راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هواوی P10 Lite

آموزش تعویض باتری هواوی P10 Lite

آموزش تعویض باتری هواوی P10 Lite به صورت تصویری و گام به گام در این مقاله بررسی می شود.

هواوی پی 10 لایت مجهز به باتری 3000 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم پلیمری غیر قابل تعویض است. باتری این دستگاه با شارژر 10 وات (5 ولت/2 آمپر) و شارژ سریع 18 وات (9 ولت/2 آمپر) شارژ می شود. با استفاده از این شارژر، در عرض نیم ساعت باتری از صفر به 37 درصد می رسد. فول شارژ آن نیز حدود 2.5 ساعت طول می کشد.

این گوشی هوشمند با استفاده از شارژر معمولی (10 وات) که در جعبه بسته بندی قرار دارد، در مدت یک ساعت شارژ باتری را به نصف می رساند. حدود 2.5 ساعت طول می کشد تا باتری فول شارژ شود. با یک مرتبه شارژ کامل این دستگاه براحتی یک روز دوام می آورد. البته امکان استفاده از حالت های ذخیره سازی و بهینه سازی انرژی در این گوشی وجود دارد که با فعال کردن آن توسط کاربر، مدت زمان کارکرد باتری افزایش می یابد.برای استفاده بیشتر از باتری نو، لطفا در ابتدا از تمام انرژی آن استفاده کنید تا اینکه تلفن شما پس از استفاده عادی خود به خود خاموش شود، سپس آن را به مدت 10 ساعت شارژ کنید ، این کار را 3-5 بار تکرار کنید، به این ترتیب باتری می تواند به شرایط بهینه استفاده برسد. همچنین برای شارژ این باتری از شارژر اصلی موبایل یا از شارژر با وات بالا استفاده کنید

به طور کلی، وقتی گوشی در حالت آماده به کار باشد، مدت زمان نگهداری شارژ توسط باتری های موبایل طولانی است، اما چون موبایل در موقعیت های مختلف کاری اعم از حالت مکالمه، استفاده از اینترنت، وای فای، وبگردی، بلوتوث، دوربین، رادیو، و بازی و اجرای برنامه ها قرار می گیرد، شارژ باتری آن بنا به نوع کارکرد گوشی موبایل، زودتر و یا دیرتر تمام می شود.

دستورالعمل حاضر نحوه تعویض باتری های هواوی P10 Lite که فرسوده و معیوب شده اند، را شرح می دهد.

قبل از انجام عملیات باز کردن و جداسازی قطعات گوشی، شارژ باتری باید زیر 25 درصد باشد. اگر باتری ورم کرده باشد، نباید به هیچ وجه به گوشی حرارت داده شود. باتری های متورم در صورت داغ شدن بسیار خطرناک می شوند، ممکن است منفجر شود و آتش سوزی صورت گیرد. بنابراین هنگام تعویض باتری از تجهیزات ایمنی مخصوصاً عینک محافظ استفاده کنید. اگر از تعویض باتری توسط خودتان مطمئن نیستند، به یکی از مراکز تعمیر مجاز رفته و باتری گوشی خود را تعمیر کنید.

مدت زمان انجام کار: 30 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پیچ گوشتی چهارسو
  2. اسپاتول
  3. پنس
  4. کاردک یا قطعه مثلث شکل کوچک (6 کاردک)
  5. آی اُپنر

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

باتری هواوی P10 Lite، P9، P9 Lite و Honor 8 جهت تعویض

مرحله 1- قاب پشت

  • نوک کاردک یا قطعه مثل شکل را بین قاب پشت و قاب میانی قرار دهید و دور تا دور گوشی بکشید تا چسب ها برش داده شوند.
  • برای ایجاد شکاف اولیه و قرار دادن نوک کاردک در شکاف و در نهایت برداشتن قاب پشت ممکن است از کاپ مکش دستی استفاده شود.

اگر چسب ها سخت هستند و براحتی با کاردک جدا نمی شوند، برای شل کردن چسب هاآی اُپنر استفاده کنید.

مرحله 2- قاب پشت را از روی گوشی جدا کنید.

  • بعد از اینکه چسب های اطراف گوشی را برش دادید، کاردک را کمی بپیچانید و به سمت بالا اهرم کنید تا قاب پشت از گوشی جدا شود.
  • سمت راست قاب پشت را با دست گرفته و به سمت بالا به صورت کتابی بلند کنید.

مرحله 3 - برچسب روی قاب میانی را بردارید.

  • برچسب روی قاب میانی را با پنس گرفته بردارید.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، دو پیچ #00 را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، چهار پیچ 2.5 میلی متری #00 را باز کنید. جای این پیچ ها در تصویر با دایره نارنجی رنگ مشخص شده است.

مرحله 4 - محافظ مادربورد را بردارید.

  • با استفاده از پنس محافظ مادربورد را بردارید.
  • نوک تخت اسپاتول را زیرکابل منعطف سنسور اثرانگشت قرار داده اهرم کنید و کابل را از سوکتش خارج کنید.

هنگام نصب مجدد گوشی در صورت نیاز از چسب جدید استفاده کنید.

مرحله 5 -جداسازی اتصال باتری

  • صفحه کانکتور باتری در جای خود با پیچ سفت شده است، با استفاده از پیچ گوشی چهارسو، پیچ آن را باز کنید. جای پیچ در تصویر مربوطه با دایره قرمز رنگ نشان داده شده است.
  • با استفاده از پنس، صفحه کانکتور باتری را بردارید.
  • طرف تخت اسپاتول را زیر کابل منعطف باتری قرار دهید، هل دهید و از سوکتش خارج کنید.

مرحله 6- باتری را حرارت دهید و چسب زیر آن را شل کنید.

  • با استفاده از آی اُپنر از پیش گرم شده، گوشی موبایل هوآوی را حرارت دهید و چسب زیر باتری را شل کنید.
  • نوک اسپاتول را بین باتری و قاب میانی قرار دهید، خیلی آهسته اهرم کنید و یک شکاف کوچک ایجاد کنید.مراقبت باشید که نوک اسپاتول به باتری برخورد نکند و یا سطح باتری را زخم نکند.
  • نوک کاردک و یا اسپاتول را در شکاف ایجاد شده قرار دهید و چسب زیر باتری را برش دهید.

کابل های منعطف از زیر باتری عبور کرده اند. مراقب باشید که با این ابزارهای برش چسب، به آنها آسیب نزنید.

مرحله 7 – آموزش تعویض باتری هواوی P10 Lite

  • از اسپاتول استفاده کنید و بقیه چسب ها را برش دهید و با آن باتری را اهرم کنید و از گوشی بیرون بیاورید.
  • لبه باتری را با دست گرفته، بردارید.

هنگام نصب مجدد گوشی و بستن قطعات موبایل ابتدا چسب قدیمی را از روی گوشی بردارید و سپس چسب دو طرفه و یا از پیش برش داده شده مخصوص و جدید را اضافه کنید.

هرگز باتری که تغییر شکل پیدا کرده و یا در حین برداشتن آسیب دیده است را مجدداً استفاده نکنید.در صورت امکان، قبل از اینکه گوشی خود را به طور کامل نصب کنید و چسب های زیر پنل را بزنید و آنها را بچسبانید و گوشی را آب بندی کنید، دستگاه خود را روشن کنید، ببینید همه چیز درست و تحت کنترل است.با استفاده از چسب های از پیش برش داده شده و یا نوار چسب دو طرفه، باتری جدید را در جای خود محکم کنید. برای اطمینان از قرارگیری درست باتری در محل خود، چسب جدید را جای چسب های قدیمی بیندازید (حواستان باشد که چسب ها را به باتری نچسبانید). اکنون باتری جدید را با انگشت کمی فشار داده تا به خوبی بچسبد.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید.

برای اینکه باتری جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس از گوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری را بدون وفقه فول شارژ کنید.مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیرات موبایل را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

متن این مقاله آموزشی از صفحه رسمی ifixit برای تعمیر گوشی هواوی P10 Lite گرفته شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *