ترفند آیفون

آموزش حل مشکل روشن نشدن آیفون با تعویض و یا تعمیر بلوک تغذیه

blank

آموزش حل مشکل روشن نشدن آیفون ترفند بسیار جذابی است که به خصوص برای کاربران آیفون های مدل قدیمی تر بسیار جذاب می باشد. سوالات زیادی از ما پرسیده می شود که صفحه آیفون روشن نمیشه، و یا گوشی آیفون روشن نمی شود. چرا گوشی من گاهاً خاموش می شود و اصلا روشن نمی شود.در اینجا به سوالات شما پاسخ خواهیم دادم و برای رفع آن آموزش لازم را به شما خواهیم داد.

اگر هنگام روشن کردن آیفون خود دیدید که لوگو بالا نمی آید و صفحه نمایش گوشی شما تاریک است، به زبان ساده در سیستم برق آن مشکل ایجاد شده است. اگر بخواهیم تخصصی بگوییم بلوک تغذیه یا PMIC آن خراب شده است که مشکل آن باید توسط تعمیرکار متخصص رفع گردد. با کوک موبایل همراه باشید تا راه حل روشن نشدن آیفون را برای شما توضیح دهیم.

بطور عمومی می‌توان گفت که فرایند راه‌ اندازی و بوت شدن آیفون اینگونه انجام می‌شود: ابتدا دکمه‌ی پاور فشار داده می ‌شود و در ادامه بین ده تا بیست ثانیه لوگوی Apple روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

پس از نمایش لوگو، آیفون بطوری عادی راه‌اندازی شده و بوت می‌شود.

اما اخیرا مشکلاتی برای برخی افراد وجود داشته است که نشان از اختلال در این روند دارد. برخی از کاربران وقتی آیفون را روشن کنند، لوگوی Apple نمایش داده نمی‌شود و صفحه تماما سیاه می‌ماند و هیچ نشانه‌ی دیگری روی آن ظاهر نمی‌شود. در این مقاله می‌خواهیم با هم به رفع مشکل روشن نشدن گوشی آیفون نگاهی بیندازیم و روش حل آن را آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید از آیفون خود مانند روز اول استفاده کنید.

از کجا مشکل روشن نشدن آیفون را پیدا کنیم

ابتدا لازم است که فرایند تشخیص مشکل را انجام دهیم و پس از تشخیص درست، راه حلی برای آن بیندیشیم. همانطور که گفتیم باید به دنبال این باشید که جریان از باتری تا رسیدن به مدار تغذیه در جایی قطع است و در روشن شدن آیفون اختلال ایجاد کرده است.

در فرایند تشخیصی که ما انجام دادیم مشخص شد که بلوک تغذیه یا همان PMIC بیش از حد داغ است و جریان روی برد نیز 900 میلی آمپر می‌باشد. این در حالی است که خازن اطراف بلوک تغذیه هیچ مشکل ناشی از اتصال کوتاه ندارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که بلوک تغذیه، خراب شده است و باید تعویض شود.

برای تعمیر بلوک تغذیه و برد، ابتدا آیفون را به منبع تغذیه‌ متصل می کنیم. می توان مشاهده کرد که نمایشگر 900 میلی آمپر را نشان می‌دهد که عادی نیست. برد را از روی گوشی باز می کنیم و به منبع تغذیه‌ متصل می کنیم.

همچنان می بینیم که برد، جریان 900 میلی آمپر را نشان می‌دهد. برای حل مشکل باید ابتدا از هویه برای لحیم ‌کاری استفاده کرد. پایه های ای سی روی برد را لحیم کاری و پایه ها را متصل می کنیم. پس از آن لاجیک برد را به منبع تغذیه‌ وصل می کنیم. تعمیرکاران متخصص ما از روش و ترفندهای خاص خود استفاده می کنند و ایراد روشن نشدن آیفون را به روش خاص خود و به صورت تضمینی پیدا می کنند.

آموزش حل مشکل روشن نشدن آیفون

تعمیر روشن نشدن آیفون

آموزش حل مشکل روشن نشدن آیفون و انتخاب بهترین راه حل

در مرحله‌ی سایر آی سی روی برد ارزیابی می شود. می‌توان مشاهده کرد که هیچ اتصال کوتاهی وجود ندارد و از این می‌توان نتیجه گیری کرد که در برد آیفون نشتی جریان وجود و همین امر باعث روشن نشدن آیفون می‌شود. نکته‌ ای که باید به شدت به آن توجه داشته باشید این است که جدا کردن و خارج کردن برد آیفون با استفاده از هیتر هوای گرم و یا سشوار صنعتی می‌تواند ریسک بزرگی باشد و باعث خرابی سایر قسمت های برد شود و البته مشکل‌ بزرگتری ایجاد کند.

در کوک موبایل برای این کار از دستگاه های پیشرفته و تراش برد با استفاده از CNC استفاده می شود که بسیار مطمئن و امن‌ تر است. بکارگیری تجهیزات و ابزار تعمیرات موبایل پیشرفته در تعمیرات آیفون اصل بسیار مهمی است که اگر رعایت نشود، دستگاه آیفون شما ضمن اینکه به خوبی تعمیر نمی شود، با مشکلات بعدی نیز مواجه خواهد شد.

تراش برد با CNC برای حل مشکل روشن نشدن آیفون

حالا زمان آن رسیده است که برد آیفون را در قالب مخصوص خود در ماشین تراش قرار دهید و برنامه‌ی تراش‌کاری یا همان Grinding را تنظیم کنید. در برنامه‌ی Grinding مقدارهای عددی محور x و محور Y را مشخص کنید. در ادامه اهرم تراش کاری و همینطور ماشین تراش کاری را به منطقه‌ی برش مورد نظر در برد منتقل کنید. مقدار عددی محور z را برای اهرم تراش کاری انتخاب کنید و آنرا تغییر دهید تا زمانی که دقیقا روی سطح مدار مجتمع قرار بگیرد. در ادامه نیز مقدار عدد محور z را تثبیت کنید.

اکنون دکمه استارت دستگاه CNC را بزنید و شروع به کار کنید. زمانی که لایه‌ی اتصال بصورتی موازی تراش خورد، عملیات را متوقف کنید. کارمان در این بخش به پایان رسیده است و نیازی به تراش کاری بیشتر نیست.

در ادامه برد را از روی قالب بیرون بیاورید و از یک چاقوی مخصوص برای تمیزکاری باقی مانده‌ی چسب روی برد استفاده کنید تا اثری از تراش روی برد آیفون باقی نماند. حالا زمان آن رسیده است که فرایند Reballing را شروع کنیم. از آنجایی که بر خلاف گذشته در حال حاضر قلع‌ های مدار های مجتمعِ جدید با نقطه‌ی ذوب بسیار بالایی عرضه می‌شود، بنابراین ابتدا نیاز است که قلع ها را به وسیله‌ی هویه لحیم کاری تمیز کنیم.

حالا با شابلون مخصوص استفاده در برد آیفون، عملیات ریبال کردن شروع می شود و آن را به دقت و به خوبی انجام دهید تا هر چه زودتر مشکل روشن نشدن آیفون حل شود و در طولانی مدت نیز چنین مشکلاتی پیش نیاید.

در قدم بعد سراغ لحیم کاری می‌رویم تا مرحله‌ی پایانی از تعمیر آیفون را انجام دهیم و آیفون آماده‌ی تست نهایی گردد. مقداری جریان را به پایه های برد اعمال کنید و مدار مجتمع را در جای مشخص و مناسب قرار داده و در جهت درستی محکم نگه دارید. حالا زمان آن است که با یک سشوار صنعتی با شدت باد گرم مناسب آن را تا دویست و شصت درجه‌ی سانتی گراد گرما دهید. حالا تمام کاری که برای مشکل روشن نشدن آیفون نیاز بود، انجام شده است.

تعمیر روشن نشدن آیفون

تعمیر روشن نشدن آیفون

تست کردن

حالا زمان تست کردن رسیده است. ابتدا اجازه دهید برد به اندازه‌ی کافی سرد شود. پس از فرایند سرد شدن، آن را به منبع تغذیه‌ی متصل کنید. در ادامه به وسیله‌ی پراب، فرایند روشن کردن دستی را انجام دهید.

حالا می‌بینید که راه اندازی و بوت شدن در حالی عادی و بدون مشکل انجام می‌شود و شما توانسته‌اید به طور کامل مشکل روشن نشدن آیفون خود را برطرف کنید.

اکنون برای اینکه نتیجه‌ی کار خود را بصورت تمام و کمال ببینید، قطعات آیفون خود را سر هم بندی کنید و آن را روشن کنید. می‌بینید که آیفون بدون هیچ مشکلی روشن شده و لوگوی Apple نمایان می‌شود.

امیدواریم از این آموزش که به حل مشکل روشن نشدن آیفون مربوط می‌شد، حداکثر استفاده را کرده باشید و توانسته باشید به راحتی از آیفون خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط