ترفند شبکه های اجتماعی

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

blank

اینستاگرام را می‌توان به جرات یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تصاویر و یا ویدئو دانست؛ ضمن اینکه با اضافه شدن امکانات فوق العاده‌ای همچون درج استوری و یا انتشار ویدیوهای لایو اینستاگرام به یکی از بهترین ابزارهای محبوب و شبکه‌های اجتماعی دنیا تبدیل شده است. ویدیوهای لایو اینستاگرام یکی از بخش‌های بسیار پرطرفدار اپلیکیشن اینستاگرام است که توانست در مدت کوتاهی پس از انتشار آن محبوبیت فوق العاده‌ای در بین کاربران به دست بیاورد.

اگر اینستاگرام شما آپدیت باشد شما نیز قطعاً این امکان را بر روی گوشی خود خواهید داشت. استفاده از این قابلیت بسیار آسان است اما نکات ریزی وجود دارد که به یکی از آن نکات در این مقاله خواهیم پرداخت. آموزش ذخیره کردن ویدیوهای لایو اینستاگرام یکی از دغدغه‌ها و سوالات اصلی کاربران اینستاگرام است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

اگر نمی‌دانید که منظورمان از لایو‌های اینستاگرامی چیست، احتمال بسیار زیاد وجود دارد که آیکون‌های چشمک زن را در بالای فید اینستاگرامی خود در کنار سایر استوری‌ها دیده اید. با لمس این دکمه میتوانید ویدئوهای لایو تهیه شده دوستان خود را ببینید. حال اگر شما قصد داشته باشید یک ویدیوی لایو با استفاده از لایو اینستاگرام تهیه کنید، برای ذخیره این ویدئو امکانی وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.

شاید از خود بپرسید که چرا ذخیره این لایو‌های ویدئویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌تواند برای کاربران مهم باشد؟ جواب این سوال را باید اینگونه بدهیم که به طور معمول برای اکثریت کاربران این موضوع مهم تلقی نمی‌شود؛ چراکه آنها ویدئو‌های روزمره و کوتاهی از سبک زندگی و زندگی روزمره خود تهیه می‌کنند و به دنبال کننده‌های خود نشان می‌دهد. اما در بعضی زمینه‌های حرفه‌ای، ذخیره این ویدئو‌ها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

مثلاً تهیه کردن یک گزارش ویدئویی از یک همایش و یا یک رویداد و یا دنبال کردن یک سخنرانی به صورت زنده و پخش آن از طریق اینستاگرام از جمله کاربردهای حرفه‌ای و مهمی هستند که در نهایت نیازمند ذخیره این ویدئو‌های تایید شده به صورت لایو برای خود و یا سپس برای استفاده مجدد آن است. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید قویا به شما توصیه می‌کنیم که از امکان فوق العاده شبکه‌های اجتماعی و همینطور امکان ذخیره کردن ویدئو‌های لایو که در شبکه اجتماعی اینستاگرام فراهم شده است استفاده کنید.

چگونه ویدیو لایو اینستاگرام را ذخیره کنیم؟

این سوال برای دو دسته از مخاطبین به دو شکل مختلف پاسخ داده می‌شود:

  • دسته اول: اول از همه آن دسته از مخاطبینی که خود یک ویدیو لایو در اینستاگرام منتشر می‌کنند و قصد دارند که این ویدئو را برای خود ذخیره کنند.
  • دسته دوم: دوم سایر مخاطبین یا افرادی که تمایل دارند ویدیو‌های لایو دیگران را ذخیره کنند و در موبایل خود داشته باشند.

راه حل مستقیمی برای ذخیره کردن ویدیوهای لایو اینستاگرامی که توسط خود افراد گرفته می‌شود و در اینستاگرام قرار می‌گیرد، وجود دارد. اما برای ذخیره کردن ویدیوهای لایوی که توسط دیگران در اینترنت در اینستاگرام منتشر می‌شود، راه حل مستقیم وجود ندارد و باید با استفاده از اپلیکیشن‌های واسط همچون اپلیکیشن‌های اسکرین ریکوردر (SCREEN RECORDER) با ضبط خودکار صفحه نمایش موبایل اقدام به ذخیره کردن این ویدئو‌ها کرد.

البته ذکر این نکته مهم است که به دلیل سخت گیری‌های صورت گرفته از سمت کمپانی اپل تقریباً امکان کپچر یا اسکرین کردن صفحه نمایش بر روی گوشی‌های آیفون به تنهایی موثر نیست و باید این گوشی‌ها را به مک بوک وصل کرد و سپس از آن طریق اقدام به این کار کرد.

من یک لایو در اینستاگرام منتشر کردم چطور ویدیو را برای خودم ذخیره کنم؟

برای ذخیره کردن ویدیوهای زنده اینستاگرام یا لایو اینستاگرامی نیاز به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسطی وجود ندارد و اقدام خاص و یا پیچیده ای نیاز نیست. اینستاگرام به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن این امکان را در اختیار همه کاربران قرار داده است که پس از ارسال لایو ویدیو، آن را در استوری خود مشاهده کنند و زمانی که ویدیو‌شان به پایان می‌رسد و شما آن‌را قطع می‌کنید، گزینه‌ای به نام سیو یا ذخیره در گوشه بالا سمت راست مشاهده می‌شود که با لمس آن قادر به ذخیره کردن این ویدیو لایو در بخش CAMERA ROLL گوشی خود خواهید بود.

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

همچنین اینستاگرام خود اشاره کرده که پس از اقدام به ذخیره‌سازی این ویدئو زنده در حافظه گوشی، آن ویدئو توسط دیگران قابلیت دانلود ندارد ولی ما در این آموزش به کمک روش‌های واسط آموزش می‌دهیم که این ویدئوها را بر روی گوشی خود ذخیره کنید.

نکته مهمی که در ضبط و ذخیره ویدئوهای زنده اینستاگرامی  وجود دارد این است که به هیچ عنوان کامنت‌ها، لایک‌ها و غیره در ذخیره ویدیو لایو ذخیره نمی‌شود. شاید این از نظر شما یک نکته منفی باشد اما امکان خوبی است برای اینکه یک ویدئوی تمیز و یک دست برای شما فراهم گردد تا در مصارف دیگر نیز بتوانید از این ویدیو استفاده کنید.

چطور می‌توانم ویدیو لایو اینستاگرامی دیگران را در گوشی خود ذخیره کنم؟

همان طور که اشاره کردیم اقدام مستقیم برای انجام این کار وجود ندارد اما به وسیله اپلیکیشن‌های واسط می‌توان به نحوی این کار را انجام داد. یکی از بهترین روش‌ها و موثرترین آنها استفاده از اپلیکیشن‌های اسکرین رکوردر است که در ادامه چند نمونه از آن‌ها را معرفی و به آموزش یکی از آنها می‌پردازیم.

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

یکی از بهترین اسکرین ریکوردر‌های سیستم عامل اندروید اپلیکیشن اسکرین ریکوردر است اما باید این نکته را توجه داشته باشید که این اپلیکیشن در مدل موبایل شما قابلیت ضبط صدای داخلی را «حتما» داشته باشد. دلیل این کار این است که اگر صدای بیرونی را ضبط کند، تمامی صدای محیط اطراف شما نیز در ویدیو ضبط می‌شود و در این صورت کیفیت ویدئو و کیفیت صدای آن پایین‌تر می‌آید پس حتما قبل از نصب اپلیکیشن نسبت به داشتن این امکان یعنی ضبط صدای داخلی اطمینان حاصل کنید و حتما تنها و تنها گزینه ضبط صدای داخلی را بر روی این اپلیکیشن فعال کنید تا صدای بیرونی و یا صدای محیط اطراف شما در ویدئو ضبط نگردد.

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

با کمک این اپلیکیشن تصویر با همان کیفیتی که شما مشاهده می‌کنید و با همان وضوح صدایی که می‌شنوید ضبط خواهد شد و می‌توانید آن را در حافظه گوشی خود ذخیره کنید. ویژگی نه چندان جالب ضبط این ویدئو‌ها این است که کامنت‌ها و یا لایک‌ها و تعداد بازدیدها در هنگام ضبط صفحه نمایش گوشی دیده خواهند شد پس بهتر است قبل از ذخیره کردن این ویدیوی لایو اینستاگرامی در تنظیمات اینستاگرام کامنت‌ها را غیر قابل نمایش کنید.

تنظیمات ویژه ای در این اپلیکیشن‌ها وجود دارند که شما می‌توانید قبل از ذخیره لایو اینستاگرام مخاطبینتان آنها را انجام دهید به عنوان مثال کیفیت ویدئو، ماکسیمم رزولوشن و اندازه ویدیو را می‌توانید همچون تصاویر زیر تغییر دهید و تنظیم کنید

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

همچنین محل ضبط و ذخیره این ویدئو‌ها را بر روی حافظه گوشی خود انتخاب کنید

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

و کار تمام است می‌توانید تمامی ویدیوهای لایو اینستاگرام خود را با این روش ذخیره کنید.

شما نیز میتوانیدجهت کسب اطلاع بیشتر در این زمینه به پست ” دانلود ویدیو live اینستاگرام ” مراجعه نمایید.

سوالات متداول ذخیره ویدئوهای لایو اینستاگرام

1- آیا می توانم ویدئوهای لایو در اینستاگرام را ذخیره کنم؟

برای ضبط لایو اینستاگرام می توانید از برنامه های ضبط ویدئو از روی صفحه برای دستگاه های اندروید استفاده کنید. شروع به ضبط کنید و هنگامی که کار شما تمام شد، می توانید از یک برنامه برای ویرایش ضبط از روی صفحه استفاده کنید. اکنون می توانید ویدیوی لایو اینستاگرام را در تلفن خود ذخیره کنید.

2- ویدئو لایو اینستاگرام من کجا می رود؟

اگر عکس و فیلم را در استوری خود به اشتراک گذاشته اید، برای مشاهده آن ها، روی استوری در پایین صفحه ضربه بزنید و برای مشاهده و پخش ویدیوی لایو خود، باید به قسمت لایو بروید. تعداد بینندگانی که در انتهای صفحه، نمایش داده می شوند افرادی هستند که ویدئوی لایو شما و پخش ویدیوی لایو شما را تماشا کرده اند.

3- آیا ویدئوهای لایو اینستاگرام ناپدید می شوند؟

به محض اینکه ویدئوی لایو شما تمام می شود، می توانید بازپخش آن را به اشتراک بگذارید. مانند سایر عکس ها و فیلم هایی که با آنها به اشتراک می گذارید، بازپخش فیلم لایو پس از 24 ساعت از فید صفحه و پروفایل شما ناپدید می شوند.

4- آیا می توانم IG لایو را پس از پست کردن ذخیره کنم؟

پس از پست و یا اتمام ویدئوی لایو اینستاگرام براحتی آنها را در گالری خود ذخیره کنید.

  • اینستاگرام را باز کنید، انگشت خود را به سمت راست بکشید و به لایو بروید.
  • روی دکمه SartLive ضربه بزنید تا فیلم لایو در اینستاگرام شروع کنید.
  • پس از پست کردن روی گزینه END، ضربه بزنید.
  • گزینه EndLive ویدئو را انتخاب کنید.
  • روی گزینه SAVE ضربه بزنید و ویدئوی لایو اینستاگرام شما به طور خودکار در گالری تلفن هوشمند شما ذخیره می شود.

5- آیا می توانم ویدئوهای لایو اینستاگرام دیگران را ذخیره کنم؟

روش چگونگی ذخیره ویدیوی لایو اینستاگرام بسیار ساده است. پس از پخش، کاربران می توانند روی «ذخیره» و سپس «انجام شد» ضربه بزنند و فیلم را در صفحه دوربین گوشی خود دانلود کنند.

6- آیا می توانم ویدئوی لایو اینستاگرام حذف شده را بازیابی کنم؟

اگر بعد از جلسه Live آن را به عنوان استوری به اشتراک گذاشته اید، می توانید به آرشیو استوری بروید. تمام استوری های گذشته را خواهید دید. اما اگر آن را به عنوان استوری به اشتراک نگذاشتید و آن را ضبط نکردید، متاسفم که نمی توانید آن را پس بگیرید.

7- آیا می توانم ویدئوی لایو اینستاگرام را بعداً تماشا کنم؟

به لطف ویژگی جدید اینستاگرام، می توانید پخش ویدیوی لایو خود را بلافاصله پس از اتمام به اشتراک بگذارید. اکنون، هنگامی که پخش لایو به پایان رسید، گزینه «Share» را در انتهای صفحه مشاهده خواهید کرد. با انجام این کار، درست مانند استوری، این فیلم به مدت 24 ساعت در دسترس خواهد بود.

8- وقتی در اینستاگرام یک ویدئوی لایو تماشا می کنم، دیگران می توانند مرا ببینند؟

می توانید ویدئوهای لایو را در برنامه اینستاگرام یا Instagram.com مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی شروع به مشاهده یک ویدئوی لایو می کنید، ممکن است فرد به اشتراک گذارنده و هر کس دیگری که لایو را مشاهده می کند، ببیند که شما به آن لایو ملحق شده اید. هنگام مشاهده ویدئوی لایو زنده، می توانید کامنت بگذارید و آن را لایک کنید.

9- آیا می توانید ویدئوهای لایو قدیمی اینستاگرام را مشاهده کنید؟

بعد از اینکه پخش ویدیوی لایو را به اشتراک گذاشتید، می توانید با باز کردن استوری خود ، آن را مشاهده کنید. اگر عکس و فیلم را در استوری خود به اشتراک گذاشته اید، برای مشاهده آن ها ، روی استوری در پایین صفحه ضربه بزنید و برای مشاهده پخش ویدیوی لایو خود، به قسمت لایو بروید و از انجا مشاهده کنید.

10- آیا می توانم فیلم های لایو اینستاگرام را در جایی ذخیره کنم؟

این بسیار ساده است – وقتی ویدئوی لایو شما به پایان رسید، یک دکمه ذخیره در گوشه سمت راست و بالای صفحه مشاهده می کنید، روی آن ضربه بزنید و فیلم در رول دوربین شما ذخیره می شود. نکته قابل توجه این که این ویدئوی لایو هنوز در اینستاگرام ذخیره نشده است – بنابراین بینندگان باید فوراً ویدئو را تماشا کنند، زیرا این تنها فرصت آنها برای دیدن فیلم خواهد بود.

مطالب مرتبط