ترفند iOS

تفاوت های سیستم عاملهای iOS11 و iOS10

تفاوت های سیستم عاملهای iOS11 و iOS10

در این مقاله قصد داریم دو سیستم عامل اخیر اپل یعنی iOS11 و iOS10 از منظرهای مختلف و به صورت کاملا تصویری با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما بتوانید در مورد آپدیت سیستم عامل گوشی خود تصمیم بگیرید. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

بالاخره روز دوشنبه  iOS11 معرفی شد . اپل تمام تلاش خود را کرد تا سیستم عامل جدید این شرکت تا حد امکان شخصی سازی شده باشد و به کاربر این امکان را بدهد که تا جایی که ممکن است نحوه ی چینش آیکون ها و … را تغییر دهد. کاربران بعد از خرید گوشی موبایل آیفون می توانند این سیستم عامل را روی گوشی خود نصب کنند و آن را بر اساس تجاربی که در استفاده از این سیستم عامل پیدا می کنند، قضاوت کنند.

آیا سیستم عامل iOS11 موفق ظاهر شده است؟ به نظر چنین است. بسیاری از قابلیت های اجرا شده روی سیستم عامل iOS11 ویژگی هایی است که کاربران آیفون ها و آیپدها برای مدت ها است منتظر ارائه ی این قابلیت ها هستند به همین دلیل است که ارائه ی سیستم عامل iOS11 بسیار به مذاق طرفداران آیفون ها خوش آمده است.

درباره ی ویژگی های جدید iOS11 می توان یک روز و یک شب تمام صحبت کرد.با این حال تصاویر می توانند هزاران کلمه را در یک نگاه منتقل کنند. در ادامه می خواهیم مقایسه ای تصویری میان ویژگی های سیستم عامل های iOS11 و iOS10  را ارائه دهیم.

صفحه ی خانه

iOS11 و iOS10 | تعمیرات تخصصی موبایل

تصویر راست متعلق به iOS10  تصویر سمت چپ متعلق به iOS11 است.

در سیستم عامل جدید می توانید والپیپرها و انیمیشن های جدیدی را انتظار داشته باشید.می بینید که آیکون باتری گوشی بازطراحی شده است. نام برخی برنامه ها از زیر برنامه حذف شده است و این امکان را می دهد که برخی برنامه ها در تعداد پیکسل کمتر و سایز کوچکتر ارائه و نمایش داده شوند.

صفحه ی قفل

صفحه ی قفل آیفون در iOS11 نیز به طور کلی تغییر یافته است. در طراحی جدید به کاربران امکان داده شده است که به صورت مستقیم به نوتیفیکیشن خود دسترسی یابند. حال شما می توانید با کشیدن انگشتانتان از بالای صفحه به پایین تمام نوتیفیکیشن ها را یکجا ببینید. در مدل های قدیمی تر سیستم عامل اپل، با کشیدن انگشت از پایین تا بالای صفحه نمایش، می توانستید نوتیفیکیشن ها را ببینید.

iOS11 و iOS10 | تعمیرات آیفون

تصویر راست متعلق به iOS10  تصویر سمت چپ متعلق به iOS11 است.

مرکز کنترل

اگر دقیق تر نگاه بیندازیم، میبینیم که بیشترین تغییرات در iOS11 متوجه مرکز کنترل سیستم عامل بوده است.  مرکز کنترل در سیستم عامل جدید نه تنها غنی تر از گذشته شده است، بلکه به صورت شخصی سازی شده ارائه شده است. اپل در طراحی سیستم عامل جدید خود تصمیم گرفته است ابتکار عمل را به دست کاربران گوشی ها بدهد تا تعییراتی که لازم می دانند را روی مرکز کنترل سیستم عامل پیاده کنند.

iOS11 و iOS10 |تعمیرات موبایل

تصویر راست متعلق به iOS10  تصویر سمت چپ متعلق به iOS11 است.

شما حالا می توانید دسته ای از گزینه ها و سوییچ ها را بالای یکی از گزینه های پیش فرض خود در مرکز کنترل قرار دهید و از این طریق دسترسی به این آیکون ها را آسان و آسان تر کنید.

App Store جدید

اگر از مرکز کنترل iOS11 بگذریم، تغییر عمده و اساسی دیگر در سیستم عامل جدید iOS به طراحی و نمایش اپ استور درون این سیستم عامل باز میگردد.  اپل طراحی را به گونه ای تغییر داده است که کاربر با یک نگاه اطلاعات بیشتری را دریافت کند و از طرف دیگر می بینیم که قابلیت جست و جو را بهبود بخشیده است.

iOS11 و iOS10 | تعمیرات تخصصی گوشی

تصویر راست متعلق به iOS10  تصویر سمت چپ متعلق به iOS11 است.

حالا می توانید ببینید که بازی ها برای خودشان دسته ای جداگانه دارند و شما می توانید محتوای درون برنامه ها را به صورت مستقیم از صفحه ی اپلیکیشن در اپ استور خریداری کنید.

مواردی که ذکر شده تنها برخی از تفاوت های عمده میان دو سیستم عامل iOS11 و iOS10 بود. اپل تغییرات دیگری نیز روی سیستم عامل داده است که جزیی ترند.برای مثال خمیده تر شدن آیکون های نمایش اپلیکیشن ها درون صفحه ی خانه ی آیفون یکی از این تغییرات است. از منظر کارایی و عملکرد سیستم عامل ها نیز تغییراتی گسترده درون سیستم عامل اتفاق افتاده است که قابلیت خواندن و اسکن QR Code توسط دوربین آیفون یکی از این ویژگی ها است.

مطالب مرتبط