تعمیرات سامسونگ

تعمیر ال سی دی(LCD) گوشی و راه های نگهداری از آن

blank

امروزه ال سی دی(LCD)  در تمام وسایل الکترونیکی از جمله گوشی، تبلت، کامپیوتر و …. به کار رفته است و یکی از حساس ترین قسمت های  وسایل الکترونیکی  می باشند.

ال سی دی از لایه های بسیار نازکی تشکیل شده است که 2لایه آن لایه های قطبی(polarized)  می باشند و بین این 2 لایه محلولی از کریستال مایع  قرار دارد. هنگامی که نور به کریستال های مایع تابیده می شود پس از تبدیل نور به رنگ، تصویری که شما بر صفحه گوشی خود می بینید تشکیل می شود. لایه های بسیار نازک و شیشه محافظ بر روی آن ها بسیار شکننده و آسیب پذیر می باشد.

  • نکته هایی در رابطه با نگهداری از ال سی دی:

ال سی دی خود را تمیز نگهدارید

برای پاک کرد ال سی دی(LCD) خود در بیشتر موارد کافی است تا شما با دست خود بر روی صفحه گوشی بکشید تا گرد و خاک از روی آن پاک شود. اگر بر روی صفحه مواد چسبناک و چرب وجود داشته باشد که به سادگی پاک نشود بهتر است از الکل 70% به همراه نمد و یا پارچه پشمی نرم استفاده شود. از مواد حاوی آمونیاک، تمیز کننده شیشه،  پارچه خشن، پارچه لباس  و دستمال توالت برای پاک کردن ال سی دی خود استفاده نکنید.

استفاده از صفحه شیشه ایی محافظ( Glass protector)

صفحه محافظ کاملا شفاف بوده و به ال سی دی می چسبد و از سطح آن در مقال صدمات معمولی مانند خط افتادن و ضربه و… محافظت می کند. در صورت صدمه دیدن شما می توانید به راحتی آن را عوض کنید.

جلوگیری از افتادن گوشی از دستتان

اگر لایه های قطبی داخل ال سی دی(LCD) شکسته شود محلول مایع داخل لایه ها به بیرون نفوذ کرده و باعث ایجاد سیاهی بر روی صفحه نمایش می شود. گوشی شما اگر از ارتفاع زیادی بیافتد باعث شکسته شدن لایه های درونی ال سی دی می شود و قاب های محافظ از گوشی شما در مقابل این صدمه نمی تواند محافظت کند. شما می توانید از پایه نگهدارنده انگشتی یا روش های دیگر محافظتی برای جلوگیری از صدمه دیدن گوشی استفاده نمایید.

  • کاری که در هنگام صدمه دیدن ال سی دی(LCD) گوشی باید انجام دهیم:

اگر ال سی دی گوشی شما دچار صدمه شد بهتر است که آن را با یک ال سی دی جدید تعویض کنید. کوک موبایل دارای تیم تخصصی در زمینه ال سی دی و گلس می باشد و با تجربه بسیار،  بالاترین کیفیت را تضمین می کند. اگر تجربه کافی در زمینه گوشی ندارید به هیچ وجه شخصا در تعویض و تعمیر ال سی دی اقدام نکنید زیرا با عث از کار افتادن و صدمه جدی به گوشی می شود و این کار کاملا تخصص و تجربه زیادی را نیاز دارد.

مطالب مرتبط