تعمیرات اپل

تعمیر Phone 6ا که به دلیل خیس شدن روشن نمی شود

blank

تا حالا شده تلفن همراهتان را در محیط های مرطوب مانند دریا همراه خودتان ببرید و فراموش کنید آن را از جیبتان در بیاورید؟ خیس شدن iPhone یکی از رایج ترین مشکلات و آسیب هایی است که می تواند برای آن اتفاق بیفتد و ما هر روز با تعداد زیادی iPhone ایی که خیس شده است، مواجه هستیم. یکی از مهم ترین آسیب هایی که پس از آب خوردن گوشی با آن مواجه هستیم، سوختن گوشی و از دست رفتن اطلاعات داخل آن است که با آموزش گام به گام بازیابی اطلاعات آیفون از گوشی خاموش یاد می گیرید چگونه اطلاعات از دست رفته iPhone را بازیابی کنید و اگر خودتان این تخصص را ندارید می توانید به یک تعمیر کار حرفه ای مانند کوک موبایل آن را بسپارید. برای تعمیر iPhone 6 ایی که با آب آسیب دیده است ما همیشه از کم هزینه ترین تعمیرات شروع می کنیم و سپس به سراغ تعمیرات پیچیده تر می رویم، که اگر در هر مرحله آسیب برطرف شد، زیان دیده هزینه ی کمتری را بپردازد.

مراحل تعمیر آیفون 6 آب خورده

در اینجا ما با یک عدد iPhone 6 ایی مواجه هستیم که پس از خیس شدن دیگر روشن نشده است.اولین کاری که پس از در دست گرفتن این تلفن همراه انجام می دهیم این است که ابتدا دکمه ی power را فشار می دهیم و مشاهده می کنیم هیچ علائم حیاتی در تلفن همراه وجود ندارد. iPhone 6 را باز می کنیم، باتری و متعلقات را از روی برد جدا می کنیم. در این قسمت، توسط منبع تغذیه مستقیم به تلفن همراه ولتاژ اعمال می کنیم و مشاهده می کنیم که این بار با فشار دادن دکمه ی power، تلفن همراه روشن می شود و لوگوی iPhone بالا می آید ولی بعد از 15 ثانیه خاموش می شود و به مرحله ی بعدی نمی رود.

سپس منبع تغذیه را جدا می کنیم و به باز کردن iPhone ادامه می دهیم. برد منطقی را جدا کرده و با قرار دادن آن زیر میکروسکوپ، با دقت قسمت های مختلف آن را نگاه می کنیم.به وضوح مشاهده می شود که بعضی از قسمت ها به رنگ قرمز در آمده است که نشانه ی رسیدن آب به آن قسمت ها است، همچنین بعضی از قسمت ها دچار پوسیدگی شده است. به وسیله ی تمیز کننده ی PCB برد را به صورت کامل تمیز می کنیم و مجددا آن را به منبع تغذیه متصل می کنیم. در مرحله ی قبل مشاهده شد که بعد از اتصال گوشی به منبع تغذیه به میزان 510 میلی آمپر جریان از آن عبور می کند که جریان بسیار زیاد و غیر معقولی است. بعد از تمیز کردن PCB این جریان به مقدار 220 میلی آمپر رسیده است ولی همچنان این جریان زیاد است.

 

مقدار جریان و ولتاژ

مقدار جریان و ولتاژ

 

به سراغ مادربرد می رویم و آن را در نگه دارنده قرار می دهیم سپس با استفاده از هویه ی هواگرم لایه ی بالای آن را جدا می کنیم تا به قسمت هایی که به صورت عادی نمی توانیم ببینیم دسترسی پیدا کنیم. دوباره برد را زیر میکروسکوپ قرار می دهیم و مشاهده می کنیم که قطعاتی هم دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی شده اند که به وضوح مشخص است. IC های U1501 و U1503 را از روی برد جدا می کنیم. پین های مربوط اتصال این دو IC را بر روی برد با تمیز کننده ی PCB تمیز می کنیم.

 

IC های U1501 و U1503

IC های U1501 و U1503

 

به سراغ دو IC دیگر که به شدت آسیب دیدند، U2402 و U0900 می رویم و آن ها را هم از روی برد جدا می کنیم و سپس برد را تمیز می کنیم تا برای جایگزینی IC جدید آماده شود.

 

IC های U2402 و U0900

IC های U2402 و U0900

 

پس از جایگذاری این IC ها، برد منطقی را سر جایش قرار می دهیم و منبع تغذیه را به مدار متصل می کنیم و می بینیم جریان کشی به حالت نرمال برگشته و گوشی iPhone 6 را روشن می کنیم و می بینیم که iPhone 6 روشن شد، این کار نشان می دهد که تعمیرات ما با موفقیت طی شده است. حال قطعات تلفن همراه را دوباره در کنار هم قرار می دهیم و می بندیم تا تست نهایی را بگیریم.

در انتها یک لیست از باید ها و نباید ها برای شما آماده کردیم که پس از آب خوردن به تلفن همراه باید انجام دهید تا از آسیب بیشتر به آن جلوگیری کنید.

لیست اول، لیست کارهایی است که باید هنگام رسیدن آب به تلفن همراهتان انجام دهید. اولین کار خاموش کردن بلافاصله ی گوشی است. گوشی را از داخل محافظ خارج کنید. در این مرحله هدفون، رم و سیم کارت آن را خارج کنید. تا جائیکه امکان دارد گوشی را با دستمال کاغذی خشک کنید. حداقل 48 ساعت صبر کنید و سپس گوشی را روشن کنید تا داخل آن تماما خشک شده باشد. اگر تلفن به درستی شروع به کار کرد، برداشتن اطلاعات اولین کاری است که انجام می دهید زیرا ممکن است کار کردن گوشی موقتی باشد و اطلاعات شما از بین برود.

اکنون می رسیم به لیست کار هایی که نباید انجام دهیم. به هیچ وجه گوشی را به کامپیوتر یا شارژر وصل نکنید، داخل فر قرار ندهید، با سشوار آن را خشک نکنید، روی شوفاژ قرار ندهید، داخل برنج قرار ندهید زیرا برنجه عامل خشک کننده نیست و حتی ممکن است به دلیل نفوذ پودر های ریز به داخل گوشی باعث آسیب بیشتر به گوشی شود، گوشی را به شدت تکان ندهید و نچرخانید زیرا ممکن آب به داخل قسمت هایی که نفوذ نکرده است، نفوذ کند، دکمه ی Home را فشار ندهید. هر کدام از این کار ها می تواند آسیب بیشتری به تلفن همراه شما برساند.

مطالب مرتبط