تست و بررسی ال جی

معرفی LG ThinQ V50 اولین گوشی 5G برند ال جی

blank

حدود دو هفته قبل بود که ال جی اولین گوشی 5G برند خود را به بازار موبایل معرفی کرد. این گوشی LG ThinQ V50 نام دارد و برای عرضه در تمام کشورها آماده شده است.  LG V50 هم مانند بهترین گوشی های بازار پردازنده قوی اسنپ دراگون 855 دارد و نکته جدید و منحصر به فرد در مورد این گوشی مودم X50 آن است که استفاده از شبکه اینترنتی 5G را  برای آن امکان پذیر کرده است. باتری  LG V50 باتری بسیار قدرتمند 4000 میلی آمپرساعتی است و نکته جذاب دیگر در مورد این گوشی تعداد دوربین های آن است. شاید برایتان عجیب باشد ولی  LG V50 پنج دوربین دارد!

LG V50 یا همان گوشی LG ThinQ V50 اولین گوشی با شبکه اینترنت 5G است.  دومین گوشی که شبکه 5G را پشتیبانی می کند گوشی گلکسی اس 10   سامسونگ است. ThinQ V50 برای عرضه در تمامی بازارهای موبایل جهان تولید و ال جی در مورد ارائه آن محدودیتی قائل نشده است.شرکت ال جی ThinQ V50 را به همراه یک صفحه نمایش اضافه تر که به آن متصل شده و به گوشی حالت منعطف می دهد معرفی کرده است. در ادامه به کالبدشکافی و مروری بر روی مشخصه های ThinQ V50 خواهیم پرداخت. با کوک موبایل همراه بمانید.

شبکه 5G: مشخصه بارز پرچمدار جدید ال جی

ThinQ V50 گوشی نسبتا بزرگی است که برای گرفتن آن در دست می بایست کمی به خودتان زحمت بدهید. این گوشی مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک دارد و رتبه IP68 را به خود اختصاص داده است.

اولین گوشی ال جی با مودم 5G

اولین گوشی ال جی با مودم 5G

یکی دیگر از نکات مهمی که در مورد ThinQ V50 مطرح است تطابق و سازگاری آن در شرایط جنگ و نظامی است!  اینکه ال جی گوشی پرچمدار خود را به گونه ای طراحی کرده و ساخته است که بتواند در شرایط دشوار جنگی و نیز آب و هوایی بد دوام بیاورد مسلما بر ارزش نهایی ThinQ V50 می افزاید. ال جی در مورد استفاده از شبکه 5G بر روی ThinQ V50 گفته است:

 سه تا نکته مهم در مورد کسانی که می خواهند برای اولین بار از شبکه 5G استفاده کنند وجود دارد:  دمایی که توسط برد الکترونیکی گوشی ایجاد خواهد شد, سایز گوشی و نیز مساله زود تمام شدن باتری… کاربران ال جی اصلا نباید بابت این مسائل نگران باشند؛  چرا که ما تمام سعی خود را کرده ایم که ThinQ V50 تمامی نیازهای مشتریانمان را تامین کند.

باتری گوشی هایی که از شبکه اینترنتی و مودم های 5G استفاده می کنند بسیار زودتر از نمونه هایی که روی شبکه 4G هستند خالی می شود. ال جی سعی کرده است که خاطر دوستداران گوشی های 5G را با قرار دادن یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی روی ThinQ V50 راحت کند.  یکی از دلایلی که گوشی های جدید سعی در استفاده از باتری هایی با ظرفیت بالاتر دارند نیز همین مساله است. باتری 4000 میلی آمپرساعتی ThinQ V50 می تواند تمام نیازهای کاربر را برای یک روز کار کامل با شبکه 5G برآورده کند.

ThinQ V50 از پرچمدار پارسال ال جی حدود 1 میلی متر ضخیم تر است و اضافه شدن این همه قابلیت به گوشی ThinQ V50 و اثر سو نداشتن آنها روی ضخامت گوشی قابل تحسین است.ال جی در مورد گرمای تولیدی به دلیل استفاده از مودم های 5G نیز فکر بکری کرده است و گرمای تولیدی را با استفاده از یک لوله خنک کنندده با ضخامت حدود 240 برابر آنچه در گوشی ThinQ V40 استفاده کرده بود از بین می برد. خنک کننده جدید ال جی بسیار بهتر از نمونه قبلی کار می کند و کاربر ابداً متوجه حرارتی که مودم تولید می کند نخواهد شد.

ضخامت ThinQ V50

ضخامت ThinQ V50

صفحه نمایش دوگانه ThinQ V50

صفحه نمایش دوم ThinQ V50 یکی دیگر از اعجاب های مرتبط با پرچمدار ال جی است و به نظر پاسخ روشن ال جی به رقبای خود یعنی Galaxy fold و Mate X هوآوی است ولی اصلا قابل مقایسه با نمونه های رقیب نیست!

صفحه نمایش دوم ال جی ThinQ V50  یک پنل OLED + FHD  است که به همراه جعبه آن عرضه می شود. این دو صفحه نمایش با استفاده از فناوری اتصال جدیدی به یکدیگر وصل می شوند و به این ترتیب صفحه نمایشی بسیار بزرگتر را به کاربر هدیه می دهند.

ال جی گفته است که کاربران ThinQ V50 می توانند از صفحه نمایش دوم گوشی پرچمدار ال جی برای گیم کردن و به عنوان دسته کنترل گوشی استفاده کنند.از این صفحه نمایش ثانویه می توان به عنوان آینه ای برای مشاهده تصویر سلفی که قرار است کاربر بگیرد و یا برای اضافه کردن نفر سوم به یک ویدیو چت هم استفاده کرد. کاربرانی که علاقه ای به استفاده از این صفحه نمایش ندارند می توانند آن را خریداری نکنند. برخی از کسانی که برای بیان تجارب خود در استفاده از ThinQ V50  به کار گمارده شده بودند, صفحه نمایش شکایاتی در مورد نحوه اتصال آن به گوشی و یا کندی تاچ آن داشته اند و به نظر می رسد خرید صفحه نمایش دوم ال جی و یا همان برگ برنده ال جی در مقابل گوشی های تاشونده می تواند ریسکی برای کاربران باشد. به هر حال ال جی تمام تلاش خود را کرد و توانست تمامی این مشکلات را در ارائه نهایی گوشی LG ThinQ V50 حل کند و نمونه نهایی ThinQ V50 بدون هیچ ایرادی نه در خود گوشی و نه در صفحه نمایش دوم آن عرضه شده است.

دوربین ThinQ V50

ThinQ V50 هم همانند ال جی G8 یک سر و گردن بالاتر از نمونه پارسالی پرچمدار ال جی یعنی ThinQ V40 ایستاده است. سه دوربین پشتی ThinQ V50 نمونه ای واضح از بهبودهای اساسی پرچمدار جدید ال جی است. دوربین هایی که همگی فلت, پهن, تله فوتو و استاندارد هستند.  دوربین سلفی ThinQ V50 نیز دوربینی زاویه پهن و تله فوتو است. این دوربین های همگی از بهبودی که هوش مصنوعی ال جی و به جهت تشخیص صحنه های مقابل دوربین ایجاد کرده است بهره می برند. یکی دیگر از نکات مهم در مورداستفاده از دوربین های جدید ال جی لنزهای قدرتمندی است که گوگل آنها را پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش ThinQ V50 نیز یک صفحه نمایش OLED  با کیفیت Quad-HD و اندازه 6.4 اینچی است که از HDR10 هم پشتیبانی می کند و تقریبا مشابه همان صفحه نمایشی است که در پرچمدار پارسال ال جی دیدیم.  رنگ های نمایشی روی صفحه نمایش درخشان هستند و قابلیت نمایش جزییات تصویر از دیگر ویژگی های OLED گوشی ThinQ V50 است.  صفحه نمایش V50 هم ناچ دارد و ناچ ظاهری شبیه به Honor View 20 هوآوی را به این گوشی داده است با این تفاوت که نمایش رنگ ها و تصاویر روی نسخه ال جی بسیار جذاب تر است.

دوربین های پشت ThinQ V50

دوربین های پشت ThinQ V50

 اینکه ال جی از هیچ قابلیت سه بعدی روی گوشی ThinQ V50 استفاده نکرده است،  کمی عجیب به نظر می رسد و این در حالی است که انتظار می رفت حداقل یکی از گوشی های ال جی  جی 8 و ThinQ V50 دارای تاچ سه بعدی باشد. هیچ آی دی دستی روی ThinQ V50 وجود ندارد و تنظیمات دوربین Z نیز افکت های عمقی ندارد. تمام اینها این نکته را روشن می کند که ال جی تمام تمرکز خود را روی عرضه اولین گوشی 5G گذاشته است و دیگر برای اضافه کردن ویژگی های بیشتر و خیره کننده تر به ThinQ V50 وقت نگذاشته است.

 عملکرد و پردازش ThinQ V50

پردازنده پرچمدار سال 2019 ال جی یک چیپ ست Qualcomm Snapdragon 855 است که در تعداد نامعلومی تولید شده است. معماری Qualcomm Snapdragon 855 یک ساختار 7 نانومتری دارد و نسبت به مدل Qualcomm Snapdragon 845 بهبودهای اساسی در CPU و پردازنده گرافیکی تجربه کرده است. به نظر کیفیت نهایی Qualcomm Snapdragon 855 بیشتر از نمونه کار شده روی V40  باشد. قرار گرفتن Qualcomm Snapdragon 855 در کنار رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی تجربه عالی و منحصر به فردی را به کاربران ال جی خواهد داد. جی 50 کارت حافظه های خارجی را نیز پشتیبانی می کند و می توان ظرفیت حافظه آن را بسیار بالاتر از 128 گیگ برد.

 این گوشی quad-DAC  آنبورد (متصل به برد الکترونیکی) نیز دارد و با استفاده از جک هدفون قدیمی کیفیت صدای خروجی عالی را فراهم می کند. پرچمدار سال 2018 ال جی کیفیت صدای عالی و بی نظیری داشت و نسبت به رقبای خود بسیار قوی تر ظاهر شده بود و به همین دلیل می توان مطمئن بود که V50 هم همان کیفیت عالی صدا را داشته باشد. اولین گوشی 5G ال جی بهبودهای اساسی نسبت به v40 داشته است و توانسته است آرزوی فناوری در رابطه با استفاده از شبکه های 5G اینترنتی روی گوشی های موبایل را محقق سازد.

زمان ارائه و حدود قیمت ThinQ V50

ال جی تا کنون در مورد قیمت و زمن عرضه LG ThinQ V50 به بازارهای جهانی حرفی نزده است. این گوشی بر روی شبکه 5G اسپرینت کار می کند و تا زمان ارائه زیرساخت شبکه 5G باید منتظر عرضه جهانی ThinQ V50 ماند. ThinQ V50 در حال حاضر در کشور کره جنوبی عرضه شده و احتمالا پس از کره نوبت به بازارهای اروپا خواهد رسید. حدود قیمتی که ThinQ V50 در بازار جهانی به خود خواهد گرفت نیز راز سربه مهری است که نمی توان در مورد آن نظر قطعی داد؛ ولی ممکن است شبکه 5G باعث شود که قیمت ThinQ V50 بسیار بالاتر از قیمت پرچمداران قبلی ال جی شود.

سخن پایانی:

LG ThinQ V50 در نگاه اول نسخه بهبودیافته گوشی  LG V40 به نظر می رسد اما پرچمدار جدید ال جی در اصل تحولی در صنعت موبایل و گوشی های همراه است.  LG V50 را می توان یکی از بهترین گوشی های این روزهای بازار موبایل دانست و تنها ایراد گوشی صفحه نمایش اضافه ای است که همراه آن ارائه شده است. مشخصات کلیدی  LG V50 را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • چیپ ست اسنپ دراگون 855
  • رم 6 گیگابایتی
  • سه دوربین قدرتمند در پشت گوشی
  • پشتیبانی از شبکه 5G
  • ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی
  • صفحه نمایش 6.4 اینچی و OLED
  • باتری بسیار قدرتمند 4000 میلی آمپرساعتی

مطالب مرتبط