اخبار فناوری

معرفی iPad Air سال 2019

blank

iPad Air سال 2019 محصولی از شرکت اپل است که طرفداران این شرکت به خصوص، طرفداران iPad این شرکت را خوشحال می کند. این iPad با ویژگی های جدید به بازار عرضه شده است که در ادامه ی مقاله می خواهیم به صورت مختصر به آن ها بپردازیم.

در مدل قدیمی 10.5 اینچی iPad، قیمت آن 650 دلار بود ولی مدل 11 اینچی آن قیمت این دستگاه به 800 دلار افزایش پیدا کرد و برای مدل های 12.9 اینچی iPad قیمت بین 800 تا 1000 دلار است. همانطوری که شما می دانید اختلاف قیمت بسیار زیادی بین تبلت های iPad وجود دارد که قیمت آن ها از 330 دلار تا 1000 دلار است. اپل احساس کرد این اختلاف قیمت را می تواند با مدل هایی بین این قیمت بپوشاند که ویژگی های خوب و مورد نیاز اکثر افراد جامعه را پوشش دهد. بنابراین iPad Air با قیمت 500 دلار را عرضه کرد که ویژگی های نسبتا خوبی دارد. در ادامه به شرح آن می پردازیم.

iPad Air ویژگی های خوبی دارد ولی خب مسلما به iPad Pro نمی رسد ولی اگر این ویژگی ها شما را راضی می کند، می توانید تقریبا به اندازه ی نصف قیمت یک iPad Pro بپردازید و یک iPad خوب را در دست داشته باشید. شما در مقایسه با iPad 9.7 اینچی برای داشتن iPad Air باید 170 دلار بیشتر بپردازید اما با توجه به ویژگی هایی که در اختیار دارید به نظر ما ارزش لازم را داراست.

اولین ویژگی ای که به چشم می آید، تفاوت اندازه ی آن است. این اندازه کمی بزرگتر شده، به اندازه 0.4 اینچ در طول و عرض و ظاهر آن کمی تغییر کرده است. همچنین صفحه نمایش آن به اندازه ی 10.5 اینچ رسیده است. عرض دستگاه نیز 1.4 میلی متر نازک تر شده است. همچنین دستگاه سبک تر شده و سبک تر به نظر می آید. پس شما یک iPad که سبک تر و نازک تر هست و کمی هم صفحه ی آن بزرگ تر است را با خرید iPad Air در اختیار خواهید داشت.

مزیت دیگر آن داشتن جک هندزفری 3.5 میلی متری است که در مدل iPad Pro جدید آن را نداریم و به نظر ما یکی از ضعف های iPad Pro  است. اگر می خواهید راجع به آن بیشتر بدانید مقاله از iPad Pro جدید اپل چه می دانید را مطالعه کنید.

شما از USB Type C هم در این نسخه استفاده نمی کنید که به نظر ما می تواند هم خوب و هم بد باشد. ولی یکی از مزیت های آن این است که بالاخره نوع قبلی بیشتر رایج است و بیشتر در دسترس است.

iPad Air جدید دارای پردازنده ی A12 است. 3 گیگ رم داخل آن است و همچنین 64 گیگ حافظه ی داخلی دارد. اگر شما به حافظه ی داخلی بیشتری نیاز دارید مثلا با پرداخت 150 دلار می توانید 256 گیگ حجم داخلی داشته باشید. ولی در مدل قبلی iPad شما با پردازنده ی A10 مواجه بودید که 2 گیگ رم داشتید و حافظه ی داخلی شما 32 گیگ بود، همچنین برای داشتن حافظه ی داخلی به اندازه ی 128 گیگ باید 100 دلار بیشتر پرداخت می کردید.

پس از بررسی های تخصصی iPad Air جدید نشان داد که CPU آن و همچنین گرافیک آن دارای عملکردی 75 تا 100 درصدی بهتر از مدل قبلی است. این مشخص می کند که شما می توانید بازی ها را بهتر اجرا کنید و کارها و ادیت های ویدیویی را خیلی بهتر از نسخه های قبل داشته باشید، همچنین کار های روز مره مثل ایمیل زدن و چرخیدن در اینترنت را مانند همه ی دستگاه های اپل به خوبی انجام دهید.

مقایسه ipad ها

مقایسه ipad ها

ویژگی خیلی خوب iPad Air جدیدمان می توانیم بگوییم که باتری آن است که نسبت به تمام تبلت هایی که تا کنون اپل به بازار عرضه کرده است مدت زمان بیشتری در خودش شارژ نگه می دارد، که این مقدار 8 ساعت و 20 دقیقه است و به نسبت مدل قبلی iPad که 6 ساعت و 8 دقیقه شارژ نگه می داشت، 35 درصد بیشتر شارژ نگه می دارد.

مقایسه باتری ipad ها

مقایسه باتری ipad ها

بنابراین تا اینجا شما هم با ما موافق هستید که ارزش را دارد که 170 دلار بیشتر بپردازید ولی در عوض ویژگی های خیلی خوبی نسبت به iPad معمولی را در اختیار داشته باشید.

از جهت تصویر iPad می توانیم بگوییم که ProMotion display در اینجا نداریم و شاید کیفیت نمایش ما کمی ضعیف تر از iPad Pro باشد ولی خب ما داریم 500 دلار کمتر هزینه می کنیم.

قسمت خوب iPad Air پشتیبانی از قلم هوشمند اپل است و این قلم به صورت بی سیم بسیار عالی با تبلت ما کار می کند و همچنین باعث می شود که ما بتوانیم طراحی های شگفت انگیزی را با این قلم انجام دهیم که عملکرد آن بسیار عالی بود.

معرفی iPad Air سال 2019

معرفی iPad Air سال 2019

راجع به پردازنده ی آن هم می توانیم بار دیگر بگوییم که پردازنده ی آن 4 هسته پرسرعت دارد. همچنین GPU آن یعنی پردازنده ی گرافیکی آن 7 هسته ی پرقدرت را داراست و این نشان دهنده ی کیفیت بالای تبلت است.

ولی خب ما در اینجا متاسفانه Face ID را نداریم و همچنین 4 اسپیکر استریو را ندارد و می توانیم بگوییم اینها از ضعف های این تبلت است.

می توانیم بگوییم شما با تقریبا نصف هزینه ی یک iPad Pro می توانید ویژگی های خوبی را داشته باشید و اینکه به نسبت iPad معمولی هم هزینه ی زیادی را نپرداخته باشید. ما می توانیم بگوییم iPad Air دقیقا آن iPadای هست که اکثر مردم از آن استفاده خواهند کرد و جوابگوی تمام کارهایی که می خواهند انجام بدهند هست. iPad Pro شاید مختص خریداران خاص شرکت اپل باشد و فروشش کمتر از iPad Air باشد.

برای کسب اطلاع از قیمت روز خرید تبلت می توانید به وب سایت رسمی فروش گوشی و تبلت کوک موبایل مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا کارشناسان واحد فروش شما را راهنمایی و قیمت روز دستگاه مورد نظرتان را به شما اعلام کنند.

مطالب مرتبط