ترفند شبکه های اجتماعی

چطوری استوری های اینستاگرام را بر روی ios، اندروید و دسکتاپ ذخیره کنیم؟

blank

در ابتدا استوری های اپلیکیشن اینستاگرام برنامه ای تقلیدی از امکان مشابه ای در اپلیکیشن اسنپ چَت (Snapchat) بود، اما بعد از زمانی کوتاه این امکان به صورت شگفت انگیزی مورد استقبال کاربران اینستاگرام قرار گرفت به طوری که روزانه حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از این امکان اینستاگرام استفاده می کنند. استوری ها یک راه بسیار سریع برای به اشتراک گذاشتن محتوای زندگی و محیط پیرامون زندگی شما می باشد و به تازگی امکانی فراهم شده است که علاوه بر به اشتراک گذاشتن این استوری ها با فالوورهایتان و افراد خارج از پیج شما، بتوانید فقط با دوستان بسیار نزدیکتان و افراد گزینش شده به اشتراک بگذارید. از زمانی که برنامه ی اینستاگرام به مالکیت فیس بوک در آمد شما می توانید همزمان با به اشتراک گذاشتن استوری هایتان در اینستاگرام آن ها را در صفحه ی فیس بوک خود نیز به اشتراک گذاشته و هر دو گروه از دوستانتان که در این شبکه های اجتماعی شما را دنبال می کنند را از خود با خبر نگه دارید.

تصاویر و ویدیوهایی که در اینستاگرام استوری می کنید نهایتا تا ۲۴ ساعت دوام خواهند آورد و قابل مشاهده می باشند. بعد از این مدت آن ها به صورت همیشگی از دسترس خارج می شوند و قابلیت دیدن دوباره ی آن ها را نخواهید داشت، اما حالا شما امکان دسترسی به این امکان که استوری را در آرشیو پروفایل خود مشاهده کنید، دارید. و همچنین از این امکان برخوردار می باشید که با انتخاب کردن استوری های مورد علاقه تان آن ها را در پوشه ای به اسم هایلایت ذخیر کنید. و آن ها را در پروفایلاتان در معرض دید دنبال کنندگان و دوستانتان بگذارید. همچنین می توانید این استوری ها را در بخش گالری گوشی خود ذخیره کنید و شما این امکان را به صورت بالقوه دارید که بتوانید این استوری ها را به صورت کامل دانلود کنید. و به عنوان یک ویدیو در گالریتان ذخیره کنید که این امکان می تواند مفید باشد برای اینکه شما می توانید استوری های صفحه ی اینستاگرامتان را در دیگر اپلیکیشن های ارتباط جمعی و اجتماعیتان مثل توییتر به اشتراک بگذارید. اگر بخواهید استوری دیگران را ذخیره کنید کار کمی سخت و پیچیده می شود.

برای ذخیره کردن تصاویر ثابت ساده ترین راه اسکرین شات گرفتن از آن تصاویر است، که قبلا راه های اسکرین شات گرفتن در سیستم عامل های اندروید و ios را به شما عزیزان در مقاله ۴ روش برای ضبط اسکرین شات از استوری اینستاگرام آموزش داده ایم. اما ترفند اساسی و اصلی برای ذخیره کردن استوری ها در قدم اول این است که انگشتتان را بر روی استوری نگه دارید این وقفه در طول پخش استوری باعث می شود یک صفحه و منظره ی صاف برای گرفتن اسکرین شات در اختیار شما قرار گیرد. اگرچه اسکرین شات برای ذخیره کردن ویدیوها جواب نمی دهد ولی اگر شما می خواهید ویدیوهای در استوری دیگران را ذخیره کنید، نیاز به یک اپلیکیشن واسطه دارید.

ذخیره کردن در ios

به اپلیکیشن App Store در گوشی آیفون خود بروید و لغت Story Reposter را سرچ کنید. این اپلیکیشن را دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید. حالا نیاز دارید که اسم کاربری و پسورد پروفایل اینستاگرامتان را در آن وارد کنید. باید این نکته را در نظر بگیرید که با استفاده از این برنامه استوری ها و ویدیوهای دوستانتان و کسانی که آن ها را فالو کرده اید به صورت خودکار در گالریتان ذخیره نخواهند شد و باید اندک زمانی را برای سرچ کردن اسم کاربری افراد مورد نظرتان و استوری هایشان صرف کنید.

توجه داشته باشید که این اپلیکیشن کاملا رایگان می باشد و در ضمن لازم‌ نیست هر پنج دقیقه یکبار یک تبلیغ را بر روی آن ببندید. رایگان بودن این اَپ می تواند به این معنا باشد که در آینده ممکن است تبلیغات به آن اضافه شود و به صورت کلی متاسفانه این ویژگی میان اپلیکیشن های مرتبط با شبکه های اجتماعی همه گیر و عمومی می باشد.

بعد از استفاده از این اَپ متوجه مفید بودن آن خواهید شد و بخش تبلیغات آن برای شما، در برابر چیزی که از آن نصیبتان می شود، زیاد اذیت کننده نخواهد بود. همچنین که با استفاده از این اَپ‌ شما قادر خواهید بود که ویدیوها و عکس های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام را ذخیره کنید. علاوه بر آن، شما این امکان را دارید که آن ها را در شبکه های اجتماعی دیگر مثل توییتر، فیس بوک و یا برنامه های ارتباطی دیگری که در منوی آیفون شما وجود دارند همانند iMessage و ایمیل و هر برنامه ای که محتوای ارتباطی دارد و شما آن را در گوشی خود نصب کرده اید، نیز به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن این فیلم‌ها و عکس تنها کافی است بر روی دکمه ی اشتراک گذاشتن با بقیه بزنید تا بتوانید لیست اپلیکیشن هایی که می توانید این ویدیوها و عکس ها را در آن ها به اشتراک بگذارید، ملاحظه کنید.

ذخیره کردن در اندروید

اپلیکیشن مورد استفاده برای این کار در گوشی های اندروید ” Story Saver “ نام دارد و به صورت رایگان بر روی سایت کوک موبایل با نام استوری سیور در دسترس عموم قرار دارد. همانند اپلیکیشن معرفی شده در ios برای وارد شدن به این اَپ، شما نیاز دارید تا اطلاعات کاربری اینستاگرام خود را در آن وارد کنید. در منوی اصلی این برنامه شما شاهد تمام ‌استوری هایی که دوستانتان به اشتراک گذاشته اند خواهید بود و شما می توانید در منوی جستجو اسم کاربری دوست مورد نظرتان را سرچ کنید و استوری مورد نظرتان را برای ذخیره شدن در گالری گوشی تان انتخاب کنید. همچنین این عکس ها و ویدیوها در گوشی شما در فولدر مربوط به Story Saver ذخیره خواهند شد.

بدون توجه به اینکه شما با چه روشی استوری اشخاص مورد نظرتان را ذخیره می کنید، بهترین کار این است که از آن اشخاص از قبل اجازه گرفته باشید یعنی جزو حریم ‌شخصی آن ها محسوب شوید و این درست نیست که بخشی از محتوای زندگی دیگران را بدون اجازه آن ها در اختیار خود درآوریم.

ذخیره کردن در دسکتاپ

 اگر شما ترجیح می دهید که استوری ها را در کامپیوترتان ذخیره کنید چند راه برای انجام این کار وجود دارد. شاید آسان ترین راه برای انجام این کار StoryDownloader باشد که یک وبسایت است که وظیفه اش دقیقا همان طور که از اسمش پیداست ذخیره کردن استوری های مورد نظر شما می باشد. به سادگی با وارد کردن اطلاعات کاربری خود در اَپ اینستاگرام قادر خواهید بود استوری های مورد نظرتان را انتخاب و در کامپیوتر خود ذخیره کنید. همچنین روش دیگری برای کاربران مرورگر کُروم (Chrome) وجود دارد که آنها باید برای ذخیره کردن استوری های مورد نظرشان برنامه ی “extension Downloader” را  دانلود کنند. که پس از دانلود این برنامه به صورت یک پین کوچک در گوشه ی اکانت شما قابل رویت می باشد و هر زمان که شما اراده کنید قادر خواهید بود استوری های مورد نظرتان را با استفاده از آن به سادگی هر چه تمام تر ذخیره کنید. همچنین برای امنیت در اطلاعات کاربری خود باید از این موضوع خبر داشته باشید که این اپلیکیشن دسترسی به هر پست و استوری که از آن ها بازدید و یا ذخیره می کنید، خواهد داشت. بنابراین در ابتدای استفاده از این برنامه برای این کار از شما اجازه می گیرد. اگر چه ما استفاده از این برنامه را به شما توصیه نمی کنیم ولی شما می توانید با ریسک خودتان از این برنامه استفاده کنید.

مطالب مرتبط