد. ریست کردن برنامه ی دوربین گوشی میتواند با پاک کردن دیتا ها و حافظه ی کش[3] گوشی انجام شود . برای اینکار میتوان مراحل زیر را پیمود:

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

  • گام اول: وارد بخش تنظیمات گوشی شوید.
  • گام دوم: بر روی برنامه ها ضربه بزنید و برنامه ی دوربین را انتخاب کنید.
  • گام سوم: سپس در پنجره ی باز شده روی توقف اجباری­­­­­­­[4] ضربه بزنید و وارد منوی ذخیره سازی­­­­­­­­­­­[5]  شوید.
  • گام چهارم: در اینجا ابتدا بر روی پاکسازی حافظه کش ضربه بزنید و سپس پاکسازی داده ها انجام می شود.

 

راه حل سوم : به­ روز رسانی برنامه ها

گاهی اوقات برنامه ی به روز رسانی نشده می تواند دلیل رخ دادن چنین مشکلاتی باشد. بنابراین حصول اطمینان از به روز بودن برنامه های دستگاه میتواند گره گشا باشد. برای اطلاع از به روز بودن و یا نبودن نرم افزار­ها و در صورت نیاز به روز رسانی آنها میتوان  به [Google Play Store [6 مراجعه کرد. در Google Play Store در بخش برنامه ها و بازی های من میتوان ملاحظه کر که چه برنامه هایی به روز هست و چه برنامه هایی باید به روز رسانی شود. پس از به روز رسانی برنامه ها، بررسی کنید که آیا مشکل دوربین گوشی حل شده است یا خیر؟


واژه نامه

[1] firmware

[2] Volume down

[3] cache

[4] Force stop

[5] storage

[6] گوگل پلی و یا دانلود با لینک مستقیم از دیگر سایت های ارائه دهنده ی برنامه های اندروید


راه حل چهارم: گوشی را در مد Safe راه اندازی کنید.

راه اندازی گوشی در Safe Mode روشی است که با آن می توانید بفهمید که آیا یک برنامه ی تردپارتی (برنامه ای که از ابتدای خرید گوشی روی آن نصب نبوده است و شما بعدا آن را روی گوشی نصب کرده اید.) باعث به وجود آمدن مشکل برای دوربین شده است یا خیر؟

در ادامه روش بردن گوشی Galaxy S8 را به  Safe Mode ارائه می دهیم. برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید.

  • گام اول: گوشی را به صورت کامل خاموش کنید. برای این کار دکمه پاور را فشرده و برای 5 ثانیه نگه دارد و سپس روی عبارت Power Off که روی صفحه نمایش داده می شود تپ کنید.
  • گام دوم: به صورت همزمان یکی از انگشتان خود را روی دکمه پاور گوشی گذاشته و آن را به سمت پایین نگه دارد و انگشت دیگر را روی روی دکمه ی ولوم گوشی بگذارید تا لوگوی سامسونگ نمایان شود.
  • گام سوم: گوشی در این حالت ریستارت می شود. دست خود را از روی دکمه ی پاور گوشی بردارید تا دوباره خاموش نشود. حال می بینید که در گوشه ی سمت چپ و پایین گوشی عبارت Safe Mode نقش بسته است.

اگر در حالت Safe Mode شروع به کار با Camera کردید و دوباره مشکل هنگی و تاخیر و یا پیغام ارور دریافت کردید، مشکل از برنامه ی تردپارتی نیست. اگر پس از ورود به مد Safe برنامه ی دوربین به درستی و بدون مشکل کار کرد، یعنی یکی از برنامه های واسط گوشی با آن تداخل دارد و باید آن را پیدا کرده و آنیستال کنید تا مشکل حل شود. برای این منظور باید برنامه های واسط را یکی یکی آنیستال کرده و دوربین را چک کنید که آیا ارور Camera Failed رفع شده و درست کار می کند یا خیر؟

هر جا که پس از آنیستال کردن برنامه ای، مشکل دوربین حل شد مشخص می شود که برنامه ی آنیستال شده دلیل ایجاد مشکل بوده است. اگر با این راه حل مشکل حل نشد، راه حل بعدی را مطالعه و اجرا فرمایید.

راه حل پنجم: وایپ کردن پارتیشن کَش گوشی

برای این منظور باید گام های زیر را طی نمایید.

  • گام اول: ابتدا می بایست گوشی را خاموش کنید.
  • گام دوم: حال دکمه ی  home را به سمت پایین، پاور و دکمه ی ولوم زیاد (Volume up) را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید. این کار را تا زمانی که گوشی شروع به ویبره رفتن کند، ادامه دهید.
  • گام سوم: به محض ویبره رفتن گوشی باید دکمه ی پاور را رها کنید؛ اما به فشردن دو دکمه ی دیگر ادامه دهید.
  • گام چهارم:  پس از چند ثانیه می بینید که صفحه ی ریکاوری سیستم اندرویدی نمایش داده می شود.
  • گام پنجم: از دکمه ی ولوم پایین برای انتخاب گزینه ی Wipe Cache Partition استفاده کنید.
  • گام ششم: با استفاده از دکمه ی پاور برای انتخاب گزینه ی انتخاب شده استفاده کنید.
  • گام هفتم: حالا می بایست گوشی را بار دیگر ریبوت کنید (گوشی را مجددا راه اندازی و یا ریستارت کنید).
رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

راه حل ششم: قابلیت Smart Stay را غیرفعال کنید.

اگر تمامی مراحل قبلی را طی کرده اید و نتیجه ای حاصل نشد و باز هم ارور Camera Failed را مشاهده می کنید، باید قابلیت Smart Stay را غیرفعال کنید تا مشکل حل شود. گاهی اوقات این قابلیت که روی گوشی های جدید سامسونگ قرار گرفته است، با برنامه ی دوربین تداخل می کند. دلیل اتداخل این دو برنامه این است که قابلیت Smart Stay از دوربین سلفی گوشی برای تشخیص چهره شما استفاده می کند؛ به همین دلیل می بایست از طریق مسیر زیر این قابلیت را غیرفعال کنید:

  • گام اول:  وارد Setting گوشی شوید.
  • گام دوم: وارد بخش Display  شوید.
  • گام سوم:  روی قابلیت Smart Stay  تپ کرده و آن را غیرفعال کنید.
رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

حال می توانید برنامه ی دوربین را باز کنید تا ببینید آیا ارور Camera Failed رفع شده است یا خیر؟

راه حل هفتم: گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

آخرین راه حل نرم افزاری که برای حل ارور Camera Failed روی گوشی گلکسی S8 وجود دارد، مربوط به بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) است. با این کار تمامی اطلاعات و داده های شما از روی گوشی پاک می شود و تنها اطلاعات روی کارت حافظه SD باقی می ماند؛ پس دقت کنید که حتما قبل از فکتوری ریست کردن گوشی، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. برای این که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید، بایستی مسیر زیر را طی کنید:

 

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

رفع ارور Camera Failed گلکسی در S8 سامسونگ

 

  • گام اول: وارد بخش Setting گوشی خود شوید.
  • گام دوم: روی گزینه ی Back up & Reset  تپ کنید.
  • گام سوم: بر روی گزینه ی Factory data Reset تپ کنید.
  • گام چهارم: تمامی داده های روی گوشی را Reset کنید و به این ترتیب تمامی تنظیمات گوشی به حالت خرید از کارخانه بازخواهد گشت.

نکته: مشکلی که باعث بروز ارور Camera Failed می شود، با احتمال بالایی مشکلی نرم افزاری است؛ اما اگر با طی کردن تمامی هفت مرحله ی آموزش داده شده هنوز هم ارور را دریافت می کنید، گوشی را به مرکز تعمیرات موبایل بسپارید؛ چرا که ممکن است مشکل از لنز دوربین و یا بورد گوشی باشد. اگر مشکل سخت افزاری لنز دوربین علت بروز ارور باشد، می توان لنز دوربین را تعویض کرد و اگر مشکل روی بورد الکترونیکی Galaxy S8 باعث به وجود آمدن این ارور شده باشد، نیاز به تعویض آی سی خواهد بود. در هر صورت اگر مشکل سخت افزاری باشد، تنها متخصصان تعمیرات موبایل قادر به رفع آن خواهند بود.

مطالب مرتبط