راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض NFC هواوی P20 Pro

آموزش تعویض NFC هواوی P20 Pro

در این دستورالعمل نحوه آموزش تعویض NFC هواوی P20 Pro شرح داده شده است. باز کردن گوشی هواوی P20 Pro ویژگی آب بندی دستگاه را از بین می برد. اگر چسب های آب بندی گوشی را تعویض نکنید، گوشی به طور معمول کار خواهید کرد، امّا خاصیت محافظت از آب خود را از دست خواهد داد. برای نصب و اتصال مجدد قطعات گوشی به چسب تعویض نیاز خواهید داشت.

اگر در حین کار با مشکل و یا مسئله ای روبرو شدید و یا سوالی ذهن شما را درگیر کرد، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار: 50 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. آی اُپنر
  2. اسپاتول
  3. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  4. پیچ گوشتی مخصوص باز کردن پیچ های فیلیپسی #00

مرحله 1- باز کردن گلس پشت: آموزش تعویض NFC هواوی P20 Pro

  • گوشی را خاموش کنید.
  • iOpener از پیش گرم شده را به مدت 2 دقیقه روی گلس پشت جایی که به چسب ها نزدیکترین است بگیرد تا چسب زیر گلس شل شود. در طی برداشتن قاب پشت، ممکن است این مرحله را چندین بار تکرار کنید.چسب هواوی P20 Pro از استحکام و قدرت متوسط و نسبی برخوردار است، بنابراین اگر برای باز کردن دستگاه، iOpener در اختیار ندارید، می توانید از سشوار مو و یا هیتر و یا صفحه داغ استفاده کنید. مراقب باشید که به گوشی حرارت بیش از حد داده نشود. این نکته را در ذهن داشته باشید که صفحه نمایش اولد و باتری این گوشی هر دو نسبت به حرارت بسیار آسیب پذیر هستند.

مرحله 2- کاپ مکش دستی را روی قاب پشت بچسبانید

  • اگر گلس پشت شکسته و ترک خورده است، ممکن است کاپ مکنده به خوبی روی آن نچسبد. بنابراین سعی کنید یک لایه نوار چسب پهن قوی روی آن بکشید و یا وقتیکاپ مکنده را روی گلس گذاشتید، کمی چسب قوی به آن بزنید و با دقت ادامه دهید.
  • کاپ مکنده را روی گلس عقب نزدیک به لبه پایین گوشی گذاشته فشار دهید.
  • وقتی احساس کردید چسب شل است و کاپ مکش محکم به گلس چسبیده است آن را بلند کنید و لبه پایین گلس را از فریم جدا کنید طوریکه بین گلس عقب و فریم شکاف کوچکی باز شود.
  • کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک را بین شکاف ایجاد شده قرار دهید و به گوشه پایین سمت راست بکشید. کاردک را بین درز نگه دارید تا چسب ها دوباره به هم نچسبند.

مرحله 3- کاردک را در گوشه پایین وارد کنید

کاردک دوم را وارد کنید و به پایین گوشه چپ بکشید. این کاردک را نیز به حال خود رها کنید تا مانع از چسبیدن دوباره چسب ها شود.

مرحله 4- کاردک را در پایین گوشه سمت چپ وارد کنید

  • کاردک سوم را نیز در پایین گوشه سمت چپ قرار دهید.
  • نوک کاردک را در امتداد لبه چپ گوشی بکشید تا چسب ها از هم جدا شوند.
  • این کاردک را نیز در گوشه چپ قسمت بالای گوشی موبایل هوآوی رها کنید تا مانع از به هم چسبیدن دوباره شود.

مرحله 5- کاردک را در گوشه بالا سمت چپ گوشی وارد کنید و چسب ها را جدا کنید

  • اگر در این مرحله، برای باز کردن چسب ها مشکل دارید و کار سخت شده است، دوباره از iOpener استفاده کنید و گوشی را بار دیگر به مدت یک دقیقه حرارت دهید تا چسب ها شل تر شوند.
  • کاردک چهارم را در گوشه بالا سمت چپ گوشی بین شکاف قرار دهید.
  • کاردک را در امتداد لبه بالای گوشی به سمت راست بکشید تا چسب زیر گلس از هم جدا شود و وقتی به گوشه راست بالا رسیدید، کاردک را در همان جا رها کنید.

مرحله 6- کاردک را در گوشه راست بالای گوشی وارد کنید

  • کاردک پنجم را نیز در گوشه راست بالای گوشی وارد کنید.
  • کاردک را در امتداد لبه راست گوشی بکشید تا کل چسب های باقیمانده از هم جدا شوند.اکنون که چسب ها باز شدند مواظب باشید گلس را به یکباره بر ندارید چرا که هنوز کابل منعطف سنسور مجاورتی به مادربورد متصل است و اگر گلس را بردارید به کابل و اتصال آن آسیب می رسد.

مرحله 7- گلس عقب را بلند کنید

با دقت گلس عقب را بلند کنید طوریکه به کانکتور کابل منعطف سنسور مجاورتی درکنار مجموعه دوربین عقب دسترسی پیدا کنید. این کابل در تصویر با دایره قرمز مشخص شده است.

مرحله 8- کانکتور کابل منعطف سنسور مجاورتی را از سوکتش جدا کنید

نوک تخت اسپاتول را زیر کابل منعطف سنسور مجاورتی قرار دهید و اهرم کنید تا کابل جدا شود.

مرحله 9- قاب پشت را بردارید

گلس عقب را بردارید.(مخصوص نصب گوشی) قبل از بکار بردن چسب آب بندی و سرهم بندی دوباره، هر گونه چسب باقیمانده از روی گوشی را بردارید و با استفاده از الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز محل چسب ها را کاملاً تمیز کنید.

مرحله 10- کاور مادربورد و NFC

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو هر نه پیچ 3.4 میلی متری را باز کنید. این پیچ ها در تصویر مربوطه با دایره های قرمز رنگ نشان داده شده اند.

مرحله 11- سمت چپ کاور مادربورد را شل کنید

  • کاردک را زیر گوشه سمت چپ کاور مادربورد که شامل NFC است قرار دهید.
  • کاردک را به سمت چپ گوشه بالا گوشی بکشید و کمی بچرخانید تا کاور اهرم شود و از گیره پلاستیکی اش خارج شود.

مرحله 12- سمت راست کاور مادربورد را شل کنید

مرحله قبلی را این بار روی سمت راست تکرار کنید، کاردک را کمی بچرخانید و اهرم کنید تا کاور مادربورد از گیره پلاستیکی اش خارج شود.

مرحله 13- کاور مادربورد را بردارید

با دو انگشت لبه های کاور مادر بورد را گرفته، بلند کنید.

برای نصب مجدد دستگاه، مراحل این دستورالعمل را برعکس و از آخر به اول انجام دهید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی هواوی P20 pro گرفته شده است.

مطالب مرتبط