تست و بررسی هوآوی

هواوی P30 Pro-بخش پنجم عملکردها و معیار ها

هواوی P30 Pro-بخش پنجم عملکردها و معیار ها

5- عملکرد و معیار  ها

چیپ ست Kirin 980 با خنک سازی بهبود یافته 

هواوی P30 Pro، درست مانند تمام سری های Mate 20، از آخرین چیپ Kirin 980 توسط معیار شرکت HiSilicon بهره می برد. ما در حال حاضر با چیپ ست 7 نانومتری آشنا هستیم، که در عین حال یکی از کارآمد ترین ها در جهان اندروید است – چیپ ست Snapdragon 855 نیز روی نود 7 نانومتری ساخته شده است، در حالی که Exynos 9820 SoC روی نود 8 نانومتری ساخته شده است – و هنوز به طور شگفت آوری توانمند است.

 

blank

هواوی P30 مجهز به سیستم خنک کننده بهبود یافته با ترکیبی از لایه گرافین و لوله حرارتی با محفظه بخار است.

چیپ ست، Kirin 980 از یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای (دو هسته Cortex-A76 که در 2.6 گیگاهرتز + دو هسته 2x Cortex-A76 در 1.92 گیگاهرتز + چهار هسته Cortex-A55 با قدرت کارایی تا 1.8 گیگاهرتز) برخوردار است. این پردازنده از معماری DynamIQ ARM استفاده می کند که شکل تکامل یافته big.LITTLE است و به هر زیر مجموعه ای از هسته ها (و یا به همه) اجازه می دهد، بسته به حجم کاری، به طور همزمان کار کنند.

چیپ ست Kirin 980 SoC دارای پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10 (ده هسته ای) است که عملکرد و بهره وری فوق العاده ای را در مقایسه با نسخه قبلی خود Mali-G72 در Kirin 970 ( سری P20 Pro) ارائه می دهد.

پردازنده گرافیکی EMUI 9 GPU Turbo 2.0 شش بازی را به طور همزمان پشتیبانی می کند، این شش بازی عبارتند از PUBG Mobile، Mobile Legends، Bang Bang، NBA 2k18، Rules of Survival، Vainglory و Arena of Valor. این پردازنده این امکان را می دهد که تمام این بازی ها به طور یکنواخت و پایدار در سرعت 60 فریم در ثانیه با وضوح کامل اجرا شوند. هواوی همچنین با توسعه دهندگان بازی در حال مذاکره و همکاری است تا بتواند حتی بازی های محبوب تری را روی این گوشی راه اندازی کند، هرچند که نفس ما را در سینه حبس نخواهد کرد.

این چیپ ست همچنین حافظه 2133 مگا هرتز حافظه LPDDR4X را پشتیبانی می کند و یک تراشه NPU دوگانه اختصاصی دارد. هواوی اسم یان تراشه را «Dual Brain Power» نامیده است که می تواند تا 4500 عکس در دقیقه را تشخیص دهد که تقریبا 120 برابر سریعتر از تراشه NPU در سال گذشته در Kirin 970 SoC است.

معیارها

نمرات معیارها، برای مدت زمان زیادی می باشد، که این صنعت را به خود آورده و آگاه کرده است. بسیاری از سازندگان چینی سعی می کنند تا با بالاتر و بالاتر بردن نمرات این معیارها (AnTuTu) دنیای گوشی را تحت تأثیر قرار بدهند، که این در برخی موارد منجر به استفاده از  نرم افزارهای تقلبی شده تا به چشم کاربران خوب جلوه کند.

هواوی انتخاب حالت عملکرد (Performance mode) خود را برای هر کسی آزاد نگه داشته است و شما می توانید این عملکرد و حالت ها را در تنظیمات باتری P30 Pro پیدا کنید. حالت عملکرد در برخی موارد سرعت را افزایش می دهد، اما گوشی به سرعت گرم نمی شود و به طور خودکار به تنظیمات امن خود بازگردد می گردد، تا زمانی که خنک شود.

برای اولین بار، در تمامی آزمایشات معیار، نمره خالص در حدود 10 تا 12 درصد افزایش یافته است. آره همینه. شما می توانید از حالت عادی در طول روز تقریبا 5% افزایش پایدار داشته باشید، در حالی که 10% افزایش ناگهانی برای چند دقیقه اول است. بنابراین، مطمئن نیستیم که آیا تخلیه فوری گرمای اضافی و باتری، کار ارزشمندی است.

برای آشنایی با مشخصات فنی هواوی پی 30 پرو اینجا کلیک کنید.

هواوی P30 Pro در مقایسه با کل اندرویدها، عملکرد پردازنده های چند هسته ای دارد. در اینجا می توانید به روشنی یکی از مزیت های ناچیز حالت عملکرد کاملا را ببینید. در حالی که آخرین Exynos و Snapdragon مزیت نهایی نسبت به Kirin 980 دارند، این از هر نظر و برای تمام اهداف و مقاصد زندگی واقعی، غیر قابل تشخیص است.

                                               GeekBench 4.1 (چند هسته ای)

blank                                                         عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

نتیجه تک هسته ای پردازنده مرکزی P30 Pro کم تر از هسته های نسل چهارم Mangoose  گلکسی S10 پلاس است. جدیدترین هسته های سفارشی اپل و سامسونگ به مراتب برتر از بقیه هسته هایی است که تا به امروز سازندگان ارائه داده اند.

 

                                              GeekBench 4.1 (تک هسته ای)

blank                                                        عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

چیپ ست Kirin 980 دارای پردازنده گرافیکی 10 هسته ای Mali-G76 است. عملکرد اولیه آن در حالی که در مقایسه با Kirin 970 قبلی پیشرفت داشته است نسبت به آخرین تراشه های اپل، کوالکام و سامسونگ حرفی برای گفتن نداشت.

                                           GFX 3.1 Manhattan (1080p offscreen)

blank                                                                عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

                                            GFX 3.1 Car scene (1080p offscreen)

blank

                                                      عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

                                                       3DMark SSE 3.1 Unlimited

blank                                                               عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

هواوی P30 Pro، از سوی دیگر، دارای صفحه نمایش کمتر از 1080 پیکسل است و با هواوی P30 Pro، درست مانند تمام سری های Mate 20، از آخرین چیپ Kirin 980 توسط معیار شرکت HiSilicon بهره می برد. ما در حال حاضر با چیپ ست 7 نانومتری آشنا هستیمعملکرد در صفحه نمایش های 1440 پیکسل مطابقت دارد، که دلیل کافی برای پرچمدار شدن می باشد

                                                        GFX 3.1 Manhattan (onscreen)

blank                                                          عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

                                                  GFX 3.1 Car scene (Onscreen)

blank                                                              عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

معیار ترکیبی AnTuTu مهارت های عالی چیپ ست جدید Kirin 980 را تایید می کند. اگر حالت عملکرد فعال باشد، P30 Pro امتیاز 10% بالاتر و نزدیک به گلکسی S10 پلاس است.

 

                                                      GFX 3.1 Car scene (Onscreen)

blank                                                              عدد هر چه بالاتر باشد بهتر است

 

هواوی P30 Pro همان قدر قدرتمند است که هواوی آن را تبلیغ می کند. این تراشه یکی از سریعترین پردازنده های موجود در بازار اندروید را ارائه می دهد، در حالی که پانچ GPU آن با آنچه پرچم دار ترین گوشی ها می تواند با وضوح 1440 پیکسل انجام دهند، قابل مقایسه است. مطمئنا پردازنده گرافیکی P30 Pro قدرتمند ترین پردازنده در جهان نیست، اما عملکردی پایدار و متعادل را ارائه می دهد و در حال حاضر هیچ بازی وجود ندارد که بتواند آن را به چالش بکشد.

چیپ ست Kirin 980 با فرآیند 7 نانومتر پیشرفته تولید می شود، اما اگر انتظار دارید گرم نشود، اشتباه می کنید. تراشه مقدار کمی از معیار حرارت را آزاد می کند و P30 Pro دارای چند لکه گرم است، اما آنها در مقایسه با Mate 20 Pro و Mate 20 X برجسته نیستند. سیستم خنک کننده جدید واقعا در توزیع گرما در سراسر شیشه عقب و قاب فلزی به خوبی عمل می کند و شما واقعا نمی توانید بگویید که دقیقا این گرما از کجا می آید. و از آنجا که این روش خنک کردن، P30 Pro یکی از جالب ترین نوع در مدل های هواوی است که ما تا بحال دیده ایم، بعضی از آنها، اما نه همه آنها، ممکن است پس از انجام آزمون های متوالی، معیوب شوند.

هواوی P30 Pro سیستم عامل خود را با کیفیت اجرا کرده است و هیچ بازی وجود ندارد که با وضوح 1080 پیکسل با اشکال اجرا شود. به طور کلی معیار چیپ ست Kirin 980 یکی از آن چیپ ست هایی است که در گوشی شما ارزشمند است و با سرعت راه خود را ادامه می دهد.

 

مطالب مرتبط