اخبار فناوری

تست باتری-یک تامین کننده ی باتری چگونه یک باتری خوب را شناسایی می کند.

blank

با توسعه ی سریع صنعت تلفن های همراه هوشمند، افراد زیادی دارای یک یا چند تلفن همراه هستند و در نتیجه مشکلات مربوط به باتری بیش از پیش خودش را نشان خواهد داد، مشکلاتی که معمولا به دلیل استفاده ی نادرست یا فشار بیش از حد به باتری، به وجود می آید و در نتیجه باعث می شود که تلفن همراه در حالت عادی کار نکند.

معمولا راه حل برطرف کردن این مشکل بسیار ساده است و با استفاده از یک باتری جدید شما می توانید از حالت قبلی و اولیه تلفن همراه خود استفاده کنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که یک باتری خوب به چه معنی است و از کجا باید یک باتری خوب را شناسایی کرد. در واقع شناسایی یک باتری خوب تا حدودی برای مصرف کننده ها غیر ممکن است و آن ها باید به یک تامین کننده ی مورد اعتماد، اعتماد کنند تا باتری مناسبی را تهیه کنند. اما یک تامین کننده به چه صورتی در موقع خرید، از خرید باتری ها اطمینان حاصل می کند و باتری های با کیفیت را برای مخاطبانش در نظر می گیرد.

اولین کاری که یک تامین کننده انجام می دهد، تست ظاهری یک باتری است. یعنی باتری هایی که در اختیارش قرار می دهند را از لحاظ زیبایی که هیچ خط و خش، برآمدگی و فرورفتگی در آن وجود نداشته باشد مشاهده می کند. بعد از آن نگاه می کند که هیچ لکه ی روغنی، نشتی مواد شیمیایی و هیچ چربی ای بر روی باتری ها وجود نداشته باشد.دقت می کند هیچ رسوبی و اکسیدی بر روی کانکتورهای آن که محل اصلی اتصال باتری است و از آن جا باتری شارژ و دشارژ می شود وجود نداشته باشد، این قسمت باید کاملا براق و اتصال اهمی خیلی کم باشد. بعد از آن باید مطمئن شود که باتری از لحاظ های وزنی و ابعاد در میزان درستی قرار دارد.

تست ظاهری یک باتری

تست ظاهری یک باتری

ولی این ها همه به عنوان نگاه اول شناخته می شود و اصل قضیه آزمون عملکردی است که از باتری گرفته می شود و توسط یک دستگاه تست کننده ی باتری کامل صورت می گیرد. در ادامه ما در مورد آزمون های نمونه برداری و تست کامل باتری در شرایط واقعی صحبت خواهیم کرد و به شما می گوییم از این دستگاه چه ویژگی هایی را بدست می آوریم و مشخصات اصلی از جمله مقاومت باتری، ولتاژ، ظرفیت و مدت زمان شارژ و دشارژ آن را طبق استاندارد ها مشاهده می کنیم.

اولین آزمونی که از یک باتری گرفته می شود، آزمون تست مقاومت و تست ولتاژ است. وقتی که یک باتری را به این دستگاه وصل می کنیم مقاومت را به ما نشان می دهد و همچنین ولتاژ خروجی که برای یک باتری خوب باید مقاومت دخلی کمتر از 150 میلی اهم باشد و همچنین ولتاژ آن باید از 3.7 ولت مقداری بیشتر باشد یعنی حداقل 3.7 ولت باشد.

تست مقاومت و تست ولتاژ

تست مقاومت و تست ولتاژ

تست بعدی که با این دستگاه می گیریم، تست شارژ و دشارژ شدن باتری است. وقتی که باتری را به دستگاه وصل می کنیم و پارامتر ها را به صورت مناسب تنظیم می کنیم، ابتدا باتری را به صورت کامل شارژ می کند و بعد از آن با استفاده از یک بار مناسب که در دستگاه تعبیه شده است آن را تخلیه می کند و با توجه به مدت زمانی که این باتری شارژ و دشارژ می شود کیفیت آن را از جهت شارژ شدن باتری به ما نشان می دهد.

تست شارژ و دشارژ شدن باتری

تست شارژ و دشارژ شدن باتری

تست بعدی، تست ظرفیت یک باتری است. هر باتری که خریداری می کنید بر روی آن یک ظرفیت اسمی نوشته شده است. مثلا 600 میلی آمپر ساعت در باتری های قدیمی و تا 2 الی 3 هزار میلی آمپر ساعت در باتری های جدید، مقادیری است که روی آن ها نشان داده شده است. دستگاه با استفاده از شارژ و دشارژ متوالی میزان دقیق ظرفیت باتری را بدست می آورد و آن را با مقدار اصلی و نامی آن که شرکت اعلام کرده مقایسه می کند و مشاهده می کند چه میزان این عدد اعلام شده درست است.

تست ظرفیت یک باتری

تست ظرفیت یک باتری

تست بعدی، تست ضربه است. وقتی که باتری را به اندازه کامل شارژ کردیم و بعد از 30 دقیقه باتری را از فاصله ای به ارتفاع یک متر بر روی تخته می اندازند و بعد از آن تست می کنند، ببینند آیا باتری به صورت عادی عمل می کند یا خیر؟ دلیل این قضیه این است که اگر باتری در تلفن همراه از دست کاربر بیوفتد، نباید دچار آسیبی شود و به آن آسیبی برسد، برای همین تست ضربه یکی از تست های مهمی است که با این دستگاه می گیرند.

تست ضربه است

تست ضربه است

تست آخر، چرخه ی شارژ کامل است که در آن با استفاده از نرم افزار هایی که درون کامپیوتر قرار دارد، چرخه که در آن باتری شارژ و دشارژ شده است را بررسی می کنند.

چرخه ی شارژ کامل

چرخه ی شارژ کامل

در آخر چند نکته را برای شما بیان می کنیم. توجه داشته باشید که اگر شما بهترین باتری ها را خریداری کنید ولی از آن درست استفاده نکنید باعث می شود باتری شما زود خراب شود. به عنوان نکته اول هر باتری طول عمر مشخصی دارد و به میزان خاصی شارژ و دشارژ می شود. اگر شما آن را مدام به شارژر وصل کنید طول عمر آن را کم کنید. حتما باید از شارژرهای استاندارد استفاده کنید تا به باتری آسیب نرسد. همچنین توجه داشته باشید، زمانیکه که باتری داغ کرده از آن نباید استفاده کنید زیرا باعث تولید گاز می شود و خیلی طول عمر آن را کاهش می دهد.

هنگامی که گوشی روشن نمی شود و یا پس از روشن شدن خود به خود خاموش می شود، ابتدا باتری را بررسی کنید که حداقل از نظر شکل ظاهری سالم باشد یعنی ورم نکرده باشد. سپس اتصال باتری ها به کانکتور باتری و از شل نبودن کانکتورها اطمینان حاصل کنید. اگر همه چیز سالم و بدون مشکل است، عیب از باتری است و باید تعویض شود و حتماً باید باتری سالم خریداری کنید. برای خرید باتری های موبایل به وب سایت فروش باتری های اصلی کوک موبایل مراجعه کنید. همچنین برای خرید باتری موبایل کارکرده می توانید با واحد فروش کوک موبایل تماس بگیرید تا کارشناسان فروش ما قیمت باتری های سالم کارکرده را به شما اعلام نمایند.

مطالب مرتبط