تست و بررسی اپل

رفع ایراد دوربین آیفون 6

عمل نکردن دوربین آیفون 6

رفع ایراد دوربین پشت آیفون 6

دوربین عقب آیفون فعال نمی شود؟ آیا دوربین عقب را تعویض کرده اید و این بار هم عمل نمی کند؟ بسیار خوب، بهتر از رفع مشکل لاجیک بورد شروع کنیم. در اینجا تکنیک تعمیر لاجیک بورد در سطح بالا را به شما نشان می دهیم که قطعا شما را متعجب می کند.

بررسی تعمیر آیفون 6 که دوربین آن عمل نمی کند

روی آیکون «دوربین» ضربه بزنید و وارد حالت دوربین شوید، دوربین عقب فعال نمی شود. حالت آن را تغییر دهید و دوربین جلو را امتحان کنید.  جلو عادی کار می کند.

blank

ابتدا دوربین عقب را با یک دوربین جدید تعویض کنید. تلفن را باز کنید، باتری را بردارید و مونتاژ صفحه نمایش را جدا کنید. دوربین عقب را پایین بیاورید و با یک دوربین عقب جدید تعویض کنید.

blank

مونتاژ صفحه نمایش را سوار کرده و باتری را وصل کنید. سپس دکمه روشن و خاموش را فشار دهید و تست کنید. دوربین عقب هنوز کار نمی کند.

blank

مونتاژ صفحه نمایش را بردارید و دوربین عقب را پیاده کنید. ولتاژ منبع تغذیه آن را اندازه گیری کنید. اگر مقدار ولتاژ نرمال است ادامه دهید.

blank

سپس مقاومت بین کانکتور دوربین عقب و اتصال ارت را اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت پین 30 برابر با 303 است که غیر عادی است (مقدار مقاومت پین 30 باید 537 یا بیشتر باشد).

blank

پین 30 به عنوان سیگنال فعال کننده نور فلش عمل می کند. این همچنین از طریق FL2322 و C2300 به پین E3 آی سی U1602 نور فلش متصل شده است.

blank

لاجیک بورد را پایین بیاورید. سپس به نگهدارنده بورد PCB وصل کنید. با استفاده از هیتر بادی در دمای 320 درجه سانتیگراد، خازن C2300 را جدا کنید. سپس مقاومت بین پین 30 و اتصال ارت را اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت پین 30 برابر 300 است که غیر عادی است.

blank

می توان نتیجه گرفت که آی سی U1602 خراب شده است.

برای رفع مشکل شارژ نشدن آیفون 6 کلیک کنید.

با هیتر بادی در دمای 320 درجه سانتیگراد، صفحه محافظ پردازنده مرکزی را بردارید. می توانیم ببینیم که آی سی نور فلش درست در کنار پردازنده مرکزی است، برای محافظت از پردازنده مرکزی در برابر درجه حرارت بالا هنگام برداشتن آی سی، با استفاده از همان صفحه محافظ جدا شده، پردازنده مرکزی را بپوشانید.

blank

با استفاده از هیتر، باد گرم در دمای 320 درجه سانتیگراد را بدمید و با نوک چاقو، آی سی نور فلش را بلند کنید. سپس با نوک هویه، قلع روی پد اتصال را تمیز کنید. در آخر با استفاده از محلول تمیز کننده بورد، آن را تمیز کنید.

blank

هنگامی که لاجیک بورد به اندازه کافی خنک شد، مقاومت بین پین 30 و اتصال زمین را دوباره اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت پین 30 برابر 0 است که طبیعی است.

blank

مقداری خمیر فلاکس BGA را روی پد اتصال بمالید و آی سی نور فلش را در جای مناسب تراز کنید. به خاطر داشته باشید که پردازنده مرکزی باید با صفحه محافظ جدا شده، پوشانده شود. سپس آی سی نور فلش را با استفاده از هیتر در دمای 320 درجه لحیم کنید.

blank

پس از اتمام لحیم کاری ، 5 دقیقه صبر کنید تا لاجیک بورد خنک شود. سپس دوباره مقاومت بین پین 30 و اتصال ارت را اندازه گیری کنید. مقدار مقاومت پین 30 برابر 518 است که طبیعی است و همچنین نشان می دهد خطا پاک شده است.

blank

لاجیک بورد را مونتاژ کرده و باتری را وصل کنید. صفحه نمایش را جمع کنید و گوشی را روشن کنید. این بار دوربین عقب عمل می کند، و خطای آن برطرف شده است.

blank

برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر دور بین آیفون 6 ویدئوی زیر را تماشا کنید.

چگونه تعمیر دوربین آیفون 6 رفع شود که مشکل ندارد؟

آیا این راهنما مفید است؟ و همچنین می توانید راهنمای رفع اشکال شیشه ای S7 edge را روشن و آیفون 6 بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر دوربین آیفون 6 ، لطفاً به کانال YouTube REWA بروید.

مطالب مرتبط