اخبار فناوری

T-Mobile در مقایسه با Verizon و AT&T، در مورد 5G، مسئولیت پذیرتر هستند

T-Mobile در مقایسه با Verizon و AT&T، در مورد 5G، مسئولیت پذیرتر هستند

مدیر ارشد فناوری T-Mobilr، “نویل ری” چند روز پیش در یک پست وبلاگ نوشت که وقتی نوبت به 5G می رسد، T-Mobile “بالغ تر و مسئولیت پذیر تر” خواهد بود. ری می گوید که بر خلاف Verizon و AT&T، وقتی نوبت به ارائه ی اتصال وایرلس نسل آینده می شود، T-Mobile به دنبال مبالغه گویی در مورد جایگاه خود نیست. او اشاره می کند که هر دوی این اپراتورها در سرویس های 5G خود چیزی که او “محدودیت های شدید” می نامد، دارند.

ری ادعا می کند که شبکه ی ارتباطی Verizon mmWave 5G، شبکه ی ارتباطی نسل آینده ی خود را برای تمام آمریکایی ها فراهم نخواهد کرد، با اشاره به اینکه آن هایی که در مناطق روستایی این کشور زندگی می کنند تنها با استفاده از این موج، هرگز از سرویس های 5G بهره مند نخواهند شد. با راه اندازی در Minneapolis و Chicago، تنها دستگاهی که در حال حاضر با شبکه ی ارتباطی Verizon 5G سازگاری داشته باشد، Motorola Moto Z3 با یک ماد 5G Moto است. مدیر اجرایی تأکید می کند که سیگنال های mmWave از سایت های سلولی خیلی دور نمی شوند و به اجسام نفوذ نمی کنند. در نتیجه، او می گوید که پوشش Verizon 5G “خیلی نقطه ای و غیر قابل اتکا” است و اغلب به 4G تنزل می کند. Verizon در نظر دارد که ۱۰ دلار در ماه بالا تر از قیمت های 4G خود، برای سرویس 5G دریافت کند. در نهایت، طبق گفته ی ری، هنوز سرویس Verizon 5G آماده نیست.

شرکت AT&T پس از افزودن ۷ شهر جدید به پوشش خود در اوایل این ماه 5G را با دعوت در ۱۹ فروشگاه عرضه کرده است. با این حال، AT&T در حال حاضر گوشی ای سازگار با 5G برای فروش ندارد، بنابراین آن هایی که از سرویس 5G این اپراتور استفاده می کنند، برای اتصال به شبکه ی ارتباطی نسل آینده از Netgear Nighthawk 5G mobile hotspot کمک می گیرند.

T-Mobile می گوید برای اینکه 5G به پتانسیل کامل خود در آمریکا برسد، باید اجازه داده شود تا با Sprint ادغام شود

ری می گوید برای اینکه 5G پتانسیل کامل خود را داشته باشد، باید در اختیار کل کشور قرار گیرد. به همین دلیل است که او می گوید در حالی که mmWave مهم است، T-Mobile تنها اپراتور بزرگی است که به لطف استفاده از باند های طیف خود، “پوشش وسیع و عمیق سرتاسر کشور” را ارائه می دهد. او می گوید که T-Mobile دارای mmWave است که به گسترش سیگنال های 5G در مناطق شهری و استادیوم ها و میادین شهری که در آن ها جمعیت انبوه گرد هم می آیند، کمک می کند. اما طیف فرکانس پایین T-Mobile که دور تر می رود و به ساختمان ها نفوذ می کند، به سیگنال 5G ارائه دهنده ی وایرلس اجازه می دهد که به کل کشور دسترسی داشته باشد. افزودن طیف فرکانس متوسط ۲.۵ گیگا هرتزی Sprint، “پوشش و ظرفیت” را به شبکه ی ارتباطی خواهد آورد. ری می گوید، ترکیب این دو شبکه “اصلی ترین دلیل در پشت ادغام پیشنهادی با Sprint است.

T-Mobile وقتی شبکه ی ارتباطی 5G خود را راه اندازی می کند، که زمان مناسب باشد و مشتریان آن به تکنولوژی مناسب دسترسی داشته باشند. ری می گوید که مشتریان آن ها هیچ مبلغی اضافه تر برای این سرویس نخواهند پرداخت، و به کسانی که نام نویسی می کنند گوشی Samsung Galaxy S10 5G عرضه خواهد شد. ترکیب طیف فرکانس پایین T-Mobile، امواج رادیویی فرکانس متوسط Sprint، و طیف T-Mobile mmWave، شبکه ی ارتباطی 5G وسیع و عمیق واقعا در سطح ملی تحویل خواهد داد. رویکردی که برای خدمت به همه ی آمریکایی ها از جمله مناطق روستایی مورد نیاز است.

5G سرعت انتقال اطلاعاتی تا ۱۰ برابر سریع تر از 4G LTE ارائه می دهد. از شرکت های نوآور انتظار می رود که از سرعت های بالا تر برای ایجاد مشاغل و خدمات جدیدی که نمی توانیم تصور برخی از آن ها را هم در حال حاضر بکنیم، استفاده کنند. برای مثال، اتصال 4G LTE به صنعت اشتراک گذاری مسیر اجازه ی متولد شدن را داد تا باعث ایجاد کمپانی های میلیارد دلاری Uber و Lyft بشود. نکته ی T-Mobile این است که بدون تأیید رگولاتوری برای ادغام با Sprint، سرویس 5G برای تمام آمریکایی ها در دسترس نخواهد بود. به علاوه، تمام فوایدی که سرعت های 5G به ارمغان می آورد تنها در آمریکا نخواهد بود.

مطالب مرتبط