تعمیرات اپل

مشکلات رایج آیفون XS و XS Max و حل آنها

blank

آیفون ایکس (iPhone XS) و آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) در حال حاضر قدرتمندترین جدیدترین و بهترین آیفون های شرکت اپل هستند، اما با این حال این دو گوشی هم مشکلات خاص خودشان را دارند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی مشکلات رایج آیفون XS و XS Max و حل آنها را شرح دهیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

گوشی های موبایل  هرچقدر هم زیبا، قدرتمند و گران قیمت باشند باز هم مشکلاتی خواهند داشت چون در هر صورت یک گجت الکترونیکی هستند و بروز مشکل در گجت های الکترونیکی امری معقولانه و قابل انتظار است. دو گوشی آیفون XS و آیفون XS Max اپل هم از این مسئله مستثنا نیستند و برخلاف تصور خیلی از افراد، آن ها هم مشکلاتی را برای کاربرانشان به وجود می‌آورند. اما این مشکلات کدامند و چگونه قادر به رفع آن ها خواهیم بود؟ در ادامه این مقاله به معرفی مشکلات رایج آیفون XS و XS Max می‌پردازیم و نحوه رفع یا مقابله با آن ها می‌پردازیم. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

مشکل خط سبز رنگ روی ال سی دی آیفون XS و XS Max اپل

مشکلات رایج آیفون XS و XS Max

 

شرح مشکل: یکی از مشکلات عجیبی که در آیفون XS و XS Max زیاد شاهد آن هستیم، مسئله نمایان شدن یک خط سبز رنگ بر روی ال سی دی دستگاه است. این خط عموما به صورت عمودی در گوشه سمت چپ صفحه نمایش آیفون های مذکور نمایان می‌شود و دلیل به وجود آمدن آن مشکلی خاص است که در پیکسل های صفحه نمایش دستگاه ایجاد می‌شود. اما چطور این مشکل را برطرف کنیم؟

راه حل: شرکت اپل عنوان کرده که تمام آیفون های XS و XS Max که از این مشکل برخوردار شوند را به صورت رایگان و تحت گارانتی تعویض می‌کند! البته با توجه به اینکه اپل در ایران نمایندگی رسمی ندارد، طبیعتا امکان بهره‌مندی از ضوابط عنوان شده اپل هم وجود نخواهد داشت. اگر گوشی خود را با ضمانت خریداری کرده‌اید و با مشکل مذکور رو به رو هستید، توصیه می‌کنیم از ضمانت آن استفاده به عمل آورید و حداقل صفحه نمایش آیفون XS یا XS Max خود را رایگان تعویض کنید. اگر گوشی را با ضمانت خریداری نکرده باشید، مطمئنا باید شخصا هزینه تعویض ال سی دی را پرداخت کنید.

آنتن دهی ضعیف سیم کارت و وای فای در آیفون XS و XS Max

مشکلات رایج آیفون XS و XS Max

 

شرح مشکل: یکی دیگر از مشکلات رایج آیفون XS و XS Max مربوط به آنتن دهی ضعیف سیم کارت و وای فای می‌شود. خیلی از کاربران این دو گوشی مدعی هستند که آیفون های جدیدشان در مقایسه با آیفون های قبلی و در موقعیت های مشابه آنتن دهی ضعیف تری دارند. برخی از کاربران گفته‌اند که آنتن سیم کارت آیفون XS و XS Max آن ها دائما از دسترس خارج می‌شود و گوشی پیغام No Service را ارائه می‌کند. مشکل قطع و وصل شدن اینترنت وای فای هم از دیگر گزارشاتی است که کاربران آیفون XS و XS Max زیاد ارائه کرده‌اند. اما چطور باید این مشکل را برطرف ساخت؟

راه حل: ظاهرا مشکلات آنتن دهی و وای فای آیفون های XS و XS Max مربوط به باگ نرم افزاری بوده‌اند که در سیستم عامل iOS 12 وجود داشت. اگرچه در این بین خیلی از افراد و کارشناسان عقیده دارند که مودم برند اینتلی که اپل در آیفون های مذکور استفاده کرده منجر به بروز این مشکلات می‌شود و بهتر بود که اپل در آیفون XS و XS Max مودم اینتل را جایگزین مودم های شرکت کوالکام نمی‌کرد! در هر صورت اپل با انتشار آپدیت iOS 12.0.1 مشکلات آنتن دهی و وای فای دو گوشی آیفون XS و XS Max را برطرف کرد. پس برای رفع مشکل آنتن دهی سیم کارت و وای فای آیفون XS و XS Max خود سیستم عامل آن را آپدیت کنید.

مشکل XS و XS Max شارژ نشدن گوشی

مشکلات رایج آیفون XS و XS Max

 

شرح مشکل: یکی دیگر از مشکلات عجیبی که خیلی از کاربران آیفون XS و XS Max اپل در مورد آن صحبت کرده‌اند مربوط به مشکل شارژ نشدن گوشی می‌شود. این کاربران مدعی هستند که وقتی شارژر را به گوشی متصل می‌کنند، گوشی آن ها شارژ نمی‌شود و آن ها مجبور هستند تا شارژر را از گوشی جدا کرده، صفحه نمایش گوشی را روشن کنند و سپس شارژر را مجددا به آن وصل نمایند! بنا به ادعای این کاربران، آیفون XS و XS Max آن ها فقط در این حالت شارژ می‌شود! اما منشا این مشکل کجاست و چطور باید آن را رفع کنیم؟
البته ناکفته نماند که حتما از سلامت کابل شارژ خود مطمئن شود و در صورتیکه کابل شما دچار قطعی می باشد، حتما اقدام به خرید کابل شارژ اصلی آیفون نمایید.

راه حل: ظاهر مشکل شارژ نشدن درست آیفون XS و XS Max هم ناشی از یک باگ نرم افزاری بوده که در iOS 12 شاهد آن بودیم. اپل با انتشار آپدیت های جدید سیستم عامل iOS باگ های مربوط به شارژ نشدن آیفون XS و XS Max را برطرف کرده است. بنابراین برای رفع این مشکل هم باید سیستم عامل گوشی خود را به جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS آپدیت کنید.

مشکل غیرفعالسازی حالت زیباسازی چهره دوربین سلفی آیفون XS و XS Max

blank

 

 شرح مشکل: عکسبرداری با دوربین آیفون های XS و XS Max بسیار لذت بخش است و دوربین این دو گوشی بدون تردید از بهترین دوربین های فعلی بکار رفته در گوشی های موبایل هستند. اما در برخی شرایط ممکن است به دلیل ارتقاء عملکرد دوربین کمی از واقعیت به دور شویم! قابلیت هایی مثل فیس بیوتی (Face Beauty) که منجر به زیباسازی افراطی چهره کاربر در عکس ها می‌شوند، یکی از ویژگی هایی هستند که طبیعی به نظر رسیدن عکس را زیر سوال می‌برند. اپل در دوربین سلفی آیفون XS و XS Max از الگوریتم هوشمندی استفاده کرده که به موجب آن به طور خودکار چهره کاربر در حین ضبط عکس های سلفی زیباتر به نظر خواهد رسید، اما مشکل اینجاست که در منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین هیچ گزینه‌ای برای غیر فعالسازی این الگوریتم وجود ندارد! خیلی از کاربران در مورد این مسئله از اپل گلایه کرده‌اند اما راه حل رفع این مشکل چیست؟

راه حل: اپل اشاره کرده که قابلیت زیباسازی خودکار چهره در آیفون XS و XS Max با نام Smart HDR شناخته می‌شود و خوشبختانه قابل غیر فعالسازی هم هست. بدین منظور کاربران باید به بخش Settings و سپس Camera مراجعه کنند و گزینه Smart HDR را غیر فعال نمایند. بدین ترتیب روتوش یا زیباسازی خودکار عکس ها در آیفون XS و XS Max متوف می‌شود.

مشکل اتصال بلوتوث گوشی آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس

مشکلات رایج آیفون XS و XS Max

 

شرح مشکل: برخی از کاربران آیفون XS و XS Max اپل مدعی هستند که اتصال بلوتوث گوشی آن ها مشکل دارد و دائما دچار قطع و وصلی می‌شود. اغلب کاربرانی که وجود این مشکل را گزارش کرده‌اند افرادی بودند که قصد داشتند آیفون خود را از طریق بلوتوث با سیستم های سرگرمی خودرو همگام سازی نمایند.

راه حل: تقریبا 99 درصد کاربرانی که با مشکل اتصال بلوتوث در آیفون XS و XS Max رو به رو شده بودند با آپدیت هایی که اپل برای سیستم عامل iOS منتشر کرد مشکلشان برطرف شد. بنابراین سعی کنید سیستم عامل iOS آیفون خود را به جدیدترین نسخه آپدیت نمایید تا مشکل اتصال بلوتوث آیفونتان برطرف شود.

موارد فوق مشکلات رایج آیفون XS و XS Max اپل هستند که هر یک شامل راه حل خاصی می‌شوند. اگر احساس می‌کنید با هر یک از مشکلات نام برده شده مواجه هستید و با راه حل های ذکر شده هم قادر به رفع مشکلات مذکور نبودید، می‌توانید به صورت حضوری یا تلفنی از کارشناسان کوک موبایل در مرکز تعمیرات تخصصی اپل راهنمایی بخواهید. به منظور برقراری ارتباط با کارشناسان کوک موبایل و کسب راهنمایی بیشتر می‌توانید با شماره های ۰۲۱۶۶۷۰۵۱۶۸، ۰۲۱۶۶۷۶۱۹۶۹، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۸۶ یا ۰۲۱۶۶۷۵۷۵۷۹ تماس حاصل کنید.

مطالب مرتبط