ترفند iOS

یک روش جدید برای تعمیر دکمه ی Home گوشی های iPhone 7/ 7 plus

blank

یک گوشی iPhone 7 داریم که وقتی آن را روشن می کنیم با پیام  Unable to activate Touch ID on this iPhone” مواجه می شویم. از این پیام متوجه می شویم که که قابلیت فعال کردن شناسه لمسی بر روی اینiPhone 7 ممکن نیست. ابتدا به تست دکمه ی Home می پردازیم. هنگامیکه که دکمه ی Home را فشار می دهیم، عمل بازگشت به صفحه اصلی صورت نمی گیرد.

blank

 

همزمان دکمه ی power و دکمه ی Home را نگه می داریم و مشاهده می کنیم که عکس صفحه گرفته نمی شود. سپس به قسمت Settings می رویم گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب می کنیم و مشاهده می کنیم که گزینه ی اضافه کردن اثر انگشت ( Add a fingerprint ) خاموش است.

 

blank

 

از این موارد متوجه می شویم که دکمه ی Home گوشی iPhone 7 کاملا آسیب دیده است و باید تعمیر گردد.

 

blank

 

برای تعمیر دکمه ی Home ابتدا iPhone 7 را باز می کنیم و کابل های صفحه ی نمایش iPhone 7  را جدا می کنیم، برد منطقی آن را بر می داریم. سپس اسپیکر و مدارات دیگر را جدا کنیم، و اتصال باتری را قطع کنیم. در نهایت کابل های پورت شارژ را جدا کنیم.

 

blank

 

یک برد و پورت شارژ جدید جایگزین کنیم. سپس دکمه ی Home جدید را روی آن نصب می کنیم بعد از آن اسپیکر و کابل های اتصال دهنده باتری را وصل می کنیم، و برد اصلی را نیز متصل می کنیم.

 

blank

 

 

blank

 

پوسته ظاهری دکمه ی Home  روی صفحه نمایش iPhone 7 را عوض می کنیم.

 

blank

 

کابل های صفحه نمایش را به برد اصلی وصل می کنیم و در همان حالت iPhone 7 را روشن کنیم باز هم پیام  Unable to activate Touch ID on this iPhone” ظاهر می شود. دکمه ی Home  را بر روی برد را فشار دهیم، مشاهده می کنیم که بازگشت به صفحه ی اصلی صورت می گیرد.

 

blank

 

اکنون صفحه نمایش iPhone 7 را می بندیم و دکمه ی power را فشار داده و روشن می کنیم. سپس تست می کنیم و مشاهده می کنیم دکمه ی Home به درستی کار می کند و بازگشت به صفحه ی اصلی صورت می گیرد. همزمان دکمه ی power و دکمه ی Home را نگه می داریم و می بینیم که عکس صفحه نیز با موفقیت گرفته می شود.

 

blank

 

حال به قسمت Settings می رویم گزینه Touch ID & Passcode را انتخاب می کنیم و مشاهده می کنیم که گزینه ی اضافه کردن اثر انگشت ( Add a fingerprint ) همچنان خاموش است. متوجه می شویم که نمی توانیم از این قابلیت استفاده کنیم.

 

blank

 

نقص هایی که بعد از تعویض دکمه ی Home  گوشی iPhone 7  وجود خواهند داشت عبارتند از :

  • احساس دست هنگام استفاده از دکمه یHome به راحتی قبل از تعمیر نیست.
  • هنگام فشار دادن دکمه ی Home برای بازگشت به صفحه ی اصلی، هیچگونه لرزشی احساس نمی شود.
  • عملکرد شناسایی لمسی در دسترس نیست و نمی توانیم اثر انگشت برای iPhone 7 تعریف کنیم که می توان گفت این مهمترین نقص است.

ما معتقدیم در آینده ای نزدیک همانطور که انتظار داریم همه ی این نقص ها و کمبود ها برطرف خواهد شد صبور باشیم و منتظر بمانیم.

مطالب مرتبط