ترفند اندروید

امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت اولیه

blank

نیازی نیست حتما یک کاربر توهم زده اندروید باشید تا یک لایه حفاظت اولیه روی دستگاه خود قرار دهید، شما فقط باید مقداری تنظیمات را تغییر دهید. در باره این موضوع در مقاله امنیت و محافظت گوشی های اندرویدی – حفاظت پیش فرض صحبت کردیم حتما ابتدا آن مقاله را بخوانید.

رمز عبور انتخاب کنید

در حالی که گوشی های اندروید جدیدتر، روش های بیومتریک متعددی برای باز کردن قفل گوشی ارائه می کنند، هر گوشی به یکی از سه روش قفل سنتی نیاز دارد: الگو، پین، یا رمز عبور. هر چند که آن ها برابر نیستند. یک Pattern (که در یک مربع 9 نقطه ای ایجاد می شود) برای به یاد ماندن ساده ترین است اما کمترین امنیت را داراست. یک Pin شش رقمی بسیار بهتر است، اما بهترین روش یک رمز عبور تصادفی است. اما حتی اگر یک رشته از حروف و اعداد را انتخاب کنید، باید یک یادآوری برای تغییر آن تقریبا در هر ۶ ماه یک بار تنظیم کنید. و اطمینان حاصل کنید که با رمز عبوری که از حساب کاربری اصلی Google شما محافظت می کند یکسان نباشد.

تأیید ۲ مرحله ای را فعال کنید

صرف نظر از اینکه از گوشی خود برای انجام چه کاری استفاده می کنید، حساب کاربری گوگل شما در مرکز هر چیزی که اتفاق می افتد، قرار دارد. همان طور که از نامش پیداست، با تأیید ۲ مرحله ای، شما یک لایه ی حفاظتی بیشتر اضافه می کنید، بنابراین حتی اگر کسی رمز عبور شما را سرقت کند، هنوز نمی تواند به حساب کاربری شما وارد شود. این نحوه ی کارکرد آن است. پس از اینکه خواسته شد که رمز عبور گوگل خود را وارد کنید، یک کد برای گوشی پیش فرضتان از طریق پیام یا تماس فرستاده خواهد شد که باید برای دسترسی به حساب شما وارد شود.

در حالی که این کار لزوما از گوشی شما در برابر سرقت محافظت نمی کند، اما از چیزی که در آن است حفاظت می کند. به عنوان مثال، اگر کسی سعی کند که از یک دستگاه دیگر به حساب کاربری گوگل شما وارد شود، شما از طریق یک پیام ۲ مرحله ای در گوشی خود خواهید دانست. و سپس می توانید اقدام مناسب را انجام دهید و رمز عبور خود را تغییر دهید.

Find My Device را نصب کنید

گوگل ابزار مفیدی را در Play Store برای ردیابی یک تلفن گم شده یا دزدیده شده عرضه می کند. که به شما اجازه می دهد تا از هر کجا که هستید تنها با یک تاچ، گوشی خود را ردیابی، قفل، و اطلاعات گوشی را پاک کنید، این ابزار Find My Device نام دارد. پس از دانلود، می توانید با استفاده از حساب کاربری Google خود وارد ابزار شوید و به آن اجازه ی دسترسی به موقعیت مکانی دستگاه خود را بدهید. از آن به بعد، اگر گوشی خود را گم کردید می توانید به سایت Find My Device گوگل وارد شوید و بلافاصله محل گوشی را پیدا کنید. همچنین می توانید دستگاه خود را از راه دور قفل کنید، یک پیام یا شماره تلفن را برای هر کسی که آن را پیدا کند، نمایش دهید و یا به طور کامل تمام محتویات گوشی خود را پاک کنید.

 

Find My Device

Find My Device

 

به روز رسانی کنید

گوگل به روز رسانی های امنیتی ماهانه ای را برای اندرویید عرضه می کند که در اکثر گوشی های جدید تر نسبتا به موقع توزیع می شود. شما نیازی به چک کردن برای آن ها ندارید، زمانی که یکی در دسترس است گوشی شما به طور خودکار شما را مطلع می کند. اما آن ها را پشت گوش نیاندازید، چون به سادگی فراموششان می کنید. به محض اینکه گوشی شما در دسترس بودن یکی را اطلاع می دهد، اقدام به نصب یا تعیین زمانی برای آن کنید. تنها چند دقیقه طول می کشد اما تفاوت زیادی ایجاد می کند.

مطالب مرتبط