اخبار فناوری

استفاده ی ایمن از شبکه ی وای فای عمومی

استفاده ی ایمن از شبکه ی وای فای عمومی

همانطور که می دانید، استفاده از شبکه ی وای فای عمومی(شبکه هایی که تعداد دسترسی ها به آنها زیاد است و در یک لحظه چندین کاربر از امکانات شبکه استفاده می کنند) اقدامی مخاطره پذیر است.برخی اوقات، ناگزیر هستید که به این شبکه ها متصل شوید . گاهی به دلیل ضعف در ارتباط گوشی های موبایل، ممکن است داده های رد و بدل شده حین پروتکل های اجرایی روی شبکه ی وای فای، به سرقت روند.در ادامه می خواهیم ترفندها و نکته هایی را برای استفاده از این گونه شبکه ی وای فای عمومی که عمدتا غیر ایمن هم هستند، آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

آن چه نباید در شبکه ی وای فای عمومی انجام دهیم؟

اگر به ناچار لازم است به شبکه ی وای فای عمومی متصل شوید و تبادل اطلاعات انجام دهید، به هیچ عنوان کارهای زیر را انجام ندهید تا اتصال ایمنی را تجربه کنید.

اول: به هیچ عنوان خرید آنلاین را حین اتصال به شبکه ی وای فای عمومی انجام ندهید.

بهتر است خرید آنلاین از سایت های فروشگاهی را در خانه انجام دهید . چرا که شما برای خرید آنلاین نیاز دارید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد سازید و اگر اتصال غیر ایمن باشد، این اطلاعات به راحتی به سرقت می روند.

دوم: به هیچ عنوان اقدامات مربوط به اینترنت بانک را حین اتصال به شبکه ی وای فای عمومی انجام ندهید.

هرگز از اتصال شبکه ی عمومی وای فای برای پرداخت صورت حساب های بانکی و نقل و انتقالات بانکی استفاده نکنید.این بدان معنا است که،  اطلاعات کارت اعتباری خود را در اتصال به شبکه ی غیر ایمن استفاده نکنید.

سوم: عدم درج اطلاعات شخصی در سایت های مختلف

اگر به شبکه ی عمومی وای فای متصل هستید، سعی کنید تا جایی که امکان دارد اطلاعات شخصی خود را وارد سایت هایی که این اطلاعات را از شما می خواهند، نکنید. در ادامه ترفندهایی را برای به کار بستن حین اتصال به شبکه ی عمومی وای فای متذکر می شویم.

ترفند اول برای استفاده ی ایمن از شبکه های عمومی وای فای: استفاده از VPN

 شما می توانید برای رمزگذاری اقدامات خود روی شبکه های وای فای از VPN ها استفاده کنید.  در این صورت دسترسی به اطلاعات شخصی شما که حین اتصال وارد صفحه های اینترنت  کرده اید، مشکل می شود. شما با استفاده از VPN اطلاعات خود را به سرورهای گوناگونی می فرستید و در این صورت خواندن و دست یافتن به تمام این اطلاعات به صورت یکپارچه، تقریبا غیر ممکن می شود.

شما می توانید انواع مختلفی از VPN های رایگان را برای استفاده روی گوشی موبایل خود استفاده کنید. اگر دوست دارید که از VPN های رایگان، ایمن و سریع برای دسترسی ایمن به شبکه ی وای فای عمومی استفاده کنید، ما به شما Private Internet Access و نیز PureVPN را پیشنهاد می دهیم.

ترفند دوم: تنها از صفحات با پروتکل HTTPS استفاده کنید.

 صفحات HTTPS از صفحات HTTP ایمن تر هستند، چرا که این صفحات رمزگذاری شده اند. اگر می خواهید از طریق شبکه ی عمومی وای فای به صفحه ای از اینترنت دسترسی یابید، بهتر است از صفحات با پروتکل HTTPS استفاده کنید.برای کنترل اینکه آیا صفحه ای که آن را بارگزاری می کنید ایمن است یا خیر باید به URL نمایش داده شده در Safari خود نگاه بیندازید.

شبکه ی وای فای عمومی | تعمیرات تخصصی موبایل

ترفند سوم: از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

بسیاری از پلتفرم های روی اینترنت از احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کنند. این بدان معنی است که شما برای ورود به اکانت خود باید از کدی که تولید می شود استفاده کنید. شما این کد را به واسطه ی پیامکی روی گوشی خود دریافت می کنید. به عبارت دیگر با استفاده از این روش، اگر کسی به رمز عبور شما دست یابد تا دیوایس شما را در اختیار نداشته باشد تا کد ارسالی را واد کند، نمی تواند به اکانت شما دسترسی یابد.

شبکه ی وای فای عمومی | تعمیرات تخصصی آیفون

 

مطالب مرتبط