ترفند iOS

2 روش سامان دهی برنامه ها در ios

آموزش سازماندهی برنامه ها برای آی¬فون و آی¬پاد تاچ در آی¬تونز

2 روش سامان دهی برنامه ها در ios بسیار ساده می باشد که تنها با چند کلیک امکان پذیر است. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

در این مقاله یاد خواهید گرفت که چگونه برنامه های آیفون و آیپاد تاچ خود را سازماندهی کنید، همچنین چگونه از طریق آی تیونز فایل ها را به برخی از برنامه های اضافه کرد. در حالی که قبلاً امکان تنظیم مجدد مکان های صفحه اصلی برنامه های شما از داخل آی تیونز وجود داشت، انجام این کار از ژانویه 2018 دیگر امکان پذیر نیست.

1- قفل صفحه آیفون و یا آیپاد خود را باز کنید.

روی دکمه هوم فشار دهید، سپس رمز عبور خود را وارد کنید تا قفل گوشی باز شود. این عمل باعث باز شدن صفحه اصلی میشود که برنامه شما در آن نگه داشته شده اند.

برای قفل شدن، دوباره باید دکمه هوم را فشار دهید.

2 روش سامان دهی برنامه ها در ios

قفل صفحه آی¬فون و یا آی¬پاد خود را باز کنید

2- برنامه ها را در حالت «ویرایش» قرار دهید.

روی هر برنامه ای که در صفحه قرار دارد (و یا تمام برنامه های دیگر) ضربه بزنید تا شروع به حرکت کنند. وقتی این حالت ایجاد شود، می توان چیدمان برنامه ها را دوباره تنظیم کرد، آنها را حذف کرد، به پوشه ها انتقال داد و یا به صفحات صفحه نمایش اصلی انتقال داد.

اگر در حال استفاده از یک آیفون با تاچ سه بعدی (3D Touch) هستید، اطمینان حاصل نمایید که ضربه آرامی را به برنامه وارد کرده اید و برنامه را نگه می دارید تا اینکه ضربه محکمی به برنامه می زنید و رها می کنید.

برنامه ها را در حالت «ویرایش» قرار دهید

برنامه ها را در حالت «ویرایش» قرار دهید

3- چیدمان برنامه های روی صفحه نمایش خود را دوباره تنظیم کنید.

روی برنامه ضربه بزنید و نگه دارید، سپس برنامه را به مکانی که می خواهید قرار بگیرد (مثلاً بین دو برنامه) بکشید. اگر می خواهید همزمان برنامه دیگری را جابجا کنید می توانید از انگشت دیگرتان نیز استفاده کنید. انگشت خود را هر جا رها کنید مکان برنامه مورد نظر خواهد بود.

برنامه های شما همیشه درحالت grid و یا به اصطلاح جدول بندی هستند. برنامه ها را تنها می توانید در محوطه این جدول رها کنید.

چیدمان برنامه های روی صفحه نمایش خود را دوباره تنظیم کنید

چیدمان برنامه های روی صفحه نمایش خود را دوباره تنظیم کنید

4- برنامه را حذف کنید.

اگر برنامه ای دارید که قصد دارید آن را حذف کنید، روی علامت X در بالا گوشه چپ آیکون برنامه ضربه بزنید، برنامه حذف خواهد شد.

  • همیشه می توانید برنامه ای را که حذف کرده اید دوباره از اپ استور دانلود کنید.
  • اگر برنامه ای را حذف کرده اید که برای آن قبلاً پول پرداخت کرده اید، در صورت نیاز می توانید دوباره آن را از اپ استور اما این بار رایگان دانلود کنید.
برنامه را حذف کنید

برنامه را حذف کنید

5- برای برنامه ها پوشه بسازید.

یک برنامه را روی برنامه دیگر بکشید، وقتی اطراف برنامه یک حباب سبز ظاهر شد، انگشت خود را بردارید. اکنون یک پوشه حاوی دو برنامه مورد نظر شما ساخته شده است، در صورت دلخواه می توانید برنامه های بیشتری به این پوشه منتقل و اضافه کنید (با کشیدن و رها کردن برنامه ها به داخل این پوشه).

اگر می خواهید نام این پوشه را عوض کنید، روی علامت X در سمت راست نام فعلی پوشه ضربه بزنیدو سپس نام جدید را تایپ کنید.

برای برنامه ها پوشه بسازید

برای برنامه ها پوشه بسازید

6- یک صفحه نمایش اصلی (Home Screen) جدید باز کنید.

به صورت پیش فرض، صفحه اصلی شما تنها یک صفحه دارد. با ضربه زدن و کشیدن برنامه به منتهی الیه راست این صفحه، منتظر بمانید تا یک صفحه خالی جدید باز شود و سپس برنامه را در این صفحه خالی رها کنید.

وقتی که یک صفحه جدید به صفحه اصلی باز شد، می توانید بین تمام صفحات صفحه اصلی عقب و جلو کنید و همه صفحات را چک و بررسی کنید.

یک صفحه نمایش اصلی (Home Screen) جدید باز کنید

یک صفحه نمایش اصلی (Home Screen) جدید باز کنید

7- از حالت ویرایش خارج شوید.

دکمه هوم آیفون و یا آیپاد خود را فشار دهید. برنامه ها از حالت حرکت خواهند ایستاد. اکنون از حالت ویرایش برنامه ها خارج شده اید.

اگر در هر مرحله خواستید دوباره برنامه های خود را سازماندهی کنید، تنها روی برنامه ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید تا دوباره وارد حالت «ویرایش» شود.

از حالت ویرایش خارج شوید

از حالت ویرایش خارج شوید

8- آیفون یا آیپاد خود را به کامپیوتر شخصی تان متصل کنید.

یک طرف کابل شارژ آیفون و یا آیپاد خود را به پورت شارژ در لبه پایین دستگاه خود متصل کنید و سپس طرف دیگر یو اس بی کابل شارژ را به کامپیوترتان وصل کنید.

آی¬فون یا آی¬پاد خود را به کامپیوتر شخصی تان متصل کنید

آی¬فون یا آی¬پاد خود را به کامپیوتر شخصی تان متصل کنید

9- آی تیونز را باز کنید.

آیکون این برنامه شبیه به نوت موسیقی است که روی یک پس زمینه سفید رنگ نشان داده شده است. روی آن ضربه بزنید.

اگر آی تیونز از شما خواست که این برنامه را به روز رسانی کنید. روی Download iTunes کلیک کنید تا مراحل به پایان برسد، سپس کامپیوتر خود را ری استارت کنید.

آی¬تونز را باز کنید

آی¬تونز را باز کنید

10- روی آیکون «Device» کلیک کنید.

این آیکون که به شکل گوشی شما است در بالا سمت چپ پنجره آی¬تونز قرار دارد (در تصویر بالا دور آن کادر کشیده شده است). روی آن کلیک کنید تا صفحه آیفون یا آیپاد شما باز شود.

  • ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا این آیکون دیده شود.
  • اگر بعد از گذشت یک دقیقه یا بیشتر این آیکون را مشاهده نکردید، کابل شارژ را از گوشی جدا کنید و مجدداً وصل کنید. یا از یک پورت یو اس بی دیگر روی کامپیوتر استفاده کنید.
روی آیکون «Device» کلیک کنید

روی آیکون «Device» کلیک کنید

11- روی گزینه File Sharing ضربه بزنید.

این گزینه در سمت چپ صفحه قابل رویت است (در تصویر بالا دور آن کادر کشیده شده است). با باز کردن این گزینه لیست برنامه هایی که دارای فایل های مرتبط با آن است (برای مثال، صفحات) مشاهده خواهند شد.

روی گزینه File Sharing ضربه بزنید

روی گزینه File Sharing ضربه بزنید

12- یک برنامه را انتخاب کنید.

روی برنامه ای که می خواهید به فایل ها اضافه کنید، کلیک کنید.

یک برنامه را انتخاب کنید

یک برنامه را انتخاب کنید

13- محتوای برنامه را بررسی و مرور کنید.

در این بخش از صفحه که در سمت راست پنجره آی تیونز قرار دارد، می توانید فهرستی از اسناد (اگر وجود داشته باشد) که با این برنامه مرتبط هستند را ببینید.

  • برای مثال، اگر مایکروسافت ورد را انتخاب کنید، فهرستی از اسناد ورد که روی آیفون و یا آیپاد شما ذخیره شده اند را خواهید دید.
  • با انتخاب آن و سپس ضربه زدن روی کلید می توانید فایل را حذف کنید.
  • برای ذخیره فایل روی کامپیوترتان، فایل را انتخاب کنید، پایین تر بیایید، روی گزینه Save to کلیک کنید، مکان روی کامپیوتر خود را مشخص و انتخاب کنید، سپس روی Select Folder کلیک کنید.
محتوای برنامه را بررسی و مرور کنید

محتوای برنامه را بررسی و مرور کنید

14- پایین صفحه بیایید و روی Add File کلیک کنید.

این گزینه در سمت راست پایین پنجره آی تیونز قرار دارد. با کلیک روی آن یک پنجره باز خواهد شد.

پایین صفحه بیایید و روی Add File کلیک کنید

پایین صفحه بیایید و روی Add File کلیک کنید

پایین صفحه بیایید و روی Add File کلیک کنید

پایین صفحه بیایید و روی Add File کلیک کنید

مطالب مرتبط