ترفند آیفون

عیب یابی تمام کدهای خطای iTunes‌ مربوط به iPhone 6/6 plus

blank

کدهای خطای iTunes‌ بسیار متداول و رایج هستند و زمانی که شما می خواهید تلفن خود را Restore کنید رخ می دهند یا اینکه هنگامی که موبایل خود را به می خواهید روزرسانی کنید. تقریبا تمام تعمیرکاران موبایل آیفون در زمان تعمیر یک آیفون حداقل با یکی از این خطاها مواجه شده اند، معمولا یک تعمیر کار با تجربه می داندکه هرکدام از این خطاها به چه دلیلی رخ می دهد و دانستن تمام کدها باعث می شود که بتواند بهتر و دقیق تر مشکل آیفونی  را که در حال تعمیر آن است را برطرف کند.

در این مقاله ما می خواهیم راجع به iPhone 6/6 plus هایی که خطای iTunes‌ داشتند و ما این مشکلات را بر طرف کردیم صحبت کنیم، نتایج کارهای انجام شده را با شما به طور خلاصه به اشتراک می گذاریم.

قبل از اینکه به دنبال راه حل سخت افزاری برای برطرف کردن مشکل خطای iTunes‌ باشیم باید یک سری نکات را بررسی کنیم.

نکته ی شماره ی اول این است که iTunes را به آخرین نسخه بروزرسانی کنیم. نکته ی دوم این است که کامپیوتر نیز به آخرین نسخه سیستم عامل بروزرسانی شده باشد. کامپیوتر خود را یک بار Restart می کنیم و همچنین دستگاهی که در حال تعمیر آن هستیم را نیز یک بار Soft Reset می کنیم تا مطمئن شویم اشکال از نرم افزار نبوده باشد. کابل اتصال موبایل و کامپیوتر را جدا می کنیم و دوباره وصل می کنیم، سعی می کنیم دستگاه را به کمک کامپیوتر و نرم افزار دوباره بالا بیاوریم تا ببینیم آیا واقعا خطای iTunes‌ تکرار می شود یا خیر.

حالا اگر تمام این کارها را انجام دادیم و باز هم مشکل به همان صورت ادامه داشت، می توانید از این راهنمایی هایی که ما برای شما قرار دادیم استفاده کنید و ببینید با کدام خطا مواجه هستید و چگونه می توانید آن را برطرف کنید. به دلیل اینکه ممکن است کدهای خطا در هر نسخه ی موبایل iPhone متفاوت باشد، ما در اینجا فقط برای یک iPhone 6/6 plus صحبت می کنیم که با این دسته از خطاها مواجه شده ایم و توانستیم آن را برطرف کنیم.

شماره ی یک: error code 1

این خطا مربوط به کلاک سیگنال CPU یا PMU است که مقدار آن برابر با 19.2 مگاهرتز است. برای بر طرف کردن این خطا، ابتدا ولتاژهای خروجی PMCU و CPU را بررسی کنیم تا مطمئن شویم به درستی کار می کنند، اگر به درسستی کار می کردند حتما پدیده ی pseudo soldering را برای PMCU و CPU چک کنید و مطمئن شوید که دچار این پدیده نشده باشند. در نهایت با برطرف کردن این اشکال تلفن شما درست خواهد شد.

شماره ی دو: error code -1

این خطا مربوط به EPROM است. به سراغ EPROM بروید و ببینید آیا آسیب فیزیکی یا الکتریکی دیده است یا خیر. در صورتی که خطا به دلیل لحیم کاری نبود باید قطعه را تعویض کنید.

 

error code-1, error code 1

error code-1, error code 1

 

شماره ی سه: error code 56

این کد خطا مربوط به مدار NFC یا مدار دوربین عقب موبایل می شود. بررسی کنید تا ببینید آیا دوربین عقب سالم است یا خیر، آیا نقصی در عملکرد آن در هنگام کار تلفن همراه رخ داده است یا خیر. مدار مربوطه ی دوربین عقب می تواند منجر به این کد خطا شود که با تعویض آن این کد خطا برطرف خواهد شد ولی قبل از تعویض مدار دوربین عقب حتما به سراغ آی سی NFC بروید تا مطمئن شوید اشکال از این آی سی نیست.

شماره ی چهار: error code 4014 ,error code 4013

این کد خطا مربوط به CPU است. ولتاژ نغذیه CPU را چک کنید تا مطمئن شوید در مقدار درستی قرار دارد و هیچ نویزی روی آن نباشد. اگر ولتاژ تغذیه ی CPU درست بود تنها راه باقی مانده بررسی آسیب های pseudo soldering یا اینکه سوختگی CPU است که یا باید آن را تمیز کرده و مجددا سر جایش قرار دهیم یا اینکه کلا آن را تعویض کنم. اگر با خطای 4013 مواجه شدید می توانید برای برطرف کردن آن مقاله چگونه خطای ۴۰۱۳ را برطرف کنیم را مطالعه کنید.

 

error code 56, error code 4014, error code 4013

error code 56, error code 4014, error code 4013

 

شماره ی پنج: error code 56, error code 9, error code 14, error code 40, error code 2009, error code 4005

این کد خطاها مربوط به NAND flash می شود و برای برطرف کردن آن ها به نکات زیر توجه کنید.

ابتدا با بررسی کردن میزان مقاومت چیپ NAND ببینید که آیا اتصال کوتاه شده است یا خیر. چیپ NAND را از مدار خارج کنید و تست کنید در صورتی که این چیپ سوخته بود آن را با چیپ جدید جایگزین کنید.

شماره ی شش : error code 2005

این کد خطا مربوط به باتری و منبع تغذیه ی مدار می شود. ابتدا یک باتری جدید را جایگزین باتری قبلی کنید و بررسی کنید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. در صورتی که مشکل برطرف نشده بود مدار مربوط به اتصال باتری را بررسی کنید، می توانید مدار را تعویض کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

 

error code 2005, error code 56, error code9, error code 14, error code 40, error code 2009, error code 4005

error code 2005, error code 56, error code9, error code 14, error code 40, error code 2009, error code 4005

 

شماره ی هفت: error code 3194

این کد خطا مربوط به شبکه، کابل USB و اتصال کابل شارژ می باشد. ابتدا بررسی کنید که تلفن همراه شما به اینترنت متصل می شود یا خیر، اگر متصل می شود مشکل از شبکه نیست. به سراغ کابل USB بروید ببینید آیا تلفن همراه شما با کابل USB دیگری به درستی به کامپیوتر وصل می شود یا خیر. اگر مشکل از کابل شارژ نبود به سراغ پورت شارژر بروید، ببینید آیا پورت شارژر موجود روی تلفن شما دچار آسیب شده است یا خیر.

در این مقاله به صورت کاملا مختصر تمام کدهای خطای iTunes‌ که ممکن است شما با آن مواجه شوید و ما با آن ها مواجه شده ایم را برای شما بیان کردیم و به صورت خلاصه نحوه ی برطرف کردن مشکل را هم گفتیم.

مطالب مرتبط