ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش بکاپ گرفتن از واتساپ در آیفون

بکاپ از WhatsApp

عناوین این مقاله

آموزش بکاپ گرفتن از واتساپ در آیفون بسیار ساده صورت می گیرد که در این مقاله به آن می پردازیم.

با فیلتر شدن تلگرام، بسیاری از کاربران ایرانی به پیام‌رسان WhatsApp پناه بردند، ولی واقعیت این است که واتس‌اپ با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی روبرو است. از جمله مهم‌ترین این مشکلات، عدم ذخیره خودکار چت‌ها بر روی فضای ابری است که باعث می‌شود کاربران در هنگام تغییر گوشی یا شماره، اطلاعات خود را از دست بدهند. در این مقاله، راه‌های مختلف بازیابی اطلاعات واتس‌اپ را معرفی خواهیم کرد تا کاربران با خیال آسوده بتوانند اطلاعات خود را در دستگاه‌های جدید بارگذاری کنند.

  • این امکان وجود دارد که از تمام داده‌های WhatsApp خود بکاپ (Backup) بگیرید و خیالتان راحت باشد که چت‌ها و عکس‌ها یا ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده خود را از دست نمی‌دهید.
  • اگر می خواهید اطلاعات و تاریخچه خود را به دستگاه جدیدی منتقل کنید، ابتدا باید از واتس اپ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • فرآیند بکاپ گیری از واتس اپ در سیستم عامل iOS آسان است، تا زمانی که تلفن را به سرویس ابری Google Drive و یا iCloud متصل کرده باشید.

آموزش بکاپ گرفتن از واتساپ در آیفون

با استفاده از دو راهکار قوی، تمامی داده‌ها و اطلاعات شما در گوشی‌های آیفون می‌توانند مطمئن و امن ذخیره شوند: گوگل درایو و آی‌کلاد. اگر به دنبال یک راه حل جامع برای انتقال اطلاعات بین آیفون و اندروید هستید، گوگل درایو انتخابی بی‌نظیر است. اما اگر تنها با دنیای iOS کار می‌کنید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات آی‌کلاد است.

اگر قصد دارید از طریق آی‌کلاد اطلاعات خود را ذخیره کنید، مطمئن شوید که اپل آیدی فعال و iCloud Drive و iCloud Backup در تنظیمات فعال شده باشد. همچنین، فضای کافی در آی‌کلاد و حافظه گوشی خود را تامین کنید.

نسبت به واتساپ نیز نگران نباشید، ذخیره‌سازی داده‌ها بسیار ساده است:

1- ذخیره‌سازی دستی: برای ذخیره دستی اطلاعات، ابتدا وارد بخش تنظیمات واتساپ شده و به قسمت چت‌ها (Chats) مراجعه کنید. سپس، بر روی گزینه‌ی “پشتیبان چت” (Chat Backup) کلیک و “ذخیره حالا” (Back Up Now) را انتخاب کنید تا نسخه‌ی پشتیبان از چت‌هایتان در آی‌کلاد ایجاد شود.

2- ذخیره‌سازی خودکار: برای اطمینان از اینکه همیشه از اطلاعاتتان نسخه‌ی پشتیبان دارید، بهتر است از ذخیره‌سازی خودکار استفاده کنید. مراحل مشابه ذخیره‌سازی دستی است، با این تفاوت که در قسمت “پشتیبان چت”، “پشتیبان‌گیری خودکار” (Auto Backup) را انتخاب و فرکانس ذخیره‌سازی را تنظیم کنید. اگر می‌خواهید ویدیوها هم شامل بکاپ شوند، گزینه‌ی “شامل ویدیوها” (Include videos) را فعال کنید، اما توجه داشته باشید که این کار به فضای بیشتری در آی‌کلاد نیاز دارد و ترافیک اینترنتی شما را نیز زیاد می‌کند.

این پست بخشی از ترفندهای اپل در مورد بکاپ گیری از واتس اپ در آیفون است. در اینجا قصد داریم جامع ترین روش های تهیه نسخه پشتیبان WhatsApp در دستگاه های اپل را به شما آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

آموزش بکاپ گرفتن از واتساپ در آیفون

بکاپ گیری از واتس اپ در آیفون

به جرات می توان گفت که اپلیکیشن WhatsApp که برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس می باشد روی تمام گوشی های موبایل نصب است. واتس اپ برای کاربران ایرانی، اصلی ترین و راحت ترین برنامه شبکه اجتماعی برای چت و گفتگو است. این برنامه در دو نسخه عادی و بیزینس، به طور رایگان در اختیار افراد و صاحبان مشاغل قرار گرفته است و افراد روزانه صدها پیام، عکس، وویس، فایل، ویدئو و اسناد، لیست قیمت محصولات، پیش فاکتورها و خیلی چیزهای دیگر را از طریق همین واتس اپ برای مخاطبین خود ارسال و همچنین دریافت می کنند. اکنون اگر گوشی شما گم شود، خراب شود و یا نه قصد خرید گوشی موبایل جدید دارید و می خواهید واتس اپ خود را روی آن نصب کنید، تکلیف این همه پیام، عکس و ویدئو و اسناد دیگری که هرگز روی دستگاه موبایل خود ذخیره نکرده اید، چه می شود. آیا داده ها و سوابق واتس اپ را برای همیشه از دست خواهید داد و یا اینکه نه قابل بازیابی هستند.

برای تهیه نسخه پشتیبان از برنامه واتس اپ در گوشی موبایل اپل راه های زیادی وجود دارند. در زیر انواع روش های ممکن را به شما آموزش خواهیم داد. روش هایی که بسته به شرایط خود می توانید یکی را انتخاب کنید. لطفاً برای ما بنویسید که از میان آنها، ساده ترین راه بکاپ گیری واتس اپ در آیفون کدام است.

برای تهیه نسخه بکاپ به چه چیزی نیاز داریم

اصلی ترین روش بکاپ گرفتن از واتساپ با استفاده از آیکلود است. شما برای گرفتن بکاپ از واتس اپ نیاز به iCloud Drive دارید. ببینید آیا این سرویس روی آیفون شما فعال است یا خیر؟ برای فعال سازی سرویس iCloud Drive از مسیر زیر اقدام نمایید:

  • روی آیکون Setting در صفحه ی هوم آیفون ضربه بزنید.
  • روی Apple ID که در بالای صفحه تنظیمات می بینید، ضربه بزنید.
  • روی iCloud ضربه بزنید.

پس از ضربه روی این آیکون، خواهید دید که سرویس iCloud برای شما فعال خواهد شد.

روش اول: بکاپ گرفتن از واتساپ با استفاده از آی کلود (iCloud)

اگر نمی‌خواهید چت‌های مهم و رسانه‌های WhatsApp خود را از دست بدهید، راحت ترین کار تهیه نسخه پشتیبان از واتس اپ در iCloud است. بکاپ گرفتن خود یکی از ویژگی‌های اصلی واتس اپ است که به ما کمک می‌کند داده های اپلیکیشن خود را ایمن نگه داریم. همچنین، اگر فایل بکاپ از iCloud WhatsApp داشته باشید، می‌توانید به راحتی گوشی‌ خود را از آیفون به آیفون جدید و یا اندروید تغییر دهید و چت‌های خود را حفظ کنید.

بکاپ گرفتن از واتساپ با استفاده از آی کلود

بکاپ گرفتن از واتساپ با استفاده از آی کلود

در حالت ایده آل، دو راه برای ذخیره فایل پشتیبان واتس اپ در iCloud وجود دارد. شما می توانید از داده های برنامه یا کل دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کنید.

راه حل 1: فقط از داده های WhatsApp در آیکلود پشتیبان تهیه کنید

همانطور که می دانید، واتس اپ می تواند به حساب iCloud شما متصل شود تا نسخه پشتیبان از برنامه، در آنجا ذخیره و نگهداری شود. برای این کار می توانید به تنظیمات واتس اپ خود بروید و از چت ها، پیوست ها و غیره در حساب iCloud خود بک آپ بگیرید. نیازی به گفتن نیست که باید فضای کافی در حساب iCloud خود داشته باشید تا بتوانید فایل بکاپ واتس اپ را در آن جای دهید. در صورت تمایل، حتی می‌توانید قابلیت بکاپ گیری خودکار واتس اپ را در درایو iCloud فعال کنید.

مرحله 1: واتس اپ را در آیفون خود راه اندازی کنید و به Settings > Chats > Chat Backup آن بروید.

مرحله 2: برای تهیه نسخه بکاپ فوری فوری، کافیست روی دکمه “Back Up Now” ضربه بزنید. در صورتی که واتس اپ به آیکلود شما متصل نباشد، پیامی برای ورود به iCloud ظاهر می شود. همچنین در اینجاگزینه ای وجود دارد که می توانید ویدیوها را در نسخه پشتیبان قرار دهید یا آنها را حذف کنید.

مرحله 3. برای تهیه نسخه پشتیبان خودکار، کافی است به ویژگی “Auto Backup” بروید و یکی از گزینه های تهیه بکاپ به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه را انتخاب کنید.

برای تهیه نسخه پشتیبان خودکار به ویژگی "Auto Backup" بروید

برای تهیه نسخه پشتیبان خودکار به ویژگی “Auto Backup” بروید

راه حل 2: بازیابی واتس اپ با بکاپ از کل آیفون

به غیر از ویژگی بالا، می توانید از کل دستگاه خود در iCloud نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید. از آنجایی که اپل تنها 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد، ممکن است مجبور شوید برای این روش فضای ذخیره بیشتری خریداری کنید. نه تنها داده های WhatsApp خود، بلکه می توانید عکس ها، فیلم ها، اسناد، یادداشت های خود و غیره را نیز ذخیره کنید. تصور می‌شود، در فرآیند بازیابی، ضمن اینکه کل دستگاه بازیابی می شود، نسخه بکاپ واتس اپ نیز بازنشانی می‌ شود. در اینجا نحوه تهیه نسخه پشتیبان از WhatsApp در iCloud با این ویژگی آورده شده است.

مرحله 1. قفل آیفون خود را باز کنید و به تنظیمات و سپس iCloud بروید. در نسخه‌های جدید iOS، روی Apple ID > iCloud ضربه بزنید.

مرحله 2. پس از راه اندازی تنظیمات آیکلود، به قسمت بکاپ بروید و ویژگی iCloud Backup را فعال کنید.

به قسمت بکاپ بروید و ویژگی iCloud Backup را فعال کنید.

به قسمت بکاپ بروید و ویژگی iCloud Backup را فعال کنید.

مرحله 3. علاوه بر این، می‌توانید به عقب برگردید و برنامه‌های موجود در iCloud backup را مشاهده کنید. به پایین بروید و گزینه پشتیبان گیری را برای واتس اپ فعال کنید.

به پایین بروید و گزینه پشتیبان گیری را برای واتس اپ فعال کنید

به پایین بروید و گزینه پشتیبان گیری را برای واتس اپ فعال کنید

در جدول زیر مقایسه بین تهیه نسخه پشتیبان فقط از واتس اپ در آیفون و تهیه بکاپ از کل دستگاه آورده شده است:

تهیه بکاپ فقط از واتس اپ تهیه بکاپ از کل دستگاه
چی هست؟ فقط از داده های واتس اپ در iCloud نسخه پشتیبان تهیه می کند از کل دستگاه از جمله داده های WhatsApp نسخه پشتیبان تهیه می کند
چگونه بازیابی کنیم؟ به سادگی واتس اپ را مجدداً نصب کنید و داده های برنامه را بازیابی کنید. دستگاه را ریست کنید و در حین راه اندازی، کل نسخه پشتیبان iCloud را بازیابی کنید.
فضا مصرف فضای کم مصرف فضای بیشتر
زمان کمتر بیشتر
سهولت استفاده طبق اولویت شخصی شا فقط برای گرفتن بکاپ از کل دستگاه توصیه می شود

چگونه فایل بکاپ واتس اپ را در iCloud پیدا کنیم؟

اکنون که می دانید چگونه از طریق آیکلود از واتس اپ نسخه پشتیبان تهیه کنید، بیایید به جزئیات آن بپردازیم. اگر راه حل دوم را بکار برده اید (بازیابی واتس اپ با بکاپ از کل آیفون)، می توانید یک نسخه پشتیبان کامل از دستگاه خود، از جمله داده های برنامه واتس اپ آن، تهیه کنید. اگرچه، بسیاری از اوقات، کاربران مایلند بک آپ واتس اپ را در iCloud پیدا کنند یا حتی محتوایی را از آن استخراج کنند. از آنجایی که برای این منظور، هیچ راه حل داخلی وجود ندارد، باید از یک برنامه استخراج کننده فایل بکاپ آیکلود شخص ثالث مانند dr.fone Recover (iOS) استفاده کنید.

این برنامه می تواند یک نسخه پشتیبان از iCloud/iTunes که قبلاً گرفته شده را استخراج کند و به شما امکان می‌دهد محتوای آن را در رابط شخصی خود پیش‌نمایش کنید. در زیر نحوه پیدا کردن فایل بکاپ واتس اپ در iCloud با استفاده از اپ dr.fone – Recover (iOS) آمده است.

مرحله 1. با راه اندازی رابط dr.fone – Recover (iOS) شروع کنید و آیفون خود را به سیستم متصل کنید. از دکمه Home این برنامه، گزینه بازیابی دستگاه iOS را انتخاب کنید.

آیفون خود را به سیستم متصل کنید

آیفون خود را به سیستم متصل کنید

مرحله 2. اکنون، از نوار کناری، به گزینه – Recover from iCloud backup بروید و وارد حساب iCloud خود شوید، جایی که نسخه پشتیبان قبلی ذخیره شده است. اگر احراز هویت 2 مرحله ای فعال است، باید کد تولید شده را وارد کنید تا خود را تأیید کنید.

کد تولید شده را وارد کنید تا خود را تأیید کنید

کد تولید شده را وارد کنید تا خود را تأیید کنید

مرحله 3. بعد از اینکه با موفقیت وارد سیستم شدید، می توانید جزئیات فایل های بکاپ موجود را مشاهده کنید. iCloud Backup مناسب را در جایی که داده های واتس اپ شما ذخیره می شود انتخاب کنید.

جزئیات فایل های بکاپ موجود را مشاهده کنید

جزئیات فایل های بکاپ موجود را مشاهده کنید

مرحله 4. برنامه از شما می پرسد که چه چیزی را می خواهید از نسخه بکاپ دانلود کنید. برای صرفه جویی در وقت خود، قابلیت های اصلی واتس اپ، یعنی چت ها و پیوست های واتس اپ را انتخاب کنید.

چت ها و پیوست های واتس اپ را انتخاب کنید

چت ها و پیوست های واتس اپ را انتخاب کنید

مرحله 5. تمام! اکنون می‌توانید چت‌های واتس‌اپ و فایل‌های رسانه‌ای رد و بدل شده را از اینجا پیش‌نمایش کنید و با کلیک بر روی دکمه «Recover» آنها را به‌طور جداگانه در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

روی دکمه «Recover» کلیک کنید

روی دکمه «Recover» کلیک کنید

چگونه چت های WhatsApp را از iCloud بازیابی کنیم؟

پس از تهیه نسخه بکاپ از واتس اپ در آیکلود، می توانید به راحتی هر زمان که بخواهید آن را بازیابی کنید. برای انجام این کار، می توانید از کمک سوم که یک ویژگی داخلی است یا یک ابزار قابل اعتماد دیگر استفاده کنید.

بازیابی iCloud Backup واتس اپ به آیفون

اگر نسخه پشتیبان واتس اپ قبلاً در آیکلود ذخیره شده است، می توانید به راحتی آن را برگردانید. برای انجام این کار، ابتدا واتس اپ را از دستگاه خود حذف کرده و مجددا نصب کنید. هنگام راه اندازی واتس اپ، گزینه بازیابی نسخه پشتیبان موجود نمایش داده می شود. علاوه بر این، اگر می خواهید کل دستگاه را بازیابی کنید، به جای این کار می توانید ریست فکتوری آیفون را در نظر بگیرید.

مرحله 1. واتس اپ را مجدداً روی آیفون خود نصب کنید و با وارد کردن همان شماره تلفنی که قبلاً به آن مصتل شده بود، تنظیمات اولیه آن را انجام دهید. همچنین، مطمئن شوید که دستگاه به همان حساب iCloud قبلی متصل است.

مرحله 2. پس از ورود به برنامه، واتس اپ به طور خودکار وجود یک نسخه پشتیبان موجود را تشخیص می دهد. برای بازگرداندن آن، روی دکمه «Restore Chat History» ضربه بزنید و اتصال اینترنت پایدار را حفظ کنید تا نسخه پشتیبان بازیابی شود.

روی دکمه «Restore Chat History» ضربه بزنید

روی دکمه «Restore Chat History» ضربه بزنید

مرحله 3. اگر می خواهید، می توانید کل دستگاه را نیز بازیابی کنید. برای انجام این کار، گوشی خود را به حالت ریست فکتوری، بازنشانی کنید و تنظیمات اولیه آن را انجام دهید. انتخاب کنید که دستگاه از یک نسخه پشتیبان iCloud بازیابی شود و برای انتخاب فایل پشتیبان مربوطه به حساب خود وارد شوید.

برای انتخاب فایل پشتیبان مربوطه به حساب خود وارد شوید

برای انتخاب فایل پشتیبان مربوطه به حساب خود وارد شوید

چگونه مشکل هنگ کردن در حین بکاپ گیری واتساپ در iCloud را برطرف کنیم؟

گاهی اوقات، هنگام انجام بکاپ گیری iCloud WhatsApp یا بازیابی نسخه پشتیبان، ممکن است این عملیات در جایی گیر کند و در واقع هنگ کند. برای رفع مشکل پشتیبان گیری واتس اپ در عملیات iCloud، اقدامات زیر را دنبال کنید.

میزان فضای ذخیره آیکلود را چک کنید

این احتمال وجود دارد که فضای ذخیره سازی حساب iCloud شما کم باشد و نتواند فایل بکاپ را در خود جای دهد. برای بررسی این موضوع، کافی است به تنظیمات iCloud دستگاه خود بروید و فضای ذخیره سازی موجود را مشاهده کنید. اگر فضای خالی شما کم شده است، چیزی را حذف کنید و یا به خرید فضای ذخیره سازی بیشتری در iCloud فکر کنید.

میزان فضای ذخیره آیکلود را چک کنید

میزان فضای ذخیره آیکلود را چک کنید

نسخه بکاپ موجود را حذف کنید

گاهی اوقات، یک نسخه پشتیبان از قبل ذخیره شده نیز می تواند در بک آپ واتس اپ در عملکرد iCloud اختلال ایجاد کند. برای حل این مشکل، کافی است به قسمت iCloud Storage > Backups دستگاه خود بروید و نسخه پشتیبان موجود را از آن حذف کنید.

نسخه بکاپ موجود را حذف کنید

نسخه بکاپ موجود را حذف کنید

تنظیمات شبکه را بررسی کنید

نیازی به گفتن نیست که برای گرفتن نسخه پشتیبان از واتس اپ به iCloud، دستگاه شما باید به یک اتصال اینترنتی پایدار متصل باشد. مطمئن شوید که شبکه WiFi شما به درستی کار می کند. اگر در تنظیمات شبکه تلفن شما مشکلی وجود دارد، به تنظیمات > عمومی > بازنشانی آن بروید و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید.

تنظیمات شبکه را بررسی کنید

تنظیمات شبکه را بررسی کنید

حساب آیکلود خود را بازنشانی کنید

ممکن است مشکلی در همگام سازی یا عملکرد حساب iCloud شما وجود داشته باشد. برای رفع این مشکل، کافی است به تنظیمات آیکلود خود بروید و تا آخر پایین بروید. ابتدا روی دکمه “Sign Out” ضربه بزنید تا از حساب خود خارج شوید. پس از آن، دوباره وارد شوید و سعی کنید از iCloud WhatsApp نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حساب آیکلود خود را بازنشانی کنید

حساب آیکلود خود را بازنشانی کنید

تا اینجا روش بکاپ گیری از واتس اپ در آیفون از طریق آیکلود را به طور کامل آموزش دادیم. از نحوه پیدا کردن فایل بکاپ واتس اپ در iCloud و چگونگی بازیابی چت ها از iCloud گفتیم. همچنین، در مورد رفع مشکل هنگ کردن در حین بکاپ گیری واتساپ در iCloud صحبت کردیم و به راه حل هایی اشاره کردیم. اکنون می خواهیم روش های دیگری را برای شما شرح دهیم.

روش های جایگزین تهیه نسخه پشتیبان از واتس اپ در آیفون

بیایید با این مقدمه شروع کنیم. برنامه واتس‌اپ گزینه پشتیبان‌گیری را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند تا به‌طور خودکار از داده‌های واتس‌اپ خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه کنند، اما آیکلود خود محدودیت‌هایی در حد 5 گیگابایت فضای آزاد برای هر کاربر دارد. اگر جزء اولین نفراتی بوده اید که واتس اپ را روی گوشی خود نصب کرده اید و همچنان به این اپ، وفادار مانده اید؛ به احتمال زیاد، باید حجم داده های شما از 5 گیگابایت فراتر رفته باشد، و اکنون کمبود فضای iCloud برای پشتیبان گیری از مخاطبین، عکس ها و سایر داده ها در آیفون، احساس می شود. بجز این، هنگام بکاپ گرفتن در iCloud، مشکلاتی مانند هنگ کردن و یا عدم موفقیت در بکاپ گرفتن ممکن است رخ دهد.

3 روش برای پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون بدون iCloud

در اینجا برخی از بهترین روش‌های جایگزین برای پشتیبان‌گیری از واتس‌اپ در آیفون بدون iCloud را  به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • استفاده از iTransor برای واتس اپ
  • پشتیبان گیری از کل اطلاعات آیفون با استفاده از iTunes
  • ایمیل چت های واتساپ در آیفون برای خودتان

در زیر به شرح هر یک از این روش های جایگزین می پردازیم:

روش اول: استفاده از iTransor

استفاده از iTransor

استفاده از iTransor

برای پشتیبان گیری از واتس اپ در آیفون بدون آیکلود می توانید از iTransor برای واتس اپ استفاده کنید. در صورت بروز هرگونه آسیب فیزیکی یا نقص نرم افزاری که باعث از دست رفتن داده ها می شود، تهیه نسخه پشتیبان از داده های واتس اپ (چت ها، پیوست ها یا اسناد) مهم می شود. iTransor برای واتس اپ که در iOS 15 پشتیبانی می‌شود، ابزاری انعطاف‌پذیر است که برای بکاپ گیری از تمام داده‌های WhatsApp از جمله چت‌ها، رسانه‌ها و مخاطبین در کامپیوتر بدون بازنویسی نسخه‌های پشتیبان قدیمی ایجاد شده است. این اپ رایگان است و به عنوان بهترین جایگزین iCloud برای پشتیبان گیری از واتس اپ در نظر گرفته شده است.

نسخه ویندوز و نسخه مک این نرم افزار وجود دارد و از قابلیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از رمزگذاری و حذف بک آپ های واتس اپ
  • پشتیبانی از فیلتر کردن عکس ها و فیلم های بکاپ واتس اپ بر اساس تاریخ
  • توصیه شده توسط بسیاری از وب سایت های حرفه ای مورد اعتماد
  • نیازی به پرداخت هزینه برای خرید فضای آیکلود نیست
  • براحتی بکاپ را می خواند
  • بکاپ را به دستگاه های آیفون و یا اندروید بازیابی می کند

نحوه استفاده از iTransor برای واتس اپ در بکاپ گرفتن از واتس اپ در آیفون

مرحله 1: برنامه را اجرا کنید و روی گزینه «Back Up WhatsApp on Devices» کلیک کنید. سپس دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کرده و روی Back Up کلیک کنید تا فرآیند شروع شود.

آیفون را به کامپیوتر وصل کنید

آیفون را به کامپیوتر وصل کنید

مرحله 2 : بلافاصله پس از کلیک بر روی Back Up به صفحه پشتیبان‌گیری خواهید رسید. کمی صبر کنید تا نسخه پشتیبان کامل شود.

کمی صبر کنید تا نسخه پشتیبان تهیه شود

کمی صبر کنید تا نسخه پشتیبان تهیه شود

مرحله 3: هنگامی که پروسه به اتمام رسید، نوتیفیکیشن مربوط به تکمیل فرآیند را روی صفحه نمایش خود خواهید دید. خیلی ساده است.

بکاپ گیری کامل شد

بکاپ گیری کامل شد

روش دوم. پشتیبان گیری از کل اطلاعات آیفون با استفاده از iTunes

بک آپ گرفتن از آیفون با iTunes یکی دیگر از گزینه های جایگزین است. با آی تیونز، می‌توانید از داده‌های iPhone/iPad/iPod خود در کامپیوتر خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید، اما این امکان را به شما نمی‌دهد که به طور انتخابی پشتیبان‌گیری را انجام دهید. اگر امیدوارید به طور انتخابی داده های WhatsApp را از پشتیبان iTunes بازیابی کنید، iMyFone iTransor را امتحان کنید. هنوز هم می‌توانید با اتصال دستگاه و رایانه‌تان با iTunes، از همه اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مرحله 1- آیفون و رایانه خود را با استفاده از یک کابل USB اصلی وصل کنید. اکنون iTunes را راه اندازی و باز کنید.

مرحله 2- در نوار بالایی، آیکن آیفون ظاهر می شود. روی آن آیکن کلیک کنید و سپس روی گزینه «Summary» از نوار کناری کلیک کنید.

مرحله 3- روی دکمه “Back Up Now” در صفحه Summary کلیک کنید و سپس اقدامات خود را تأیید کنید. در عرض چند دقیقه، با موفقیت پشتیبان گیری از واتس اپ ایفون را بدون iCloud انجام دادید.

با استفاده از iTunes از آیفون بک آپ بگیرید

با استفاده از iTunes از آیفون بک آپ بگیرید

روش سوم. چت واتس اپ را از آیفون به خودتان ایمیل کنید

واتس اپ این قابلیت را دارد که در صورت تمایل به تهیه نسخه پشتیبان یا اشتراک گذاری تاریخچه چت واتس اپ، چت ها را برای خود یا هر کس دیگری ایمیل کند. می‌توانید از این روش برای بکاپ گرفتن از چت‌های واتس‌اپ بدون iCloud استفاده کنید، اما این روش تنها به شما امکان می‌دهد چت‌ها را بدون امکان وارد کردن آن‌ها به حساب واتس‌اپ خود مشاهده کنید. علاوه بر این، از طریق ایمیل فقط می توانید یک چت را برای یک بار صادر کنید. اگر صدها چت برای پشتیبان گیری دارید، روش اول را توصیه می کنیم.

مراحل زیر درباره نحوه ایمیل زدن چت های خود به آدرس ایمیل را توضیح می دهد.

مرحله 1: واتساپ را در دستگاه خود باز کنید. روی چت فردی یا چت گروهی که می‌خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید ضربه بزنید و آن را باز کنید.

مرحله 2: روی «نام چت» در بالای صفحه ضربه بزنید و سپس می توانید اطلاعات تماس را در جایی که باید روی “Export Chat” کلیک کنید، مشاهده کنید.

مرحله 3: سپس دو گزینه “Attach Media” و “Without Media” ظاهر می شود. به دلخواه و مطابق با نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

مرحله 4: در صفحه بعدی، تاریخچه کامل چت فرد یا گروه انتخاب شده را در ایمیل پیوست می کند. آدرس ایمیل خود را تایپ کنید و گزینه «send» را بزنید. صندوق ورودی خود را رفرش کنید. اکنون می توانید چت ها را در ایمیل خود مشاهده کنید.

پیام واتس اپ را ایمیل کنید

پیام واتس اپ را ایمیل کنید

مقایسه 3 روش شرح داده شده در بالا برای بکاپ گرفتن از واتس اپ در آیفون بدون iCloud

از طریق iTransor برای WhatsApp از طریق  iTunes از طریق ایمیل
سهولت استفاده واقعا آسان آسان آسان
داده های پشتیبان بازنویسی شده است خیر بله خیر
زمان مورد نیاز

 

بستگی به اندازه داده واتس اپ دارد به حجم داده های آیفون بستگی دارد طولانی، قرار است که به صورت دستی انجام شود
انجام عملیات بازیابی بله بله، کل اطلاعات آیفون بازیابی می شود خیر

با مشاهده این جدول، درک بهتری در مورد روش‌های مختلف پشتیبان‌گیری از واتس اپ در آیفون بدون آیکلود که در بالا ذکر کرده ایم، به دست خواهید آورد.

سوالات متداول آموزش بکاپ گرفتن از واتس اپ در آیفون

1- چگونه در گوشی آیفون از چت واتس اپ نسخه بکاپ تهیه کنیم؟

در گوشی آیفون و دستگاه های iOS قبل از رفتن به منو تنظیمات واتس اپ، باید وارد Apple ID خود شوید و iCloud را فعال کنید. اگر قبلاً این کار را انجام داده باشید ، دیگر نیازی به انجام این عمل نیست. برنامه واتس اپ را باز کنید و روی تنظیمات در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. به قسمت Chats رفته و سپس روی «Backup Chat» کلیک کنید.

2- چگونه می توانم بدون iCloud از واتس اپ در آیفون بکاپ بگیرم؟

سه روش کلی وجود دارد، اولی از طریق iTunes، دومی ایمیل، سومی از طریق Sofyware نرم افزار شخص ثالث است.

3- چگونه می توانم به جای iCloud از چت واتس اپ خود در Google Drive پشتیبان تهیه کنم؟

هیچ روش رسمی برای پشتیبان‌گیری از پیام‌های واتس‌اپ در آیفون به‌طور مستقیم در Google Drive وجود ندارد، اما راه‌های دیگری برای انجام آن وجود دارد.اولین مورد از طریق جیمیل است.مورد دوم از طریق Camera Roll است.مورد سوم از طریق ابزار شخص ثالث است.هر سه روش می توانند به طور موثری از واتس اپ در Google Drive پشتیبان تهیه کنند.

4- چگونه بدون بکاپ گیری از واتس اپ آیفون پیام های حذف شده را بازیابی کنم؟

تنها روش موجود برای بازیابی پیام های حذف شده واتس اپ در گوشی آیفون، بدون اینکه از قبل بکاپ گرفته باشید. استفاده از ابزارهای حرفه ای بازیابی اطلاعات آیفون است. PhoneRescue بهترین نرم افزار بازیابی اطلاعات دستگاه های آیفون و آیپد در بازار شناخته شده است.

5- مسیر بکاپ دستی چت واتس اپ در آیفون کدام است؟

برای تهیه نسخه پشتیبان در آیکلود به روش دستی کافی است واتس اپ را باز کنید و به مسیر Settings > Chats > Chat Backup > Back Up بروید.

6- پیش شرط بکاپ اتوماتیک واتس اپ به آیکلود چیست؟

باید وارد اپل آیدی شوید تا بتوانید به آیکلود دسترسی پیدا کنید. iOS دستگاه شما باید 10 یا بالاتر باشد و iCloud Drive باید فعال باشد. هم آیکلود و هم گوشی آیفون شما باید فضای کافی داشته باشد.

7- چرا نمی‌توانم از واتس اپ در iCloud بکاپ بگیرم؟

اگر نمی‌توانید در iCloud پشتیبان گیری کنید، اطمینان حاصل کنید که با همان Apple ID که برای دسترسی به iCloud از آن استفاده کرده‌اید، وارد شده‌اید. از فعال بودن iCloud Drive مطمئن شوید. سیستم عامل خود را به iOS 10.0 و بالاتر آپدیت کنید. مطمئن شوید که حساب iCloud شما برای پشتیبان‌گیری، به اندازه کافی فضای خالی دارد. اگر می‌خواهید با استفاده از اینترنت گوشی پشتیبان‌گیری کنید، استفاده از اینترنت شبکه موبایل را برای iCloud فعال کنید.

8- چرا هنگام بکاپ گرفتن از چت واتس‌اپ، آیفون هنگ می کند؟

برای حل این مشکل، به تنظیمات iCloud > Storage > Backup بروید و نسخه پشتیبان iCloud موجود را حذف کنید. اکنون واتس اپ را راه اندازی کنید و سعی کنید دوباره از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

9- بک آپ واتس اپ در کجا ذخیره می شود؟

بکاپ های لوکال واتس اپ در مسیر ذخیره‌سازی دستگاه > WhatsApp > پایگاه‌های داده قرار دارند. اگر از کارت SD استفاده می‌کنید، پشتیبان‌گیری وتس اپ را می‌توانید در SD Card > WhatsApp > Databases پیدا کنید.

10- چگونه نسخه بکاپ واتس اپ خود را بازیابی کنم؟

برای بکاپ گرفتن از چت ها در تلفن های قدیمی خود، باید به تنظیمات WhatsApp > Chats > Chat Backup بروید. در آنجا، دکمه سبز “پشتیبان گیری” را خواهید یافت. برای پشتیبان گیری از چت های خود به صورت لوکال در تلفن خود، روی آن ضربه بزنید. فایل پشتیبان را در فضای ذخیره سازی موضعی واتس اپ > پایگاه های داده پیدا خواهید کرد.

مطالب مرتبط