تعمیرات اپل

راه حل کند شدن آیفون پس از آپگرید سیستم عامل به iOS 11

blank

سوالی که در این پست قصد داریم به آن پاسخ دهیم، این است که آیا آپدیت iOS 11 گوشی را کند می کند؟ اگر پاسخ آری است، چگونه می توان مشکل این کندی را مرتفع کرد؟

حدود یک ماهی از ارائه ی سیستم عامل جدید اپل که با نام iOS 11  روانه بازار شد، می گذرد. پس از یک ماه که از عرضه ی این سیستم عامل گذشت، برخی بازخوردها از کاربران نشان می دهد که سیستم عامل گوشی ها و تبلت هایشان پس از آپدیت به نسخه ی iOS 11، کند می شود.

مساله کندی سیستم عامل iOS 11 مخصوصا روی گوشی های مدل قدیمی تر آیفون، مشهود تر است. برای مثال iPhone 6 که به سیستم عامل iOS 11 آپدیت می شود، بسیار کندتر ازآیفون 7 پلاسی است که iOS 11 را استفاده می کند.  نکته ی جالب توجه در این مورد آن است که حتی آیفون 7 هم پس از آپدیت به سیستم عامل iOS 11، بسیار کندتر از سیستم عامل iOS 10 کار می کند. این مساله در مورد گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، کمتر به چشم می خورد و گوشی های اندروید پس از نصب به روزرسانی های سیستم عامل، با این حجم از کندی در عملکرد OS، مواجه نمی شوند.

حال سوالی که پیش می آید این است: آیا تمامی کاربران iOS 11 این کندی در عملکرد سیستم عامل را متوجه شده اند؟ آیا این مساله به اندازه ای اذیت کننده است که مانع از انجام کارهای روزمره ی کاربران گوشی های هوشمند اپل شود؟  منشا این مساله چیست؟ ناسازگاری نرم افزار با سخت افزار اپل و یا پای مشکلی دیگر در میان است؟ آیا می توان برای حل این مشکل چاره ای اندیشید؟

اگر شما نیز پس از دانلود و نصب سیستم عامل iOS 11، با لگ شدید درانجام فرامین به سیستم عامل مواجه شده اید، با ما همراه باشید تا راه حل های آزمون شده برای حل این مشکل را ارائه دهیم. این راه حل ها برای رفع لگ و تاخیر اجرای سیستم عامل iOS11 مخصوصا حین اجرا بر مدل های قدیمی تر آیفون به کار می آیند.

راه حل اول: گوشی خود را ریبوت کنید.

شاید در نظر اول،  این راه حل بسیار ساده به نظر برسد چرا که راه حلی است که برای حل مشکل تمامی آیفون، آیپد و آی پاد تاچ هایی که به درستی کار نمی کنند، به کار گرفته می شود. فلسفه ی ریبوت کردن گوشی،  پاکسازی کش گوشی است. قبل از انجام هر کاری و امتحان کردن هر راه حل دیگری، لازم است که گوشی را ریبوت کرده تا کش آن پاک شود.

برای این منظور بایستی دکمه ی پاور گوشی را نگه داشته و اسلایدر خاموش کردن گوشی را به سمت راست بکشید و منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود.  حال سی ثانیه صبر کنید و پس از طی شدن این زمان،  دوباره گوشی را روشن کنید.

راه حل دوم: تمامی تنظیمات گوشی خود را ریست کنید.

اگرپس از روشن کردن گوشی، هنوز هم سیستم عامل گوشی و تبلت شما کند عمل می کند، مساله مرتبط با تنظیمات گوشی شما است . این مساله از iOS 10، تا اکنون وجود داشته است. اگر مشکل کندی سیستم عامل ریشه در تنظیمات برنامه های شما داشته باشد باید تنظیمات گوشی و تبلت خود را ریست کنید. برای این منظور  باید مسیر زیر را طی نمایید:

General > Reset > Reset All Settings

پس از آن که تنظیمات گوشی را ریست کرده و آن ها را به حالت دیفالت و پیش فرض گوشی بازگرداندید، دوباره گوشی را ریبوت کنید.پس از آن که تنظیمات را ریست کردید، باید باز به درون هر برنامه رفته و تنظیمات مربوط به هر برنامه را از درون همان برنامه باز تنظیم نمایید. در این صورت شما هیچ کدام از داده های برنامه های خود را از دست نخواهید داد.

راه-حل-کند-شدن-آیفون-پس-از-آپگرید-سیستم-عامل-به-iOS-11_2

 راه حل سوم: به حالت Low Power سوییچ کنید.

بخش عمده ای از مساله ی تاخیر در اجرای سیستم عامل، مربوط به مسایل پشت صحنه ی ایفون و آیپد است.برای مثال سرویس مکان یابی، همیشه باید مکان شما را به یاد داشته باشد و برنامه های روی آیفون و آیپد می بایستی به صورت مداوم خود را به روز نگه دارند.سیستم عامل با اضافه کردن موشن ها و افکت های جذاب به حرکت ها، نمایش انجام وظایف پردازنده را زیباتر می سازد. شما می توانید با رفتن به تک تک برنامه ها و حذف این تنظیمات پایه ای، این ویژگی سیستم عامل را محدودتر کنید.برای این منظور از تصاویر نمایش داده شده در ادامه ی این پست استفاده کنید.

راه-حل-کند-شدن-آیفون-پس-از-آپگرید-سیستم-عامل-به-iOS-11_1

در کنترل سنتر iOS 11، روی آیکون مد Low Power تپ نمایید. در مد Low Power سیستم عامل، افکت های بصری و بسیاری دیگر از ویژگی های سیستم عامل که فقط جنبه ی زیبایی و جذابیت را برای کاربر دارند، حذف می شوند و از همین طریق می توان صرفه جویی عظیمی در استفاده از توان پردازنده به عمل آورد. اگر به استفاده از فعال کردن مد Low Power تاخیر و لگ سیستم عامل کاهش یافت می توانید راه حل و اول و دوم را نیز در ادامه ی این راه حل اجرا نمایید تا اثرات افزایش سرعت اجرای فرامین سیستم عامل را بیشتر حس کنید. از طرف دیگر می توانید با استفاده از این روش اجرای راه حل منشا و ریشه ی مشکل را دریافته و در صدد حل و رفع آن برآیید.

راه حل چهارم: مقداری از فضای اشغال شده توسط گوشی را پاک کنید.

 این راه حل نیز مانند ریبوت کردن گوشی برای اکثر مشکلات مرتبط با سیستم عامل گوشی به کار می آید. برای پاک کردن داده های زاید و آزاد سازی فضای آیفون و آیپد خود باید کمی فکر کنید. برای پاکسازی داده های آیفون و آیپد می توانید مسیر زیر را طی نمایید:

Settings > General > iPhone Storage

پس از آن که به iPhone Storage رسیدید، می توانید از مزایای پاکسازی خودکار فضای حافظه توسط iOS 11، لذت ببرید. هر  چه فضای حافظه ی خالی بیشتری روی آیفون و آیپد خود داشته باشید، عملکرد سیستم عامل گوشی و تبلتتان بهتر خواهد شد.

راه حل آخر 

اگر تمام راه حل های ارائه شده در گام های قبلی را اجرا کردید و موثر واقع نشد، می توانید گوشی خود را به مرکز تعمیرات نرم افزاری آیفون و محصولات اپل ببرید تا کارشناسان نرم افزار پس از دانلود فایل IPSW restore  مخصوص مدل گوشی و تبلت شما، گوشی شما را ریستور کنند.  با استفاده از این روش تمامی سیستم عامل شما ریستور خواهد شد و در اصل گوشی به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت. همچنین اگر در رفع مشکل آیفون خود مشکل داشتید و نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید با کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت راهنمایی ومشاوره لازم را به شما بدهند.

به یاد داشته باشید که ریستور کردن گوشی فرآیندی است که نیاز به تخصص ومهارت دارد . اولین مساله که باید در نظر گرفته شود این است که قبل از ریستور کردن گوشی باید بکاپ داده های آیفون اعم از تصاویر، ویدیوها، مخاطبان، نوت ها و … تهیه شود و سپس اقدام به ریستور کردن گوشی شود.

از طرفی دیگر، بارها و بارها دیده شده است که گاهی کاربران پس از ریستور کردن آیفون خود، با ارورهای آیتیونز مواجه می شوند که خبر از مشکلات سخت افزاری موجود بر گوشی و تبلت آنها می دهد. در این صورت باید گوشی باز شود و پس از معاینات و بررسی های سخت افزاری، ایراداتی که موجب نمایش ارور شده اند، برطرف شده و پس از رفع مشکل سخت افزاری فرآیند ریستور و نصب بکاپ داده های آیفون از سر گرفته شود.  این مساله یکی از نکته های جالب عیب یابی در محصولات اپل است که ایرادات سخت افزاری این محصولات را می توان با استفاده از کنکاش ارورهای آیتیونز، شناسایی کرد.

نکته ی مهم دیگر در مورد به روزرسانی iOS11، مربوط به آپگرید کردن گوشی های مدل قدیمی تر آیفون است. این که بخواهید مدل های قدیمی تر آیفون را به سیستم عامل های خیلی جدید ، آپگرید کنید فرآیندی پر خطر است.  اپل این نرم افزارها را طوری توسعه می دهد که سازگاری بیشتری با سخت افزارهای به کار رفته روی گوشی های مدل جدید تر ساخت اپل را داشته باشد.  در نتیجه اگر گوشی شما آیفون s5 و مدل های کمی پیشرفته تر از آن است، قبل از آپگرید سیستم عامل به iOS 11، با کارشناس نرم افزار iOS مشورت نمایید تا با مشکلات کندی اجرای iOS 11 روی دستگاهتان مواجه نشوید.

مطالب مرتبط