ترفند آیفون

تنظیم و راه اندازی آیفون

تنظیم و راه اندازی آیفون

در این پست دکمه های فیزیکی روی گوشی و نیز محل قرار گرفتن دوربین ها روی دو مدل جدید از آیفون ها یعنی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را معرفی می کنیم. از آنجا که شما می توانید برای انجام بسیاری از دستورات نرم افزاری، با استفاده از فشردن قانونمند دکمه های روی گوشی ها، دست به کار شوید،  پس از خرید گوشی آیفون، دانستن محل دقیق دکمه ها و عملیاتی که هر کدام از آنها انجام می دهند، حائز اهمیت است. پس از آن شروع راه اندازی آیفون و نصب سیم کارت روی گوشی و تنظیمات اولیه آن را بررسی خواهیم کرد.  با کوک موبایل همراه باشید.

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس

1.دوربین اچ دی فیس تایم

2.دکمه ی اسلاید

3.خشاب سیم کارت

4.دکمه هوم/ تاچ آی دی

5.کانکتور لایتنینگ

6.دکمه های ولوم

7.سوییچ سایلنت/ زنگ

آیفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس

8.دوربین های تله فوتو و زاویه پهن دوگانه ی عقب

9.فلش تروتن با ال ای دی چهارگانه

آیفون 8

آیفون 8

آیفون 8

1.دوربین اچ دی فیس تایم

2.دکمه ی اسلاید

3.خشاب سیم کارت

4.دکمه هوم/ تاچ آی دی

5.کانکتور لایتنینگ

6.دکمه های ولوم

7.سوییچ سایلنت/ زنگ

آیفون 8

آیفون 8

8.دوربین عقب

9.فلش تروتن با ال ای دی چهارگانه

 

جاگذاشتن(نصب) سیم کارت

blank

 

دقت کنید که سیم کارت را قبل از  شروع کردن به تنظیم آیفون، روی گوشی نصب کنید.

نکته مهم: برای اتصال به شبکه های GSM و برخی از شبکه های CDMA، از سیمکارت های نانو استفاده می شود. همچنین آیفون های فعال در شبکه بی سیم CDMA می توانند از یک سیم کارتِ نانو برای اتصال به شبکه GSM استفاده کنند، و این موضوع در مورد رومینگ بین المللی بسیار مهم است. اتصالات آیفون و سرویس هایی که می توانید از طریق آن بگیرید، کاملا به خط مشی و سیاست های خدماتی ارائه دهنده خدمات بی سیم شما بستگی دارد و ممکن است شامل محدودیت در تغییر سرویس دهندگان خدمات و رومینگ، باشد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با ارائه دهنده خدمات بی سیم خود تماس بگیرید. نکته ی مهم دیگر قابلیت دسترسی به تلفن همراه است که بستگی به شبکه بی سیم، مدل iPhone  و مکانی که شما در آن حضور پیدا می کنید دارد.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، برای نصب سیم کارت روی گوشی، بایستی ابتدا خشاب سیم کارت را بیرون بکشید. یک کلیپ کاغذ یا ابزار مخصوص خارج کردن سیم کارت از خشاب را به سوراخ کوچک خشاب سیم که در سمت راست آیفون قرار دارد، وارد کنید و سپس آن سوزن را محکم فشار دهید تا خشاب را خارج کند. پس از بیرون آمدن خشاب سیم از جایش، آن را کاملاخارج کنید. سیم کارت را با توجه به جهتی که روی خشاب می بینید، درون خشاب سیم قرار دهید. دقت کنید که سیم کارت سه زاویه قایمه و یک زاویه شکسته دارد و دقت به همین زوایا می تواند جهت درست را تعیین کند. حال می بایست خشاب سیم کارت را  وارد آیفون کنید. در صورتیکه خشاب سیمکارت خود را از دست داده اید، می توانید به بخش خرید قطعات گوشی اپل مراجعه کرده و یک عدد خشاب سیم متناسب با مدل آیفون خود تهیه کنید.

حال می توانید پس از روشن کردن آیفون پینی(رمز عبور) را برای سیم کارت تنظیم کنید. این کار را برای محافظت سیم کارت خود از دسترسی های بدون اجازه ی دیگران برای استفاده از گوشی برای تماس تلفنی و یا اینترنت تلفن همراه انجام می دهید. اگر بخواهید از   PIN سیم کارت استفاده کنید، هر بار که دستگاه خود را راه اندازی (ریستارت) کنید و یا سیم کارت را از گوشی خارج کنید، سیم کارت قفل شده  و آیکون “قفل سیم کارت blank” را در نوار وضعیت مشاهده خواهید کرد. برای تنظیم کردن PIN روی سیم کارت باید به Settings > Phone  بروید.

روشن کردن آیفون

برای روشن کردن مدل های مختلف آیفون مطابق با جدول زیر عمل کنید.

 

دکمه ی پاور گوشی

مدل گوشی

iPhone X

iPhone X

iPhone X

iPhone 8

iPhone 8

iPhone 8 و iPhone 8 Plus

iPhone 7 و iPhone 7 Plus

iPhone 6s و iPhone 6s Plus

iPhone 6 و iPhone 6 Plus

iPhone SE

iPhone SE

  iPhone SE و

iPhone 5s

اگر با فشردن دکمه های نمایش داده شده در جدول، گوشی روشن نمی شود احتمالا باید ابتدا آن را شارژ کنید و سپس دوباره امتحان کنید. برای خاموش کردن کلیه مدل های آیفون نیز می بایست از طریق مسیر زیر اقدام کنید.

Settings > General > Shut Down

قراردادن سیم کارت درون دستگاه اپل

برای آن که بتوانید از گوشی خود استفاده کنید، می بایست سیم کارتی را درون گوشی خود قرار دهید. اندازه ی سیم کارت هایی که درون هر مدل از دستگاه های اپل قرار می گیرد در جدول زیر لیست شده است. دقت کنید که برای هر مدل از گوشی ها و تبلت ها خشاب سیم کارت مخصوص و با اندازه ی مشخص تعبیه شده است؛ در نتیجه لازم است قبل از آن که سعی کنید سیم کارت را در محل خشاب سیم وارد کنید، سیم کارت را به اندازه ی استاندارد آن پانچ کنید.

 ژست هایی که کاربران می توانند با استفاده از آنها از توابع میانبر قرار داده شده در آیفون X استفاده کنند در جدول زیر خلاصه شده است.

اندازه ی سیم کارت استاندارد

مدل گوشی و تبلت 

 

blank

سیم کارت نانو

iPhone

  • iPhone X
  • iPhone 8, iPhone 8 Plus
  • iPhone 7, iPhone 7 Plus
  • iPhone 6s, iPhone 6s Plus
  • iPhone 6, iPhone 6 Plus
  • iPhone SE
  • iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 5
    • iPad*
      • iPad (نسل پنجم)
      • iPad Pro
      • iPad Air(نسخه های جدیدتر)
      • iPad mini (نسخه های جدیدتر )
سیم کارت میکرو

سیم کارت میکرو

iPhone

  • iPhone 4s
  • iPhone 4
    • iPad*
      • iPad (نسل چهام)
      • iPad (نسل سوم)
      • iPad 2
      • iPad
سیم کارت عادی

سیم کارت عادی

iPhone

  • iPhone 3GS
  • iPhone 3G
  • iPhone 2G

تنظیم اولیه آیفون(Set Up)

بعد از خرید آیفون، می توانید گوشی را بر روی یک شبکه Wi-Fi و یا بر روی دیتای موبایلی که روی شبکه تلفن همراه است و از طریق شبکه ی اپراتور در دسترس شما قرار می گیرد (تذکر: شبکه ی 4G و LTE در همه مناطق موجود نیست) تنظیم و راه اندازی کنید. شما همچنین می توانید آیفون را با اتصال به کامپیوتر و استفاده از iTunes تنظیم کنید.

blankهشدار: برای جلوگیری از آسیب به گوشی و نیز آسیب هایی که استفاده نادرست از گوشی برای شما ایجاد خواهد کرد، از اطلاعات ایمنی مهم قبل از استفاده از گوشی ها مطلع شوید. برای مثال یکی از مهم ترین مسائل، مشکلاتی است که استفاده نادرست از گوشی به بدن و مخصوصا چشم ها و دست ها وارد می آورد. مسائل دیگری هم مرتبط با گوش دادن صدای بلند با استفاده از هندزفری گوشی و … است.

آماده سازی برای راه اندازی و تنظیم کردن آیفون شامل تنظیم کردن موارد زیر می باشد و بهتر است برای راه اندازی دستگاه آیفون جدید خود این آیتم ها را موجود داشته باشید:

  •  نام کاربری و رمز عبور (در صورت وجود) شبکه Wi-Fi
  •  شناسه و رمز عبور اپل آی دی شما؛ اگر ID اپل ندارید، می توانید آن را در هنگام راه اندازی ایجاد کنید.
  • اطلاعات کارت اعتباری یا کارت بانکی بین المللی، شما می توانید با استفاده از قابلیت Apple Pay و تنظیم آن به هنگام راه اندازی در مدل هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، بسیاری از خریدهای دلاری خود را به سهولت انجام دهید.
  • دستگاه آیفون و یا iOS قبلی تان چنانچه قصد راه اندازی مدلی جدیدتری از دستگاه iOS را دارید: اطلاعات پشتیبان و یا بکاپی را که از آیفون یا دستگاه iOS قبلی خود تهیه کرده اید، روی آیفون جدید خود تنظیم کنید.
  • دستگاه Android قبلی، اگر که قصد دارید از سیستم عامل اندروید به سیستم عامل iOS کوچ کنید.

تنظیم آیفون iPhone

آیفون خود را روشن کنید، سپس دستور راه اندازی زیر را دنبال کنید. برای روشن کردن آیفون می بایست بسته به مدل گوشی، دکمه ی Power off/on و یا اسلاید را که در سمت راست گوشی واقع شده است تا زمانی که لوگوی اپل روی گوشی ظاهر شود، بفشارید.

اگر iPhone، iPad یا iPod touch دیگری با iOS 11 یا بالاتر دارید، میتوانید بسیاری از تنظیمات از جمله تنظیمات اولیه، ترجیحات و تنظمیات مرتبط با iCloud Keychain را به آیفون جدید خود منتقل و کپی کنید. برای این منظور تنها کافی است دستگاه iOS دیگر خود را در نزدیکی آیفون جدید نگه دارید و منتظر بمانید تا راه اندازی خودکار شروع شود. صفحه تنظیم خودکار نشان می دهد که دستگاه جدید در حال انتظار برای اتصال به دستگاه دیگر است.

تنظیم ایفون برای راه اندازی

تنظیم ایفون برای راه اندازی

نکته: برنامه Find My iPhone به شما کمک می کند تا در صورت گم شدن یا ربوده شدن گوشی، بتوانید آیفون خود را پیدا کنید و از آن در برابر سرقت احتمالی محافظت کنید. این برنامه هنگامی که شما با شناسه اپل آی دی تان در هنگام راه اندازی آیفون وارد سیستم می شوید، به طور خودکار روشن می شود. این برنامه  ویژگی به نام Activation Lock دارد که مانع از فعال کردن و استفاده از iPhone متعلق به شخص دیگر توسط سارق می شود. این قابلیت حتی اگر آن را کاملا پاک کنید باز هم فعال می ماند. دقت کنید که قبل از اینکه دستگاه خود را به فروش برسانید، باید تنظیمات این قابلیت را پاک کنید و پس از آنلاک کردن آیفون اجازه دهید تا مالک بعدی آن را فعال کند. مواردی که قبل از فروش گوشی کارکرده باید به آنها دقت کنید در پست “آن چه قبل فروش گوشی کارکرده باید بدانیم” آمده است. آموزش موارد مشابه و کاربردی در پست های بعدی به تفصیل ارائه خواهد شد.

استفاده از آیفون در شبکه سلولار و دیتای موبایل:  برخی از اپراتورهای تلفن همراه به شما اجازه می دهند iPhone را برای استفاده اپراتورهای دیگر باز (آنلاک) کنید. برای بررسی اینکه آیا اپراتور شما این گزینه را ارائه می دهد، با پشتیبانی اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید.

پشتیبانی بی سیم (Wireless) آیفون: برای دریافت مجوز و تنظیم اطلاعات با اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید. شما باید آیفون را به iTunes متصل کنید تا فرآیند تنظیم و راه اندازی گوشی کامل شود.

مطالب مرتبط