ترفند سامسونگ, ترفند هوآوی

رفع مشکل روشن نشدن گوشی

blank

عناوین این مقاله

اگر از کاربران گوشی های هواوی، سامسونگ و سایر دستگاه های اندرویدی هستید و با مشکل روشن نشدن گوشی خود مواجه شده‌اید، تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره بپردازیم.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل روشن نشدن گوشی هواوی و سایر دستگاه های اندرویدی

روشن نشدن گوشی از مشکلات رایجی محسوب می‌شود که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود. چنین مشکلی بنا به دلایل مختلف نظیر عدم عملکرد صحیح سخت افزار و نرم افزار گوشی رخ می‌دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا دلایل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و سایر دستگاه های های اندرویدی را مورد بررسی قرار داده و به آموزش رفع این مشکل بپردازیم. با کوک موبایل همراه باشید.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی با شارژ کردن

در بسیاری از مواقع، گوشی و یا تبلت اندرویدی به دلیل نداشتن شارژ کافی روشن نمی‌شود. بنابراین در صورتی که شما هم با مشکل روشن نشدن گوشی خود مواجه شده‌اید و پیش از وجود آمدن چنین مشکلی، اختلالی در عملکرد گوشی خود مشاهده نکرده بودید، احتمالا مشکل به شارژ نداشتن دستگاه مربوط می‌شود.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی

 

بنابراین مطمئن شوید که باتری دستگاه شارژ کافی داشته باشد. همچنین عملکرد شارژر و پورت شارژ گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید. در برخی از موارد وجود گرد و غبار یا یک شی در پورت شارژر مانع از شارژ شدن گوشی خواهد شد. بنابراین حتما وضعیت شارژ گوشی را بررسی کنید تا اگر نیاز به تعمیر سوکت شارژ موبایل است، آن را برطرف نمایید. جهت بررسی عملکرد شارژر خود نیز می‌توانید آن روی یک دستگاه دیگر تست نمایید.

جدا سازی باتری گوشی

به طور قطع تاکنون با مشکل هنگ کردن صفحه نمایش گوشی خود مواجه شده‌اید. هنگامی که گوشی هنگ می‌کند، صفحه نمایش و دکمه های گوشی از کار می‌افتند. حال ممکن است چنین اتفاقی در حین روشن شدن گوشی نیز رخ دهد. بنابراین اگر با مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم باتری را از دستگاه اندرویدی خود خارج کرده و پس از گذشت چند ثانیه مجددا باتری را درون دستگاه قرار دهید. در صورتی که از یک دستگاه با باتری جدا نشدنی استفاده می‌کنید، می‌توانید دکمه پاور را به مدت چندین ثانیه فشار داده و نگه دارید. مدت زمان نگه داشتن دکمه پاور بسته به مدل گوشی متفاوت بوده و می‌تواند بین 10 الی 30 ثانیه باشد.

بررسی عملکرد باتری دستگاه اندرویدی

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره می‌تواند مربوط به عدم عملکرد صحیح باتری دستگاه شود. در صورتی که تجهیزات شارژ دستگاه اندرویدی شما مشکلی ندارد و با استفاده از روش جدا کردن باتری از گوشی مشکلتان رفع نشد، پیشنهاد می‌کنیم تا عملکرد باتری دستگاه خود را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که مطلع هستید عمر باتری دستگاه های اندرویدی به مرور و پس از چندین سال استفاده به اتمام می‌رسد و باید اقدام به خرید باتری گوشی موبایل نمایید. همچنین ضربه دیدن دستگاه، قرار گرفتن در معرض دمای بالا و ریخته شدن مایعات روی گوشی به باتری آسیب وارد می‌کند.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره

 

به منظور بررسی عملکرد باتری دستگاه، آن را به شارژ بزنید. روشن شدن گوشی پس از اتصال به شارژر بدین معنا خواهد بود که باتری دستگاه مشکلی ندارد. در برخی از موارد هنگامی که گوشی شارژ کافی برای نمایش صفحه را ندارد، یک چراغ قرمز رنگ برایتان نمایان می‌شود که به معنای شارژ شدن دستگاه است. در صورت عدم مشاهده آیکون شارژ شدن باتری می‌توان این گونه نتیجه گرفت که باتری دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد.

روشن نشدن صفحه نمایش

از دیگر دلایل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره می‌توان به خرابی صفحه نمایش دستگاه اشاره کرد. در چنین شرایطی ممکن است صفحه نمایش به درستی عمل نکند و شما به اشتباه تصور کنید که گوشی روشن نمی‌شود. جهت بررسی این موضوع دکمه پاور دستگاه اندرویدی خود را برای مدت زمان 30 ثانیه نگه دارید. سپس با استفاده از یک گوشی دیگر با شماره خود تماس برقرار کنید. زنگ خوردن گوشی و برقراری تماس بدین معنا خواهد بود که صفحه نمایش گوشی مشکل دارد که در این حالت با مراجعه به مرکز تعمیرات موبایل می توانید مشکل نمایشگر گوشی خود را برطرف نمایید.

رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره

 

استفاده از کامپیوتر جهت رفع مشکل روشن نشدن گوشی

در صورتی که با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق، مشکل روشن نشدن گوشی شما برطرف نشد، پیشنهاد می‌کنیم از کامپیوتر جهت رفع این مشکل استفاده نمایید. بدین منظور مراحلی را که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، طی کنید:

  • ابتدا دستگاه اندرویدی خود را از طریق کابل به یک کامپیوتر متصل کنید.
  • گوشی خود را برای مدت زمان 15 دقیقه در این حالت شارژ کنید.
  • کابل را از گوشی جدا کنید.
  • 10 ثانیه صبر کرده سپس مجددا کابل را به گوشی متصل نمایید.
  • گوشی خود را برای مدت زمان 30 دقیقه در این حالت شارژ کنید.
  • دکمه پاور گوشی را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  • گزینه Restart را انتخاب کنید.
  • در صورت عدم مشاهده گزینه Restart، کلید پاور گوشی خود را برای مدت زمان 30 ثانیه نگه دارید.

فکتوری ریست دستگاه اندرویدی

مشکل بوت نشدن دستگاه اندرویدی به دلایل مختلفی از جمله آپدیت و نصب کاستوم رام رخ می‌دهد. در صورت مواجه با چنین مشکلی، می‌توانید با فکتوری ریست دستگاه آن را رفع کنید. در نظر داشته باشید که با انجام چنین عملی تمامی اطلاعات گوشی شما حذف خواهند شد. به همین منظور تهیه بکاپ از اطلاعات دستگاه در باز‌ه‌های زمانی منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است. به منظور آشنایی با روش‌های بکاپ گرفتن می‌توانید به مطالعه مقاله “آموزش بکاپ گرفتن از گوشی های اندرویدی” بپردازید. حال در ابتدا به منظور فکتوری ریست دستگاه اندرویدی نیاز است تا آن را در حالت ریکاوری قرار دهید. بدین منظور مراحل زیر را طی کنید:

  • دکمه های پاور و کم کردن صدا را به صورت همزمان فشار داده و تا زمان مشاهده لوگو اندروید نگه دارید.
  • از دکمه های تنظیم صدا جهت مراجعه به بخش Recovery Mode استفاده کنید.
  • با استفاده از دکمه های تنظیم صدا گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کرده سپس کلید پاور را فشار دهید.
  • در نهایت پس از انتخاب گزینه Yes—Erase all Data دکمه پاور را فشار دهید.

 

رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره

 

پس از انجام مراحل ذکر شده در فوق، فرایند فکتوری ریست دستگاه اندرویدی آغاز خواهد شد و  تکمیل این فرایند چندین دقیقه طول می‌کشد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره پرداختیم. اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما روشن نمی‌شود، می‌توانید با استفاده از این روش‌ها نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. در صورت عدم رفع مشکل، پیشنهاد می‌کنیم به یک تعمیرکار موبایل مراجعه کنید.

سوالات متداول- رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره

1- چگونه مشکل گوشی موبایلم که روشن نمی شود را رفع کنم؟

در صورتی که گوشی اندروید شما بر اثر ضربه و یا سقوط از ارتفاع دچار شکستگی شده و روشن نمی شود مراحل زیر انجام دهید:
1- گوشی خود را به مدت 15 دقیقه شارژ کنید.
2- در صورت امکان، باتری آن را بردارید.
3- تنظیمات دستگاه خود را به حالت کارخانه برگردانید (فکتوری ریست)
4- نرم افزار معیوب را تعویض کنید.
5- اگر دکمه پاور معیوب شده است آن را تعویض کنید.

2- چگونه مشکل گوشی اندرویدم که روشن نمی شود را بر طرف کنم؟

گوشی خود را به پریز برق متصل کنید، همزمان دکمه های کاهش حجم صدا و دکمه پاور را فشار داده به مدت 20 ثانیه نگه دارید. سپس از روی صفحه نمایش روی گزینه Restart ضربه بزنید.

3- چگونه گوشی موبایلم که دکمه پاور آن معیوب شده است را روشن کنم؟

در صورتی که دکمه پاور گوشی موبایل تان خراب شده است و می خواهید گوشی را روشن کنید به صورت زیر عمل کنید:
1- دستگاه موبایل خود را به شارژر و پریز برق متصل کنید.
2- سعی کنید گوشی موبایل خود را از طریق کابل شارژ به کامپیوتر و یا لب تاپ وصل کنید.
3- اگر حالت USB debugging روی گوشی شما فعال است، دستگاه خود را از طریق فرمان ADB commands ریستارت کنید.

4- چگونه یک گوشی خاموش و به اصلاح مرده را زنده کنم؟

برای احیا کردن یک گوشی که مدتی است خاموش است مراحل زیر را انجام دهید:
1- گوشی را به کابل شارژ و سپس به پریز برق متصل کنید. کمی بعد دکمه پاور را فشار دهید.
2- باتری را بیرون بیاورید. اگر گوشی شما روشن نماند، به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است.
3- اگر این طور است هیچ شانسی ندارید و باید به یک مرکز تعمیر موبایل مجاز مراجعه کنید.

5- چرا گوشی من اصلاً روشن نمی شود؟

اگر باتری گوشی موبایل اندروید شما تقریباً از کار افتاده باشد، اغلب وقتی که گوشی را روشن می کنید، علامت «empty battery» یعنی خالی بودن باتری روی صفحه نمایش داده می شود. در صورتی که مشکل از باتری خراب باشد، گوشی را به صورت نرمال بوت کنید. اگر دوباره کار نکرد، سعی کنید دستگاه را با یک کابل و یا شارژر متفاوت امتحان کنید.

6- چرا گوشی موبایل من کار می کند اما صفحه نمایش روشن نیست؟

به احتمال زیاد مشکل از صحفه نمایش گوشی شماست، گاهاً ال سی دی گوشی بر اثر ضربه و یا سقوط از ارتفاع با مشکل قطعی برق و یا خرابی روبرو می شود، ال سی دی گوشی را چک کنید، ببینید کانکتور کابل صفحه نمایش را چک کنید و پین های آن را بررسی کنید معیوب نباشند. پس از رفع عیب، گوشی را خاموش کنید.

7- چرا گوشی موبایل سامسونگ من روشن نمی شوند؟

در صورتی که گوشی اندروید شما روشن نمی شود، اولین دلیل آن می تواند سیکل جریان برق باشد. در دستگاه های موبایل با باتری جداشدنی، براحتی باتری را بردارید، چند دقیقه منتظر بمانید و مجدداً آن را در جای خود قرار دهید. برای گوشی هایی که باتری آنها غیر قابل تعویض است، به مدت چند ثانیه، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید.

8- چگونه گوشی موبایل اندرویدم را فورس ریستارت کنم؟

همزمان دکمه های پاور و کاهش حجم صدا را فشار داده و به مدت 7 ثانیه نگه دارید.

9- باتری گوشی ام را تعویض کرده ام اما گوشی اندرویدم هنوز روشن نمی شود؟

یکی از دلایل روشن نشدن گوشی های اندروید می تواند مربوط به عملکرد باتری آن باشد، برخی اوقات باتری تعویض می شود اما ممکن است دستگاه موبایل شما عیب سخت افزاری داشته باشد، برای مثال ممکن است سوکت شارژ آن معیوب باشد و باتری به خوبی شارژ نشود. پیشنهاد می شود گوشی خود را به تعمیرکار مجاز موبایل نشان دهید.

10- آیا با هارد ریست مشکل روشن نشدن گوشی من بر طرف می شود؟

اکثر اوقات وقتی گوشی هنگ می کند و یا سرعت آن کند شده و در اجرای برنامه های تاخیر ایجاد می شود، با هارد ریست کردن گوشی های موبایل مشکل رفع می شود. مشکل روشن نشدن گوشی شما شاید به خاطر شارژ نداشتن باتری و یا عیوب سخت افزاری باشد.

مطالب مرتبط