تعمیرات سامسونگ

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

blank

ما قبول داریم که خیلی دردناک است وقتی که شما با یک تلفن همراهی مواجه می شوید که دیگر کار نمی کند و آن مثل یک چوب صاف و به درد نخور یک جا افتاده است. ولی خب راه حل هایی برای تعمیر آن و استفاده ی مجدد از آن وجود دارد. در این مقاله ما می خواهیم به بررسی یک Samsung S7 edge بپردازیم که روشن نمی شود و چگونگی تعمیر سخت افزاری گوشی سامسونگ را برای شما شرح دهیم. 

ابتدا باید دریابیم که اشکال از چه قسمتی است. شاید باتری تلفن همراه کلا از بین رفته باشد. شاید تلفن همراه هنگ کرده باشد و نیاز به Reset Factory داشته باشد در واقع مشکل آن نرم افزاری باشد. گاهی اوقات مشکل می توان سخت افزاری و برای مثال مشکل از سوختن سوکت شارژ گوشی باشد. در مرحله ی اول تلاش می کنیم ببینیم که آیا با اتصال به شارژر و reset کردن تلفن روشن می شود یا خیر؟

در اینجا مواجه می شویم با این قضیه که Samsung S7 edge ما روشن نمی شود و هیچ فعالیت ظاهری نشان از سالم بودن گوشی نشان نمی دهد. اکنون به سراغ باز کردن تلفن می رویم. سیم کارت و رم را خارج می کنیم. درب پشتی را باز می کنیم، مدارات جانبی و پوشش دهنده ها را بر می داریم. در نهایت به بورد منطقی می رسیم. بورد منطقی را خارج می کنیم و به دنبال پیدا کردن مشکل آن می گردیم.

 

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

به بورد منطقی ولتاژ اعمال می کنیم و مشاهده می کنیم نزدیک به 59 میلی آمپر جریان از بورد کشیده می شود و آن را مصرف می کند. با توجه به جریانی که مشاهده شد، احتمال خطا از CPU و بورد منبع تغذیه می تواند باشد.حالا باید به بررسی های بیشتر بپردازیم.

به اندازه گیری ولتاژ های خارجی PMIC که مربوط به پین های PP_0V8 ،PP_0V85 ،PP_1V8 ،PP_2V95 ،PP_1V25 ،PP_1V15 و PP_0V است، می پردازیم. مبع تغذیه را قطع می کنیم، شیلد قسمتی که ICهای مورد نظر ما و ادوات الکترونیکی مد نظر ما قرار دارد را بر می داریم. دوباره مقادیر بعد از اتصال منبع تغذیه در L7012 ،L7011 ،C7067 ،C704 ،C6040 ،L7015 و L7004 را یک به یک اندازه گیری می کنیم.

 

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

مشاهده می کنیم ولتاژ C7067 از مقدار نرمال آن که 1.8 ولت است کمتر و مولتی متر عدد 0.7 را تقریبا به ما نشان می دهد. در اینجا متوجه می شویم که PMIC U7003 دچار مشکل شده و آسیب دیده است.

 

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

ما باید یک PMIC جدید را با PMIC جدید جایگزین کنیم و در ابتدا باید PMIC قبلی را از روی بورد برداریم.

بورد را در نگه دارنده ی مخصوص خودش قرار می دهیم. با استفاده از یک سیم چین، فلز نگه دارنده ی این IC را قطع می کنیم سپس با استفاده از یک هویه هوا گرم IC را از روی بورد جدا می کنیم و بعد از آن با یک تمیز کننده ی PCB به تمیز کردن پین های بورد می پردازیم. این کار را باید با دقت بسیار زیاد انجام دهیم، زیرا کوچک ترین کثیفی و اتصال کوتاه در این قسمت کل کار ما را هدر می دهد و کار ما ضایع می شود. پس از برداشتن قلع اضافه و تمیز کردن با PCB Cleaner همه چیز آماده برای جایگزینی PMIC جدید می شود. PMIC جدید را زیر میکروسکوپ با دقت فراوان در جای خودش قرار می دهیم. با استفاده از تفنگ هوا گرم یا همان هویه ی هواگرم آن را سر جای خودش لحیم می کنیم.

 

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود

صبر می کنیم تا بورد ما خنک شود. بعد از آن با استفاده از یک تمیز کننده ی PCB دوباره بورد را تمیز می کنیم.

شیلدی که برداشته بودیم سر جایش قرار می دهیم و الان بورد ما آماده است که در Samsung S7 edge قرار بگیرد. بورد را در جای خودش قرار می دهیم. مدارات جانبی و اتصالات را برقرار می کنیم. باتری و سایر متعلقات را سر جای خودشان قرار می دهیم و در انتها درب پشت گوشی را می بندیم.

با فشار دادن دکمه ی Power تلاش می کنیم ببینیم آیا Samsung S7 edge ما روشن می شود یا خیر. خوشبختانه در اینجا مشاهده می کنیم که تلفن همراه روشن می شود و پس از بررسی های صورت گرفته مشاهده شد که به درستی در حال کار کردن هست.

مطالب مرتبط