آموزش تعمیرات اپل

ابزار تعمیرات دات پروژکتور فیس آی دی گوشی آیفون

ابزارهای تعمیرات دات پروژکتور فیس آی دی گوشی های آیفون

قابلیت و کاربرد تشخیص چهره در گوشی های آیفون سری ایکس تا 11 برای تمام کاربران گوشی های موبایل iOS بسیار مشهود است و ایراد در بخش Face ID در این گوشی ها بسیار شایع می باشد. قابلیت تشخیص چهره بسیار مستعد آسیب است و تعمیر آن نیز کار چندان سختی است.

طبق تجربه تعمیرکاران گوشی های آیفون، در اکثر اوقات، خطاهای تشخیص چهره ناشی از خرابی حسگر Dot Projector قابل تعمیر نیست. اما این مشکل چیزی نیست که حل نشود.

در این مقاله سعی داریم شما را با روش های تعمیر 3 Dot Projector آشنا سازیم و سه ابزار محبوب تعمیر دات پروژکتور در حوزه تعمیرات موبایل را به شما نشان دهیم. به نظر شما بهترین گزینه که تعمیرکاران موبایل می توانند از آن استفاده کنند کدام است. با کوک موبایل همراه باشید.

تشخیص مشکل فیس آی دی در گوشی های آیفون

یکی از ایرادهای فیس آی دی پیام «move iPhone a little lower/higher» به معنی «آیفون را کمی پایین تر یا بالاتر ببرید» است که روی صفحه نمایش گوشی آیفون ظاهر می شود. این ایراد شایع است و هر کاربری ممکن است با آن مواجه شده باشد. برای بر طرف کردن این مشکل، سه ابزار مختلف تعمیر شاملJC ، LUBAN و I2C را معرفی خواهیم کرد.

تشخیص مشکل فیس آی دی در گوشی های آیفون

تشخیص مشکل فیس آی دی در گوشی های آیفون

عیب یابی مشکل دات پروژکتور فیس آی دی با دستگاه های JC و I2C

در مرحله اول، کابل منعطف دات پروژکتور را مستقیماً به سه ابزار برنامه نویس تعمیر وصل کنید. سپس از روی صفحه نمایش JC روی گزینه Check ضربه بزنید و بلافاصله دستگاه، وضعیت سلامت دات پروژکتور را بررسی خواهد کرد و خواهید دید که آیا این کابل منعطف سالم است و یا با مشکل و خطا همراه شده است.

عیب یابی مشکل دات پروژکتور فیس آی دی با دستگاه های JC و I2C

عیب یابی مشکل Dot Projector فیس آی دی با دستگاه های JC و I2C

نکته: برنامه نویس جی سی آی دی (JCID) به مجوز رسمی نیاز دارد.

روش Burn Data با استفاده از ابزار تعمیر JC و I2C

در استفاده از ابزار تعمیر JC و I2C داده و کد رمزگزاری شده از روی کابل منعطف دات پروژکتور اورجینال برداشته می شود و روی کابل جدید رایت و به اصطلاح برنامه نویسی می شود. برای این کار کابل اورجینال را به ابزار JC وصل کنید، از روی صفحه نمایش این ابزار روی گزینه read ضربه بزنید تا کد رمزگزاری شده خوانده شود و سپس روی گزینه save بزنید و آن را به یک نام دلخواه ذخیره کنید. اکنون کابل منعطف قدیمی را بردارید و دات پروژکتور جدید را به این ابزار وصل کنید، از روی صفحه نمایش ابزار JC روی گزینه open ضربه بزنید تا کد باز شود و سپس دکمه Burn را بزنید، در این لحظه، یک پیام مبنی بر اینکه آیا مطمئنید که می خواهید کد رمزگزاری شده را روی این کابل جدید رایت کنید به شما نشان داده می شود، زیر این پیام روی دکمه Ensure بزنید تا اقدام شما تایید شود و کد ذخیره شده از کابل اورجینال روی کابل جدید رایت شود.

روش Burn Data با استفاده از ابزار تعمیر JC و I2C

روش Burn Data با استفاده از ابزار تعمیر JC و I2C

انجام عملیات تعمیر و رفع مشکل دات پروژکتور در گوشی های آیفون با استفاده از ابزار LUBAN کمی پیچیده است.

اول از همه، باید گوشی را در حالت بازیابی یا همان recovery mode قرار دهیم. ابزار تعمیر برنامه نویس لوبان را به کامپیوتر وصل کنید. سپس با کمک نرم افزار، تراشه رمزگذاری موجود در ماژول دات پروژکتور اصلی را از گوشی، pearl unbind کنید یا به اصطلاح بردارید.

مرحله بعدی جایگزین کردن تراشه رمزگذاری اصلی و خازن روی کابل منعطف دات پروژکتور است. حال، تراشه رمزگذاری جدید را روی گوشی قرار دهید، برای این کار مجدداً از روی نرم افزار روی گزینه pearl bind کلیک کنید.

رفع مشکل دات پروژکتور در گوشی های آیفون با استفاده از ابزار LUBAN

رفع مشکل دات پروژکتور در گوشی های آیفون با استفاده از ابزار LUBAN

کار روی کابل منعطف دات پروژکتور

در این مرحله برای هر سه روش و ابزار تعمیر مذکور به دستگاه تراش نیاز داریم. در گام اول، براکت پایین کابل منعطف دات پروژکتور را تراش می دهیم تا براکت از پایه جدا شود. سپس نوک تیغه را زیر کریستال دات پروژکتور قرار می دهیم و به آرامی و با دقت هر چه تمام تر آن را اهرم می کنیم تا از روی کابل منعطف جدا شود. اگر جدا کردن این کریستال سخت پیش می رود می توانید با سشوار صنعتی کنار آن را کمی حرارت بدهید. اکنون که براکت از یک طرف آزاد شد، با دقت و به آرامی با انگشت لبه کابل منعطف دات پروژکتور را گرفته بیرون بیاورید.

کار روی کابل منعطف دات پروژکتور

کار روی کابل منعطف دات پروژکتور

کار را با جدا کردن MOSFET از روی دات پروژکتور ادامه دهید. نوک تیغه را زیر ماسفیت قرار دهید و به آرامی آن را از روی پایه ها جدا کنید، مجدداً می توانید از حرارت سشوار صنعتی استفاده کنید تا کار جدا کردن راحت تر شود.

نوک تیغه را زیر ماسفیت قرار دهید و به آرامی آن را از روی پایه ها جدا کنید

نوک تیغه را زیر ماسفیت قرار دهید و به آرامی آن را از روی پایه ها جدا کنید

سپس با استفاده از سیم لحیم، پین 2 و پین 3 MOSFET را به یکدیگر متصل کنید.

با استفاده از سیم لحیم، پین 2 و پین 3 MOSFET را به یکدیگر متصل کنید

با استفاده از سیم لحیم، پین 2 و پین 3 MOSFET را به یکدیگر متصل کنید

تعمیر دات پروژکتور فیس آی دی گوشی های آیفون

در استفاده از ابزار تعمیر JC و I2C، تمام کاری که باید انجام دهید این است که ماژول دات پروژکتور را روی یک کابل منعطف دات پروژکتور جدید لحیم کنید. در حالی که در ابزار LUBAN، این واقعا دشوار است.

در استفاده از این ابزار، علاوه بر کارهایی که روی MOSFET انجام می دهیم، باید تراشه رمزگذاری و خازن را روی ماژول دات پروژکتور جدید جایگزین کنیم، و قبل از جایگزینی تراشه رمزگذاری با تراشه جدید، باید FPC را روی ماژول لحیم کنیم. علاوه بر این، اگر اتصال FPC به خوبی لحیم نشده باشد، ممکن است در لحیم سردی با مشکل مواجه شویم. هنگامی که تراشه رمزگذاری و خازن به درستی لحیم شدند، باید تلفن را به حالت بازیابی قرار دهیم. سپس، ابزار تعمیر برنامه نویس لوبان و گوشی آیفون را به کامپیوتر وصل می کنیم. تراشه جدید را روی ابزارهای تعمیر متصل می کنیم و مجددا با کمک نرم افزار، تراشه رمزگذاری را روی تلفن pearl bind می کنیم.

همچنین ببینید: هیتر و هویه دیجیتال کوییک ۷۰۶ دبلیو پلاس

تست تعمیر دات پروژکتور فیس آی دی گوشی آیفون

اکنون می توانیم نتیجه کار خود را با اتصال کابل فلکس دات پروژکتور به ابزار تعمیرات تست کنیم. پس از وصل کردن کابل منعطف روی گزینه Check ضربه بزنید تا دستگاه کد رمزگزاری درست را بخواند و وضعیت سلامت آن را برای ما مشخص کند. در صورتی که همه چیز درست و تحت کنترل است روی گزینه تایید کلیک کنید و تأیید کنید که مشکل کابل منعطف دات پروژکتور برطرف شده است. حالا وقت آن است که کابل را در جای خود زیر براکت قرار دهیم و کریستال را به کابل منعطف دات پروژکتور بچسبانیم. در آخر لبه براکت که تراشیده شده بود را چسب کاری می کنیم و درز آن را می بندیم.

در مرحله آخر گوشی را سرهم بندی تست می کنیم. وارد تنظیمات شناسه چهره گوشی آیفون خود شوید و ببینید که آیا تعمیر دات پروژکتور Face ID شما با موفقیت انجام شده است.

برای قطعات و ابزار بیشتر به فروشگاه آنلاین ما مراجعه کنید.

مقایسه ابزارهای تعمیر دات پروژکتور فیس آی دی گوشی های آیفون

مقایسه ابزارهای تعمیر دات پروژکتور فیس آی دی گوشی های آیفون

در جدول بالا هر سه روش تعمیر شرح داده شد در بالا را با هم مقایسه کرده ایم، که با مشاهده آن می توانید ببنید که کدام روش برای شما مناسب ترین است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *