ترفند اندروید

فلش دستگاههای Lenovo

blank

در این قسمت از آموزش نرم افزارهای تعمیرات قصد داریم تا در رابطه با فلش دستگاههای Lenovo این مقاله را خدمت شما دوستان ارائه کنیم. هدف از فلش کردن دستگاه ها این است که شما یک نسخه دیگر یا بالاتر از سیستم عامل دستگاه خود را روی گوشی نصب کنید. دلیل از این کار را نیز میتوان به دلیل کند شدن عملکرد گوشی یا تبلت و یا نصب آپدیت جدید روی گوشی و یا رو لوگو ماندن دستگاه را از جمله عوامل این امر دانست.

در کل گوشی و تبلت های Lenovo را میتوان بر اساس ساخت Cpu به دو دسته تقسیم کرد. MTK که مخفف کمپانی MediaTek میباشد و همچنین Qualcomm که دو شرکتی هستند که برای Lenovo به ساخت چیپست یا آی سی های CPU در طی این سالها انجام گرفته است. با توجه به شرایط ساخت هر کدام از این دو مدل به صورت مجزا قفل بوت لودر مخصوص به خود را دارند. که به توضیح آن میپردازیم. برای تشخیض سری ساخت cpu دستگاه خود میتوانید از طریق سرچ از سایتهای معتبر معرفی گوشی و تبلت های هوشمند مانند Gsmarena تشخیص دهید که دستگاه شما مربوط به کدام کمپانی است. دقت داشته باشید در صورت فلش کردن دستگاه خود کلیه اطلاعات شما از بین خواهد رفت و پیش از انجام کار حتماً از گوشی یا تبلت خود بکاپ تهیه بفرمایید.

فلش-دستگاههای-Lenovo

دستگاههای سری MTK:

برای فلش دستگاههای Lenovo  با سری ساخت چیپ MTK باید از نرم افزار SP flash tool استفاده کنید و در این مسئله با گوشی های هوآوی، یک نقطه مشترک دارند همانطور که قبلاً در این رابطه با فلش گوشی های هوآوی مطرح کردیم  کاملاً یکسان و مشترک است. اما همانطور که در فلش دستگاههای هوآوی گفته شد، شما باید دکمه ولووم پایین را نگه دارید و باطری و کابل را همزمان وصل کنید، ولی این امر در گوشی یا تبلت های Lenovo با دکمه ولووم بالا( کلید افزایش صدا) یا بدن نیاز به جایگذاری باتری صورت گیرد. برای مشاهده آموزش کار با SP flash tool اینجا کلیک کنید.

دستگاههای سری Qualcomm:

فلش دستگاههای Lenovo با سری ساخت چیپست Qualcomm از طریق نرم افزار Lenovo Downloader tool صورت میگیرد این برنامه را میتوانید از اینجا دانلود کنید.

ابتدا باید درایورهای مربوط به دستگاههای Lenovo را روی سیستم کامپیوتر خود نصب کنید. بعد از نصب میتوانید برنامه را باز کنید و با صفحه ای شبیه به تصویر زیر مواجه خواهید شد. از طریق قسمت مشخص شده در تصویر میتوانید به انتخاب فایل فریمور مورد نظر بپردازید. برای دستیابی به فریمور باید از طریق شماره مدل دستگاه که هم داخل درباره گوشی در قسمت تنظیمات و هم از طریق پشت گوشی میتوانید سرچ کنید و پس از دانلود در نرم افزار جایگذاری کنید.

فلش-دستگاههای-Lenovo2

و بعد از جایگذاری گزینه فلش را کلیک کنید و گوشی را متصل به کامپیوتر کنید، در این رابطه نیز باید با نگه داشتن دکمه ولووم بالا یا پایین و پس از آن وصل کردن کابل گوشی یا تبلت خود را به سیستم کامپیوتر متصل کنید. و پس از آن منتظر بمانید تا فرآیند فلش روند خود را طی کند در این حالت نیز باید گزینه usb debugging  را نیز فعال کنید. برای فعال کردن این حالت نیز شما باید در قسمت شماره  ساخت گوشی هفت مرتبه ضربه بزنید و گزینه Dveloper option  برای شما فعال میشود و میتوانید گزینه مشکل زدایی usb و یا usb debugging را فعال کنید. به این نکته توجه فرمایید که این امر قبل از انجام فرآیند فلش باید انجام شود.

فلش-دستگاههای-Lenovo5

همچنین شما میتوانید به صورت دستی نیز به فلش یا وایپ کردن گوشی خود بپردازید، برای این امر نیز باید به منوی ریکاوری مود بروید و در قسمت wipe data یا factory reset را انتخاب کنید. برای تشخیص بهتر میتوانید اینجا کلیک کنید. به عنوان نمونه فیلم ریست دستی lenovo tab 2 را خدمت شما ارائه میدهیم. در صورت عدم اطمینان از انجام این کار بهتر است به یک کارشناس مراجعه کنید و یا با تیم نرم افزار کوک موبایل تماس حاصل فرمایید.

 

مطالب مرتبط