ترفند اندروید

10 مرورگر وب برتر برای اندروید

ده مرورگر وب برتر برای اندروید

در این مقاله قصد داریم تا 10 مرورگر وب برتر برای اندروید را بررسی کنیم. معمولا افراد برای استفاده از مرورگر یا Browser از همان مرورگر پیش فرض در گوشی موبایل خود استفاده می کنند. اما اگر مرورگر ها را بهتر بشناسیم و با ویژگی های آن ها آشنا شویم احتمال دارد بخواهید این یکی از این براوزرها را بر روی استفاده در گوشی موبایل خود استفاده کنید. مرورگر های مختلف می توانند از نظر سرعت با هم متفاوت باشند و یا اینکه ویژگی هایی که دارند با هم فرق داشته باشند. در هر صورت با توجه به نیاز و میزان استفاده شما از مرورگر وب در گوشی تلفن همراه، می توانید تصمیم بگیرید کدام مرورگر را انتخاب نمایید. در زیر به لیستی از این مرورگرها اشاره خواهیم کرد که بدون اولویت بندی یا ترتیب خاصی معرفی می شوند.

بهترین مرورگرهای اینترنت برای اندروید

برای هر کدام از مرورگرهایی که در زیر معرفی می شوند توضیح مختصری داده می شود که به عنوان یک پیشنهاد ارائه می شود و در نهایت تصمیم می گیرید که کدام یک از این مرورگرهای رایگان را برای تبلت یا گوشی موبایل اندرویدی خود انتخاب نمایید. بهتر است برای دانلود هر کدام از این اپلیکیشن ها به معتبرترین سایت ارائه نرم افزارهای اندروید یعنی Play Store مراجعه کنید. تمام اپلیکیشن های موجود در پلی استور با نظارت خود گوگل ارائه می شوند.

مرورگر گوگل کروم برای اندروید

می توان گفت مرورگر گوگل کروم چه برای استفاده بر روی دستگاه کامپیوتر و لپ تاپ، چه بر روی تبلت و چه در گوشی موبایل، پر کاربردترین مرورگر است. این براوزر یک تجربه اندرویدی خالص را در اختیار شما قرار می دهد که ویژگی های کلی خوبی را به کاربر ارائه می دهد. گوگل کروم همانظور که از نام آن پیداست توسط خود گوگل ساخته و اداره می شود. در اغلب گوشی های موبایل که خریداری می شود این مرورگر به صورت پیش فرض نصب شده است. برنامه Google Chrome یکی از سریع ترین مرورگرهای موجود است و قابلیت های بسیار زیادی دارد.

مرورگر گوگل کروم برای اندروید

مرورگر گوگل کروم برای اندروید

یکی از دلایل محبوبیت های بالای این برنامه استفاده آسان آن برای کاربر است. گوگل کروم را می توانید بر روی سیستم عامل های مختلف مانند مک، ویندوز و iOS هم نصب کنید. پس علاوه بر گوشی اندرویدی، شما می توانید از گوگل کروم در گوشی موبایل آیفون خود هم استفاده کنید. در گوگل کروم شما به راحتی می توانید صفحات پر استفاده خود را علامت گذاری کنید، یا اگر صفحه ای به نظر شما جالب بود و خواستید بعدا آن را بخوانید. با علامت گذاری آن صفحه، در لیست صفحات ستاره دار یا مورد علاقه شما قرار می گیرند. تاریخچه مرورگر به راحتی در قسمت History قرار دارد و شما می توانید از آن استفاده یا به راحتی آن را پاک کنید.

در گوگل کروم شما می توانید با استفاده از قابلیت incognito به عنوان ناشناس به وب سایت های مختلف سر بزنید. گوگل کروم ترجمه صفحات مختلف را هم پشتیبانی می کند که برای استفاده از صفحات خارجی ویژگی بسیار کاربردی به نظر می رسد. گوگل کروم به صورت رایگان در دسترس است و با ورژن های مختلف دستگاه های اندرویدی هم با توجه به دستگاه سازگار است.

مرورگر اپرا مینی برای اندروید

مرورگر وب اپرا مینی ورژن اندرویدی مرورگر اپرا است که از شناخته شده ترین براوزرها برای دستگاه های اندرویدی محسوب می شود. اما این Browser تنها مرورگر شرکت Opera محسوب نمی شود. مرورگر اپرا هم به عنوان یک وب براوزر دیگر از این شرکت با قابلیت های متفاوت تری در دسترس است. مرورگر وب اپرا مینی یک مرورگر سبک محسوب می ش.د که برای افرادی که به اینترنت پرسرعتی دسترسی ندارند گزینه ای مناسب تلقی می شود.

این برنامه با ذخیره سازی داده‌ ها، به کاربر اجازه می‌دهد تا در صورت اتصال به اینترنت ضعیف، با سرعت بیشتری قادر به گشت ‌وگذار در اینترنت باشد. اوپرا به سیستم فشرده ‌سازی داده خود افتخار می کند و یکی از بهترین ورژن ‌های آن را در اوپرا مینی اجرا کرده است. با وجود اینکه با مرورگری سبک‌ طرف هستید، این‌ طور نیست که اوپرا مینی قابلیت مهم دیگری نداشته باشد.

مرورگر اپرا مینی برای اندروید

مرورگر اپرا مینی برای اندروید

اپلیکیشن اپرا مینی می ‌تواند اخبار شخصی‌ سازی شده براساس سلیقه کاربر را به موبایل یا تبلت اندرویدی بفرستد و بنابراین از آخرین وقایع روز با خبر خواهید بود. قابلیت مرور وب به صورت ناشناس درون اوپرا مینی هم تعبیه شده و همچنین امکان بلاک کردن تبلیغات آزاردهنده نیز برای کاربر وجود دارد. مهم‌ ترین نکته در مورد Opera Mini این است که برخلاف بسیاری از مرورگرهای دیگر، این برنامه می‌ تواند ویدیوهای موجود در صفحات وب را دانلود کند. البته که دانلود تمام ویدیوها امکان‌ پذیر نیست،‌ اما در هر صورت این قابلیت کاربردی در خیلی از مواقع خوب عمل می کند. اپرا مینی هم رایگان است و ورژن اندروید آن بسته به نوع دستگاه متغیر است.

مرورگر وب Brave برای اندروید

مرورگر Brave با اینکه به نسبت مرورگرهای دیگر جدید تر محسوب می شود اما به دلیل تمرکز بر حفظ حریم شخصی، مرورگر پرکاربرد و پرطرفداری محسوب می شود. مرورگر Brave بیش از 10 میلیون بار در پلی استور دانلود شده است و امتیاز 4.3 از 5 را دریافت کرده است که نشان می دهد میزان رضایت از این مرورگر بسیار بالاست.  از اصلی ترین ویژگی ها و اهداف مرورگر بریو این است که گشت و گذار شما در فضای اینترنت به صورت کاملا امن و خصوصی نگه می دارد.

مرورگر بریو برای اندروید

مرورگر بریو برای اندروید

اپلیکیشن Brave یک سیستم بلاک قوی دارد و در آن شما می توانید تبلیغات و پاپ آپ های مزاحم را بر روی تصویر متوقف کنید. امکان بوکمارک کردن و مشاهده تاریخچه سرچ ‌ها در این برنامه هم برای کاربر فراهم است. در واقع تجربه کاربری در این مرورگر شباهت زیادی به گوگل کروم دارد. اگر حریم شخصی برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است، براوزر Brave بهترین گزینه برای شما می باشد. این برنامه هم رایگان است و ورژن آن نسبت به نوع دستگاه متغیر می باشد.

مرورگر فایر فاکس برای اندروید

بعد از گوگل کروم محبوب ترین مرورگر در بین کاربران، Firefox Browser محصول شرکت موزیلا است. فایرفاکس از محبوبیت فراوانی بر روی کامپیوتر ها هم برخوردار بوده و برای سالیان زیادی، رقیب بسیار جدی گوگل کروم تلقی  می شده است. نسخه فایرفاکس برای اندروید هم قابلیت های زیادی برای استفاده دارد. شما می توانید به راحتی افزونه ها و پلاگین های متعددی را برای این براوزر دانلود کنید. ضمن اینکه فضای این مرورگر طوری طراحی شده که کابر بتواند آن را به راحتی شخصی سازی کند.

از لحاظ امنیت و حفظ حریم شخصی هم فایرفاکس حرف زیادی برای گفتن دارد. این برنامه می تواند بین دیوایس های اندرویدی مختلف شما هم همگام سازی شود. ضمن اینکه فایرفاکس با پشتیبانی از قابلیت استریم، می تواند تصویر مرورگر را بر روی یک تلویزیون یا هر دیوایسی که از محتوای Stream پشتیبانی می کند پخش نماید. فایرفاکس اندرویدی هم رایگان است و ورژن آن نسبت به نوع دستگاه متغیر می باشد.

مرورگر فایرفاکس برای اندروید

مرورگر فایرفاکس برای اندروید

مرورگر دلفین برای اندروید

مرورگر دلفین یک مرورگر قدیمی است که سال هاست توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. نقطه جالب در مورد Dolphin Browser این است که شما از طریق این مرورگر می توانید مسیرهای دسترسی به آیتم ها در مرورگر خود را تعیین کنید و سریع ترین راه را برای دسترسی به موارد مورد نیاز خود بیابید. این قابلیت در مرورگرهای دیگر یافت نمی شود. ضمن اینکه سرعت این اپلیکیشن هم بالاست.

به عنوان مثال می ‌توانید تعیین کنید که با کشیدن شکل حرف D روی صفحه نمایشگر، موتور جستجوی DuckDuckGo باز شود، یا اگر حرف B را بکشید، مرورگر می ‌تواند Bing را برایتان باز کند. این‌ موارد تنها برخی از مثال‌ ها هستند و شما می‌توانید هر میانبری را برای هر چیزی که دوست دارید تعیین کنید. به این ترتیب دلفین راهی سریع و آسان برای ورود به وب‌ سایت‌ های مختلف در اختیار کاربران خود قرار می دهد.  فقط کافیست حروف مختلف الفبای انگلیسی را به وب‌ سایت‌های مختلف اختصاص دهید.

مرورگر دلفین برای اندروید

مرورگر دلفین برای اندروید

در این مرورگر می توانید محتواها را به راحتی و با استفاده از قابلیت Quick Share به اشتراک بگذارید و آنها را در اپ های دیگر هم استفاده نمایید. مرورگر Dolphin می تواند بر اساس فرمان های صوتی کاربر نیز عمل کند و بنابراین یکی از پرکاربرد ترین مرورگرها شناخته می شود. این برنامه هم رایگان و متناسب با ورژن اندرویدی دستگاه در اختیار کاربر قرار می گیرد.

مرورگر Kiwi برای اندروید

مرورگر کیوی به صورت رایگان و برای ورژن اندروید 4.1 به بالا در دسترس کاربر قرار می گیرد. این برنامه بر اساس سورس کد گوگل کروم ساخته شده است ولی قابلیت هایی بیش از آنچه گوگل کروم در اختیار شما قرار می دهد دارد و قدرتمند تر از آن است. این مرورگر قابلیت تغییر تم را هم دارد و حتی می توانید تم و کنتراست تصویر را در مرورگر هم تغییر دهید. مرورگر Kiwi همچنین قادر است تبلیغات مزاحم را بلاک کند و سرعت بالایی در بارگزاری صفحات وب در اختیار کاربر قرار می دهد.

مرورگر کیوی امکان ترجمه متون را هم در اختیار کاربر می‌ گذارد. بنابراین اگر مشغول گشت ‌وگذار در وب‌ سایتی به زبان خارجی باشید، به احتمال زیاد مروگر Kiwi می تواند به شما کمک کند. این مرورگر از ۶۰ زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و پایشگرهایی که به حریم شخصی کاربر وارد می شوند را هم از کار می ‌اندازد. از دیگر قابلیت‌ های مرورگر می ‌توان به امکان تغییر محل قرارگیری نوار آدرس، پشتیبانی از Gesture متنوع برای استفاده در محیط اپلیکیشن و تعداد زیادی از تنظیمات مخصوص اشاره کرد.

مرورگر کیوی برای اندروید

مرورگر کیوی برای اندروید

 مرورگر Opera Touch برای اندروید

مرورگر اپرا تاچ هم به صورت رایگان و برای ورژن اندروید 5.1 به بالا در اختیار کاربران اندرویدی قرار می گیرد. استفاده از این مرورگر در گوشی های هوشمند جدیدتر که از رفرش ریت بالاتری پشتیبانی می کنند توصیه می شود. این مرورگر هم مثل مرورگر اپرا و اپرا مینی محصول شرکت اپرا می باشد. این مرورگر دسترسی های پیچیده و زیادی ندارد. در مرورگر اپرا تاچ تنها یک دکمه در اختیار کاربر قرار می‌ گیرد که با نگه داشتن آن چند گزینه مختلف به نمایش در می‌ آید. می‌ توان با حرکت دادن انگشت به این گزینه ‌ها دسترسی پیدا کرد و به مواردی نظیر بوکمارک ‌ها، نمایش تمام تب ‌های باز یا قابلیت اشتراک‌ گذاری لینک ‌ها دسترسی پیدا کرد.

مرورگر Opera Touch در مجموع یکی از سریع ‌ترین مرورگرهایی است که در پلی استور گوگل خواهید یافت و اگر نمایشگری با نرخ به ‌روزرسانی بالا دارید ، تجربه کار با آن لذت بخش خواهد بود. این مرورگر صفحات را به شکلی سریع بارگذاری می ‌کند و قابلیت ‌های جالبی دارد.

مرورگر اپرا تاچ برای اندروید

مرورگر اپرا تاچ برای اندروید

مرورگر Microsoft Edge برای اندروید

مرورگر مایکروسافت ادج علاوه بر ویندوز برای اندروید هم قابل دسترس است. این مرورگر که به نوعی جایگزین internet Explorer شده است برای کاربران مایکروسافت تجربه ای مشابه را در اختیار قرار خواهد داد. اما مایکروسافت اج بسیار قدرتمند ظاهر شده و شباهتی به تجربه بی‌ کیفیت اینترنت اکسپلورر ندارد. این مرورگر همراه با چند قابلیت کاربردی عضه می شود، ظاهری جذاب دارد و می ‌تواند صفحات وب را به شکلی بسیار سریع بارگذاری کند. از سوی دیگر شاهد ادغام گسترده اج با سرویس ‌های مایکروسافت نیز خواهیم بود. یعنی این مرورگر به صورت خاص برای کاربران ویندوز مناسب خواهد بود.

مایکروسافت مرورگر وب خود را به قابلیت Ad block Plus مجهز کرده که توسط آن تبلیغات آزاردهنده را می توان مسدود کرد. از سوی دیگر شاهد حالت Reading هستیم که تمام آیتم ‌های اضافه را از تصویر حذف و اطمینان حاصل می‌کند که قادر به تمرکز دو چندان بر آنچه مطالعه می ‌کنید باشید. مایکروسافت اج از برنامه Microsoft Reward هم پشتیبانی می ‌کند. این یعنی با استفاده از مایکروسافت ریواردز، امتیازهای مشخصی به دست می‌آورید و با آن‌ها قادر به کسب جوایزی مانند گیفت کارت ‌های ایکس باکس (یا اگر خیلی امتیاز جمع کرده باشید، یک کنسول ایکس باکس) خواهید شد. ضمن اینکه از طریق این مرورگر به تمام قابلیت های یک براوزر عادی دسترسی خواهید داشت. می توانید وب سایت های مورد علاقه خود را علامت گذاری کنید تا در مواقعی که می خواهید آن ها را مطالعه کنید.

مرورگر مایکروسافت ادج برای اندروید

مرورگر مایکروسافت ادج برای اندروید

مرورگر Samsung Internet برای اندروید

مرورگر اینترنت سامسونگ به طور پیش فرض بر روی موبایل سامسونگ و تبلت سامسونگ نصب شده است. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد. مرورگر Samsung Internet برای دیوایس های اندرویدی بهترین تجربه مطالعه را در اختیار کاربر قرار می دهد چرا که با اعمال تنظیماتی می توان تمام عوامل حواس پرت کن را از روی صفحه موبایل بلاک کرد.

این مرورگر سامسونگ از یک حالت تاریک هم پشتیبانی می کند و بنابراین در هر حالتی که ترجیح می ‌دهید قادر به مطالعه صفحات مورد علاقه تان خواهید بود. تمام تنظیمات به بخش پایینی تصویر منتقل شده ‌اند و بنابراین دسترسی به آن ‌ها، به‌ خصوص بر روی نمایشگر های بزرگتر آسان شده است. اما نوار جستجو طبق معمول در بالای تصویر تعبیه شده است. این مرورگر هم از یک قابلیت هوشمند برای جلوگیری از پایش شدن اطلاعات کاربر بهره می ‌برد. در صورتی که وب ‌سایت ‌ها در صدد دسترسی و سواستفاده از اطلاعات کاربر باشند، هشدار می‌ دهد. از دیگر قابلیت ‌های اپلیکیشن سامسونگ اینترنت، می‌توان به یک اسکنر QR Code، یک دانلود منیجر و قابلیت‌های استاندارد موجود در تمام مرورگرها مانند لیست وب‌ سایت‌های محبوب و تاریخچه فعالیت ‌ها اشاره کرد.

مرورگر سامسونگ اینترنت برای اندروید

مرورگر سامسونگ اینترنت برای اندروید

مرورگر DuckDuckGo برای اندروید

مرورگر داک داک گو به صورت رایگان و برای ورژن اندروید 5 به بالا استفاده می باشد. مرورگر اندوریدی DuckDuckGo بهترین گزینه در بین مرورگر ها برای حفظ حریم شخصی کاربر است. یکی از اصلی ترین سیاست های کمپانی سازنده هم حفظ امنیت و حریم شخصی کاربر چه برای این مرورگر چه برای محصولات دیگر آن هستیم.

کمپانی سازنده این مرورگر مدعی است که با قابلیت Privacy Protection در این مرورگر، تمام پایشگرهای اینترنتی را بلاک خواهد کرد. ضمن اینکه کاربر متوجه خواهد شد که کدام شبکه ‌های تبلیغاتی بزرگ در صدد پایش فعالیت‌ های او برآمده‌ اند. مرورگر DuckDucGo در هر زمان لازم، سایت ‌ها را به استفاده از اتصالات رمزنگاری شده مجبور می ‌کند و این یعنی یک لایه امنیتی دیگر میان شما و سوء استفاده‌ گران قرار خواهد گرفت.

مرورگر داک داک گو برای اندروید

مرورگر داک داک گو برای اندروید

مرورگر DuckDuckGo هرگز تاریخچه‌ فعالیت ‌ها و سرچ ‌های کاربر را نظارت نخواهد کرد. هر آنچه در این مرورگر تایپ و مشاهده می ‌شود فقط توسط خود کاربر دیده می شود. ضمنا این مرورگر عملکردی بسیار سریع و طراحی بسیار ساده ای دارد. تمام قابلیت‌ های ضروری را در این مرورگر اینترنت به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. علاوه بر کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید، مرورگرهای پرکاربرد را هم می توانید در پلی استور ببینید و آنها دانلود کنید.

مطالب مرتبط