ترفند آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

blank

اگر رمز عبور آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ خود را فراموش کرده اید و پیامی به شما نمایش داده می شود که فهوای آن غیرفعال شدن (Disable) شدن گوشی شما است، باید مراحل زیر را طی کنید تا مشکل برطرف شود. با کوک موبایل همراه باشید.

اگر در دستگاه با سیستم عامل iOS بیشتر از 6 بار پسورد و رمز عبور را اشتباه وارد کنید، دستگاه قفل شده و پیامی تحت عنوان “Your device is disabled” به شما نمایش داده می شود که در آن نوشته شده که دستگاه غیرفعال شده است.  برای حل این مشکل می بایست چند گام مهم را بردارید که در ادامه آنها را توضیح داده ایم.

گام اول: راهی پیدا کنید که حافظه ی دستگاه خود را پاک کنید.

هشدار: اگر تا زمان دیدن این پیام از داده های روی گوشی خود بکاپ نگرفته اید، باید بدانید که داده های روی دستگاه خود را از دست خواهید داد. اولین گام برای رد شدن از پیام “گوشی شما غیرفعال شده است” این است که تمامی تنظیمات و داده های گوشی خود را پاک کنید.  باید راهی را پیدا کنید که با استفاده از آن بتوانید رمز عبور دستگاه خود را از بین ببرید. اگر دستگاه شما با آیتیونز همگام و سینک است می توانید با استفاده از آیتیونزنسبت به پاک کردن داده های گوشی موبایل خود اقدام کنید و اگر دستگاه خود را با آیتیونز سینک نکرده اید، می توانید با استفاده از Recovery Mode دستگاه را پاک کنید. در ادامه هر دو روش توضیح داده شده است.

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

پاک کردن داده های دستگاه با استفاده از آیتیونز

اگر دستگاه iOS شما که اکنون غیرفعال شده است با آیتیونز سینک است، می توانید دستگاه را ریستور کنید. با این کار تمامی داده های روی دستگاه و البته پسوردی که روی گوشی گذاشته بودید، حذف خواهند شد. برای این منظور گام های زیر را طی کنید:

  • گام اول: دستگاه iOS را به کامپیوتری که با آن سینک است متصل کنید(منظور از کامیپوتری که با آن سینک است کامپیوتری است که برنامه آیتیونز همگام با دستگاه روی آن نصب شده است.)
  • گام دوم: آیتیونز را باز کنید. اگر از شما رمز عبوری خواسته شد، سعی کنید از کامپیوتر دیگری که با دستگاهتان سینک است و یا از روش Recovery Mode استفاده کنید.
  • گام سوم: کمی صبر کنید تا آیتیونز با دستگاه شما سینک شده و از آن بکاپ بگیرد. اگر این فرآیند آغاز نشد، می توانید مقاله ی “بکاپ از دستگاه های iOS” را مطالعه نمایید.
  • گام چهارم: پس از همگامی و تهیه ی بکاپ از داده های دستگاه، بر روی گزینه ی [ Name Dastgahe Shoma] Restore کلیک کنید.
راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

  • گام پنجم: زمانی که حین ریستور کردن گوشی به صفحه ی تنظیمات رسیدید و از شما سوال شد که با استفاده از کدام روش قصد ریستور کردن گوشی خود را دارید روی Restore from iTunes backup کلیک کنید.
  • گام ششم: دستگاه خود را روی آیتیونز انتخاب کنید. به دیتا و سایز هر بکاپ نگاه کنید و نسخه ای را انتخاب کنید که جدیدتر و مرتبط تر با دستگاه شما باشد.

نکته طلایی: یکی از موثرترین روش های بازیابی آیفون Disable شده این است که گوشی را به کامپوتری که قبلاً با آیفون سینک شده است، متصل کنید تا برنامه آیتیونز از شما رمز عبور بخواهد. پس از وارد کردن رمز عبور در برنامه آیتیونز، گوشی از حالت Disabe خارج می شود.

پاک کردن داده های دستگاه با استفاده از Recovery Mode

اگر هیچ گاه تا قبل از این دستگاه خود را با آیتیونز سینک نکرده اید، باید با استفاده از ریکاوری مد، داده ها و تنظیمات دستگاه را پاک کنید. با این کار تمامی رمزهای دستگاه از جمله رمز عبور اولیه آن هم پاک خواهد شد. برای این منظور گام های زیر را طی کنید.

  • گام اول: دستگاه iOS خود را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه ی iTunes را روی دسکتاپ خود باز کنید. اگر خودتان کامپیوتر ندارید از دوستانتان قرض بگیرید تا بتوانید با استفاده از این روش رمز عبور دستگاه را بردارید.
  • گام دوم: زمانی که دستگاه به کامپیوتر متصل شد و توسط کامپیوتر شناسایی شد، دستگاه را با استفاده از روش زیر ری استارت کنید.

بر روی آیفون های X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس: دکمه ی ولوم آپ (بلند کردن صدای گوشی) را یکبار فشرده و آن را به سرعت رها کنید. پس از آن دکمه  ی ولوم پایین را یک بار فشرده و آن را به سرعت رها کنید. حال دکمه ی اسلاید(دکمه ای که سمت راست گوشی واقع شده است) را فشرده و آن را نگه دارید تا زمانی که صفحه ی ریکاوری مد روی گوشی نمایش داده شود.

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

بر روی گوشی های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس:  دکمه ی ولوم پایین و دکمه ی اسلاید را که در سمت راست گوشی واقع شده است همزمان با هم فشرده و نگه دارید. تا زمانی که تصویر ریکاوری مد را روی صفحه نمایش گوشی ببینید، به فشردن دکمه ها ادامه دهید.

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

بر روی گوشی های آیفون 6s، آیفون های قدیمی تر و آیپد و آیپاد تاچ:  دکمه ی هوم را فشرده و نگه دارید و به صورت همزمان دکمه ی بالا و یا کنار گوشی را نگه دارید. دکمه ها را تا زمانی که صفحه ی ریکاوری مد روی گوشی ظاهر شود فشار دهید.

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

  • گام سوم: زمانی که گزینه ی ریستور و یا آپدیت را روی دسکتاپ مشاهده کردید، بر روی گزینه ی Restore کلیک کنید. پس از این، آیتیونز شروع به دانلود کردن فریم ور گوشی شما خواهد کرد. این فرآیند حداقل یک ربع ساعت زمان خواهد برد و گوشی از حالت ریکاوری مد خارج شده و مجبور خواهید بود گام دوم و سوم را باز تکرار کنید. برای آموزش کامل ریستور آیفون، پست “ریستور آیفون” را مطالعه فرمایید.
راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

راه حل فراموشی رمز عبور آیفون

  • گام چهارم: صبر کنید تا فرآیند تمام شود. پس از این مرحله رمز عبور گوشی حذف شده است و می توانید تنظیمات اولیه گوشی را انجام دهید و بار دیگر از آن استفاده کنید.

 نکته: برای ریستور کردن آیفون، می توانید ابتدا فایل psw آن را از سایت های معتبر فریم ورهای iOS دانلود کرده و سپس فرآیند ریستور را با استفاده از بارگذاری این فایل ها به انجام برسانید. برای این منظور پس از کلیک کردن روی گزینه ی Restore چنانچه کامیپوترتان مک بوک است دو کلید Alt+Shift و اگر کامپیوتر سیستم عامل ویندوز دارد دو کلید Ctrl+Shift را بفشارید تا آدرس فایل psw را وارد کنید.

مطالب مرتبط