تعمیرات اپل

تعمیر فیس آیدی گوشی آیفون ایکس

blank

گزارشات زیادی به دست ما رسیده است که بعد از تعویض صفحه نمایش face ID ، iPhone x آن دیگر کار نمی کند. قاعدتا تعویض صفحه نمایش نباید هیچ تاثیری روی عملکرد face ID داشته باشد. زمانی که شما صفحه نمایش گوشی خود را در جایی غیر معتبر تعمیر می کنید یک مشکل شما برطرف می شود، ولی چندین مشکل برای تلفن شما بوجود خواهد آمد.

face ID، آیفون به چه صورتی کار می کند؟

در ابتدا مهم است بدانیم که face ID، آیفون چگونه کار می کند تا بتوانیم متوجه شویم مشکل آن از کجاست و در ادامه بتوانیم مشکل آن را برطرف کنیم. کل قسمت سخت افزاری شناسایی face ID را TrueDepth camera system می گوییم که از دوربین جلو، سنسور مجاورتی، سنسور روشنایی، میکروفون، اسپیکر، دوربین اینفررد و دات پروژکتور و flood illuminator تشکیل شده است.

 

TrueDepth camera system

TrueDepth camera system

 

هر بار که به آیفون خود نگاه می کنید، نورافکن، چهره شما را با نور مادون قرمز تشخیص می دهد و یک تصویر را از شما می سازد. سپس، پروژکتور نقطه، بیش از 30 هزار نقطه مادون قرمز نامرئی روی صورت شما پرتاب می کند تا یک نقشه سه بعدی از شما طراحی کند. در آخر، دوربین مادون قرمز این نقشه را می خواند و داده ها را به شبکه عصبی ارسال می کند تا یک مدل ریاضی از چهره شما بسازد. آیفون ایکس شما این مدل ریاضی را در برابر عکسی که برای گوشی خود تعریف و بر روی دستگاه تان ذخیره کرده اید بررسی می کند تا ببیند مطابقت دارد یا خیر، در صورت تطابق، قفل گوشی شما باز خواهد شد.

نحوه حل مشکل تشخیص چهره آیفون ایکس

در نمونه ای که برای تعمیر آورده شده بود از شواهد پیدا بود که این آیفون X بالا روی زمین سقوط کرده است. با این حال، سیستم تشخیص چهره آن سالم است. این سیستم تا زمانی که صفحه نمایش تعویض نشده است کار می کند. با تمام این اطلاعاتی که در اختیار داریم، کار تعمیر را شروع می کنیم.

همانطوری که می بینید روی این تلفن همراه عبارت “unable to activate Face ID on this iPhone” مشاهده می شود. که به معنی عدم توانایی تلفن همراه در فعال کردن تشخیص چهره است. برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که مشکل ما سخت افزاری است، ابتدا به setting (تنظیمات) گوشی می رویم و قسمت face ID و pass code گزینه Reset face ID را می زنیم. در اینجا ما با پیام “Face ID is Not Available, try setting up Face ID later مواجه می شویم. که به معنی در دسترس نبودن تشخیص چهره است.

blank

صفحه نمایش، باید دقت و تمرکز بالایی تعویض شود تا بقیه قطعات آسیب نبینند. در قدم اول باید چک کنیم اپراتوری که صفحه نمایش را عوض کرده آیا face ID را به درستی در جای خودش قرار داده است یا خیر، در صورت درست بودن مورد قبل باید چک کنیم که آیا کابل های face ID به درستی متصل شده اند یا خیر.

گوشی را باز کنید. ابتدا دوربین مادون قرمز و ماژول پروژکتور نقطه را زیر میکروسکوپ بررسی کنید. در این قسمت هیچ مشکلی وجود ندارد. ماژول نورافکن روی بلندگوی کپسول گوشی را بررسی کنید. کانکتور و سیم های منعطف را به دقت چک کنید. با این حال، همه چیز درست و طبیعی است.

blank

سپس پیچ ها را بردارید و بلندگو و کپسول گوشی و مجموعه سنسور دوربین جلو را از روی گوشی جدا کنید. مراقب باشید که در طی این فرایند به سیم های منعطف آسیب وارد نشود، چرا که ماژول نورافکن بوسیله نوار چسب دو طرفه به لنزهای گلس متصل شده است. به وضوح می بینیم که سیم منعطف که به ماژول نورافکن متصل است در لبه ها پاره شده است.

blank

فناوری تشخیص چهره در گوشی های هواوی را در اینجا مطالعه کنیید.

از آنجا که ماژول نورافکن بخش ضروری در سیستم مدار شناسه چهره محسوب می شود، هر گونه آسیب به سیم منعطف می تواند منجر به خرابی سیستم شود، که این به نوبه خود می تواند بر عملکرد عادی شناسه چهره تأثیر بگذارد. همچنین، همانطور که تعمیر سیم های منعطف دشوار است، می توانیم ماژول نورافکن را به سیم منعطف جدید وصل کنیم، در واقع آن را تعویض کنیم. برای تعویض سیم منعطف جدید، ابتدا باید کپسول بلندگو و ماژول سنسور نور محیطی را از اسپیکر و مجموعه سنسور جلو جدا کنیم. با استفاده از هویه آن را حرارت دهید، اسپیکر گوشی به طور موفقیت آمیزی جدا می شود. سپس روی سیم منعطف را با نوار چسب مقاوم در برابر حرارت بپوشانید و ماژول سنسور نور محیطی را از سیم منعطف جدا کنید. برای جدا کردن سیم منعطف به هویه و سشوار صنعتی نیاز است. پس از انجام کار، با نوک هویه، قلع های اضافی روی سیم منعطف را برداشته و با مواد تمیز کننده بورد، آن را تمیز کنید.

اکنون سیم منعطف را به طور کامل جدا کرده با یک سیم منعطف جدید تعویض کنید. ابتدا ماژول نورافکن را از روی سیم معطف بردارید. سیم منعطف را آماده کنید. مقداری خمیر فلاکس روی پد اتصال بمالید. نورافکن را در جای خود با سیم منعطف جدید تراز کنید. مراقبت جهت ماژول باشید. سپس با هویه آن را لحیم کنید. در آخر، بقایای چسب روی ماژول را بردارید و تمیز کنید.

blank

بخش تعمیر تقریبا در این لحظه تمام هست. کاری که باید انجام بدیم این هست که ماژول سنسور نور محیطی و کپسول بلندگو را دوباره لحیم کنیم. با این حال، لحیم کردن سنسور نور محیط سخت ترین بخش این تعمیر است. هر طور هست، آن را انجام دهید. مقداری خمیر فلاکس روی پد اتصال ماژول سنسور نور محیطی بزنید. سپس با هویه کمی قلع به پد اتصال اضافه کنید. با تمیز کننده بورد آن را تمیز کنید. دوباره به پد اتصال، قدری خمیر فلاکس بزنید. سیم منعطف ماژول سنسور نور محیط جدا شده را در موقعیت درست خود قرار دهید. با استفاده از هویه و ابزار منحنی، سیم منعطف را در جای خود لحیم کنید. سپس با استفاده از هویه و سیم لحیم، بقیه فرایند لحیم کاری را کامل کنید. با مایع تمیز کننده بورد، آن را تمیز کنید، اکنون باید کپسول بلندگو را به پشت سیم منعطف لحیم کنید.

blank

وقت آن رسیده است که کپسول بلندگو و مجموعه سنسور جلو را به صفحه نمایش مونتاژ کنید. در آخر گوشی را جمع و تست کنید. دکمه پاور گوشی را فشار دهید. به تنظیمات←رمز عبور و شناسه چهره← تنظیم شناسه چهره بروید. اکنون شناسه چهره به درستی و با موفقیت تنظیم می شود. دکمه پاور را فشار دهید و صفحه را قفل کنید. مجددا دکمه پاور را فشار دهید. صفحه روشن می شود. به آیفون ایکس خود نگاه کنید. صفحه به طور اتوماتیک چهره شما را تشخیص و قفل باز می شود. اکنون مشکل برطرف شده است.

قیمت و اجرت تعمیر فیس آیدی آیفون ایکس

تعمیر فیس آیدی آیفون ایکس یکی از عملیات تخصصی و کاملاً حرفه ای است که تنها به دست متخصصان و تعمیرکاران آموزش دیده انجام می شود. بدیهی است که برای دریافت خدمات خاص باید هزینه و پول خوبی پرداخت کنید. اما اینطور نیست که هر تعمیرکاری هر قیمتی گفت شما باید پرداخت کنید. به خصوص در مورد قیمت و اجرت تعمیر فیس آیدی در گوشی آیفون ایکس که اگر به مراکز تعمیر مختلف مراجعه کرده باشید حتماً با قیمت های متنوع مواجه شده اید. پس چه باید کرد؟.

پیشنهاد می کنیم که از خدمات مقرون به صرفه و با کیفیت ما استفاده کنید. تکنسین های ما بیشتر از اینکه حواسشان به قیمت و پولی که از مشتری قرار است دریافت کند فکر کنند، به کیفیت کار و سرعت عمل در تعمیر فیس آیدی، توجه دارند. هدف ما کسب رضایت صد در صدی مشتری است. قیمت و دستمزد حل مشکل فیس آیدی آیفون ایکس در این مرکز مطابق با نرخنامه مصوب اتحادیه تعمیرکاران تهران می باشد و هیچ تعمیرکاری حق ندارد از این نرخ تجاوز کند. ما همواره به نفع مشتری کار می کنیم و صداقت و نیت خود را به مشتریان خود ثابت کرده ایم. اگر می خواهید مشکل فیس آیدی آیفون X خود را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین قیمت رفع کنید با شماره تلفن 021673149 تماس بگیرید و از تخفیف های دوره ای ما بهره مند شوید.

مطالب مرتبط