ترفند شبکه های اجتماعی

چگونه از هک اینستاگرام خود جلوگیری کنیم؟

هک اینستاگرام

پس از اینکه اخیرا تعداد زیادی از اکانت های اینستاگرام هک شد، بسیاری از افراد به فکر محافظت از حسابهای کاربری خود افتادند. هک اینستاگرام قطعا یک وضعیت ترسناک است، به ویژه اگر شما کسب و کاری داشته باشید که پایگاه اصلی عرضه و فروش محصولات یا خدمات آن در اینستاگرام باشد. بنابراین چگونه می توانید از هک اینستاگرام خود در برابر هکرها محافظت نمایید؟ در ادامه استراتژی های مهم برای محافظت از اکانت اینستاگرام را بیان می کنیم.

صدها حساب Instagram در آگوست ۲۰۱۸ هک شد

در ۱۳ آگوست ۲۰۱۸، در Mashable مقاله ای منتشر شد که در آن فاش شده بود، از آغاز ماه تاکنون، صدها حساب اینستاگرام هک شده است. طبق این مقاله، کاربران در چندین کشور، چنین هک عجیب و غریبی را تجربه کرده بودند. دسترسی آنها به اینستاگرام قطع شده، نام کاربری و تصویر پروفایل آنها تغییر یافته و اطلاعات تماسشان به آدرس ایمیل روسی تغییر یافته بود.

در حالی که ما هنوز مطمئن نیستیم که چگونه این هک ها رخ داده است، احتمالا زمان خوبی است تا امنیت حساب اینستاگرام خود را بررسی کنید. در اینجا چند نکته برای محافظت از اکانت اینستاگرام خود در برابر هک شدن وجود دارد:

پسورد قوی انتخاب کنید

واضح ترین نکات امنیتی در برابر هک اینستاگرام انتخاب پسورد قوی است. یکی از رایج ترین روش هایی که هکرها به حساب ها دسترسی پیدا می کنند حدس زدن پسوردها یا استفاده از پسوردهای قدیمی است که در نفوذ داده ها به دست آمده است. (ما توصیه می کنیم با استفاده از ابزار رایگان Have I Been Pwned بررسی کنید که آیا هریک از پسوردهای شما به سرقت رفته است یا خیر). بنابراین اهمیت یک رمز عبور قوی و پیچیده را نمی توان نادیده گرفت.

در حالی که اینستاگرام توصیه می کند رمز عبور ترکیب حداقل 6 کاراکتر شامل عدد، حروف و علائم نشانه گذاری باشد، اکثر کارشناسان امنیتی پیشنهاد می دهند رمز عبور شما حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد. شما همچنین باید به طور منظم و به صورت دوره ای پسورد اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. (حداقل یک یا دو بار در سال). همچنین می توانید از یک برنامه مدیریت پسورد برای پیگیری این کار بهره بگیرید.

هک اینستاگرام

فعال کردن قسمت Two-Factor Authentication

در حال حاضر تقریبا تمام اپلیکیشن های معتبر و معروف، نوعی از احراز هویت دو فاکتوره یا 2FA را برای کاربران خود فراهم کرده اند و اینستاگرام نیز این قابلیت را دارد.

با فعال کردن Two-Factor Authentication، هر زمان که از یک دستگاه ناشناخته با نام کاربری و پسورد وارد حساب اینستاگرام خود شوید، یک کد امنیتی از طریق SMS برای شما ارسال می گردد. این روش می تواند از ورود هکرها به حساب کاربری و تغییر اطلاعات تماس شما جلوگیری نماید.

برای فعال کردن تایید هویت دو فاکتوره، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی دکمه settings ضربه بزنید. سپس به پایین بروید و روی دکمه Two-Factor Authentication کلیک کنید. اکنون دکمه کشویی را به حالت on ببرید تا تایید هویت دو فاکتوره فعال گردد. اگر اکانت شما، شماره تلفن تایید نداشته باشد، از شما خواسته می شود که آن را وارد نمایید. پس از وارد کردن شماره تلفن معتبر، دکمه next را لمس کنید. اکنون هنگامی که از یک دستگاه ناشناخته وارد حساب کاربری اینستاگرام خود می شوید، اینستاگرام از شما می خواهد تا کد امنیتی را که از طریق SMS دریافت کرده اید وارد نمایید.

هک اینستاگرام

به روز رسانی: برای مقابله با هک اینستاگرام، این شرکت به تازگی اعلام کرده است که یک سیستم تایید اعتبار دو فاکتوره قوی تر ایجاد نموده که به شما امکان می دهد از اپلیکیشن های های تأیید هویت شخص ثالث برای وارد شدن به حساب کاربری خود در اینستاگرام استفاده کنید.

برای استفاده از برنامه شخص ثالث، به پروفایل خود بروید، روی آن کلیک نموده، settings را در پایین انتخاب نمایید و سپس روی Two-Factor Authentication ضربه بزنید. بعد از این کار، Authentication App را به عنوان فرم احراز هویت مورد نظر خود انتخاب کنید.

اگر شما قبلا یک برنامه تأیید هویت نصب شده دارید، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را پیدا خواهد کرد و یک کد ورودی به آن ارسال می کند. شما باید کد را بازیابی کرده و آن را در اینستاگرام وارد نمایید. بعد از این مراحل، احراز هویت دو فاکتوره به طور خودکار فعال خواهد شد.

اگر شما یک برنامه تأیید هویت ندارید، به App Store یا Google Play Store بروید تا یکی از آنها را دانلود کرده و سپس احراز هویت دو فاکتوره را راه اندازی نمایید.

مطمئن شوید اکانت ایمیل‌تان امن است

ایمیل شبیه یک دروازه ورود به حساب های آنلاین شما است، اگر کسی به آن دسترسی داشته باشد، آنها تقریبا می توانند به هر چیز دیگری که به ایمیل مرتبط است دسترسی پیدا کنند. بنابراین از ایمن بودن آن مطمئن شوید.

اکثر ارائه دهندگان سرویس ایمیل دارای سیستم هایی برای جلوگیری از تلاش های ورود ناخواسته هستند و اقدامات امنیتی مانند رمزگذاری ایمیل و احراز هویت دو فاکتوره را ارائه می دهند. اگر واقعا میخواهید حساب اینستاگرام خود را امن نگه دارید، باید مطمئن شوید که اکانت ایمیل شما به همان اندازه امن است.

هک اینستاگرام

لغو دسترسی به نرم افزارهای شخص ثالث مشکوک

یکی از نکات امنیتی اخیر برای جلوگیری از هک اینستاگرام این است که مجوز دسترسی به هر گونه برنامه شخص ثالث مشکوک را لغو کنید از جمله برنامه های ربات اینستاگرام که کارهایی مانند لایک، کامنت و دنبال کردن دیگر اکانت ها را انجام می دهد.

برای مدیریت برنامه های شخص ثالث، پروفایل اینستاگرام خود را بر روی رایانه رومیزی باز کنید، روی دکمه settings کلیک نمایید، سپس Authorized Apps را انتخاب نمایید.

در آنجا لیستی از برنامه هایی را که اجازه دسترسی به پروفایل و اطلاعات حساب کاربری شما را دارند پیدا خواهید کرد. اگر متوجه چیزی عجیب و غریبی شدید، به راحتی می توانید از طریق دکمه Revoke Access دسترسی آن برنامه را لغو نمایید.

با خبرهایی که از هک اینستاگرام کاربران مختلف به گوش می رسد، بسیار مهم است که مراحل درستی را برای محافظت از حساب کاربری خود و محافظت از آن در برابر هکرها انجام دهید.

مطالب مرتبط