ترفند اندروید

چطور بلندگوی گوشی هوشمند Galaxy S8 را تعمیر کنیم؟

blank

بارها شنیده‌ام که کاربران گوشی هوشمند Galaxy S8 با صدای آن مشکل پیدا کرده‌اند و به دنبال راه حلی برای تعمیر اسپیکرها یا بلندگوهای آن هستند. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده‌ایم راهنمایی برای حل این مشکل و تعمیر آن را در اختیار شما قرار دهیم. عدم پخش صدا از گوشی هوشمند Galaxy S8 شما می‌تواند بشدت طاقت‌فرسا باشد. با این حال سه نوع از قطعی صدا در گوشی‌های هوشمند وجود دارد. یک نوع از آن این گونه است که بصورت اختیاری صدا از گوشی شما بیرون نمی‌آید (موسیقی و صدای منوها) اما تلفن‌تان زنگ می‌خورد. نوع دیگری نیز وجود دارد که فقط با هدفون می‌توان صدا را شنید و در نوع نهایی تمام صدشای گوشی هوشمند Galaxy S8 به طور کلی قطع است و نمی‌توان به هر نحوی چیزی از آن شنید.

 

بنابراین برای حل مشکل خود، این روش‌ های مفید زیر را امتحان کنید:

1. گوشی هوشمند Galaxy S8 شما ممکن است در حالت سکوت قرار گرفته باشد

این ممکن است خنده‌دار به نظر برسد اما با این حال امکان دارد به راحتی رخ دهد. وقتی مشاهده کردید که صدایی از Galaxy S8 دریافت نمی‌کنید، اولین قدم این است که میزان صدای موبایل خود را چک کنید در آخرین و کمترین اندازه‌ی خود قرار نداشته باشد. دکمه‌ی حجم صدا را فشار دهید و زمانی که اسلایدر آن بر روی صفحه‌ی نمایش ظاهر شد روی آن بزنید تا به منوی کنترل صدا بروید. اینجا اگر صدایی بر روی کمترین میزان قرار داشت را می‌توانید تغییر دهید.

2. جک هدفون ممکن است مسدود شده باشد

اگر راه حل شماره‌ی یک کارساز نبود، شاید جک هدفون مسدود شده باشد. شما می‌توانید جک هدفون را تمیز کنید تا اطمینان حاصل کنید که چیزی در آن قرار نگرفته باشد. اگر چیزی در جک هدفون جمع شود، به طور خودکار تنظیمات صدای Galaxy S8 بر روی حالت هدفون خواهد رفت و شما نمی‌توانید صدایی از گوشی هوشمند خود بشنوید.

3. بلوتوث خود را خاموش کنید

اگر گوشی هوشمند Galaxy S8 شما از طریق بلوتوث به دیگر دستگاه‌ها وصل است، بهتر است برای حل مشکل آن را خاموش کنید. برخی اتصالات حتی پس از ادامه ندادن اتصالِ بلوتوثی نیز باقی می‌مانند و صدای شما را به جای خودِ گوشی به جایی که قبلا به آن متصل بودید، منتقل می‌کنند. شما می‌توانید این مشکل را به راحتی با رفتن به منوی Connections و کلیک کردن روی گزینه‌ی بلوتوث، حل کنید.

 

چطور بلندگوی گوشی هوشمند Galaxy S8 را تعمیر کنیم؟

چطور بلندگوی گوشی هوشمند Galaxy S8 را تعمیر کنیم؟

4. گوشی هوشمند Galaxy S8 خود را دوباره راه‌اندازی کنید

از گزینه‌های خاموش کردن دستگاه استفاده کنید تا Galaxy S8 را دوباره راه‌اندازی کنید. از بین این گزینه‌ها، Restart را انتخاب کنید. برخی مواقع باگ‌ها و گلیچ‌های نرم‌افزاری می‌توانند باعث قطع شدن صدای یک بخش خاص از گوشی هوشمند شما یا به طور کلی همه بخش‌ها شوند که در این مواقع به راحتی می‌توان با راه اندازی دوباره‌ی سیستم مشکل را حل کرد و صدا را بازگرداند.

5. به روز رسانی نرم‌افزاری

در مرحله بعد بهتر است حتما چک کنید ببینید که آیا آخرین به روز رسانی بر روی گوشی هوشمند Galaxy S8 شما نصب می‌باشد یا خیر. شما می‌توانید این کار را با رفتن به منوی Settings، انتخاب گزینه‌ی About device و در ادامه‌ گزینه‌ی Software Update انجام دهید. در مرحله‌ی بعد روی گزینه‌ی Check for Updates کلیک کنید تا اگر به روز رسانی جدیدی در دسترس بود، به راحتی آن نصب کرده و مشکلات احتمالی را حل کنید.

6. بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر تمام کارهایی که تا به اینجا انجام دادید جواب نداده‌اند و هیچ کدام از راه حل ها برای مشکل شما مناسب نبوده‌اند، بهتر است به فکر بازگرداندن موبایل خود به تنظیمات کارخانه باشید. اما ابدا فراموش نکنید که قبل از این کار از تمام محتویات گوشی هوشمند Galaxy S8 خود بک آپ بگیرید زیرا انجام این کار تمام محتویات گوشی شما را پاک می‌کند و تنظیمات را نیز به حالت قبلی خود باز می‌گرداند.

برای شروع به سراغ گزینه‌ی Setting بروید و در ادامه روی General management کلیک کرده و Reset را انتخاب کنید. حالا باید گزینه‌ی Factory Reset را انتخاب کنید که می‌تواند مشکلات بسیاری که گوشی هوشمند شما را در بر گرفته است را حل کند. بنابراین دوباره به سراغ Setting رفته، گزینه‌ی Backup & reset را انتخاب کنید و در ادامه روی گزینه‌های Factory data reset و Erase all data کلیک کنید. از آن جایی که این کار ممکن است چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد، صبور باشید. در ادامه می‌بینید که همه چیز از گوشی هوشمند Galaxy S8 پاک شده است و مشکلی که شما با صدا داشتید هم می‌توانید در این بین باشد. حالا اگر مشکل شما حل شد می‌توانید دوباره با استفاده از بک آپ‌هایی که گرفته بودید موبایل خود را به حالت اول بازگردانده و محتویات خود را دوباره به آن منتقل کنید.

چطور بلندگوی گوشی هوشمند Galaxy S8 را تعمیر کنیم؟

چطور بلندگوی گوشی هوشمند Galaxy S8 را تعمیر کنیم؟

7. گزینه‌ی Prevent USB audio routing را فعال کنید

برای این گزینه لازم دارید که امکانت توسعه دهنده‌ی گوشی خود را فعال کنید. به منوی Setting و در ادامه About device بروید و بر روی شماره سریالی که در این منو می‌بینید، هفت بار کلیک کنید. حالا که گزینه‌ی توسعه دهنده فعال شده است، به سراغ گزینه‌ی Media Option بروید. در این منو می‌توانید گزینه‌ای با نام Prevent USB audio routing را مشاهده کنید. این گزینه را با کشیدن گزینه‌ی رو به روی آن فعال کنید. این روش برای بسیاری از افراد جواب گو می‌باشد و ممکن است مشکل شما هم از این گزینه‌ی خیلی ساده سرچشمه بگیرد. بنابراین حتما قبل از اینکه سراغ گزینه‌های دیگر بروید یا اینکه به سراغ تعمیر موبایل خود بروید، این گزینه را امتحان کنید.

8. گوشی هوشمند Galaxy S8 را در حالت امن راه اندازی کنید

ابتدا موبایل خود را خاموش کنید. دکمه‌ی روشن را چند ثانیه نگه داید تا لوگوی سامسونگ را ببینید. حالا دکمه را رها کرده و دکمه‌ی پایین بردن صدا را نگه دارید تا این که گوشی هوشمند شما مرحله‌ی راه‌اندازی را به پایان رسانه و حالت امن در بخش پایین و چپ تصویر ظاهر شود.

اگر مشکل صدا در حالت امن وجود ندارد و می‌توانید به راحتی صدا را بشنوید، بنابراین یک برنامه‌ای که روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اید مقصر است. از حالت امن خارج شوید و به حذف کردن برنامه‌های ناامن و ناکارآمدی که دارید بپردازید تا این مشکل برطرف شود. پیشنهاد ما این است که با برنامه‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید کار را شروع کنید تا زودتر به چیزی که دنبال هستید برسید.

این از 8 راه ساده‌ای بود که شما می‌توانید استفاده کنید تا مشکل صدای گوشی هوشمند Galaxy S8 خود را برطرف کنید. اگر هیچکدام از این موارد جواب گو نبود پس به احتمال زیاد گوشی شما مشکل سخت افزاری پیدا کرده است که می‌توانید برای آن به یک تعمیرکار مراجعه کنید یا اینکه خودتان دست به کار شوید و مشکل آن را تشخیص داده و برطرف کنید. به هر حال امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده است و توانسته باشید مشکل خود را به ساده‌ترین روش ممکن حل کنید.

مطالب مرتبط