اخبار فناوری

به زودی از دوربین بزرگ iPhone XI رونمایی می‌شود

به زودی از دوربین بزرگ iPhone XI رونمایی می‌شود

وقتی برای اولین بار در ماه ژانویه، اطلاعاتی از طراحی iPhone XI و iPhone XI Max منتشر شد، همه چیز عجیب و دیوانه کننده به نظر می رسید. در آن زمان، با توجه به اینکه تنها چهار ماه از رونمایی iPhone XS می‌ گذشت، این ارائه قابل باور نبود و شوک بزرگی به شمار می‌آمد. اما به هر حال گزارشات متعددی، این اتفاق را تائید کرده است.

اخیرا، استیو همرست آفر (Steve Hemmerstoffer)، شایعاتی در مورد کلیات طراحی مدل آیفون جدید منتشر کرده بود و امروز، در پی افزایش این شایعات، مجموع ای از ویژگی های iPhone XI و iPhone XI Max ارائه شد.

افزایش قابل توجه حجم دوربین

همانطور که سابقا شایعه شده بود، موارد سیلیکونی iPhone XI و iPhone XI Max که در زیر مشاهده می شود، شامل برش های بیرونی قابل توجهی برای ماژول های دوربین بزرگ هستند. انتظار می رود که این ویژگی، زین بخش قسمت پشت آیفون های نسل بعدی اپل باشد. طبق اطلاعات منتشر شده، این دستگاه شامل مجموعه‌ای از 3 دوربین در پشت گوشی است و همگی آنها رزولوشن 12 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهند. با این حال، این سه دوربین، ویژگی‌ های یکسانی را به اشتراک نخواهند گذاشت.

یکی از این سه دوربین که در گوشه سمت چپ قرار دارد، دوربین اصلی است. دوربین دیگر که به طور مستقیم در زیر آن قرار دارد، احتمالا دارای زوم لنز 2X تله فوتو است. از طرف دیگر، ظاهرا سنسور سوم، یک لنز super-wide-angle را تطبیق خواهد داد. همچنین بخشی از این راه‌اندازی، طبیعتا شامل یک فلش quad-LED و یک میکروفون خواهد بود که به ترتیب در بالا و زیر دوربین سوم قرار می‌گیرند.

با بررسی سایر قسمت‌های گوشی‌های سری iPhone XI، درمی‌ یابیم که یک دکمه پاور در کنار سمت راست فلگ شیپ‌ها و کلیدهای پاور جداگانه به چشم می خورد. لازم به ذکر است که فلگ شیپ ها و کلید های پاور در سمت چپ گوشی خودنمایی می‌ کنند. علاوه براین، بخش دامی dummy مورد استفاده برای کیس ها، یک سوئیچ میوت (mute switch) را ارائه می دهد. این امر در واقع، منجر به یک طراحی مجدد جزئی خواهد شد.

در سمت پایین کیس ها، یک بریدگی خارجی برای پورت برق اختصاصی اپل در نظر گرفته شده است که در کنار اسلات های فعلی منافذ میکروفون و بلندگو قرار دارد. طبیعتا باید منافذ بیشتری در قسمت سمت راست کانکتور برق نسبت به سمت چپ آن وجود داشته باشد. شایعات امروز، مطالب چندانی در مورد قسمت جلویی گوشی های سری iPhone XI ارائه نداده اند، اما انتظار می رود که این گوشی ها، پنل هایی با اندازه های 5.8 و 6.5 اینچی داشته باشند.

باتری های بزرگتر، یک پردازنده جدید و iOS 13

به غیر از تغییرات فیزیکی ذکر شده در بالا، انتظار می رود که فلگ شیپ های بعدی اپل نیز شامل برخی ارتقاء های اساسی و بزرگ برای قسمت داخلی گوشی باشند. مثل هر سال، قرار است که گوشی های هوشمند با یک تراشه جدید عرضه شوند که در این کیس‌ ها با عنوان Apple A13 شناخته می شوند. در حال حاضر اطلاع چندانی از افزایش تعداد رم در دست نیست، اما شایعات حاکی از این است که اپل، با قدرت روی ارتقاء باتری‌ های گوشی های سری iPhone XI کار خواهد کرد.

به طور خاص، iPhone XI Max ممکن است شامل باتری با قدرتی بالای 3650 مگاهرتز باشد. در حالی که iPhone XI معمولی، دارای باتری 3322 مگاهرتزی خواهد بود. در مورد باتری گوشی‌ های آیفون iPhone XS Max و iPhone XS باید گفت که به ترتیب شامل باتری های 3174 مگاهرتز و 2658 مگاهرتز هستند. اما در مورد باتری گوشی های iPhone XI، باید گفت که ممکن است این باتری ها همانند گوشی های Galaxy S10 سامسونگ، از شارژ معکوس بی‌سیم پشتیبانی کنند. این امر برای صاحبان ایرپاد و اپل واچ‌ها، امکان شارژ از طریق گوشی را فراهم می‌کند.

 

iPhone XI Max

iPhone XI Max

 

تغییرات بسیار دیگری نیز بعنوان بخشی از iOS 13، برای گوشی های سری iPhone XI انتظار می‌ رود. بر اساس شایعه اخیر، نرم افزار گوشی، یک مود تاریک اختصاصی همراه با انیمیشن های جدید، باگ فیکس ها و بهبود سرعت را ارائه می دهد. این امکانات، برای همه آیفون های سازگار، صرف نظر از سن آنها، مفید خواهد بود. همچنین، نرم افزارها و گزینه های قابل دریافت و به روزرسانی بسیاری، بعنوان بخشی از امکانات آینده گزارش شده است.این موارد، برنامه‌هایی نظیر Mail ،Safari ،Maps و همچنین Health and Home را شامل می‌شود. همچنین امکان دریافت بروز رسانی‌های کی بورد و iMessage نیز وجود خواهد داشت.

مطالب مرتبط