اخبار فناوری

آیا صفحه  گوشی pixel 3a به راحتی خش بر می دارد یا خیر؟

pixel-3a

زمانی که کمپانی گوگل از گوشی های pixel 3a و pixel 3a XL رونمایی کرد، تمامی انتظاراتی که از آن می رفت را خراب کرد. ما شایعاتی در مورد آخرین نسخه از گوشی پرچم دار این کمپانی دریافت کردیم که قیمت پیشنهادی آن بسیار بالا می باشد و البته بسیاری پیش بینی کرده اند که این در متحول شدن لیست قیمت های گوشی های میان رده نقش به سزایی دارد. شما همچنین امکان این را دارید که در این میان گوشی هایی با نصف این قیمت که چیزی حدود ۴۰۰ دلار است امکانات مشابهی دریافت کنید.

آیا صفحه  گوشی pixel 3a به راحتی با آن خش بر می دارد یا خیر؟

آیا صفحه  گوشی pixel 3a به راحتی با آن خش بر می دارد یا خیر؟

حتما شما با اولین نگاه به این گوشی ها متوجه بدنه ی پلاستیکی آن ها خواهید شد و همینطور دارای یک پردازنه ی نسبتا ضعیف تر از آن چه که از آن انتظار می رفت نیز می باشد و همچنین همراه با یک شارژر بی سیم  به بازار عرضه شده است. نکته ی قابل توجه این است که هیچ Gorilla Glass برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی ها تدارک ندیده شده است و در این دو گوشی از Asahi Dragontrail استفاده شده است.

Asahi Dragontrail‌چیست؟

ممکن است که رقیب اصلی Gorilla Glass باشد اما Dragontrail مدتی است که در صحنه حضور دارد. این سیستم توسط یک شرکت بین المللی که در ژاپن واقع شده است تولید می شود. از اولین  نمونه از این شیشه ها در ۸ سال پیش رونمایی و استفاده شد و دومین چیزی که شما با آگاهی از آن شوکه خواهید شد این است که مقاومت این شیشه ها ۶ برابر حالت شیشه معمولی می باشد و می توانید بر روی آن ها چکش بکوبید.

روش ساخت Gorilla Glass  و Dragontrail مشابه هم می باشد یک فرایند شیمیایی که باعث می شود تبادل یون در شیشه مذاب صورت گیرد و پانل های شیشه ای را با لایه های پر تراکم بسته بندی شود. این فشرده سازی و تراکم شیشه ها اجازه می دهد که با استفاده ی روزانه از آن ها ، افتادن از دست و یا … اتفاقی برای صفحه نمایش شما نیافتد و خش بر ندارد.

Dragontrail یک نام تجاری معروف نیست و ممکن است به اندازه ی دیگر رقبای حاضر در صحنه قوی نباشد اما ب این حال احتمال این که شما یک گوشی با این فناوری تا به حال در دستان خود گرفته باشید زیاد می باشد.

آیا صفحه  گوشی pixel 3a به راحتی با آن خش بر می دارد یا خیر؟

آیا صفحه  گوشی pixel 3a به راحتی با آن خش بر می دارد یا خیر؟

Asahi dragontrail  در مقابل Gorilla Glass

آیا گوگل با این تغییر و تحول در استفاده از این شیشه ارزان تر شد؟ آیا Dragontrail  از Gorilla Glass 4 که در pixel 3 a استفاده شده ارزان تر می باشد؟ نه واقعا زیرا که در شاخص سختی طبق معیار Mohs Scale ضریب سختی هر دو تای این شیشه ها ۶.۵ می باشد که به این‌معناست که این‌گوشی ها توسط دسته کلید و یا سکه های شما خط نخواهند افتاد اما بهتر است که آن ها را از شن و ساحل دور نگه دارید چون ضریب سختی مناسب برای مقاومت در برابر خط و خش کوارتز ۷ می باشد.

برای بدست آوردن یک دیدگاه دیگر، می توانیم نمره آزمون سختی Vikers را بررسی کنیم. این اندازه گیری توانایی مواد برای مقاومت در برابر تغییر شکل از طریق فشار را می سنجد. هر چقدر امتیاز و درجه بالاتر باشد به معنی این است که شیشه ی شما دارای انعطاف و مقاومت بالاتری می باشد پس در نتیجه داری مقاومت بیشتری در برابر سقوط از دستان شما است. امتیاز Asahi Dragontrail  در این بخش ۵۹۵ تا ۶۷۳ بود و امتیاز  ۶۲۲ تا ۷۰۱  Gorilla Glass بود.

به عبارت دیگر، Gorilla Glass 4 ممکن است کمی  بهتر از Dragontrail باشد، اما نکته ی مهم اینجاست که نگهداری گوشی خود هیچ وقت بی احتیاطی نکنید و حتی اگر شده یک قاب برای آن بگیرید زیرا این امتیاز ها در کل پایین می باشند و به هر حال با سقوط همه چیز خراب می شود و اگر یک قاب  برای گوشی خود تهیه کرده باشید ممکن است گوشی شما را از خطر شکستگی نجات دهد. برای اینکه از قیمت کاور و قاب گوشی مطلع شوید ، می توانید به فروشگاه اینترنتی وب سایت کوک موبایل مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط