ترفند شبکه های اجتماعی

برطرف کردن مشکل بازنشدن عکس با پروکسی فعال در تلگرام

برطرف کردن مشکل بازنشدن عکس در تلگرام

اگر پروکسی تلگرام خود را فعال کرده اید، و تنظیمات آن را نیز به درستی رفته اید اما هنوز عکس و فیلم ها برای شما باز نمی شوند، از راه حل های زیر استفاده کنید و مشکل را حل کنید.

در صورتی که شما نیز با مشکل باز نشدن عکس برخورد کرده اید و مخصوصا در هنگام استفاده از پروکسی، عکس ها، ویدئو و استیکرهایتان باز نمی شود، چند راه حل را به شما آموزش می دهیم. گاهی اوقات باز نشدن عکس به دلیل سرعت پایین اینترنت شماست و اگر جزء این گونه کاربران هستید باید بدانید که باید سرعت اینترنت خود را بالا ببرید و راه دیگری جلوی شما نیست ولی اگر جزء افرادی هستید که سرعت اینترنت بالایی دارند و اینترنت گوشی شما 4G است و باز هم عکس باز نمی شود و یا پنجره ای خالی مقابل شما دیده می شود، روش های زیر را امتحان کنید.

راه حل اول: پاک کردن cache و رفع مشکل باز نشدن عکس ها

در ابتدا این را بدانید که آیا گوشی شما به اندازه ی کافی فضای خالی دارد یا در بعضی مواقع با داشتن حافظه ی آزاد نیز این مشکل وجود دارد. در این صورت به داخل گوشی خود بروید، به پوشه ی مدیریت فایل (file manager) رفته، معمولا به صورت پیش فرض اطلاعات تلگرام در قسمت حافظه ی داخلی ذخیره می شود. پس به بخش حافظه داخلی و بعد به قسمت Telegram بروید. اکنون آهنگ ها ، فیلم ها و گیف و عکس و … را حذف کنید و یا به کامپیوتر یا جای دیگر انتقال دهید.

همچنین می توانید وارد تلگرام شوید سپس به قسمت تنظیمات تلگرام بروید. گزینه Data and Storage را انتخاب کنید و در قسمت Disk and network usage  گزینه اول یعنی Storage Usage را لمس کنید. حالا گزینه Clear Cache را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید انتخاب کنید کدام فایل ها حذف شوند و کدام یک حذف نشوند.

blank

همچنین می توانید مقاله آموزش حذف اکانت دوم از تلگرام ما را مطالعه کنید.

روش دیگر برای پاک کردن حافظه کش به صورت زیر است:

می توانید از قسمت پوشه ی مدیریت فایل (file manager) وارد حافظه داخلی شده بعد به قسمت android رفته و سپس به data و بر روی  org.telegram.messenger بزنید و از اینجا cache را کاملا پاک کنید .

مسیر موبوگرام file manager / android/data/com.hanista.mobogram

blank

در اینجا نگران پاک شدن عکس های ذخیره ی و یا کانال ها و گروه های خود نباشید. در ضمن، این کار کمی زمان بر می باشد پس کمی صبور باشید تا این عملیات به خوبی انجام شود.

راه حل دوم: آی پی یا پروکسی خود را تغییر دهید

به دلیل فیلتر شدن تلگرام در ایران و مقابله با فیلتر شکن و استفاده ی زیاد از پروکسی، امکان دانلود نشدن عکس ها و فایل ها وجود دارد. در این مواقع باید از تلگرام اصلی با پروکسی های جدید استفاده کنید. پروکسی ها در کشور ما بسیار پرترافیک هستند و راهی جز تعویض آنها وجود ندارد.

راه حل سوم: حذف و نصب مجدد تلگرام

اگر با دو روش بالا باز هم مشکلتان پابرجاست، و نمی توانید عکس ها و فیلم هایتان را باز کنید، راه حل آخر ما پاک کردن کامل اپ تلگرام و نصب مجددا آن می باشد.

تلگرام خود را بروز رسانی کنید و تلگرام اصلی را نصب کنید.

با انجام کارهای بالا اگر همچنان با مشکل باز نشدن استیکر و عکس و … روبرو هستید به احتمال زیاد با IP ایران مشکل دارد.

اگر به اینترنت Wi-Fi وصل هستید، آن را خاموش و با دیتای گوشی وصل شوید و برعکس، همچنین می توانید با برنامه تغییر آی پی مشکل خود را حل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *