شرکت ال جی(LG)

کلمه ال جی مخفف کلمه Lucky-Goldstar است. این شرکت، یکی از برندهای معتبر جهانی و یک شرکت بزرگ در کشور کره جنوبی است، که دارای زیرمجموعه‌های متعددی است. این شرکت چهارمین شرکت بزرگ در کره جنوبی است و مقر اصلی آن در برج‌های دوقلوی Yeouido-dong و Yeongdeungpo-gu در شهر سئول واقع شده است. شرکت ال جی دارای فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلف، از جمله سازنده صنایع الکترونیک، مواد شیمیایی و محصولات مخابراتی و… است، همچنین دارای چندین شرکت‌ زیرمجموعه مانند ال‌جی الکترونیک (LG Electronics)، زنیت (Zenith)، لوازم صوتی و تصویری (LG Display)، خدمات اینترنت LG(LG Uplus) و محصولات شیمیایی ال جی(LG Chem) است که در بیش از ۸۰ کشور در جهان فعالیت دارند.

تاریخچه شرکت ال جی

شرکت ال جی در سال ۱۹۴۷ میلادی با نام لاک هوی (lak-hui) و با تولید محصولات شیمیایی، تاسیس شد. در سال ۱۹۵۲ شرکت لاک هوی (در زبان کره‌ای به معنای موفقیت و خوش‌شانسیLucky ) به عنوان اولین کارخانه تولید صنایع پلاستیک در کره جنوبی مطرح گردید. هنگامی که کارخانه، کار تجارت پلاستیک را توسعه داد، با نام گلداستار (Gold Star) شروع به کار کرد. در سال ۱۹۵۸ دو کارخانه لاکی(Lucky) و گلداستار (GoldStar) با یکدیگر ادغام شدند و کارخانه Lucky Gold Star که در واقع شرکت ال جی LG فعلی است را تشکیل دادند.

کارخانه گلد استار(Gold Star) اولین رادیو را در کشور کره‌جنوبی تولید کرد. بسیاری از لوازم الکترونیکی مصرفی نیز با نام تجاری گلد استار فروخته می‌شد، در حالی که برخی دیگر از لوازم خانگی (که در خارج از کشور کره جنوبی قابل دسترس نبودند) تحت عنوان نام تجاری لاکی (Lucky) به فروش می‌رسیدند. نام تجاری لاکی(Lucky) بیشتر برای محصولات بهداشتی مانند صابون و مواد شوینده لباس و … کاربرد داشت. حتی امروزه نیز شرکت ال جی در تولید این قبیل محصولات به خصوص مواد شوینده در کشور کره جنوبی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در سال ۱۹۹۵ جهت رقابت مطلوب‌تر در بازارهای کشورهای غربی، نام شرکت لاکی گلد استار به ال‌جی تغییر یافت. همچنین این شرکت با شعار “Life’s Good” به معنای “زندگی خوب است” فعالیت خود را به عنوان یک برند مطرح جهانی گسترش داد.

سرمایه‌گذاری و مشارکت ال جی

در سال ۲۰۰۱ شرکت ال‌جی دو کار مشارکتی به همراه شرکت رویال فیلیپس الکترونیک (Royal Philips Electronics) شروع کرد و صفحه نمایش ‌های ال‌جی فیلیپس و ال‌سی‌دی‌های ال‌جی فیلیپس را تولید نمودند، اما در اواخر سال ۲۰۰۸ شرکت فیلیپس سهام خود را به فروش گذاشت. در سال ۲۰۰۵ شرکت ال‌جی با شرکت Nortel Networks وارد مشارکت شد و کار خود را تحت عنوان LG-Nortel آغاز نمود

بازارهای بین‌المللی برای شرکت ال جی

در ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۲ شرکت کام اسکور(Comscore) گزارشی مبنی براینکه گوشی‌های همراه LG در بازار خرید ایالات متحده، جایگاه خود را به عنوان مقام دوم در بازارهای جهانی به شرکت اپل واگذار کرده است، منتشر کرد.
اما در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۳ تحقیقات نشان داد که شرکت ال‌جی دوباره برای کسب مقام دوم از شرکت اپل پیشی گرفته است.
اما متاسفانه در گزارش منتشر شده در ۷ آگوست سال ۲۰۱۳، نشان داده شد که برند ال‌جی در بازار گوشی‌های همراه ایالات متحده، به جایگاه پنجم رسیده است.

آرم مخصوص شرکت

آرم مخصوص شرکت ال‌جی یک دایره است و در داخل آن دو حرف “L” و “G” قرار دارد و نحوه طراحی آن به گونه‌ای است که به چهره یک انسان خندان شباهت دارد.

ساختار و بودجه شرکت

شرکت ال‌جی یک شرکت سرمایه‌گذار است که در بیش از ۳۰ کشور جهان در زمینه‌های صنایع الکترونیک، محصولات شیمیایی و شاخه‌های مختلف مخابراتی، فعالیت دارد. صنایع الکترونیک این شرکت در کار تولید و فروش محصولاتی اعم از لوازم الکترونیکی و دیجیتال مانند تلویزیون و صفحه نمایش‌های خانگی و گوشی‌های تلفن همراه با استفاده از نازک‌ترین فیلم‌های ترانزیستور و برای نمایشگرها از کریستال مایع، فعالیت دارد. بخش صنایع شیمیایی شرکت، در راستای تولید و فروش محصولاتی از قبیل لوازم آرایشی و بهداشتی، منسوجات، تولید باتری‌های قابل شارژ و تونر، پلی‌کربنات‌ها، دارو و لوازم تزئینی فعالیت دارد. بخش مخابرات نیز شامل ساخت محصولاتی از قبیل سرویس‌های تلفن بین‌المللی و از راه دور، گوشی‌های تلفن همراه و سرویس‌های ارتباطی با پهنای باند بالا، و همچنین خدمات مشاوره و بازاریابی تلفنی است. همچنین شرکت ال‌جی تامین‌کننده بطری‌های کارخانه کره‌ای کوکاکولا است و در بخش املاک و مستغلات نیز خدمات مشاوره مدیریت، ارائه می‌دهد، و چندین باشگاه و کلاب حرفه‌ای ورزشی را در کشور کره جنوبی مدیریت می‌کند.

برای تعمیر موبایل و تبلت خود با کارشناسان شرکت کوک موبایل در ارتباط باشید.