ترفند iOS

راه حل قفل شدن دکمه ی آپدیت iOS در آیفون

قفل شدن دکمه ی آپدیت iOS در آیفون

چگونه می توان مشکل کار نکردن دکمه ی دانلود و نصب سیستم عامل iOS به هنگام به روز رسانی سیستم عامل در آیفون و آیپد را حل کرد؟ در این نوشتار قصد داریم به معرفی مشکل غیرفعال شدن دکمه ی دانلود و نصب سیستم عامل و علل بروز این مشکل و البته راه حل آن بپردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

 همه می دانیم که برای آن که بتوانیم از جدیدترین قابلیت ها و بهبود های امنیتی سیستم عامل iOS استفاده کنیم لازم است نسبت به دانلود و به روز رسانی آخرین نسخه ی سیستم عامل آیفون و آیپد اقدام کنیم. اتصال به وای فای و دانلود نرم افزارها از این طریق آسان ترین روش برای دانلود برنامه ها و البته نسخه ی به روزرسانی شده ی سیستم عامل برای گوشی است.

در صورتی که بخواهید با استفاده از اینترنت وای فای که اصطلاحا به آن OTA گفته می شود اقدام به دانلود آخرین نسخه ی سیستم عامل کرده و سپس سیستم عامل گوشی را به روز رسانی کنید، ممکن است با مشکلی عجیب مواجه شوید.  این مشکل به بلاک شدن دکمه ی Download and install در صفحه ی به روزرسانی سیستم عامل بر میگردد. برخی از کاربران آیفون ها و آیپدها از بلاک شدن این دکمه و عدم پاسخگویی به تپ کردن های مکرر کاربر، شکایت کرده اند و برای یافتن راه حل، ملزم به مراجعه به مرکز تعمیرات نرم افزاری آیفون شده اند. در ادامه قصد داریم راه حل این مشکل را ارائه دهیم.

iOS | تعمیرات تخصصی موبایل

هر گاه نسخه ی جدیدی از سیستم عامل، برای دیوایس هایی که سیستم عامل iOS را اجرا می کنند عرضه شود، علامتی قرمز رنگ در بالای آیکون Setting که در صفحه ی خانه ی آیفون قرار دارد ظاهر می شود.بعد از ظاهر شدن این علامت قرمز رنگ باید از طریق مسیر زیر اقدام به به روزرسانی برنامه ای که نیاز به آپدیت دارد، کنید.

قدم اول: به General  بروید.

قدم دوم: بر روی Software Update تپ کنید.

قدم سوم: منتظر بمانید تا سرورهای اپل شروع به گشتن کنند و نسخه ی آپدیت برنامه را پیدا کنند.

قدم چهارم: می بینید که نسخه ی جدید سیستم عامل iOS بر روی صفحه ی آپدیت نرم افزار گوشی ظاهر می شود.

قدم پنجم: می توانید با تپ کردن روی دکمه ی Download and install سیستم عامل را دانلود کرده و آن را روی گوشی خود نصب کنید.

 

General—>Software Update—>Download and install

حال اگر بعد از تپ کردن روی دکمه ی Download and install، این دکمه عمل نکند و سیستم عامل دانلود نشود تکلیف چیست؟

چگونه مشکل عدم پاسخگویی دکمه ی Download and install  را در آپدیت سیستم عامل iOS حل کنم؟

معمولا پس از یک بار تپ کردن روی دکمه ی Download and install فرآیند دانلود و به روزرسانی سیستم عامل آغاز می شود. پس از  آن توافقنامه ی اپل بر روی گوشی ظاهر شده و بسته ی حاوی نسخه ی به روزرسانی شده ی سیستم عامل دانلود می شود و منتظر دستور نصب می ماند. این انتظار با نمایش لوگوی اپل روی صفحه گوشی اعلام می شود و خط  نمایش روند پیشرفت بارگزار نمایش داده شده تا آن که آیفون و آیپد شما ریستارت شده و با دوباره اجرا شدن سیستم عامل، نسخه ی جدید و به روز رسانی شده iOS روی گوشی اجرا می شود.حال اگر دکمه ی Download and install کار نکند و روند معمول دانلود و بارگزاری سیستم عامل طی نشود،  چه باید کرد؟ برای حل مشکل راه حل های زیر را امتحان کنید.

راه حل اول: اتصال گوشی به اینترنت را چک کنید.

اولین چیزی که در مواجهه با این مشکل به ذهن کاربر متبادر می شود، مشکل در اتصال به اینترنت است. شاید هات اسپات گوشی در اتصال های هات اسپاتی قطع شده است. گوشی که به اینترنت متصل نباشد چگونه می تواند فایلها را دانلود کند؟ از طرفی بدون اتصال گوشی به اینترنت، چگونه باید متوجه وجود نسخه ی جدید از سیستم عامل روی سرورهای اپل شد؟ شاید اتصال تا زمان تشخیص موجود شدن نسخه ی جدید سیستم عامل برای ایفون و آیپد برقرار بوده است و حالا که نوبت تپ کردن روی دکمه ی Download and install رسیده است، اینترنت قطع شده است. توجه داشته باشید که تغییر در ترافیک داده های دریافتی از طریق وای فای، می تواند در کار دکمه ی Download and install اخلال ایجاد کند. شاید آیکون اتصال به وای فای روی گوشی وجود دارد اما این تغییرات ترافیکی اتصال را با اینترنت قطع کرده است.این آیکون فقط از اتصال گوشی به هات اسپات اطمینان می دهد و از اینکه آیا هات اسپات به وب متصل است یا نه چیزی نمی گوید.اگر علامت اتصال به وای فای روی گوشی شما وجود دارد و با این حال دکمه ی Download and install کار نمی کند، احتمالا داده ای میان گوشی و سرورهای اپل جا به جا نمی شود.

راه حل: صفحه ی آیفون را از پایین به بالا بکشید تا مرکز کنترل آیفون فعال شود.روی آیکون وای فای تپ کنید تا غیرفعال شود و دوباره روی آن تپ کنید تا فعال شود.با این کار شاید دکمه ی Download and install فعال شود و تبادل داده میان آیفون و یا آیپد با سرورهای اپل برقرار گردد.

راه حل دوم: آیا فضای حافظه ی در اختیار روی آیفون و آی پد می تواند دلیل بروز مشکل شود؟

شاید با خود فکر کنید که دلیل کار نکردن دکمه ی Download and install برای آپدیت سیستم عامل جدید، نبود فضای کافی روی گوشی شما باشد.باید بدانید که نبود فضای حافظه روی آیفون،  هیچگاه نمیتواند دلیل کار نکردن دکمه ی Download and install باشد.شما می توانید سایز بسته ی حاوی سیستم عاملی که قصد نصب آن را روی گوشی خود دارید، کنترل کنید. سایز بسته ی سیستم عامل در صفحه ی دانلود سیستم عامل جدید و درست زیر نام  و نسخه ی iOS نمایش داده می شود اگر سایز نسخه ی جدید سیستم عامل بسیار بیشتر از فضایی باشد که روی آیفون دارید، درست پس از تپ کردن روی دکمه ی Download and install پیغام خطای مربوط به آن را دریافت خواهید کرد و این مشکل باعث نمی شود که قبل از تپ کردن روی دکمه ی Download and install، این دکمه از کار بیفتد. پس کمبود حافظه روی گوشی دلیل بروز این مشکل نیست و برای حل مشکل خود لازم است قدم بعدی را مطالعه کنید.

راه حل سوم: تنظیمات مربوط به چرخش صفحه نمایش را کنترل کنید.

یکی از دلایل بروز این مشکل، مربوط به ویژگی چرخش صفحه نمایش در آیفون و آیپد است . چه باور کنید و چه باور نکنید باید بگوییم که اپل به شما اجازه ی به روز رسانی سیستم عامل روی گوشی را که تنظیمات چرخش صفحه نمایش به حالت افقی غیر فعال است، نمیدهد!

راه حل: برای حل این مشکل مسیر زیر را طی بفرمایید:

قدم اول: با کشیدن صفحه نمایش آیفون به سمت بالا، مرکز کنترل آیفون را باز کنید.

قدم دوم: روی آیکون چرخش تپ کنید تا قفل چرخش صفحه نمایش را غیرفعال کنید.

قدم سوم: به سرعت دو بار روی دکمه ی خانه Home آیفون، تپ نمایید و با استفاده از سوییچ میان برنامه های باز روی آیفون به صفحه ی Software Update بازگردید و در عین ناباوری ببینید که دکمه ی Download and install فعال شده است.

مطالب مرتبط