تست و بررسی

پیکسل تری ای و گوگل پیکسل تری ایکس ال

پیکسل تری ایکس ال

گوگل پیکسل تری ای و پیکسل تری ایکس ال (Google Pixel 3a & Pixel 3 XL)

یک دوربین پیشرو با نصف قیمت؟ فقط کافیست Pixel 3a را خریداری کنیداکنون بهترین دوربین گوشی هوشمند پیکسل  3a مقرون به صرفه در بازار موجود است، این گوشی همچنین عمر باتری بالایی دارد.

نکات مثبت

  • نرم افزار هوشمند و مفید، به روز رسانی سریع
  • عملکرد عالی
  • دوربین فوق العاده
  • قیمت نسبتا مقرون به صرفه
  • عمر باتری خوب

نکات منفی

  • دور قاب ضخیم
  • کیفیت ساخت نامطلوب

رتبه بندی ویراستاران DT (دیجیتال ترند)

  • امتیاز 9.0، ستاره 4.5

چند سالی است که تلفن های میان رده متناسب با بودجه شما به بازار عرضه شده اند. در این گوشی ها شاهد افزایش کارایی و عمر باتری هستیم که می توانند از گوشی های پرچم دار هم بهتر باشند. در این گوشی ها همچنین نرم افزارهای ساده بکار رفته است. در حالی که پیشرفت های زیادی در دوربین صورت گرفته است، گوشی هایی که قیمتی کمتر از 500 دلار دارند، اغلب هنوز در این زمینه رضایت بخش نیستند، مخصوصا در محیط های کم نور. این یک نقص است و ما در هر بررسی گوشی های میان رده سعی می کنیم که با ارائه جزئیات به آن بپردازیم.

گوشی  پیکسل تری ای و گوگل پیکسل تری ایکس ال را گوگل کنید. تلفن های پیکسل به دوربین های عالی خود مشهور هستند و در حال حاضر نیازی نیست پول زیادی بابت خریدش بدهید. دوربین عقب در  Pixel 3https://plink.ir/SaP2a و Pixel 3 XL یکسان هستند، اما نرم افزار شان متفاوت است، قیمت اولی 399 دلار و دومی 479 دلار است. دوربین Pixel 3a در رقابت با گوشی های دیگر این گوشی را شرمنده کرده است، اما این تنها دلیل خرید آن نیست. با عملکرد عالی و طول عمر باتری بالا، این گوشی، نزدیک به یک پیکسل کامل است.

طراحی یکسان، مواد مختلف

طراحی خط پیکسل اغلب با نظرات متفاوتی همراه است. بعضی ها گفته اند که این گوشی خیلی کسل کننده است – حتی زشت است- و غیرممکن است انکار کنیم که گوگل بیشترین تلفن های روز دنیا را ارائه نمی دهد. هنگامی که صنایع به دنبال این هستند که دور قاب صفحه نمایش را تراشیده و باریک کنند و حفره دوربین را در صفحه نمایش بیندازند، گوگل به قاب قدیمی و ضخیم دور صفحه نمایش چسبیده است. خیلی بخواهید مدرن و به روز باشید، آخرش چیزی شبیه Pixel 3 XL خواهید داشت که حفره دوربین زشت و بحث برانگیزی دارد.

blank blank
Pixel 3a Pixel 3 XL
blank blank
Pixel 3a and Pixel 3 XL Pixel 3 XL

لازم نیست نگران حفره های دوربین در Pixel 3a یا 3 XL باشید، دور قاب ضخیم هنوز هم در این گوشی وجود دارد. این یادآور سری های Pixel 2 است. هرچند بدنه این گوشی ها تقریبا به همان اندازه Pixel 3 و3 XL هستند. قسمت جلو Pixel 3a هیچ جای شگفتی ندارد، برخلاف زمانی که به تلفن هایی مانند سامسونگ گلکسی S10e و یا One Plus 6T که دارای صفحه نمایش های آینده دار هستند، نگاه می کنیم.

قسمت پشت این گوشی داستان دیگری است. این تقریبا یک نسخه تکراری از Pixel 3 است، اما در حالی که گوشی های گرانقیمت از شیشه استفاده می کنند، خط تولید Pixel 3a ترکیبی از شیشه و پلی کربنات را به کار می گیرد. جنس آن طوری است که رد و لکه های انگشت روی آن باقی نمی ماند، و ماهیت سبک وزن مواد باعث می شود که قیمت این گوشی کمی ارزان شود. با این وجود، طراحی پشتی گوشی های پیکسل گوگل را دوست دارم، هرچند ممکن است طرفداران کمی داشته باشد؛ اما به نظر می رسد جمع و جور و تمیز است.

این گوشی با عملکرد عالی و طول عمر باتری بالا، نزدیک به یک پیکسل کامل است.

انتخاب من بین این دو، گوشی Pixel 3a است، زیرا این گوشی بسیار جمع و جور و راحت در دست نگه داشته می شود. من هیچ مشکلی با دسترسی به تمام قسمت های صفحه نمایش با یک دست ندارم. گوشی Pixel 3 XL قابل کنترل است، هرچند من دستان بزرگی دارم. در حالی که من کلا صفحه نمایش های بزرگ دوست دارم، آرزو می کنم گوشی کمی باریک تر شود تا راحت تر نگه داشته شود.

تفاوت دیگری که وجود دارد در گزینه های رنگ جدید است – رنگ این گوشی مایل به ارغوانی است. این رنگ جایگزین رنگی، نه صورتی در سری های Pixel 3 شده است، اما فکر می کنم که گوگل می توانست کمی رنگ ارغوانی به آن اضافه کند، چون اغلب فقط سفید دیده می شدند (این گوشی ها هچنین در رنگ های سیاه و سفید بودند). دکمه پاور این گوشی به رنگ زرد نئون اسپورت می باشد، که با رنگ مایل به ارغوانی هم خوانی دارد.

مورد بعدی که به آن می پردازیم، اسپیکر دوم در قسمت جلوی گوشی است. در این گوشی دو اسپیکر استریو بکار رفته است – یکی که در پایین دور قاب قرار گرفته است، در حال حاضر بلندگو bottom-firing است. سیستم صوتی این گوشی خوب است، اما صدای بلندی ندارد، زیرا اسپیکرهایی که صدای به اصطلاح انفجاری پخش می کنند در این گوشی بکار نرفته است. فقط مطمئن شوید که اسپیکر پایینی با کاور گوشی و یا هر چیزی دیگری پوشیده نشده باشد، آنگاه از صدا و تجربه گوش دادن به آهنگ، لذت ببرید.

blank

به طور شگفت انگیز، جک هدفون پس از اینکه از روی Pixel 2 برداشته شده بود دوباره برگشته و در این گوشی وجود دارد. شکایتی نداریم، اما عجیب است می بینیم که Pixel ارزانتر، نسبت به همتایان گرانتر خود، آپشن های بیشتری دارد. بر خلاف Pixel 3  یا 3 XL، شما هیچ هدفونی در جعبه دریافت نمی کنید.

مواد ارزان تر در ساخت این گوشی به این معنی است که وزن تلفن سبک است، ویژگی که نسبت به گوشی های دیگر که قیمت مشابهی دارند مانند Nokia 7.1 زیاد احساس نمی شود. این بزرگترین نقص Pixel 3a است، اما من با توجه به قیمتی که دارد راحت می توانم از این موضوع بگذرم و نادیده بگیرم.

 

صفحه نمایش اولد (OLED)

گوشی Pixel 3a دارای صفحه نمایش 5.6 اینچی است که فقط یک مو بزرگتر از صفحه نمایش 5.5 اینچی Pixel 3 است. با این حال، صفحه نمایش 6 اینچی Pixel 3 XL کمی کوچکتر از صفحه 6.3 اینچی Pixel 3 XL است. این صفحه نمایش توسط گلس محافظ دراگون تریل شرکت آساهی گلس، به جای گلس گلوریا شرکت کورنینگ محافظت شده است. مشخص نیست که کیفیتش بهتر است یا نیست، اما ممکن است جایگزین ارزان تری باشد.

blank

سمت چپ Pixel 3 Xl سمت راست Pixel 3a XL

فناوری صفحه نمایش نیز متفاوت است. صفحه نمایش های سوپر آمولد سامسونگ خیلی وقت است که استفاده نمی شوند – گوگل به جای آن از پانل جی اولد (gOLED) استفاده می کند. صفحه نمایش Pixel 3a دارای رزولوشن 2،220 × 1080 است و Pixel 3 XL دارای رزولوشن 1260 × 1080 پیکسل است. هر دو صفحه نمایش شارپ هستند، در روز روشن براحتی دیده می شوند و همچنین رنگ سیاه عمیق را نمایش می دهد، اما متوجه شدم که رنگ، نسبت به صفحه نمایش Pixel 3 بیشتر اشباع شده است. همچنین از HDR10 پشتیبانی نمی کنند.

با تماشای مستند سیاره ما از نتفلیکس، که از HDR پشتیبانی می کند، با گوشی Pixel 3، دیدیم که این صفحه نمایش این گوشی رنگ های طبیعی و واقعی تری نمایش می دهد. صفحه نمایش Pixel 3a به طور غیرعادی اشباع شده است اما با تغییر تنظیمات صفحه نمایش از حالت پیش فرض «Adaptive» به «Natural» این مشکل برای من حل شد (شاید شما حالت اشباع را بیشتر ترجیح بدهید). در هر صورت، صفحه نمایش این گوشی نا امید کننده نیست.

عملکرد فوق العاده

وقتی که شنیدم پردازنده گوشی های Pixel 3a و 3a XL اسنپدراگون 670 کوالکام است، کمی نگران شدم. تجربه من با چیپ ست های سری 600 کوالکام تا حد زیادی مثبت بوده است- اسنپدراگون 660 در BlackBerry Key2 و اسنپدراگون 632 Moto G7 همه قابل تحسین بودند اما کارهای سنگین تر و بازی های با وضوح بالا را اغلب خوب اجرا نمی کردند.

این حالت در مورد گوشی های Pixel 3a و Pixel 3 XL صدق نمی کند. فقط چند بار در اسکرول کردن توییتر با این مشکل مواجه شدم، بارگذاری در این صفحه سخت بود که شاید هم به خاطر سرعت اینترنت بود. زمان نصب برنامه ها و پردازش تصاویر شاید طولانی تر باشد، اما در کل عملکرد خوب و فوق العاده است.

پس از راه اندازی PUBG: Mobile، بازی پیشنهادی من، از گزینه تنظیمات گرافیکی «High» استفاده کردم که معمولا برای چیپ ست های سری 600 یا پایین تر، به صورت پیش فرض روی «Medium» یا «Low» است. اجرای بازی ها در این گوشی خوب، و گرافیک عالی است. من مدام نسبت به عملکرد Pixel 3a و Pixel 3 XL تحت تأثیر قرار گرفتم و در کار کردن با آن اصلا مشکلی ندارم.

در اینجا نمرات چند بنچمارک در مورد این گوشی ارائه شده است:

  • بنچمارک AnTuTu 3DBench: 157،902
  • بنچمارک Geekbench 4 CPU: تک هسته ای 1،598 ؛ چند هسته ای 5،150
  • بنچمارک 3DMark Sling Shot Extreme 1،543 (وولکان)

 

 

عملکرد گوشی هوشمند

Google Pixel 3a XL

این نمرات خوب هستند اما بسیار پایین تر از تلفن هایی هستند که از آخرین پردازنده اسنپدراگون 855 بهره می برند، مانند گلکسی S10 و همچنین چیپ ست اسنپدراگون 845 در سری Pixel 3. با این حال، به طرز شگفت انگیزی از Google Pixel 2 و 2XL که در بنچمارک AnTuTu به ترتیب امتیاز 146،876 و 110،949 را به ثبت رسانده اند، برتر است.

تولید اسنپدراگون 830 به صورت انحصاری را در اینجا مطالعه کنید.

شاید تنها چند بازی با گرافیک بالا وجود داشته باشد که هنگام بازی در گوشی های Pixel 3a و Pixel 3 XL قفل می کند، اما تا کنون تجربه من در این زمینه خوشایند بوده است.

نرم افزار هوشمند، و به روز رسانی های وعده داده شده

گوشی های پیکسل به گوشی هایی با به روز رسانی سریع معروف هستند. گوگل سیستم عامل اندروید را مدیریت می کند، و پس از آن به روز رسانی های اندروید بلافاصله در سری های Pixel اعمال می شود. این شرکت، قول به روز رسانی های امنیتی و نرم افزاری حداقل سه ساله را داده است، این یعنی پشتیبانی طولانی مدت خوبی از این گوشی وجود دارد.

گوشی های Pixel 3a و Pixel 3 XL از اندروید 9 پای بهره می برند، اما گوشی هایی که قرار است در اگوست به بازار عرضه شوند با اندروید Q به روز رسانی شده اند. به یاد داشته باشید که اکثر گوشی های زیر 500 دلار به سادگی بیشتر از یک آپدیت نسخه اندروید را دریافت نمی کنند.

از طرفی، رابط کاربری نرم افزاری این گوشی ساده، استفاده از آن آسان و بدون پارازیت است. این رابط بسیار هوشمند است. یکی از ویژگی مورد علاقه من در این گوشی – Now Playing – است، برنامه ای که در آن گوشی با استفاده از امکانات ویژه ای که دارد، می گردد ببیند اطراف شما چه آهنگی پخش می شود و اینکه به آرامی به شما اجازه می دهد تا بدانید چه چیزی روی صفحه نمایش همیشه روشن شما نمایش داده می شود. سپس گزینه بچرخانید تا ساکت شود (Flip to Shhh) وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا گوشی را برعکس روی میز بچرخانید تا به حالت سکوت در آید. همچنین می توانید تلفن را فشار دهید تا دستیار گوگل احضار شود.

همچنین Call Screen ، یکی دیگر از ویژگی های مورد علاقه من در گوشی Pixel است. که از فرمان های خودکار و دستیار هوشمند گوگل، بدون اینکه گوشی خود را بردارید، از شماره هایی که ناشناس بوده و تماس گرفته اند، می پرسد که چرا با شماره شما تماس گرفته اند. و نیازی نیست وقت بگذارید و به تماس های مزاحم و ناشناس پاسخ دهید.

blank

Pixel 3a و Pixel 3 XL یک ویژگی جدید دیگر را به لیست خود اضافه می کنند –حالت گوگل مپ مبتنی بر واقعیت افزوده (Google Maps AR mode) AR- که هم اکنون در سایر گوشی های Pixel نیز موجود است. این ویژگی، روشی برای یافتن بهترین مسیر در هنگام استفاده از واقعیت افزوده است که از طریق یک حالت خاص در برنامه گوگل مپ به دست می آید. این به خوبی عمل می کند و مناسب برای افرادی است که در شهرهای بزرگ تردد می کنند

دوربین کلاس پیشرو

blank

دوربین کلاس پیشرو

اگر هر چیزی که تا الان گفته شده خوب بوده است، دوربین، مهر تاییدی بر حرف های ما است. دوربین عقب گوشی های Pixel 3a و Pixel 3 XL همان دوربین عقب دقیق Pixel 3 است. یعنی لنزهای 12.2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد – همچنین دارای سنسور تصویر سونی IMX363 است. تثبیت کننده تصویر اپتیکال و تثبیت کننده تصویر الکترونیکی، و نیز تثبیت کننده ویدیو این اطمینان را می دهند که ویدئوهای گرفته شده همه خوب و با کیفیت هستند.

چه چیزی در این گوشی وجود ندارد؟ تراشه Visual Core Pixel. این به پردازش تصویر و دستکاری بسیاری از نرم افزارهای مرتبط با دوربین روی Pixel 3 کمک می کند، اما مهندسان گوگل به سختی کار کرده اند تا بسیاری از این قابلیت ها را برای کار با اسنپدراگون 670 دوباره تدوین کنند. کار آنها بسیار قابل تقدیر است، اما زمان پردازش تصویر خیلی کمتر از Pixel 3a است.

blank blank
Pixel 3 XL Pixel 3a XL

یک دلیل وجود دارد که چرا Pixel 3 دوربین گوشی مورد علاقه ما است. این دوربین عکس را سریع می گیرد، عکس ها به طور باورنکردنی با جزئیات کامل و رنگ های بسیار دقیق گرفته می شوند و حالت HDR قوی وجود دارد. همه این موارد در گوشی های Pixel 3a نیز وجود دارد ، تصاویر سرجمع خیلی شبیه هستند، اگرچه تقریبا یکسان نیستند. برای گوشی های کمتر از 500 دلار، نمی توان تجربه دوربین بهتر از این را انتظار داشت.

در حالی که Pixel 3a نیز تحت شرایط نور کم کار خود را به خوبی انجام می دهد، ویژگی Google Night Sight برای شرایط بسیار تاریک موجود است. با این گوشی می توان فریم های چندگانه گرفت و برای تبدیل کردن آنها به عکس های دقیق تر آنها را ترکیب کرد و همچنین برای استفاده از رنگ های مناسب، از ویژگی هوش مصنوعی استفاده می کند. همچنین ویژگی Super Res Zoom وجود دارد که با آن می توانید روی تصویر زوم کنید و به لطف بهبود دیجیتالی A.I تصویر با کیفیت مناسب و عالی داشته باشید. زوم اپتیکال نیز در این گوشی تصاویر بهتری ارائه می دهد، اما Pixel 3a بدون آن اصلا خوب کار نمی کند.

blank

Super Res Zoom

ویژگی در گوشی های پیکسل گوگل که بیشترین استفاده را از آن می کنم، حالت پرتره است. بدون توجه به روشنایی محیطی که در آن قرار دارید، این دوربین یک کار کامل انجام می دهد، دقیقا سوژه را در تصویر ترسیم می کند و پس زمینه را تار می کند. در بررسی های بعمل آمده متوجه شدم که حالت پرتره روی Pixel 3a بهتر از Pixel 3 است و نتیجه کار، عکسی با تعداد پیکسل بیشتر است که در نور کم قابل مشاهده می باشد. این کامل نیست، اما وقتی وارد عمل شود، عکس ها خوب می شوند.

دوربین جلویی این گوشی کاملا متفاوت است. یک لنز 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 با فوکوس ثابت است. میدان دید، 84 درجه ای دوربین جلو، این گوشی را بین میدان دید دوربین های جلو گوشی گران قیمت تر Pixel 3  (میدان دید 75 و 97 درجه) قرار می دهد. عکس های سلفی گرفته شده با این دوربین از جزئیات مشابه و دقیقی برخوردار هستند، اما با توجه به دیافراگم f 2.0، تصاویر در شرایط نور کم می توانند کمی تار دیده شوند.

blank blank blank
§  Pixel 3 XL فوق عریض §  Pixel 3 XL §  Pixel 3a XL

فیلم هایی که من ضبط کردم واقعا بدون لرزش بودند و این دوربین می تواند فیلم های 4K با سرعت تا 30 فریم در ثانیه ضبط کند. خیلی خوب می شد که مثل گوشی OnePlus می توانستیم با دوربین این گوشی فیلم های با سرعت 60 فریم در ثانیه بگیریم، اما مشکلی نیست، من فقط می خواهم ایراد بگیرم.

یکی از ویژگی های ویدئویی جدید که سایر گوشی های Pixel نیز آن را دارند: تایم لپس (Time lapse) است در این ویژگی فیلم را با سرعت پایین مثلا 10 فریم بر ثانیه ضبط می کنید و با سرعت 24 فریم در ثانیه پخش می کنید این باعث می شود مثلا فیلمی که در عرض 5 ساعت گرفته شده است را در عرض کمتر از 1 دقیقه ببینید (مثل فیلم های رشد گیاهان، باز شدن غنچه گل و یا طلوع تا غروب آفتاب)، گرفتن فیلم های تایم لپس با استفاده از سه پایه بیشترین کیفیت را خواهد داشت. این ویژگی در اکثر گوشی های هوشمند وجود دارد.

نمونه فیلم مربوط به تایم لپس از لینک منبع آورده شود

اگر دوربین یکی از مهمترین ویژگی های یک گوشی برای شما باشد، اما همچنین می خواهید پول کمتری بابت آن بپردازید، Pixel 3a گوشی مناسبی برای شما است.

عمر باتری خوب

شاید چیزی که من را در استفاده از Pixel 3a و Pixel 3 XL گیج کرده است این است که چرا گوگل نسبت به مدل پرچمدار خود، از باتری های بزرگتر استفاده کرده است . گوشی Pixel 3a دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعت است، در حالی که Pixel 3 دارای ظرفیت 2915 میلی آمپر ساعت است. گوشی Pixel 3 XL دارای باتری با ظرفیت 3700 میلی آمپر ساعت است، اما Pixel 3 فقط با باتری 3430 میلی آمپر ساعت عرضه شده است. گوشی های جدیدتر کمی ضخیم تر هستند و در حالی که تفاوت ها ممکن است ناچیز باشند، اما تاثیر گذار هستند. در بررسی های ما از گوشی های Pixel 3 و Pixel 3 XL ، در مورد عمر باتری متوسط در هر دو تلفن پرچمدار ناراضی بودیم. عمر باتری در سری Pixel 3a، به سختی جای نگرانی دارد.

همیشه وقتی به خانه بر می گردم، با استفاده متوسط از گوشی، از ساعت 7 صبح که شارژ باتری گوشی پر بوده است، حدود 40 درصد از شارژ باتری باقی مانده است.  شب ها که تا ساعت 11.5 بیرون هستم، زمانی که به خانه می رسم، Pixel 3 XL حدود 25% شارژ دارد. گوشی Pixel 3a با وجود باتری کوچکترش قدرت کمتری دارد اما شارژ را خوب نگه می دارد. با این وجود، میزان نگهداری شارژ باتری در گوشی Pixel 3a XL بیشتر است.

عملکرد باتری

Google Pixel 3a XL

در تست باتری ما، که در آن ویدئو یوتیوب 1080پیکسل را از طریق اتصال به شبکه Wi-Fi با حداکثر روشنایی پخش کردیم، Pixel 3a XL به طور چشمگیری 10 ساعت و 45 دقیقه روشن باقی ماند. این حالت بسیار نزدیک به سامسونگ گلکسی S10 است که 10 ساعت و 50 دقیقه طول می کشد تا باتری کاملا تمام شود و گوشی خاموش شود. گوشی Pixel 3a نیز خیلی فاصله نداشته و 9 ساعت و 12 دقیقه طول کشید. باتری های روی این گوشی ها یک روز کامل را سپری خواهند کرد. امیدوارم، گوگل از این موضوع درس آموخته باشد و در آینده و در پیکسل 4 خود از باتری های بزرگتر استفاده کند.

یکی از ویژگی های که از Pixel 3 نگفتیم، شارژ بی سیم است. اگر از روش شارژ بی سیم خوشتان نمی آید، مشکلی نیست، اما اطراف خانه ما پر از شارژ بی سیم است و برگشتن به شارژر سیمی برای من جالب نیست. خوشبختانه، با این روش، این گوشی به همان سرعت شارژ با شارژر 18 واتی USB-C به USB-C شارژ می شود. باتری گوشی Pixel 3a XL تنها در 20 دقیقه به 53 درصد می رسد (از 15 درصد) و در کل یک ساعت و نیم طول می کشد تا به 100 درصد برسد.

قیمت، موجود بودن و اطلاعات مربوط به گارانتی

قیمت گوشی Pixel 3a حدود 399 دلار است و Pixel 3 XL با قیمت 479 دلار در بازار عرضه می شود. این گوشی در حال حاضر در فروشگاه Google برای فروش وجود دارد، اما خوشحال خواهید شد که بدانید گوگل در نهایت انحصار خود را با Verizon پایان می دهد. سری های  Pixel 3aاکنون از طریق T-Mobile، Sprint و US Cellular همراه با Verizon فروخته می شود. روی فروش این گوشی در شبکه AT&T نیز کار خواهد شد، اما امیدوار کننده نیست.

گوگل برای گوشی های خود گارانتی یک ساله ارائه می دهد که نقص های مربوط به سازنده را پوشش می دهد.

نگاه ما

Pixel 3a و Pixel 3a XL  گوشی های استثنایی با برچسب قیمت نسبتا مقرون به صرفه هستند و دوربین های قابل رقابتی با گوشی های دیگر ندارد. وعده به روز رسانی نرم افزاری سه ساله، فرصت جالبی برای کاربران است.

خرید بین پیکسل  3a و پیکسل 3a XL بستگی به این دارد که آیا شما صفحه نمایش بزرگتر می خواهید و یا یک گوشی با صفحه نمایش کوچکتر. عمر باتری قابل مقایسه است، هرچند عمر باتری Pixel 3a XL کمی طولانی تر است. قیمت 399 دلاری این گوشی را دوست دارم، به همین دلیل فکر می کنم Pixel 3a کوچکتر ارزش بیشتری دارد.

آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟

از نظر قیمت، تنها گوشی که هم ارز با این گوشی است OnePlus 6T است. قیمت این گوشی 549 دلار است، و از آنجا که OnePlus 7 و OnePlus 7 Pro به زودی عرضه می شوند، قیمت آن پایین تر هم می آید. شاید عملکرد بهتر و مواد ساخت با دوام بیشتری داشته باشد اما دوربین آن با گوشی های پرچمدار قابل مقایسه نیست.

دوربین نوکیا 7.1 با توجه به قیمت 350 دلاری که دارد، بهتر از پیکسل 3A است، و عملکرد و عمر باتری مشابهی دارد، بنابراین شما ممکن است 50 دلار بیشتر خرج کرده باشید. اگر برای خرید یک گوشی نمی خواهید خیلی هزینه کنید، می توانید Moto G7 ، با قیمتی 300 دلار و یا موتو جی 7 پاور با قیمت 250 دلار بخرید. این دو گوشی نیز از عملکرد خوب و عمر باتری فوق العاده برخوردار هستند، اما کیفیت دوربین شان رضایت بخش نیست.

خود گوشی چقدر عمر می کند؟

Pixel 3a و Pixel 3 XL  دارای قاب پشت از جنس پلی کربنات هستند، در این قاب ترکیبی از شیشه بکار رفته است که می تواند از بین برود. برای محافظت از آن توصیه می کنیم که از محافظ گوشی استفاده کنید. رتبه بندی IP نیز در این گوشی وجود ندارد، اما گوگل می گوید که این تلفن ها در برابر انفجار و گرد و غبار مقاوم هستند، اما با این وجود باید از آب و رطوبت و استخر دور نگه داشته شوند.

به روز رسانی نرم افزار و امنیت برنامه های این گوشی به مدت سه سال تضمین شده است، پس انتظار می رود که این گوشی حداقل سه سال کار کند. تا آن موقع باتری کمی ضعیف خواهد شد.

حتما. با 400 دلار، هیچ تلفنی بهتر از Pixel 3a وجود ندارد.

مطالب مرتبط