اخبار فناوری

در گوشی های pixel 3a و pixel 3a XL گوگل به طور غیر معمول از نرم افزار و سیستم عامل قدیمی استفاده شده است

pixel 3a و pixel 3a XL

باید گفت که بر روی کاغذ این دو گوشی pixel 3a و pixel 3a XL کمپانی گوگل جزو پرچم داران این کمپانی به خاطر قدرت دوربین ها و بقیه چیز هایشان حساب می شوند. همچنین از نقاط قابل تامل در این گوشی ها می توان به قیمت بسیار مقرون به صرفه های آن ها اشاره کرد و همچنین سیستم عامل و نرم افزار به کار رفته ی در آن می تواند یک عامل سرنوشت ساز برای خود نمایی کردن در بازار مصرفی باشد.

باید اضافه کرد که این دو گوشی میان رده قرار بود که به همراه آخرین نسخه ی اندروید روانه ی بازار شوند که در این ورژن جدید سیستم عامل به بهبود عملکرد باتری پردخته شده و همچنین به روان کار کردن کاربران با این سیستم عامل توجه خاصی شده است اما قول های هیجان انگیزی که در رابطه با سه تا از به روز رسانی ها در مورد این دو گوشی داده شده بود که شامل بهبود سطح امنیتی سیستم عامل و بهبود عملکرد رابط کاربری بود به زودی عملی خواهند شد اگرچه که این به روز رسانی های جزئی خواهند بود.

باید گفت که گوشی pixel 3a duo به اندازه ی کافی از نظر استاندارد های بخش امنیتی پایین به نظر می رسد که این امر نیز مورد اعتراف بسیاری کارشناسان می باشد. اما باید گفت که گوگل بجای این که از سیستم عامل Andriod 9. Pie در آخرین نسخه های محصولاتش استفاده کند به طور هماهنگ در همه ی محصولات pixel 3/3XL ،pixel 2/2XL از همان نسخه های قدیمی استفاده کرده است که به نظر ناامید کننده می رسد و باید گفت این کودکان تازه متولد شده ی کمپانی گوگل با همان سیستم عامل های سنتی و قدیمی به بازار عرضه خواهند شد و باید گفت هیچ خبری حتی یک، به روز رسانی امنیتی تا ۵ مارس ۲۰۱۹ نیست.

و باید خاطر نشان کرد که حتی این امکان در این گوشی ها به شما داده نشده که بتوانید حتی به صورت دستی سیستم عامل های قدیمی این محصولات را به روز رسانی کنید که این امری بسیار غیر معمول است. در حقیقت می شود گفت ما اطمینان داریم که همچین اتفاقی در گذشته در هیچ کدام از محصولات الکترونیکی رخ نداده بوده است و باید گفت این در حالی است که دلیلی که پشت این تصمیمات گوگل بوده است مشخص نیست و کسی هیچ ایده ای راجع به آن  ندارد. البته باید گفت که مرکز سازمان دهی اندروید در این رابطه یک ایده مطرح کرده است که در آن اشاره شده که برای این ضعف روی داده در این محصولات می شودکور سویه امیدی برای بهبود شرایطشان در تاریخ ۵ مارس پیش بینی کرد.

همچنین پر واضح است که با توجه به شرایط کنونی و هجمه هایی که بر گوگل وارد شده است این کمپانی تمام تلاش خود را می کند که در اسرع وقت اقدام به درست کردن این شرایط سیستم عامل و پچ های امنیتی این محصولات جدید خود بکند چرا که الان نمی شود بین گوشی های pixel 3/3XL با گوشی های جدید pixel 3a و pixel 3a XL  فرقی قائل شده چرا که این گوشی ها از یک سیستم عامل بهره می برند و جای بسیار تاسف است که این دو محصول جدید گوگل دارای پچ های امنیتی منسوخ شده می باشند، باید منتظر باشیم و ببینیم که گوگل در جدول زمانی کمپانی خود چه زمانی را به رفع این مشکل اختصاص خواهد داد.

مطالب مرتبط