راهنمای تعمیرات سامسونگ

آموزش تعویض باتری سامسونگ گلکسی S7 Active

تعویض باتری سامسونگ گلکسی S7 Active

ظرفیت باتری یکی از ویژگی های بسیار مهمی است که سامسونگ در گلکسی S7 active به خوبی بدان توجه کرده است. این گوشی هوشمند دارای یک باتری باظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یون غیر قابل تعویض است. باتری این گوشی از استاندارد شارژ سریع QuickCharge 2.0 کوالکام پشتیبانی می کند، و در مدت زمان نیم ساعت شارژ باتری را از صفر به 48 درصد می رساند، میزان شارژ کامل با این آداپتور 90 دقیقه است.این گوشی پرچمدار سامسونگ نیز از شارژ بی سیم واستفاده از پدهای سازگار با Qi و PMA پشتیبانی می کند. پد شارژ سریع به صورت جداگانه در فروشگاه های سامسونگ به فروش می رسد. سرعت شارژ با این پد بی سیم به مراتب بالاتر از شارژر های دیگر است.

گلکسی S7 Active نسبت به مدل های قبلی خود و مخصوصاً جانشین خود، ماندگاری شارژ خوبی دارد. با 23 ساعت ماندگاری در حالت مکالمه تلفنی در شبکه 3G از سه ساعت ماندگاری بیشتری نسبت به S7 دارد. و همچنین با 2.5 ساعت ماندگاری بیشتر نسبت به این گلکسی، در حالت پخش ویدئو 15 ساعت دوام می آورد که این به نوبه خود دستاورد قابل توجهی است. در حالت وبگردی و اتصال به شبکه وای فای و با مرورگر کروم، نیز با 10:20 ساعت نزدیک به یک ساعت بیشتر ماندگاری دارد

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) همیشه انرژی زیادی از باتری می گیرد. سامسونگ ادعا می کند که کاهش 1% در هر ساعت از ظرفیت باتری تاثیرزیادی روی استقامت و ماندگاری کلی باتری این دستگاه خواهد گذاشت. زمانی که این ویژگی فعال می باشد، استقامت باتری در حالت آماده به کار در حدود 49 ساعت است. در حالیکه این میزان زمانی که AoD غیر فعال است به 80 ساعت می رسد که اختلاف آن چیزی در حدود 30 درصد می شود. با این حال برخی کاربران دوست دارند که ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را در گوشی خود فعال کنند، هر چند که شارژ باتری را مصرف می کند اما می توانید به منو تنظیمات مربوطه رفته و این گزینه را بهینه سازی کنید، و در واقع وقت هایی که دوست دارید این گزینه فعال باشد را زمان بندی کنید.

باتری گلکسی S7 active ما از کیفیت بالایی برخوردار است و با خرید آن جایگزین خوبی برای باتری های آسیب دیده خود پیدا خواهید کرد و استفاده از گوشی را به مدت یک روز و یا بیشتر امکان پذیر می کند. با استفاده از این باتری گوشی موبایل سامسونگ در گوشی خود می توانید تمام روز از گوشی خود لذت ببرید و با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشید.

توصیه می کنیم که برای شارژ باتری و گوشی خود از شارژر اصلی استفاده کنید، همیشه کانکتور باتری را با مواد تمیزکننده و یا پد لاک ناخن پاک کن تمیز کنید و بررسی کنید که پین های اتصال شارژ کج و یا شکسته نشده باشد.چنانچه گوشی خود به خود خاموش می شود، زیاد هنگ می کند، سریع تر از قبل باتری خالی می کند و یا تنظیمات تاریخ و ساعت آن به هم می ریزید، به سلامت باتری شک کنید.

باتری های گوشی های هوشمند از عمر معینی برخوردارند و عمر مفید یک باتری موبایل بین یک تا دو سال متفاوت است، اما تعداد سیکل های شارژ آن می تواند بسیار زیاد و در حدود 500 بار باشد. شارژ کردن باتری صدمه ای به آن نمی رساند اما همواره سعی کنید که شارژ آن زیر 5 درصد نرسد، چرا که امکان آسیب به باتری افزایش می یابد.

این دستورالعمل راهنما نحوه برداشتن و تعویض باتری سامسونگ گلکسی S7 Active را نشان می دهد.همچنین در این دستورالعمل نحوه برداشتن قاب پشت دستگاه شرح داده می شود که برای اتصال و نصب مجدد قاب پشت به چسب تعویض نیاز دارید.

برای ایمنی بیشتر، قبل از جدا کردن باتری، ابتدا شارژ آن را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. این ریسک آسیب و خطر اشتعال حین عملیات تعویض را به حداقل می رساند. اگر باتری حین تعویض به طور تصادفی با اشیاء نوک تیز مثل مپنس و یا هر وسیله دیگری برخورد کند، ممکن است پوسته آن سوراخ شده مواد آن به بیرون نشر کند و باعث آتش سوزی و یا انفجار شود. با کاهش شارژ باتری به زیر 25 درصد خطر اشتعال و انفجار را کاهش دهید.

اگر در حین کار با مشکلی روبرو شدید یا سوالی ذهن شما را درگیر کرد، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار: 1 ساعت

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. پنس
  2. سشوار صنعتی
  3. اسپاتول فلزی
  4. پیچ گوشتی چهارسو #00

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

باتری جهت تعویض سامسونگ گلکسی S7 Active

مرحله 1- قاب گوشی را حرارت دهید.

قبل از اینکه شروع کنید، شارژ باتری گلکسی خود را به زیر 25% خالی کنید. باتری لیتیوم یون فول شارژ اگر به اشتباه و به صورت اتفاقی با اشیاء نوک تیز مثل پیچ گوشتی ها و یا پنس برخورد کند می تواند منجر به انفجار و یا خطرات بالقوه شود.

  • قبل از باز کردن گوشی، ابتدا آن را خاموش کنید.
  • سشوار صنعتی را برداشته مستقیماً و به آرامی دور تا دور صفحه نمایش را حرارت دهید تا چسب های زیر صفحه نمایش شل شوند.

استفاده از سشوار صنعتی، سشوار مو و یا صفحه داغ باعث می شود که قاب فلزی دستگاه خیلی داغ شود و ممکن است هنگام لمس به پوست دست آسیب بزنید، هنگام حرارت دادن مراقب باشید.

دقت کنید که گوشی را بیش از حد حرارت ندهید ، صفحه نمایش اولد و باتری و سایر قطعات داخل دستگاه به حرارت بیش از حد حساس هستند و می توانند خراب شوند. برای شل کردن چسب های زیر قاب پشت، تنها کافی است که به اندازه یک دقیقه حرارت داده شود.

مرحله 2- لبه قاب را شل کنید

  • به آرامی نوک اسپاتول فلزی سر صاف را از لبه زیرین و سمت راست قاب گوشی به داخل شکاف بین پنل جلو و قاب پشت آن فرو ببرید و خیلی آرام با نوک اسپاتول کار کنید تا لبه قاب گلکسی S7 Active کمی آزاد و باز شود.
  • اگر می خواهید قاب گوشی راحت تر شل شود از دو اسپاتول استفاده کنید. وقتی اولی را زیر قاب فرو کردید همانجا نگه دارید و سپس سعی کنید با اسپاتول دیگر بقیه قاب را شل کنید.
  • برداشتن قاب پشت گوشی S7 Active خاصیت ضد آب بودن آن را به خطر می اندازد. قبل از اینکه بخواهید قاب پشت را باز کنید، چسب تعویض به اندازه کافی در دست داشته باشید و اگر از چسب تعویض جدید استفاده نمی کنید اطمینان حاصل کنید که گوشی موبایل دیگر در معرض آب و رطوبت قرار نخواهد گرفت.

مرحله 3- قاب گوشی را به طور کامل شل کنید.

  • به آرامی نوک یک اسپاتول دیگر را از کنار شکافی که در لبه زیرین و سمت راست قاب گوشی ایجاد شده به داخلی آن فرو برده و به تدریج اسپاتول دوم را به سمت لبه فوقانی قاب گوشی هدایت کنید. بدین ترتیب سمت راست قاب گلکسی S7 Active کاملا شل می‌شود.
  • به آرامی و مشابه با قبل، نوک اسپاتول را به سمت لبه فوقانی و سپس لبه سمت چپ قاب گلکسی S7 Active هدایت کرده و این دو بخش از قاب گوشی را هم کاملاً شل کنید.

اگر حین کشیدن اسپاتول و باز کردن قاب گوشی احساس کردید که اسپاتول به سختی پیش می رود می توانید دوباره کمی حرارت دهید و چسب ها را شل کنید تا اسپاتول راحت تر پیش رود.

مرحله 4- قاب گوشی را جدا کنید.

  • به آرامی لبه فوقانی پنل جلوی گلکسی S7 Active را گرفته و آن را به صورت کتابی باز کنید. مراقب باشید به لبه زیرین قاب هیچ نیروی کششی وارد نشود.
  • پنل جلوی گوشی را 180 درجه بچرخانید تا دو پنل پشت و جلوی روی میز قرار گیرند.

لطفاً بعد از پایان عملیات دست های خود را با آب گرم و صابون به طور کامل شستشو دهید.

مرحله 5- پیچ فیلپسی را باز کنید.

با استفاده پیچ گوشتی چهارسو تک پیچ فیلپسی را باز کنید. چای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.

مرحله 6- کاور پلاستیکی زیر پیچ را بردارید.

با استفاده از پنس و به آرامی کاور پلاستیکی که در زیر پیچ باز شده در مرحله قبل قرار دارد را از روی قاب گوشی بردارید.

مرحله 7- کاور پلاستیکی روی شیلد را بردارید.

دوباره با کمک پنس و به آرامی کاور پلاستیکی که روی لبه زیرین شیلد فلزی پنل پشت گوشی نصب است را از روی این بخش جدا کنید.

مرحله 8- آنتن NFC و مجموعه کویل شارژ را بردارید.

با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو، هر یازده پیچ فیلیپسی که در تصویر با دایره های قرمز رنگ مشخص شده اند را باز کنید.

مرحله 9- دو کانکتور روی برد را آزاد کنید.

با استفاده از پس نوک کج، کانکتورهایی که در تصویر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است را از روی برد آزاد کنید.

مرحله 10- دکمه هوم را جدا کنید.

با استفاده از پنس نوک کج، دکمه هوم را بردارید و اتصال آن را از روی برد جدا کنید.

مرحله 11- فریم میانی را جدا کنید.

  • باتری گلکسی S7 Active روی فریم میانی گوشی سوار شده و به همراه آن جدا می‌شود. فریم میانی یک درپوش پلاستیکی است که روی قطعات سخت افزاری اصلی دستگاه نظیر مادربرد، فلت شارژ و غیره قرار می‌گیرد و به نوعی از این قطعات موبایل سامسونگ محافظت می‌کند.
  • نوک قاب باز کن یا اسپاتول را به آرامی مثل عکس اول از لبه سمت راست قاب گوشی به زیر فریم میانی آن (شکاف مابین فریم میانی و پنل پشت) فرو ببرید و خیلی آرام سعی کنید لبه سمت راست فریم میانی را از روی پنل پشت گوشی بلند نمایید.
  • بلند کردن فریم میانی به صورت کتابی را تا جایی ادامه دهید که این بخش از بدنه گلکسی S7 Active کاملا به همراه باتری از پنل پشت گوشی جدا شود.
  • پنل پشت گوشی را در مکان امنی قرار داده و پروسه تعویض باتری گلکسی S7 Active را روی فریم میانی دستگاه دنبال نمایید.

مرحله 12 – باتری را از قسمت پایین اهرم کنید و آن را بردارید.

  • با استفاده از نوک تخت اسپاتول، باتری را از قسمت پایین به سمت بالا اهرم کنید تا باتری از روی قاب میانی بلند شود، لبه باتری را با دست گرفته و بردارید.
  • چسب استفاده شده زیر باتری در این دستگاه، از نوع صنعتی است و جدا شدن آن بسیار سخت است.
  • هرگز از باتری قدیمی دوباره استفاده نکنید و یک باتری نو خریداری کرده و جایگزین کنید. استفاده از باتری قدیمی احتمال افزایش خطر را بالا می برد.
  • قبل از نصب یک باتری تعویضی، از تمیزکاری و پاک بودن سطح از هر گونه چسب و مواد خارجی اطمینان حاصل کنید.
  • برای نصب باتری جدید و چسب های جدید از دستورالعمل مربوطه استفاده کنید

برای نصب قطعات این دستگاه تمام مراحل بالا را از آخر به اول انجام دهید.

بعد از اتمام عملیات تعویض باتری برای بهینه کردن عملکرد آن، باتری جدید را کالیبره کنید. بدین روش که ابتدا باتری را تا 100 درصد شارژ کنید، سپس همانطور که در حال شارژ است به مدت حداقل 2 ساعت، رها کنید. بعد از آن گوشی خود را از شارژ بیرون آورده استفاده کنید تا زمانی که گوشی به خاطر تخلیه شارژ خاموش شود. سپس، باتری را یکبار دیگر و بدون وقفه فول شارژ کنید.

باتری قدیمی و معیوب را مطابق با استانداردهای دفع ضایعات الکترونیکی (R2) دور بریزید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *