تعمیرات سامسونگ

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

blank

شارژ نشدن گوشی می تواند دلایل مختلفی مثل خرابی باتری، خرابی شارژر و خرابی سوکت شارژ و غیره داشته باشد. اگر عیب از سوکت شارژ است با خرید سوکت شارژ اصلی گوشی از فروشگاه کوک موبایل نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در این مقاله می خواهیم علت شارژ نشدن گوشی Samsung Galaxy S8 Plus را بیابیم و این مشکل را برطرف کنیم.

ابتدا باید با کابل و شارژر اصلی گوشی خود را شارژ کنید. قبل از وصل کردن شارژر، با دقت پورت های داخل شارژر را بررسی کنید ممکن است برخی از آنها جابه جا یا کج شده باشند و تماس مناسبی با اتصال دهنده ها برقرار نکنند. پس از آن گوشی خود را با کابل به لپ تاپ وصل کنید اگر لپ تاپ گوشی شما را شناخت و شارژ کرد یعنی شارژر شما خراب بوده است و باید یک شارژر جدید تهیه کنید ولی اگر گوشی شما را نشناخت و شارژ نکرد مشخص می شود که شارژر مشکلی ندارد و باید علت های دیگر را بررسی کنید و در این کار عجله نکنید. عیب یابی شارژر موبایل راه های زیادی دارد که براحتی می توانید از سالم بودن و یا خراب بودن شارژر خود اطمینان حاصل نمایید.

ابتدا گوشی را خود را در حالت ایمن (safe mode) راه اندازی نمایید و مجددا به شارژر وصل نمایید. اگر شارژ نشد حتما مشکل سخت افزاری دارد و باید علت های سخت افزاری را بررسی نمایید. اگر تمایل دارید راحع به علت های شارژ نشدن گوشی اطلاعات بیشتری کسب کنید مقاله همه چیز در مورد مشکلات رایج شارژ را بخوانید. برای بررسی های سخت افزاری و برطرف کردن این مشکل، این مقاله را دنبال کنید.

ما با یک گوشی Samsung Galaxy S8 Plus مواجه هستیم که شارژ نمی شود و بعد از اقدامات ذکر شده متوجه شدیم که مشکل سخت افزاری دارد و باید علت را پیدا کنیم.

ابتدا دور تا دور لبه های پشت گوشی Samsung Galaxy S8 Plus را با کمی الکل آغشته می کنیم. به آرامی قاب پشتی را بلند می کنیم. سپس کابل های اتصال دهنده ی سنسور اثر انگشت را جدا می کنیم و قاب پشتی را بر می داریم. سپس کابل های اتصال دهنده ی باتری را قطع می کنیم. در همین حالت ولتاژ باتری را اندازه گیری می کنیم و مشاهده می کنیم که این اندازه مناسب است پس باتری مشکلی ندارد و سالم است.

حال شارژر را به گوشی وصل می کنیم و ولتاژ کانکتور باتری که روی مادربورد قرار دارد را اندازه گیری می کنیم. در حالی که اندازه ی آن باید حدود 3/8 ولت می باشد مشاهده می کنیم که این اندازه تقریبا نیم ولت است پس اندازه آن مناسب نیست. ممکن است مشکل از بورد I/O (بورد ورودی و خروجی که در پایین مادربورد قرار دارد) باشد. ابتدا مادربورد را جدا می کنیم سپس بورد I/O را بر می داریم و یک بورد I/O دیگری جایگزین آن می کنیم. حال مادربورد را وصل می کنیم مجددا ولتاژ کانکتور باتری را می خوانیم و مشاهده می کنیم که باز هم اندازه ی آن مناسب نیست. پس مشکل از بورد I/O نیست و قطعا مشکل از مادربورد است و باید قطعه ی PMIC روی مادربورد را باید تعویض کنیم.

حال مادربورد را جدا می کنیم سپس بورد I/O و باتری را از گوشی بر می داریم. روکش روی قطعه ی PMIC روی مادربورد را از بین می بریم. سپس مادربورد و بورد I/O و باتری را مطابق شکل به هم متصل می کنیم و به شارژر وصل می کنیم. در این حالت ولتاژ قطعه ی C7005 را اندازه می گیریم و مطمئن می شویم که مشکل از قطعه ی PMIC است.

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

شارژر را جدا می کنیم. مادربورد و باتری و بورد I/O را جدا می کنیم. دوربین عقب را از روی مادربورد جدا می کنیم. سپس مادربورد را روی صفحه نگهدارنده قرار می دهیم. قسمت های دیگر مادربورد را با چسب محافظ می پوشانیم تا در برابر دمای بالا آسیب نبینند. سپس به کمک هویه هواگرم قطعه ی PMIC را از روی بورد بر می داریم. با استفاده از مواد تمیز کننده، رزین‌های باقی مانده بر روی بورد را پاک می‌کنیم.

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

پشت PMIC جدید را به لحیم آغشته می‌کنیم سپس با استفاده از ماسک جانمایی، پشت PMIC را با خمیر مخصوص پر می‌کنیم. PMIC را برداشته و بر روی بورد منطقی قرار می‌دهیم و با استفاده از هویه هوا گرم و با حرارت دادن موجب برقراری اتصال بین بورد و PMIC می‌شویم.

5 دقیقه صبر می کنیم تا مادربورد خنک شود. سپس مادربورد و بورد I/O را به گوشی متصل می کنیم و شارژر را وصل می کنیم و ولتاژ کانکتور باتری را اندازه می گیریم و مشاهده می کنیم که اندازه ولتاژ آن در حدود 3/8 است که این اندازه، مناسب است.

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

تعمیر Samsung Galaxy S8 Plus ای که شارژ نمی شود

حال باتری را متصل می کنیم و کابل های سنسور اثر انگشت را متصل می کنیم و قاب پشتی را می بندیم. گوشی را روشن می کنیم و به شارژر وصل می کنیم و مشاهده می کنیم که گوشی شارژ می شود. پس ما با موفقیت توانسته ایم مشکل شارژ نشدن گوشی Samsung Galaxy S8 Plus را برطرف کنیم.

مطالب مرتبط