راهنمای تعمیرات هواوی

آموزش تعویض باتری هواوی میت 9

آموزش تعویض باتری هواوی میت 9

در گوشی هواوی میت 9 از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپرساعت استفاده شده است. این باتری توسط چسب های مخصوص به قاب پشت گوشی محکم چسبیده و تعویض آن کار چندان ساده ای نیست.

از این دستورالعمل برای تعویض باتری گوشی هواوی میت 9 استفاده کنید. همچنین برای تعویض ال سی دی لازم است که باتری از روی قاب برداشته شود.

در صورتی که قبل از تعویض باتری، متوجه شدید که باتری باد کرده است، بیشتر احتیاط کنید. برای ایمنی بیشتر قبل از باز کردن و پیاده سازی قطعات گوشی موبایل، شارژ باتری را به زیر 25 درصد تخلیه کنید. در صورتی که حین تعمیر، پوسته باتری به صورت تصادفی با ابزارهای تعمیر برخورد کند و سوارخ شود ممکن است منجر به آتش سوزی و یا انفجار شود، با کاهش و تخلیه شارژ باتری، شانس بروز خطر را کاهش دهید.

اگر در حین تعویض با مشکل و یا مسئله ای روبرو شدید و یا سوالی ذهن شما را درگیر کرد، با کارشناسان تعمیر ما در کوک موبایل با شماره 67319-021 تماس گرفته تا راهنمایی و مشاوره های لازم را به صورت رایگان به شما ارائه نمایند. همچنین می توانید سفارش تعمیرات موبایل خود را به ما بسپارید.

مدت زمان انجام کار:  30 دقیقه

سختی کار: متوسط

ابزار و وسایل مورد نیاز:

  1. اجکتور سیم کارت پیچ گوشتی چهارسو
  2. پیچ گوشتی T2 Torex
  3. ابزار قاب باز کن
  4. اسپاتول
  5. پیچ گوشتی چهارسو
  6. پنس
  7. کاردک پلاستیکی یا قطعه مثلث شکل (6 کاردک)

قطعات و مواد مصرفی مورد نیاز:

  1. باتری هواوی میت 9 یا میت 9 پرو و یا میت 10
  2. چسب قاب پشت هواوی میت 9

مرحله 1-خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.

  • ابتدا گوشی را خاموش کنید و خشاب سیم کارت را بیرون بیاورید.
  • اجکتور و یا سوزن را داخل سوراخ درکنار خشاب سیم کارت فرو کنید، کمی فشار بیاورید تا خشاب آزاد شود، لبه ان را با انگشت گرفته از جای خود بیرون بیاورید.

مرحله 2- پیچ های لبه پایین گوشی را باز کنید.

  • با استفاده از پیچ گوشتی T2 Torex دو پیچ در لبه پایینی گوشی موبایل هوآوی خود را باز کنید.
  • نوک ابزار قاب باز کن پلاستیکی را درز بین صفحه نمایش و قاب گوشی قرار دهید. به دقت و به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و هر چهار طرف قاب گوشی را از روی صفحه نمایش آزاد کنید.
  • صفحه نمایش را به یکباره جدا نکنید، کابل سنسور اثرانگشت هنوز به قاب پشت متصل است.

مرحله 3- پنل جلو گوشی را بلند کنید.

  • مطابق با تصویر، لبه صفحه نمایش را با دست گرفته به صورت کتابی بلند کنید.
  • اسپاتول سر تخت را زیر کانکتور کابل سنسور اثرانگشت قرار دهید به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از سوکتش آزاد کنید.

مرحله 4- برچسب پلاستیکی نگهدارنده کابل های باتری را بردارید.

با دقت و به آرامی برچسب پلاستیکی مشکی رنگ که هر دو کابل های متصل به باتری را نگه می دارند را بلند کنید.

مرحله 5- پیچ براکت کابل باتری را باز کنید.

  • با پیچ گوشتی چهارسو، پیچ نگهدارنده براکت کابل باتری را باز کنید. جای این پیچ در تصویر با دایره قرمز رنگ مشخص شده است.
  • روی این پیچ یک برچسب water indicator (کاغذ تورنسلی که با آب خوردن تغییر رنگ می دهد) قرار گرفته است، برای باز کردن پیچ ابتدا با نوک پنس برچسب را بردارید.

مرحله 6- براکت کابل را بردارید.

با پنس سر کج، لبه براکت نگهدارنده کابل را گرفته از جای خود بردارید.

مرحله 7- کانکتور رابط باتری و کابل منعطف صفحه نمایش را جدا کنید.

اسپاتول سرتخت را زیر کانکتور رابط باتری و کابل منعطف صفحه نمایش قرار دهید، به آرامی به سمت بالا اهرم کنید و از روی سوکتش آزاد کنید.

مرحله 8- زبانه چسب زیر باتری را بکشید.

  • مطابق با تصویر اول، زبانه نوار چسب زیر باتری گوشی موبایل هوآوی را با انگشت گرفته با یک فشار یکنواخت و ثابت و در زاویه صاف به سمت خودتان بکشید.
  • در صورتیکه نوار چسب حین کشیدن مقاومت کرد و پاره شد، پنس سر کج را بردارید، مطابق با تصویر دوم، لبه نوار چسب را دور نوک پنس چند دور بپیچانید و سپس بکشید.

مرحله 9- باتری را از روی گوشی بردارید.

  • وقتی نوار چسب را به طور کامل از زیر باتری بیرون کشیدید، باتری را از جای خود بیرون بکشید، اگر باتری هنوز در جای خود محکم است، نوک کاردک پلاستیکی را زیر باتری قرار دهید، کمی به سمت بالا اهرم کنید و باقیمانده چسب زیر آن را جدا و پاک کنید.
  • اکنون لبه باتری را با دست گرفته از جای خود بردارید.
  • هنگام نصب مجدد باتری روی گوشی، نوار چسب قدیمی را با نوار چسب های کشسانی، چسب های دو طرفه و یا نوار چسب های از پیش برش داده شده تعویض نمایید.
  • مراقب باشید حین برداشتن باتری، باتری خم نشود و یا با اشیاء نوک تیز برخورد نکند.
  • هرگز باتری معیوب و یا خمیده را مجدداً روی گوشی نصب نکنید.

برای نصب مجدد دستگاه، دستورالعمل را بالا را به صورت برعکس و به ترتیب از آخر به اول انجام دهید. پس از اینکه جای چسب های قدیمی را با الکل ایزوپروپیل و پارچه تمیز، کاملاً تمیزکاری کردید، چسب های جدید را بکار ببرید.

برای اینکه باتری جدید به عملکرد مطلوب و بهینه برسد، باید آن را کالیبره کنید. به طوریکه باتری را تا 100 درصد شارژ کنید و کابل شارژ را همچنان به مدت 2 ساعت متصل نگه دارید. سپس از گوشی و باتری استفاده کنید تا دستگاه به علت خالی شدن شارژ، خاموش شود. در آخر، باتری را بدون وفقه فول شارژ کنید.

مطابق با استاندارد R2 مربوط به دفع زباله های الکترونیکی عمل کنید و دور ریزهای تعمیر را به زباله دان الکترونیکی روانه کنید.

برای استفاده بیشتر از باتری نو، لطفا در ابتدا از تمام انرژی آن استفاده کنید تا اینکه تلفن شما پس از استفاده عادی خود به خود خاموش شود، سپس آن را به مدت 10 ساعت شارژ کنید ، این کار را 3-5 بار تکرار کنید، به این ترتیب باتری می تواند به شرایط بهینه استفاده برسد. همچنین برای شارژ این باتری از شارژر اصلی موبایل یا از شارژر با وات بالا استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *