تعمیرات سامسونگ

تعمیر مشکل سخت افزاری +Samsung Galaxy S6 edge

blank

شاید شما تا به حال با یک +Samsung Galaxy S6 edge مواجه شده باشید که پس از این که دکمه ی Power را فشار می دهید، تلفن و دکمه های پایین آن روشن می شوند و LED بالای آن هم روشن می شود ولی صفحه ی نمایش سیاه است. حتی مشاهده می شود که تلفن صدا هم دارد ولی باز هم صفحه نمایش سیاه است. در نتیجه ما مطمئنیم تلفن همراه درست کار می کند ولی LCD چیزی را نشان نمی دهد. اینجا چند راه حل مشترک وجود دارد که باید بررسی کنیم کدامیک از آن ها مشکل ما را برطرف می کنند.

امکان دارد با بازیابی به حالت کارخانه تلفن همراه ما درست شود یا امکان دارد با شارژ مجدد آن و اتصال به شارژر مشکل تلفن برطرف شود. اما ما مشاهده کردیم که با انجام این کار ها، +Samsung Galaxy S6 edge که ما در اختیار داریم روشن می شود و مشکل از قسمت دیگری است. به مقاله تعمیر Samsung S7 edge که روشن نمی شود هم نگاهی بیندازید.

ما باید به پیدا کردن مشکل بپردازیم و بعد آن را برطرف کنیم. برای همین ابتدا +Samsung Galaxy S6 edge را خاموش می کنیم و اطمینان حاصل می کنیم که تلفن خاموش است. بعد از آن تلفن را باز می کنیم. درب پشتی بورد را باز می کنیم تا به مدارات دسترسی پیدا کنیم. شروع به اندازه گیری می کنیم تا ببینیم کدام قسمت از بورد آسیب دیده است.

C9028 و C9026 ولتاژ های مربوط به LED هستند که آن را با استفاده از یک مولتی متر اندازه گیری می کنیم. C9028 ولتاژ 1.6 ولت را نشان می دهد که نرمال است. C9026 ولتاژ 3 ولت را نشان می دهد که آن هم نرمال ست.

حالا باید قسمت اتصال دهنده ی بورد به کابل LCD را اندازی گیری کنیم و ببینیم آیا ولتاژهایی که بورد برای LCD می فرستد درست هستند یا خیر؟ که اگر این ولتاژ ها درست بودند مشکل از LCD ما است و اگر این ولتاژ ها ایراد داشتند مشکل از بورد ما خواهد بود. مشاهده می شود که پین 25 و پین 26 غیر نرمال هستند و مقدار غیر عادی را نشان می دهند. در نتیجه اشکال از بورد ما است و باید ببینیم این اشکال از چه قسمتی نشأت گرفته و آن را برطرف کنیم.

با توجه به دیتا شیتی که داریم و مشاهده می کنیم که مشکل از کدام قسمت هست، به آن قسمت مراجعه می کنیم و چسب حرارتی که در آن قسمت وجود دارد را بر می داریم. سپس فلز آن قسمت که برای محافظت قرار داده شده است را بر می داریم تا به قطعات مورد نظر دسترسی پیدا کنیم. خب ابتدا شیلد فلزی F9013 را بر می داریم.

 

برداشتن شیلد فلزی F9013

برداشتن شیلد فلزی F9013

 

اکنون باید بورد منطقی را از تلفن جدا می کنیم، شیلد دوربین را بر می داریم و خود دوربین را جدا می کنیم. بورد منطقی را در نگه دارنده ی مخصوص قرار می دهیم تا اگر آسیبی رسید متوجه قطعات دیگر نباشد.

اطراف قطعه ی مورد نظر را با چسب های حرارتی می پوشانیم که زمانی که آن را برای برداشتن قطعه حرارت می دهیم، به سایر قسمت ها آسیبی نرسد. ابتدا با تمیز کننده ی PCB، بورد را تمیز می کنیم. سپس با استفاده از تفنگ هوا گرم F9013 را از روی بورد بر می داریم. پس از خنک شدن شروع به چک کردن پین های قسمت F9013 می کنیم و مشاهده می کنیم همه چیز نرمال است. پس با جایگزینی یک F9013 جدید می توانیم مشکل را برطرف کنیم. با دقت  F9013 جدید را جایگزین می کنیم و با استفاده تفنگ هواگرم یا هویه ی هواگرم آن قطعه را به بورد می چسبانیم و سپس بورد را تمیز می کنیم.

5 دقیقه به برد فرصت می دهیم تا خنک شود. سپس آن را بر می داریم و دوباره اندازه گیری می کنیم و می بینیم که مشکل دو پین 25 و 27 برطرف شده است.

 

پین 25 و 27

پین 25 و 27

 

دوربین را به برد اضافه و اتصالات مخصوص به آن را با دقت انجام می دهیم تا به آن آسیبی نرسد. برد را در مکان خودش در پشت تلفن همراه قرار می دهیم.

اکنون پس از روشن کردن +Samsung Galaxy S6 edge مشاهده می کنیم که به درستی بالا آمد و صفحه نمایش به درستی کار می کند. تلفن را می بندیم و پس از بستن آن دوباره چک می کنیم که مشاهده می کنیم همه چیز به درستی کار می کند.

مطالب مرتبط