ترفند اپل واچ

تنظیم فونت، روشنایی و صدا در اپل واچ

blank

در این مطلب قصد داریم تا روش شخصی سازی و تنظیم فونت، روشنایی و صدا در اپل واچ صحبت کنیم. در صفحه کوچک اپل واچ گاهی خواندن برخی از پیام ها دشوار است. این اندازه کوچک متن می تواند در خواندن اطلاعات برنامه ها، نوتیفیکیشن ها و پیام رسان ها باشد. درست مثل آنچه در گوشی آیفون و آیپد شاهد آن هستیم، اپل واچ هم قابلیت پویایی در انواع فونت را دارد. این حالت پویایی در فونت ها باعث می شود که شما به راحتی بتوانید اندازه فونت ها را در این گجت کم و زیاد کنید. این موضوع از طریق سیستم داخلی ساعت هوشمند اپل صورت می گیرد و شامل برنامه های پیش فرض هم می شود. اگر از برنامه های متعددی در اپل واچ خود استفاده می کنید، این برنامه ها از حالت پویایی یا داینامیک فونت استفاده می کنند، اندازه فونت ها بعد از تغییر در تنظیمات اپل واچ، در آنجا هم آپدیت می شود. کاربران می توانند اندازه متن و وزن متون را که همان نحوه نمایش ضخامت متن روی صفحه نمایش است بر روی ساعت اپل تنظیم کنند.

تنظیم فونت، روشنایی و صدا در اپل واچ: مراحل

برای ایجاد کردن متون بر روی اپل واچ به صورتی که آسان تر خوانده شوند، می توان متن دلخواه را با استفاده از boldface نگارش کرد و سپس با قرار دادن آن در هر نقطه ای از ساعت که از قابلیت Dynamic Type پشتیبانی می کند، نوشته ها را بزرگتر و ضخیم تر مشاهده کرد. یکی از این مکان ها درون برنامه Setting است.

روشن کردن طیف خاکستری(گری اسکیل)

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch تپ کنید، به آدرس General> Accessibility بروید، سپس گزینه Grayscale را روشن کنید.
  • گام سوم: حال باید اپل واچ را مجددا راه اندازی و ریستارت کنید تا تغییرات اجرا شده تایید شوند و به نمایش درآیند.

فعالسازی قابلیت بولد کردن متون

برای این منظور می بایست گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Setting  blank  را بر روی ساعت هوشمندتان باز کنید.
  • گام دوم: روی Brightness & Text Size ضربه بزنید، سپس گزینه Bold Text را روشن کنید.
  • گام سوم: حال باید اپل واچ را مجددا راه اندازی و ریستارت کنید تا تغییرات اجرا شده تایید شوند و به نمایش درآیند.

همچنین می توان با استفاده از آیفون متصل شده به ساعت، گزینه Bold Text را بر روی Apple Watch روشن و فعال کرد. برای این منظور برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، به آدرس General> Accessibility بروید و در نهایت گزینه Bold Text را روشن کنید.

فعال-کردن-گزینه-متن-ضخیم-Bold-text
فعال-کردن-گزینه-متن-ضخیم-Bold-text

مراحل افزایش یا کاهش سایز فونت ها در اپل واچ

این روزها خرید اپل واچ در کنار خرید گوشی موبایل آیفون، از حالت یک گجت فراتر رفته و به یک ابزار کاربردی تبدیل شده است. درست مثل گوشی آیفون و محیط امن آن برای کار کردن، ساعت هوشمند اپل هم امنیت بالایی را در کنار تنظیمات مناسب برای کاربرانش فراهم می آورد. اغلب تنظیمات از روی گوشی آیفون هم برای اپل واچ مقدور است اما در برخی موارد تغییرات را باید مستقیما از روی خود ساعت انجام داد، مثل تغییر در اندازه فونت ها. این تغییرات را می توان از طریق منوی Setting انجام داد.

مرحله اول: وارد بخش تنظیمات در اپل واچ شوید

برای رسیدن به بخش Setting یا تنظیمات در اپل واچ دست خود را بالا بیاورید تا صفحه اپل واچ فعال شود. از روی صفحه آن بر روی پیچ تنظیم دیجیتال در اپل واچ را نگه دارد تا صفحه برنامه ها برای شما باز شود. از اینجا می توانید بر روی برنامه Setting بزنید.

وارد بخش تنظیمات در اپل واچ شوید

وارد بخش تنظیمات در اپل واچ شوید

مرحله دوم: وارد بخش Display and Brightness بشوید

حالا از طریق بخش Display and Brightness وارد شوید و بر روی گزینه Text Size در ساعت هوشمند خود بزنید.

وارد بخش Display and Brightness بشوید

وارد بخش Display and Brightness بشوید

مرحله سوم: از طریق Digital Crown اندازه فونت اپل واچ را تغییر دهید

در این مرحله از طریق Digital Crown یا همان پیچ کناری ساعت هوشمند اپل خود می توانید اندازه فونت را افزایش یا کاهش دهید. برای این کار باید پیچ را بچرخانید تا به اندازه فونت دلخواه خود برسید. اگر تا الان با خواندن متن ها در اپل واچ مشکل داشتید می توانید اندازه فونت ها را افزایش دهید تا راحت تر خوانده شوند. همزمان با تغییر اندازه فونت ها شما می توانید تغییرات را به صورت پیش نمایش ببینید. این می تواند به شما کمک کند تا به اندازه سایز دلخواه خود برسید.

از طریق Digital Crown اندازه فونت اپل واچ را تغییر دهید

از طریق Digital Crown اندازه فونت اپل واچ را تغییر دهید

مرحله چهارم: مجددا پیچ کنار اپل واچ را نگه دارید

بعد از اینکه کار شما به اتمام رسید مجددا بر روی پیچ کنار ساعت اپل واچ نگه دارید.

مجددا پیچ کنار اپل واچ را نگه دارید

مجددا پیچ کنار اپل واچ را نگه دارید

بعد از این مرحله شما می توانید این تغییرات را بر روی تمامی اپ ها چه برنامه های پیش فرض و چه برنامه های ثالث نصب شده مشاهده نمایید. اگر افزایش اندازه فونت ها چیزی نیست که مد نظر شما باشد، می توانید از ویژگی زوم از روی صفحه اپل واچ استفاده نمایید. در سایت کوک موبایل می توانید تعداد زیادی از مطالب مربوط به ترفندهای استفاده از گجت ها را مشاهده نمایید. تنظیم فونت، صداها و روشنایی اپل واچ در این وبسایت قبلا توضیح داده شده است.

محدود کردن نمایش انیمیشن

کاربران ساعت های هوشمند اپل می توانند تمامی انیمیشن ها و جلوه های ویژه ای را که بر روی صفحه اصلی و هنگام باز کردن و بستن برنامه ها مشاهده می کنند محدود کنند تا رابط کاربری ساعت کمی ساده تر شود. برای این منظور می بایست گام های زیر را روی ساعت خود طی کنید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون متصل شده به ساعت باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch تپ کنید، به آدرس General> Accessibility> Reduce Motion بروید، سپس گزینه Reduce Motion را فعال کنید.
محدود-کردن-نمایش-انیمیشن-های-مرتبط-با-باز-و-بسته-کردن-برنامه-ها-960x531
محدود-کردن-نمایش-انیمیشن-های-مرتبط-با-باز-و-بسته-کردن-برنامه-ها-960×531

blankنکته: وقتی گزینه Reduce Motion را روشن می کنید و نمای شبکه را برای صفحه اصلی انتخاب می کنید، تمام آیکون های برنامه در یک اندازه واحد نمایش داده خواهند شد.

افزایش خوانایی متون با توجه به تصویر پس زمینه ساعت

برای آن که بتوانید متناسب با تصویر پس زمینه ساعت خود، خوانایی برخی از متون را بالاتر ببرید لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید.
  • گام دوم: روی My Watch ضربه بزنید، به آدرس General> Accessibility> Reduce Transparency بروید و سپس گزینه Reduce Transparency را روشن کنید.
بهبود-خوانایی-نوشته-ها-متناسب-با-تصویر-پس-زمینه
بهبود-خوانایی-نوشته-ها-متناسب-با-تصویر-پس-زمینه

زدن برچسب روی دکمه روشن / خاموش

یکی دیگر از راهکارهایی که برای ساده تر شدن رابط کاربری واچ او اس ها وجود دارد، امکان درج برچسب روی تاگل های روشن/ خاموش اپل واچ است. پس از زدن برچسب، روی هر تاگل خاموش عدد ۰ و روی تاگل های روشن عدد ۱ نمایش داده خواهد شد. برای اضافه کردن این برچسب ها لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه Setting  blank  را بر روی ساعت هوشمندتان باز کنید.
  • گام دوم: به General> Accessibility بروید، سپس گزینه On/Off Labels را روشن کنید.

همچنین می توان با استفاده از آیفون متصل شده به ساعت، گزینه On/Off Labels را بر روی Apple Watch روشن و فعال کرد. برای این منظور برنامه Apple Watch را بر روی آیفون خود باز کنید، بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، به آدرس General> Accessibility بروید و در نهایت گزینه On/Off Labels را روشن کنید.

 

تنظیم روشنایی صفحه اپل واچ

در تصویر زیر نمایی از صفحه تنظیمات روشنایی را بر روی ساعت هوشمند اپل می بینید، اسلایدر تنظیم روشنایی در  بخش بالایی صفحه و تنظیمات مرتبط با شکل و اندازه متن در دکمه زیرین صفحه قرار دارد. گزینه اول مربوط به سایز نوشته و گزینه دوم  مربوط به پررنگ شدن متن نوشته ها است.

تنظیم-روشنایی،-اندازه-متن-و-فونت
تنظیم-روشنایی،-اندازه-متن-و-فونت

برای تنظیمات مرتبط با نوشته ها و متون روی اپل واچ لازم است که ابتدا برنامه تنظیمات با آیکون blank را بر روی ساعت اپل خود باز کرده و در ادامه بر روی Brightness & Text Size تپ کنید تا دسترسی به تنظیم موارد زیر در اختیارتان قرار گیرد:

روشنایی (Brightness): بر روی تنظیمات Brightness ضربه بزنیدو با انگشتتان میزان دلخواه روشنایی صفحه را انتخاب کنید و یا اسلایدر Brightness را لمس کنید، سپس دیجیتال تاج را بچرخانید.

شما همچنین می توانید تنظیمات دلخواه را بر روی آیفون خود اعمال کنید تا نتیجه را بر روی ساعت هوشمندتان ببینید. برای این منظور می بایست برنامه  Apple Watch را بر روی آیفون باز کرده و بر روی گزینه My Watch ضربه بزنید، حال گزینه Brightness & Text Size را لمس کرده و در نهایت  میزان روشنایی صفحه نمایش و اندازه و استایل متن را تنظیم کنید.

تنظیم صدا در اپل واچ

در تصویر بالا می توانید تنظیمات مرتبط با صدا و بازخورد هپتیک را تحت عنوان Sounds & Haptics بر روی Apple Watch مشاهده کنید، اسلایدر میزان صدا در بخش بالایی صفحه و دکمه Silent Mode در بخش زیرین آن قرار گرفته است. برای تنظیمات مرتبط با اعلان ها و هپتیک ها مسیر زیر را طی نمایید:

  • گام اول:  برنامه تنظیمات با آیکون blank  را بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم:  روی گزینه Sounds & Haptics ضربه بزنید.
  • گام سوم:  بر روی کنترل های میزان و ولوم صدا که ذیل قسمت Alert Volume قرار دارد، ضربه بزنید و یا اسلایدر را لمس کنید، سپس تاج دیجیتال را برای تنظیم صدا در جهت دلخواه بچرخانید.

در روشی دیگر و برای اعمال همین تنظیمات، می توانید از طریق آیفون برنامه Apple Watch را باز کرده و بر روی گزینه Sounds & Haptics ضربه بزنید، سپس اسلایدر Alert Volume را به سمت دلخواه بکشانید.

تنظیم-صدا
تنظیم-صدا

تنظیم شدت ضربه (بازخورد هپتیکی صفحه نمایش) در اپل واچ

در تصویر زیر نمایی از صفحه تنظیمات Sounds & Haptics را بر روی ساعت اپل می بینید که به همراه سوئیچ Haptic Alerts و گزینه های پیش فرض و برجسته در بخش زیرین آن نمایش داده شده است.

تنظیم-شدت-ضربه-(بازخورد-هپتیکی-صفحه-نمایش)
تنظیم-شدت-ضربه-(بازخورد-هپتیکی-صفحه-نمایش)

کاربران اپل واچ ها می توانند شدت هپتیک و یا شدت فشار لازم برای هر تپ کردن روی صفحه و پاسخ صفحه نمایش به تپ ها را در این بخش تنظیم و سفارشی سازی کنید. برای این منظور لازم است گام های زیر را طی نمایید:

  • گام اول: برنامه تنظیمات با آیکون blank  را بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: بر روی گزینه Sounds & Haptics ضربه بزنید.
  • گام سوم: یکی از گزینه های Default یا Prominent را انتخاب کنید.

در روشی دیگر و برای اعمال همین تنظیمات، می توانید از طریق آیفون برنامه Apple Watch را باز کرده و بر روی گزینه Sounds & Haptics ضربه بزنید و در انتها یکی از گزینه های Default یا Prominent را انتخاب کنید.

  • خاموش یا روشن کردن چرخ دنده و یا تاج دیجیتال (تنها برای اپل واچ سری 4)
خاموش-یا-روشن-کردن-تاج-دیجیتال
خاموش-یا-روشن-کردن-تاج-دیجیتال

در تصویر بالا شکلی از صفحه  Haptic Crown و نشانگر چرخ سوئیچ تاج دیجیتال را می بینید که در مدل های اپل واچ سری 4 معرفی شده است.
در ساعت های هوشمند اپل سری 4، با حرکت دادن دایره تاج دیجیتال، کلیکی را احساس خواهید کرد. برای غیرفعال کردن بازخورد hapticsی و یا فعالسازی آن، می بایست این مراحل را دنبال کنید:

  • گام اول: برنامه تنظیمات با آیکون blank  را بر روی ساعت اپل خود باز کنید.
  • گام دوم: روی گزینه Sound & Haptics ضربه زده و در ادامه گزینه Haptic Crown را بسته به سلیقه و خواست خود، خاموش یا روشن کنید.

در روشی دیگر و برای اعمال همین تنظیمات، می توانید از طریق آیفون برنامه Apple Watch را باز کرده و بر روی گزینه Sounds & Haptics ضربه بزنید و در نهایت با کشیدن تانگل گزینه Digital Crown Haptic به سمت راست و یا چپ، آن را روشن و یا خاموش کنید.

مطالب مرتبط